Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Skrivet av Drasteroid:

Det folk inte verkar förstå är att PS4 versionen ligger på +50GB, och därav vet vi redan att PC versionen kommer ligga på minst lika mycket!
Dock har vi ju större komprisionsmöjligheter på en pc, men med tanke på högre texturer samt en Video Editor så kan jag garantera att vi kommer ligga runt 45-60GB.

Skulle tippa på 7-8 DVD skivor retail version.

Storleken på ps4 betyder inte något, ta o gämför tidigare PC/PS4 titlar, såsom ac4, bf4 etc, så märker du vad jag menar. Gissar själv på runt 25-35gb.

EDIT: Kan tillägga att spelen på xbone/ps4 är uppåt 50GB pga dual layer blu-ray. När det kommer till PC antas det alla sitter med jänkaruppkoppling eller dvd-läsare, därmed mer komprimering och mer arbete för datorerna. En annan faktor som spelar roll är att på PS4 räcker det med en mindre del av nedladdningen/installationen för att man skall kunna börja spela, till skillnad från PC.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har du spelat det själv ens?
I första GTA när man väljer vilken bana man ska spela på, är det en karta över typ hela USA. Man börjar i Liberty City och kommer vidare genom att komma upp i ett visst belopp med pengar.

Kasta inte sten i glashus.

Hittade en bild
http://3.bp.blogspot.com/-8UOx8_d5dLk/Tt4Nzti64vI/AAAAAAAAANw...

Bara läsa hens inlägg, mycket jidder i svaren personen ger.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kommer detta spel köras via steam eller liknande eller är det "stand alone"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Bara läsa hens inlägg, mycket jidder i svaren personen ger.

Snarare mycket trångsynthet från dem jag skriver svaren till.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdahl:

Kommer detta spel köras via steam eller liknande eller är det "stand alone"?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns på Steam men man kan inte förboka ännu.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

..
Så tja, det finns egentligen bara en sak som krävs för att få GTA roligt. Privata servrar, så att man kan sandlåda runt ifred, utan att folk kommer in och leker counterstrike.

Jadu, alla dessa Kids som bara förstör. Var ju så i GTA IV också.
Ett exempel: GTA Race på PC = Du ska köra ett race och samtidigt försvara dig eller anfalla dina motspelare. Det blev att många gick ur sina bilar och körde Deathmatch. De som körde i mål fick vänta på alla andra som fortsatte skjuta och ha kul. Och varför de inte då valde att köra ren Deatchmatch karta är för mig en gåta. Rockstar brydde sig inte och om man inte bryr sig blir man ingen stor aktör på Multi Player.

Varför längtar ni efter GTA V på PC?

Jag menar oss som redan spelat det på Xbox 360/PS3. Lite ojojoj över bättre grafik första dagen men storyn var ju rätt... det har vi varit med om förut.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Finns på Steam men man kan inte förboka ännu.

Får en känsla av att spelet kommer bli försenad om den inte går att förboka ännu. Nån som vet mera om det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Får en känsla av att spelet kommer bli försenad om den inte går att förboka ännu. Nån som vet mera om det?

Skickades från m.sweclockers.com

Av vilken anledning ska man kunna förboka ett spel på steam? Rädd att de tar slut eller?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Av vilken anledning ska man kunna förboka ett spel på steam? Rädd att de tar slut eller?

Har för mig att man brukar kunna förboka spelen där oftast? Ingen aning faktiskt. Verkar gå att förboka på andra ställen iaf.

Sen känner jag en viss attityd från dig. Jag vet inte. Jag kanske har fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Får en känsla av att spelet kommer bli försenad om den inte går att förboka ännu. Nån som vet mera om det?

Skickades från m.sweclockers.com

Givetvis går det inte att förhandsboka på steam ännu då inga systemkrav är släppta.

Samma dag som systemkraven släpps, kommer vi att kunna förhandsboka på steam, och detta bör ske på Tisdag den 6/1.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Läste du över huvud taget vad jag skrev? Verkar inte så och du bevisar verkligen att du INTE har spelat det första GTA spelet över huvud taget.

Åh fan, jag klev då nyss in i dag 2 av 2015

Mer än så orkar jag inte argumentera med dig för det kommer inte leda någonstans för någon av oss.

Nej inte går det att argumentera när man inte har några argument att komma med. Varför försvarar du dina fel?

Skrivet av Sveklockarn:

Fast vem vill sitta och tröska från en mekanisk disk år 2015, när det finns SSD?

Även om priserna sjunker på SSDs så blir det snabbt en dyr hobby om spelen börjar väga in på 50 GB/st.

Ja för alla använder ju SSD idag... Nej, mekaniska är perfekt för att bara lagra och i spel så blir inte en SSD någon förbättring på fps eller grafik utan det handlar om laddningstider. Jag tycker det är bättre om ett spel tar mer plats för att man ska kunna få bättre texturer och ljud osv. Eller så kanske man borde ha två olika installationsmöjligheter, en som inte kräver så mycket som har låg kvalité och en som är hög kvalité fast kräver mer uttrymme.

Skrivet av stormense:

Varför längtar ni efter GTA V på PC?

Jag menar oss som redan spelat det på Xbox 360/PS3. Lite ojojoj över bättre grafik första dagen men storyn var ju rätt... det har vi varit med om förut.

Multiplayern i PC var ju inte sämre än konsol versionerna, så nu vet jag inte hur du tänker. Ägde GTA IV till 360 och äger det nu till PC, kan säga så här att PC versionen är så mycket bättre, kanske inte vid release, men nu så ser det inte bara bättre ut utan det är en bättre upplevelse pga mer fps, sen finns ju även mods. Om GTA V till PC blir som GTA IV blev (förutom alla buggar osv vid release) så kommer GTA V har riktigt bra multiplayer, liksom konsolversionerna fast med bättre grafik och fps med mera. Så varför du ställde den frågan förstår jag inte

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Har för mig att man brukar kunna förboka spelen där oftast? Ingen aning faktiskt. Verkar gå att förboka på andra ställen iaf.

Sen känner jag en viss attityd från dig. Jag vet inte. Jag kanske har fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen attityd, jag bara ifrågasatte varför det skulle vara nödvändigt att förhandsboka på Steam. Att man kan förhandsboka den fysiska upplagan kan jag förstå, men inte den digitala, den tar inte direkt slut på hyllorna.

Skrivet av Friterad:

Nej inte går det att argumentera när man inte har några argument att komma med. Varför försvarar du dina fel?

Vilka fel tänker du på då mer än det som jag redan medgett att jag MINDES fel eftersom det var över 15 år sedan jag spelade?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Ingen attityd, jag bara ifrågasatte varför det skulle vara nödvändigt att förhandsboka på Steam. Att man kan förhandsboka den fysiska upplagan kan jag förstå, men inte den digitala, den tar inte direkt slut på hyllorna.

Vilka fel tänker du på då mer än det som jag redan medgett att jag MINDES fel eftersom det var över 15 år sedan jag spelade?

Att folk förbokar digitala nerladdningar kan vara för att de vill ladda ner det i förväg så att man kan spela det direkt vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ingen attityd, jag bara ifrågasatte varför det skulle vara nödvändigt att förhandsboka på Steam. Att man kan förhandsboka den fysiska upplagan kan jag förstå, men inte den digitala, den tar inte direkt slut på hyllorna.

Vilka fel tänker du på då mer än det som jag redan medgett att jag MINDES fel eftersom det var över 15 år sedan jag spelade?

Förhandsboka kanske man gör för att det kanske finns saker man får då? Ingen aning om man får något speciellt för att förhandsboka GTA V dock.

Ja du kanske har medgett det, i så fall har jag missat den kommentaren. Men det handlar mer om hur dina svar skrivs, även om du inte menar illa eller är medveten om det så får man en känsla av en "attityd" så att säga, som nämnts tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ingen attityd, jag bara ifrågasatte varför det skulle vara nödvändigt att förhandsboka på Steam. Att man kan förhandsboka den fysiska upplagan kan jag förstå, men inte den digitala, den tar inte direkt slut på hyllorna.

Okej.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Rajat är ju avstängd nu ser jag xD
Varför vara så otrevlig när man skriver!

Till topic!

Hoppas min dator klarar av GTA V!:D

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Bara lite mer än 4 veckor kvar nu! Kan knappt vänta!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

En fråga. Om jag förhandsbokar gta på steam kommer jag att kunna ladda ner det i en veckas försprång? Är det så med alla spel på steam man bokar?

Ok det var 2 frågor haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Bara lite mer än 4 veckor kvar nu! Kan knappt vänta!

Det är 3 veckor och 2 dagar till PC-releasen enligt datum angivet tidigare av Rockstar, 27:e januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

En fråga. Om jag förhandsbokar gta på steam kommer jag att kunna ladda ner det i en veckas försprång? Är det så med alla spel på steam man bokar?

Ok det var 2 frågor haha

En vecka är väl att ta i? Snarare högst 2 dar innan release men jag vet inte vad steam har för restriktioner.
Visst du kanske kan ladda ner spelet, men att spela de tvivlar jag på innan release datum.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig förboka ett spel nu för tiden. Totalbiscuit säger det bra https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y (och detta var innan katastrofer som Assassins Creed: Unity). Rockstar får ursäkta men naiviteten är bortblåst sedan många år. Kommer kolla på reviews och vänta några månader på patchning (och förhoppningsvis prissänkning) om så krävs.

Permalänk
Medlem

Kommer spelet ha det fruktansvärda antipiracy skiten? Hört talas om det. I så fall nöjer jag mig med GTA V till PS4.

Permalänk
Medlem

Jag läste förut att det var mycket diskussioner mellan de olika GTA-spelen och vart de utspelade sig/hur de hängde ihop. För de som inte visste så finns det tre stycken universums i GTA. 2D Universe, 3D Universe och HD Universe. De hänger inte ihop storymässigt och kartorna stämmer inte överens med varandra. San Andreas i GTA SA är inte samma SA som i nya GTA V, som ni nog redan har märkt, som ett litet exempel bara. Detta gör i sin tur att t ex Las Venturas kanske inte ens dyker upp i GTA V eller framtida spel (inte för att jag tror det, men med hjälp av dessa olika universums har Rockstar skapat sig ett loop hole så de kan ju göra precis hur de vill, haha).

Men iallafall, har själv nyss lirat igenom spelet på GTA V på PS4 och älskar spelet. Blir att skaffa det till PC om ett år eller något, modda det totalt och sedan spela igenom det i 1st person Kommer att bli gött!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är 3 veckor och 2 dagar till PC-releasen enligt datum angivet tidigare av Rockstar, 27:e januari.

Ja jag kan ju fan inte ens räkna! Ännu bättre!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja för alla använder ju SSD idag... Nej, mekaniska är perfekt för att bara lagra och i spel så blir inte en SSD någon förbättring på fps eller grafik utan det handlar om laddningstider. Jag tycker det är bättre om ett spel tar mer plats för att man ska kunna få bättre texturer och ljud osv. Eller så kanske man borde ha två olika installationsmöjligheter, en som inte kräver så mycket som har låg kvalité och en som är hög kvalité fast kräver mer uttrymme.

Jag menar att sambandet mellan utrymmeskrav och hög kvalité inte finns på det sätt du verkar avse här.

Skyrim med HD/4K-texturer och lite annat lull-lull tar ca 14 GB t.ex.

Problemet är att backa till ålderdomligare teknik när man vant sig vid en viss standard. Att gå från SSD till mekanisk disk är ungefär som att gå från IPS tillbaka till TN-panel och försöka tycka att bildkvalitén är likvärdig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag menar att sambandet mellan utrymmeskrav och hög kvalité inte finns på det sätt du verkar avse här.

Skyrim med HD/4K-texturer och lite annat lull-lull tar ca 14 GB t.ex.

Problemet är att backa till ålderdomligare teknik när man vant sig vid en viss standard. Att gå från SSD till mekanisk disk är ungefär som att gå från IPS tillbaka till TN-panel och försöka tycka att bildkvalitén är likvärdig...

Jo men hur många är det som använder en SSD för att lagra alla sina spel på? Själv har jag max 2-3 spel på min 120GB SSD, resten är på hårddisken men det är inte någon skillnad i spelupplevelsen, man får bara vänta lite längre när man startar spel eller en match, när man väl spelar är det ingen skillnad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Jag menar att sambandet mellan utrymmeskrav och hög kvalité inte finns på det sätt du verkar avse här.

Skyrim med HD/4K-texturer och lite annat lull-lull tar ca 14 GB t.ex.

Problemet är att backa till ålderdomligare teknik när man vant sig vid en viss standard. Att gå från SSD till mekanisk disk är ungefär som att gå från IPS tillbaka till TN-panel och försöka tycka att bildkvalitén är likvärdig...

14GB? Min Skyrim-mapp var på över 30GB....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stormense:

Varför längtar ni efter GTA V på PC?

Till 99% frameraten, står bara inte ut med 30FPS och ännu mindre 30FPS med drops som både Xbox 360/PS3 har.
Hade GTA V körts i 60FPS kosntant utan drops hade jag nog köpt det till mitt Xbox 360 men nu blev det ju inte så så nu har man tålmodigt väntat på 120FPS på PC istället och det känns det värt

Modsen är bara grädden på moset för min del.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

14GB? Min Skyrim-mapp var på över 30GB....

13,9 GB (14 962 470 554 byte) är min, inklusive all DLC.

Du hade inte massa skräp typ uppackade filarkiv/tusen savegames i din?

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Jag menar att sambandet mellan utrymmeskrav och hög kvalité inte finns på det sätt du verkar avse här.

Skyrim med HD/4K-texturer och lite annat lull-lull tar ca 14 GB t.ex.

Problemet är att backa till ålderdomligare teknik när man vant sig vid en viss standard. Att gå från SSD till mekanisk disk är ungefär som att gå från IPS tillbaka till TN-panel och försöka tycka att bildkvalitén är likvärdig...

Jag tycker nog personligen inte att Skyrim är en vidare bra referens.
Nog för att världen kanske är större, men innehållet är väldigt repeterande, om man jämför med stadslandskapen i GTA, så tja, jag antar att antalet individuellt texturerade objekt är betydligt mycket högre i GTA.

Och sen så måste det erkännas att jag inte kört Skyrim sedan kanske nåt halvår efter release. Men jag minns att mitt första intryck var: "Det här hade kunnat vara snyggt, med vettiga texturer". Och det är dessutom ett tre år gammalt spel.

Och tja. jag förstår ärligt talat inte hur du kan vara medveten om skillnaden mellan TN och IPS, men inte förstå skillnad mellan filstorlek och utseende när det kommer till grafiska element.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*