Permalänk
Medlem

Bygga in skärm

Jag snubblade över en 10" 12 v skärm nu tänkte jag bygga in den mitt chassi frågan är bara hur jag ska ström försörja den går det att stjäla från nätaggregatet eller?
Annars är frågan hur man ska ge den ström

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hulta1:

Jag snubblade över en 10" 12 v skärm nu tänkte jag bygga in den mitt chassi frågan är bara hur jag ska ström försörja den går det att stjäla från nätaggregatet eller?
Annars är frågan hur man ska ge den ström

Använder den 12V så är det bara att ta från 12V-linan förutsatt att du har så det räcker.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

De ska gott räcka den drar inte många watt var mest osäker om det skulle fungera att koppla så... Tusen tack // Hults

Permalänk
Medlem

Ska jag koppla på +12 och -12 eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem

vad skulle du annars koppla på? gul och svart på power kablage är 12v
gul är + och svart är -

mät ordentligt.
se till att du kopplar ihop ordentligt

Permalänk
Medlem

+12 och jord ska du koppla till. Gul och svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

smidigast är väl om du gör en adapter från molex till den lilla runda pluggen som den troligen matas med om det nu är så att den matas med 12V.

se till att du får +12V och minuspolen rätt i pluggen bara för sätter du tvärt om finns risk att du sabbar skärmen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

smidigast är väl om du gör en adapter från molex till den lilla runda pluggen som den troligen matas med om det nu är så att den matas med 12V.

se till att du får +12V och minuspolen rätt i pluggen bara för sätter du tvärt om finns risk att du sabbar skärmen.

tyckte de bara såg ut att vara en svart och röd kabel in men ska vänta tills jag är hemma å kan kolla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulta1:

Ska jag koppla på +12 och -12 eller är jag ute och cyklar?

Om du kopplar mellan dem får du 24v...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av Hulta1:

tyckte de bara såg ut att vara en svart och röd kabel in men ska vänta tills jag är hemma å kan kolla

Skickades från m.sweclockers.com

jaha trodde det var någon form av typ bildpanel som var tänkt att installeras i bilar eller liknande du bara tänkt strippa ner på onödig plast och sätta i chassit men om det var för inbyggnad så kan det mycket väl vara så att det bara är en skruvplint eller lödöar för installation eller nått liknande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av pokelia:

vad skulle du annars koppla på? gul och svart på power kablage är 12v
gul är + och svart är -

mät ordentligt.
se till att du kopplar ihop ordentligt

Nej Svart är jord, 0. Inte minus. Det finns en -12V lina från nätagget så väldigt förvirrande om du nämner minuspol.

Skrivet av Hulta1:

tyckte de bara såg ut att vara en svart och röd kabel in men ska vänta tills jag är hemma å kan kolla

Skickades från m.sweclockers.com

Röd är positiv pol, kopplas till gul kabel 12V från nätagget. Svart är jord kopplas till svart på nätagget.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej Svart är jord, 0. Inte minus. Det finns en -12V lina från nätagget så väldigt förvirrande om du nämner minuspol.

Röd är positiv pol, kopplas till gul kabel 12V från nätagget. Svart är jord kopplas till svart på nätagget.

Då är jag med så man inte gör nå galenskaper

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då är det bara dax å fixa ett smidigt nätaggregat så kör jag igång bygget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulta1:

Då är det bara dax å fixa ett smidigt nätaggregat så kör jag igång bygget

Denna skärm är det http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=391012371163

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Trodde du redan hade en skärm, hade det inte varit roligare med en Laptoppanel med passande kontrollerkort bara? Skulle iof blivit någon hundralapp dyrare beroende på vilken panel du skaffat.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har denna skärm köpte den av en kompis men laptop skärm är intressant till nåt mer bygge framöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej Svart är jord, 0. Inte minus. Det finns en -12V lina från nätagget så väldigt förvirrande om du nämner minuspol.

Röd är positiv pol, kopplas till gul kabel 12V från nätagget. Svart är jord kopplas till svart på nätagget.

enklare att benämna den som - , hans kunskaper verkar itne vara så vidgade så det är enklare attsäga att den heter - istället för jord.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av pokelia:

enklare att benämna den som - , hans kunskaper verkar itne vara så vidgade så det är enklare attsäga att den heter - istället för jord.

Det är som att säga att sateliter och flygplan flyger på samma höjd för någon som inte jar kunskapsnivån. Det är fel. Att säga det är fel. Att göra på det sättet är att dumförklara personen och dessutom inte bidra tillpersonens bildning utan tvärt om hindra och missinformerar kunskap.

Att säga att den fungerar likt minuspolen på ett batteri skulle kanske fungera.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem