Permalänk

NiTroNooB's hörna

Bestämde mig för att skaffa ett större och rejälare skrivbord eftersom att IKEA-bordet som jag hade inte var stort nog.
Den nya bordskivan är en 30 tjock, 1950 bred och 900 djup MDF skiva som jag har målat med den blankaste vita färgen jag kunde hitta. Benen är från IKEA.
Blev väldigt nöjd med hur det blev, mycket stabilare än de vanliga IKEA-borden.

Byggde ett mikrofonstativ av en IKEA-lampa. Mikrofonen var alltid i vägen när den stod på bordet. Tar dessutom mindre ljud från tangentbordet när den sitter på ett stativ. Inte den finaste lösningen men det funkar

Dator & tillbehör:
CPU: Intel Core i7 3770K @4,3GHz
CPU Cooling: Noctua NH-U14S
Motherboard: ASUS Sabertooth Z77
Video Card: MSI GTX780
Memory: 16GB Corsair Vengeance
SSD: 250GB samsung
PSU: Corsair AX850
Hard Drive: 1TB Seagate Barracuda
Soundcard: ASUS Xonar Essence STX
Case: Fractal Design Arc Midi r2
Monitor: ASUS VG248QE 24" 144Hz
Monitor2: Packard bell 24" 60Hz
Mouse: Corsair M60
Mousepad: Qpad UC-90 king size
Keyboard: Logitech G710+
Headphones: Sennheiser HD 598
Microphone: Blue snowball

NiTroNooB's hörna

Permalänk

Gillar lösningen på micstativet gjorde lika dant till min nyinskaffade mic ja fick hem idag på morgonen dock måste jag göra ett nytt bordsfäste till den då plastfästet i bordet sprack så fort jag rörde på på armen lite (min mic är tydligen ganska tung trodde fan inte den skulle väga fan runt 1kg i de lilla fodralet..)

men ska se om ja inte kan svetsa ihop ett odentligt bordsfäste på jobbet idag i metall istället.

tror det sprack pga kinesen som designat fästet druckit för möe risbrännvin dessutom och gjort det på tok för slappt... 11mm rörstump som ska ner i hålet å hålet som mäter 14mm... dvs 3mm glapp hade lätt räckt med 1mm max gör ju inget om det går lite trögt att svänga runt det anser jag.

men ändå 99:- för armen + kanske 100:- för ett nytt fäste halva priset va en riktig arm kostar å ser nästan identiskt ut.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Får hoppas på att din Ikea-lampa lösning håller längre än vad min gjorde.

Visa signatur

Define Mini | 2600k | GTX 780 | HX 650W | Samsung 830 128GB | 3TB HDD | PB278Q 27" - 2x 17" | IBM Model M2 | G500 |

Permalänk
Skrivet av SimonL:

Får hoppas på att din Ikea-lampa lösning håller längre än vad min gjorde.

gissar att de va foten som man klämmer fast runt bordsskivan som gav vika för dig också?

jävla plastskit så den kommer byggas tillbaks till lampa igen då jag ändå var i planerna att köpa en till å ha som lampa vid skrivbordet.

slog i saken å offrade 213:- till å köpte en riktig Kinaarm på ebay.co.uk som skickas från uk för att slippa tull och moms istället för att kör de typ 20:- billigare från hong kong

denna köpte jag då jag även behövde en längre XLR kabel
http://www.ebay.co.uk/itm/Pro-Broadcast-Studio-Recording-Micr...

finns kittade me lite olika tillbehör

bara armen
http://www.ebay.co.uk/itm/Pro-Broadcast-Microphone-Mic-Suspen...

arm, XLR kabel, mic suspension
http://www.ebay.co.uk/itm/Pro-Broadcast-Microphone-Mic-Suspen...

kan slänga upp ett betyg på hur de kändes i verkligheten när ja fått hem den om du blev sugen på att skaffa en riktig arm.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Kan du förklara lite hur du gjorde stativet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av AndreazNilsson:

Kan du förklara lite hur du gjorde stativet?

Sorry för jättesent svar....

Gjorde som denna killen.
http://www.sweclockers.com/galleri/12857-eget-mikrofonstativ-...

Permalänk
Skrivet av NiTroNooB96:

Sorry för jättesent svar....

Gjorde som denna killen.
http://www.sweclockers.com/galleri/12857-eget-mikrofonstativ-...

haha, det gjorde verkligen ingenting!
Hann göra ett själv på ett lite snyggare sätt men snöbollen väger ju så mycket att stativet inte ville hålla upp den riktigt så blev att köra med standard fot.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av AndreazNilsson:

haha, det gjorde verkligen ingenting!
Hann göra ett själv på ett lite snyggare sätt men snöbollen väger ju så mycket att stativet inte ville hålla upp den riktigt så blev att köra med standard fot.

den är rätt tung ja :/ har satt dit några gummiband som hjälper fjädrarna lite