Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketigge:

Jag lyckades knipa den för 619kr igår men har en fråga: Är de enkla att öppna upp? Tänkte köra med hårddisken i datorn....

mvh
Basketigge

Vart finns dessa diskar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mortal1ty:

Vart finns dessa diskar?

Hos WD (Western Digital), står om man går till föregående inlägg någon sida tillbaka:

"WD har återigen sänkt priset på My Book 4TB (Continental Euro plug) (Recertified) för 619:-."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Vart finns dessa diskar?

Finns och finns... De är slut nu men visas här
http://store.westerndigital.com/store/wdeu/DisplayCategoryProductListPage/parentCategoryID.21056100/CategoryID.60680000/Currency.SEK

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XPerion:

WD har återigen sänkt priset på My Book 4TB (Continental Euro plug) (Recertified) för 619:-.
Men tyvärr så hann väl nån före och nu är det slut i lager. Håll utkik när åter i lager.
Senast jag köpte en för samma pris och då var det WD Green WD40EZRX 64MB inuti. Inte Hitachi som det brukar vara.
http://i.imgur.com/sxmVOrql.png

Garantin ryker väl all världens värld när man plockar ut dem eller?

Kan någon länka 4TB till prisjakt? 3TB och 4TB modellen verkar ju vara två helt olika modeller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Garantin ryker väl all världens värld när man plockar ut dem eller?

Kan någon länka 4TB till prisjakt? 3TB och 4TB modellen verkar ju vara två helt olika modeller?

3TB: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2210362

4TB: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2599773

Garantin upphör gälla om man öppnar chassit. Men det är bara 6 mån garanti, så det kvittar. Men om disken går sönder inom garanti perioden, är det bara stoppa den i chassit igen och så länge man gör det snyggt. Gäller vara försiktigt när man öppnar chassit, så inget går sönder och hoppas WD lagar den. Inget att förlora ändå, förutom fraktkostnaden tillbaks.

Min lät förfärligt, ett "skärande gnisslande" ljud och stod inte ut med det. Så öppnade chassit och använder disken inne i datorn istället.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

denna 4TB måste väl vara WD My Book Essential USB 3.0 4TB?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1405120
Model: RWDBACW0040HBK-EESN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

denna 4TB måste väl vara WD My Book Essential USB 3.0 4TB?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1405120
Model: RWDBACW0040HBK-EESN

Jo och verkar finnas i lager nu igen, handla handla!

Edit: 45 min senare så var det slut för denna gång igen...

Permalänk
Medlem

Jag undrar, CM v850 har nyss prissänkts till 990kr inkl frakt på netonnet och jag tror att man får en 100kr rabattkod med, men jag undrar om denna är bättre än evga supernova g2 850w när den var på rea för 990? Tror inte man fick en rabattkod då men enligt johhnyguru så är evga litte bättre för att den har lite mer kablar och lite längre, samt att den kommer med 10år garanti istl för 5år på CM. Men CM är mindre och gjord av seasonic medans evga är gjord av Superflower, är det stor skillnad? Behöver ett nätagg nu men undrar om jag inte borde köpt evga's istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dazure:

Känns j-vligt skumt. Gratis frakt från USA med Fedex känns som en ren förlustaffär, speciellt med tanke på priset på disken. Hoppas att ni som köpte den blir nöjda, jag hoppar över för att jag inte behöver fler SSD-diskar.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dazure:

Du borde bli bannad för det där tipset. En random säljare på ebay med noll, NOLL, omdömen som säljare. Är du själv med på denna scammen eller? Råder alla att undvika det där tipset. I bästa fall har väl säljaren snott ett parti med hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dazure:

Det ringer inga som helst varningsklockor i ditt huvud? Om du är grön på detta så är ebay en marknadsplats, likt blocket, och inte ett företag. För att förtydliga:

1. Detta är en säljare med 13 i feedback score (som han/hon fått som köpare).
2. Han/hon säljer en produkt för halva priset jämfört med vad andra säljare vill ha.
3. Den inkluderade frakten med Fedex till Sverige kostar i det billigaste fallet >120$ (gör en slagning på deras hemsida om du inte tror mig).

Personen som säljer dessa skulle med andra ord gå duktigt med förlust på varenda disk han säljer, till och med om han nu fått diskarna gratis.

Detta känns inte så troligt va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1nja:

Det ringer inga som helst varningsklockor i ditt huvud? Om du är grön på detta så är ebay en marknadsplats, likt blocket, och inte ett företag. För att förtydliga:

1. Detta är en säljare med 13 i feedback score (som han/hon fått som köpare).
2. Han/hon säljer en produkt för halva priset jämfört med vad andra säljare vill ha.
3. Den inkluderade frakten med Fedex till Sverige kostar i det billigaste fallet >120$ (gör en slagning på deras hemsida om du inte tror mig).

Personen som säljer dessa skulle med andra ord gå duktigt med förlust på varenda disk han säljer, till och med om han nu fått diskarna gratis.

Detta känns inte så troligt va?

Nu när jag tänker efter så kan det ha varit lite naivt av mig att impuls köpa det, men jag ser inget problem med detta då Ebay brukar Refunda objekt som kunden inte fått hem

Permalänk
Moderator
Moderator

Inlägget raderat, oerhört osäkert köp.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dazure:

Nu när jag tänker efter så kan det ha varit lite naivt av mig att impuls köpa det, men jag ser inget problem med detta då Ebay brukar Refunda objekt som kunden inte fått hem

Återkom gärna med resultat!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dazure:

Nu när jag tänker efter så kan det ha varit lite naivt av mig att impuls köpa det, men jag ser inget problem med detta då Ebay brukar Refunda objekt som kunden inte fått hem

Du är ny på ebay ser jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomle:

Känns j-vligt skumt. Gratis frakt från USA med Fedex känns som en ren förlustaffär, speciellt med tanke på priset på disken. Hoppas att ni som köpte den blir nöjda, jag hoppar över för att jag inte behöver fler SSD-diskar.

Skrivet av motvikt:

Du borde bli bannad för det där tipset. En random säljare på ebay med noll, NOLL, omdömen som säljare. Är du själv med på denna scammen eller? Råder alla att undvika det där tipset. I bästa fall har väl säljaren snott ett parti med hårddiskar.

Skrivet av n1nja:

Det ringer inga som helst varningsklockor i ditt huvud? Om du är grön på detta så är ebay en marknadsplats, likt blocket, och inte ett företag. För att förtydliga:
1. Detta är en säljare med 13 i feedback score (som han/hon fått som köpare).
2. Han/hon säljer en produkt för halva priset jämfört med vad andra säljare vill ha.
3. Den inkluderade frakten med Fedex till Sverige kostar i det billigaste fallet >120$ (gör en slagning på deras hemsida om du inte tror mig).
Personen som säljer dessa skulle med andra ord gå duktigt med förlust på varenda disk han säljer, till och med om han nu fått diskarna gratis.
Detta känns inte så troligt va?

Skrivet av Klappis:

Du är ny på ebay ser jag.

Tagga ner lite med er.
Bara för att ett pris på Ebay är lågt så behöver det inte betyda att det är något lurt bakom, 70$ är bara 30$under den lägsta på Ebay, och det är en rätt gammal disk (släpptes 2013), så det är inget direkt "vrakpris", och att frakten skulle vara inkluderad kan vara ett misstag, att det bara skulle vara fri frakt inom USA, men det markerats till "world wide", kan också vara att säljaren har ett bra avtal med bolagen, och därmed får lägre priser än vad listpriset för enstaka försändelser är (Precis som Posten, DHL, Schenker etc har volymavtal för de som skickar många paket.).
Och, det ska inte g lömmas bort att priset på Ebay (från USA/ utanför EU) är exklusive moms, (och eventuell tull), så det tillkommer när försändelsen går igenom tullen i Sverig (tullas oftast av fraktbolagen själva), så där stiger priset med minst 25% (+ tullkostnad till fraktbolaget/utlägg).

Så även om ett pris på Ebay är lågt, så blir det inte så lågt i Sverige om man jämför, så tänk på det nästa gång att bara för att ett pris är lågt så "skriker" det inte ut "lurendrejarpris", och oavsett så är man skyddad på Ebay när man betalar via PayPal.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Tagga ner lite med er.
Bara för att ett pris på Ebay är lågt så behöver det inte betyda att det är något lurt bakom, 70$ är bara 30$under den lägsta på Ebay, och det är en rätt gammal disk (släpptes 2013), så det är inget direkt "vrakpris", och att frakten skulle vara inkluderad kan vara ett misstag, att det bara skulle vara fri frakt inom USA, men det markerats till "world wide", kan också vara att säljaren har ett bra avtal med bolagen, och därmed får lägre priser än vad listpriset för enstaka försändelser är (Precis som Posten, DHL, Schenker etc har volymavtal för de som skickar många paket.).
Och, det ska inte g lömmas bort att priset på Ebay (från USA/ utanför EU) är exklusive moms, (och eventuell tull), så det tillkommer när försändelsen går igenom tullen i Sverig (tullas oftast av fraktbolagen själva), så där stiger priset med minst 25% (+ tullkostnad till fraktbolaget/utlägg).

Så även om ett pris på Ebay är lågt, så blir det inte så lågt i Sverige om man jämför, så tänk på det nästa gång att bara för att ett pris är lågt så "skriker" det inte ut "lurendrejarpris", och oavsett så är man skyddad på Ebay när man betalar via PayPal.

Jag syftade inte på att denne säljare på något sätt vara en bedragare utan att han helt glömde räkna med alla dessa avgifter som går på fraktpriset, tull mm.

Säljarna där är väldigt luriga och sätter lågt pris men skyhöga fraktpriser. Att köpa från USA brukar sällan betala sig. Det fungerade förr men inte idag tyvärr då säljarna idag oftast bakar in tullavgifter idag i fraktpriset med en ny ebayfunktion kallat Global Shipping Programme (förkortat GSP). Ganska tråkigt för oss Svenskar med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

denna 4TB måste väl vara WD My Book Essential USB 3.0 4TB?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1405120
Model: RWDBACW0040HBK-EESN

Jo, stämmer.
Upptäckte för sent, att jag fick mail om åter i lager och nu är det slut igen. :s

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Tagga ner lite med er.
Bara för att ett pris på Ebay är lågt så behöver det inte betyda att det är något lurt bakom, 70$ är bara 30$under den lägsta på Ebay, och det är en rätt gammal disk (släpptes 2013), så det är inget direkt "vrakpris", och att frakten skulle vara inkluderad kan vara ett misstag, att det bara skulle vara fri frakt inom USA, men det markerats till "world wide", kan också vara att säljaren har ett bra avtal med bolagen, och därmed får lägre priser än vad listpriset för enstaka försändelser är (Precis som Posten, DHL, Schenker etc har volymavtal för de som skickar många paket.).
Och, det ska inte g lömmas bort att priset på Ebay (från USA/ utanför EU) är exklusive moms, (och eventuell tull), så det tillkommer när försändelsen går igenom tullen i Sverig (tullas oftast av fraktbolagen själva), så där stiger priset med minst 25% (+ tullkostnad till fraktbolaget/utlägg).

Så även om ett pris på Ebay är lågt, så blir det inte så lågt i Sverige om man jämför, så tänk på det nästa gång att bara för att ett pris är lågt så "skriker" det inte ut "lurendrejarpris", och oavsett så är man skyddad på Ebay när man betalar via PayPal.

Är det oss eller dig själv som du försöker att övertyga nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n1nja:

Är det oss eller dig själv som du försöker att övertyga nu?

Handlar inte om att övertyga, utan om att bara för att det är ett lågt pris så behöver det inte vara något lurt bakom det.
Då de kommentarerna som kom på den produkten / priset tyder på att de inte hade riktigt koll på hur det funkar, och glömt räkna in moms (och eventuell tullkostnad), vilket gör att produkten inte hamnar så mycket lägre än i Sverige, utan på en normal nivå på produkter från utlandet i princip.
Och oavsett så är köpare på Ebay skyddade så länge det betalas via PayPal (vilket i princip alla försäljningar görs).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel87:

För den som inte köpte den på mellandagsrean så finns nu Harman Kardon Go + play wireless för 1790:- hos komplett i både vitt och svart.

Ord pris: 2990:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1825809

Svart:
https://www.komplett.se/harman-kardon-goplay-trdls-hyttaler/8...

Vit:
https://www.komplett.se/harman-kardon-goplay-trdls-hyttaler/8...

Bättre eller sämre än HK onyx studio?

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Bättre eller sämre än HK onyx studio?

Skulle säga att den Go + play har bättre ljud. (Har dock inte lyssnat på båda vid samma tillfälle.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Handlar inte om att övertyga, utan om att bara för att det är ett lågt pris så behöver det inte vara något lurt bakom det.
Då de kommentarerna som kom på den produkten / priset tyder på att de inte hade riktigt koll på hur det funkar, och glömt räkna in moms (och eventuell tullkostnad), vilket gör att produkten inte hamnar så mycket lägre än i Sverige, utan på en normal nivå på produkter från utlandet i princip.
Och oavsett så är köpare på Ebay skyddade så länge det betalas via PayPal (vilket i princip alla försäljningar görs).

Bara för att du kan komma och hitta på tänkbara anledningar så gör det dessvärre inte priset mer legitimt när seriösa säljare tar dubbelt så mycket för samma produkt.
När jag var yngre resonerade jag precis som dig. Detta resulterade i att jag förlorade min kontantinsats på flera tusen till en person som jag dessutom trodde var min vän. Trots att jag initialt tyckt att priset lät lite för bra att vara sant så övertygade jag tillslut mig själv om att de omständigheter som han beskrev (konkursparti från utlandet etc) faktiskt var möjliga.
Den känsla som uppstod då jag förstått att jag blivit blåst är verkligen inget jag önskar någon annan.

För att nämna något som också är lite underligt; idag så dök samma annons upp igen med ungefär samma antal enheter som igår. Jag såg även att två nya säljare med liknande feedback score dykt upp med snarlika annonser. Hur du nu väljer att tolka detta lämnar jag dock till dig.

Man må vara skyddad av diverse försäkringar när man handlar på ebay, men man ska dock veta att det kan bli väldigt tråkiga och utdragna processer av dessa när säljaren väljer att bestrida det du säger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n1nja:

Bara för att du kan komma och hitta på tänkbara anledningar så gör det dessvärre inte priset mer legitimt när seriösa säljare tar dubbelt så mycket för samma produkt.
För att nämna något som också är lite underligt; idag så dök samma annons upp igen med ungefär samma antal enheter som igår. Jag såg även att två nya säljare med liknande feedback score dykt upp med snarlika annonser. Hur du nu väljer att tolka detta lämnar jag dock till dig.
Man må vara skyddad av diverse försäkringar när man handlar på ebay, men man ska dock veta att det kan bli väldigt tråkiga och utdragna processer av dessa när säljaren väljer att bestrida det du säger.

Det är inga anledningar, utan olika omständigheter kan ge olika pris, då disken är rätt gammal modell så kan det vara utförsäljning, etc.
Och priset är exkluderat moms/eventuell tull kostnad, så det blir inte halva priset mot andra butiker.
Nja, utdragna är de knappast, utan det tar den korta tid det tar, inget komplicerat med Ebay/PayPal på det sättet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är inga anledningar, utan olika omständigheter kan ge olika pris, då disken är rätt gammal modell så kan det vara utförsäljning, etc.
Och priset är exkluderat moms/eventuell tull kostnad, så det blir inte halva priset mot andra butiker.
Nja, utdragna är de knappast, utan det tar den korta tid det tar, inget komplicerat med Ebay/PayPal på det sättet.

Läs vad jag har skrivit tidigare så kommer du att förstå att det inte spelar någon roll om de köpt diskarna på utförsäljning eller inte. Diskarna skickas från USA, inte Kina. Därifrån har du helt andra fraktkostnader.
Att jämföra med svenska butikspriser är inte relevant i det här fallet, det du jämför med är andra säljare på ebay.
Att du har haft ett lyckat case som gått smidigt betyder dessvärre inte att alla gör det. Jag förstår inte riktigt hur du kan dra den slutsatsen?

Av ditt resonemang att döma verkar du inte vara speciellt bevandrad inom elektronikbranschen och vilka marginaler som finns heller. Så därför finner jag den här diskussionen tämligen död, då jag misstänker att du kommer att fortsätta att försöka övertyga dig själv om att du har rätt vad än jag eller någon annan säger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n1nja:

Läs vad jag har skrivit tidigare så kommer du att förstå att det inte spelar någon roll om de köpt diskarna på utförsäljning eller inte. Diskarna skickas från USA, inte Kina. Därifrån har du helt andra fraktkostnader.
Att jämföra med svenska butikspriser är inte relevant i det här fallet, det du jämför med är andra säljare på ebay.
Att du har haft ett lyckat case som gått smidigt betyder dessvärre inte att alla gör det. Jag förstår inte riktigt hur du kan dra den slutsatsen?

Av ditt resonemang att döma verkar du inte vara speciellt bevandrad inom elektronikbranschen och vilka marginaler som finns heller. Så därför finner jag den här diskussionen tämligen död, då jag misstänker att du kommer att fortsätta att försöka övertyga dig själv om att du har rätt vad än jag eller någon annan säger.

Det är högst relevant att lägga på moms och eventuell tullkostnad, för att få ut ett slutpris.
Och det finns samma diskar från andra säljare på Ebay med för inte så mycket mer, så bara för att det är ett lågt pris så betyder det inte att det är något lurt bakom, speciellt från ex USA (eller andra länder utanför EU) där moms/ev tull inte är med i priset på Ebay, utan kommer separat från fraktbolaget.

Och vet mycket väl hur elektronikbranchen fungerar, och vilka marginaler de har.
Och det handlar inte om något övertygande, utan om att förklara för de som knte vet hur Ebah fungerar att moms/tull tillkommer, och då blir inte priset så lågt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är högst relevant att lägga på moms och eventuell tullkostnad, för att få ut ett slutpris.
Och det finns samma diskar från andra säljare på Ebay med för inte så mycket mer, så bara för att det är ett lågt pris så betyder det inte att det är något lurt bakom, speciellt från ex USA (eller andra länder utanför EU) där moms/ev tull inte är med i priset på Ebay, utan kommer separat från fraktbolaget.

Och vet mycket väl hur elektronikbranchen fungerar, och vilka marginaler de har.
Och det handlar inte om något övertygande, utan om att förklara för de som knte vet hur Ebah fungerar att moms/tull tillkommer, och då blir inte priset så lågt.

Nej det är inte relevant att lägga till moms och eventuell tullkostnad. Det du gör då är att jämföra om det är en bra deal jämfört med svenska återförsäljare. Jämför istället med andra försäljare som befinner sig i USA. Kanske inte är stor prisskillnad i absoluta nummer, men procentuellt sett är den ju drygt 40% billigare vilket är en del.

Helt klart ett misstänktsamt erbjudande, däremot som du säger håller jag med om att ebay/pp skyddar köpare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Nej det är inte relevant att lägga till moms och eventuell tullkostnad. Det du gör då är att jämföra om det är en bra deal jämfört med svenska återförsäljare. Jämför istället med andra försäljare som befinner sig i USA. Kanske inte är stor prisskillnad i absoluta nummer, men procentuellt sett är den ju drygt 40% billigare vilket är en del.

Helt klart ett misstänktsamt erbjudande, däremot som du säger håller jag med om att ebay/pp skyddar köpare.

Det är högst relevant att lägga på moms och eventull tullkostnad, för att kunna jämföra, inte bara med Sverige utan även exempelvis Storbritannien, och Tyskland som annars är bra köpställen:

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är högst relevant att lägga på moms och eventull tullkostnad, för att kunna jämföra, inte bara med Sverige utan även exempelvis Storbritannien, och Tyskland som annars är bra köpställen:

Jag fick för mig att vi diskuterade huruvida erbjudandet var legitimt eller inte, om så är fallet är det inte ett dugg relevant. Jämför med den egna marknaden istället. Om vi diskuterar vilket det billigaste inköpsstället är är det en annan femma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Snyggt, håll oss gärna uppdaterade om något händer. Handlade det om något misstag skulle det ju inte vara första gången.

Installerat i ett TT Core V1 chassi, flyttat över komponenterna från mitt Node 304 och kört några timmar nu. Intrycket hittills är tystgående, inga problem ännu. Långa kablar för ett itx-chassi men lätt att bunta ihop dem iaf i detta chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold