Snabbt tipps på grafikkort?

Permalänk
Medlem

Snabbt tipps på grafikkort?

Hej alla,
Jag har en dator som jag ska byta grafik kort i. Jag har aldrig bytt förut och jag behöver lite hjälp vad gäller välja kort.
Dethär grafik kortet har jag kollat lite på
http://www.inet.se/produkt/5411347/asus-gtx-750-dcsl-2gd5
Men som sagt jag är ny och vet inte för mycket om det.

Min fråga är om det finns något grafik kort i samma prisklass som ger mig mer av pengarna? (Max 2000kr)
Tack på förhand, Axel

Permalänk
Medlem

Skulle jag varit dig så skulle jag väntat på gtx 960, som kommer ut i slutat på januari. 22 tror jag.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Men skriv vad du har för övriga komponenter med.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/msi/msi-geforce-gtx-760-gaming-o...

Men som ovan nämner, det beror på vad du har för komponenter idag.

Eller så skaffar du ett GTX 780 på marknaden för 2000kr.

Permalänk
Medlem

Det 750 du länkade kostar mer än mitt 750ti gjorde i maj 2014. Så det skulle jag inte välja.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felek:

Skulle jag varit dig så skulle jag väntat på gtx 960, som kommer ut i slutat på januari. 22 tror jag.

Mitt tips med...

Men TS måste tala om vad han har för komponenter, är delar för gammalt så blir det ingen nytta. Och glöm inte hur kraftigt nätaggregatet är---

GTX 960 lär dra väldigt lite så det bäddar för att slippa byta, men vem vet?

EDIT: Men se där 120W !!! På en simpel kabel, de e ju lysande sickan...
http://www.sweclockers.com/nyhet/19908-geforce-gtx-960-rojs-i...
man blev ju sugen...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Det är en asus aspire med
procesdor A10-5700 3,4GHz
internminne 16gb
hårddisk 2TB
Grafikkort AMD Randeon HD 8470
grafik minne 2GB
http://www.elgiganten.se/product/ACDTSREEQ002/acer-aspire-tc-...
Köppte den hos elgiganten förra året.
Jag kan vänta för det där nya 960 kortet då om det ska vara bra, men fungerar det ihop med min dator?

Permalänk
Medlem

Leta ett finare beggat Gtx 970 Grymt kort till bra pris

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackegbg:

Det är en asus aspire med
procesdor A10-5700 3,4GHz
internminne 16gb
hårddisk 2TB
Grafikkort AMD Randeon HD 8470
grafik minne 2GB
http://www.elgiganten.se/product/ACDTSREEQ002/acer-aspire-tc-...
Köppte den hos elgiganten förra året.
Jag kan vänta för det där nya 960 kortet då om det ska vara bra, men fungerar det ihop med min dator?

ja det kommer fungera, å oj vilken skillnad du kommer märka i spel...
skulle också vänta å se vad 960 mäktar med innan jag köper

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket. En fråga till, det är mest counterstrike: global 5 och league of legends jag kör just nu, finns det något billigare grafik kort som kan ge mig max inställningar?
Tänkte bara att det är onödigt att ha för dyrt om det inte ger mig något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackegbg:

Okej, tack så mycket. En fråga till, det är mest counterstrike: global 5 och league of legends jag kör just nu, finns det något billigare grafik kort som kan ge mig max inställningar?

Hittar inte mycket information på TC105, men verkar som nätaggregatet ligger på antagligen 200W eller 300W. Om det är 200W så har du inte så pass mycket att välja på, helst eftersom att det är ett skrutit OEM-nätagg. Om du kan öppna upp chassit och ta en titt hade det hjälpt. Står oftast ganska självklart vad nätaggregatet klarar av.

Sen undrar jag vem som designat denna dator hos Acer ? 16GB ram med en A10-5700 ? Ren idioti.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackegbg:

Ett gtx 660 kan du nog maxa båda dom spelen med. Går nog att hitta ett begagnat för nån tusenlapp. Dock skulle jag vänta en vecka och köpa 960 när det kommer ut..

off topic: Du kan inte vara över 15. Just sayin'

Visa signatur

CPU:Intel core i7 9700k@5.2Ghz, 1.37 vcore (Noctua NH-D14) GPU: EVGA GTX 1070 FTW @ 2210/4500mhz MINNE: Corsair 2133Mhz OC'd @ 3300Mhz 16-17-17-34, 16GB MODERKORT:GIGABYTE AORUS Z390 ELITE NÄTAGG: Corsair CX650M, Corsair 120Gb SSD, SAMSUNG SSD 850 EVO 500GB HDD, CHASSI: Cooler master 430 elite @ 3 fans. Skärm: ASUS ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackegbg:

Max på hvilken oppløsning? Hva er det for oppløsning på din skjerm?

Permalänk
Medlem

Min skärm är full hd och jag menar maxad upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Hittar inte mycket information på TC105, men verkar som nätaggregatet ligger på antagligen 200W eller 300W. Om det är 200W så har du inte så pass mycket att välja på, helst eftersom att det är ett skrutit OEM-nätagg. Om du kan öppna upp chassit och ta en titt hade det hjälpt. Står oftast ganska självklart vad nätaggregatet klarar av.

Sen undrar jag vem som designat denna dator hos Acer ? 16GB ram med en A10-5700 ? Ren idioti.

Öppnat och det verkar vara 200W totalt, så det var väll inte så bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackegbg:

Min skärm är full hd och jag menar maxad upplösning

Du behöver inte mer än ett gtx 660 för att köra dessa spel i 120fps + med högsta inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Du behöver inte mer än ett gtx 660 för att köra dessa spel i 120fps + med högsta inställningar

Okej tack då vet jag vart jag har dem lite bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackegbg:

Om du inte kan byta nätaggregat så är det ingen bra idé att byta grafikkort.
Radeon HD8470 är specificerat till 35W, vilket är mindre än hälften av vad ett spelgrafikkort av lägsta nivå kräver. Nätaggregatet i din dator är dimensionerat efter de komponenter som den levererades med.

Hurvida det är ett standard ATX-nätagg i din dator så det går lätt att byta ut det vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Om du inte kan byta nätaggregat så är det ingen bra idé att byta grafikkort.
Radeon HD8470 är specificerat till 35W, vilket är mindre än hälften av vad ett spelgrafikkort av lägsta nivå kräver. Nätaggregatet i din dator är dimensionerat efter de komponenter som den levererades med.

Hurvida det är ett standard ATX-nätagg i din dator så det går lätt att byta ut det vet jag inte.

Jag byter båda då, jag tror inte dem la in nåt mer än standard i min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackegbg:

Det är det inte, blir att byta ut den då. Verkar vara ett vanligt ATX-nätagg, så borde inte vara något större problem. Dock borde du tänka på att byta nätaggregat är någorlunda jobbigt, absolut inget svårt. Men har man inte gjort det förr så kan du behöva tänka efter lite och kanske googla lite.

Skulle förslå ett 750Ti, bra och billigt alternativ. Annars borde du kolla på R9-280 eller GTX 760, eller vänta till GTX 960. Dock kommer nog 960 kosta över 2000:-.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s205130400&o=produkt_pr...

Nätaggregat så behöver du inte mycket, räcker med typ XFX Core 450W/550W eller kanske FD Integra M 450W/550W för modulärt. Borde bli under 2000:- totalt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=859137,846234,2738858,27...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.