Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Windows 10 kommer ju även till RT så ni som tvekar på köp slå till.

Det där verkar tydligen inte lika säkert längre: https://www.thurrott.com/windows/windows-10/577/windows-rt-wi...

Permalänk

178.174.254.168 Här är hans IP. Har även bild på hans ID. Personen som blev scammad kan kontakta mig om han vill.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av willeberg96:

178.174.254.168 Här är hans IP. Har även bild på hans ID. Personen som blev scammad kan kontakta mig om han vill.

Vem är det här citerat till?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Vem är det här citerat till?

Va en kille som har scammat via blocket på ett grafikkort (MSI 970) Personen som scammade hette Mattias Eilola.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av willeberg96:

Va en kille som har scammat via blocket på ett grafikkort (MSI 970) Personen som scammade hette Mattias Eilola.

Den initiala scammen kom från NHW, vilket var mot mig. Vidare kommunikation kan tas via PM, det passar inte i denna tråd.
Skicka gärna ID bilden till mig.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Är ute efter 2 st saker.

1. Surfplatta för max 1000 kr som är laggfri med någorlunda bra kamera. Är en present och vill inte ge bort något skit.

2. Nytt headset för max 2500:-. Är så trött på mitt siberia v2 nu då jag aldrig har varit nöjd över ljudet. Har sökt som en idiot efter bra priser på ett Qpad 1339 samt ett Beyerdynamic MMX300 men inte hittat någon bra deal.

Någon som har sett något? Uppskattas väldigt mycket om ni kan dela med er i så fall.

Mvh

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det där verkar tydligen inte lika säkert längre: https://www.thurrott.com/windows/windows-10/577/windows-rt-wi...

Fast detta är ju bara rykten. Vad jag har läst så ska Windows RT få windows 10 men inte alla funktioner och det är förståeligt. Lika väl som alla telefoner inte kommer få alla funktioner av Windows 10.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Kan man lämna in vilken skittelefon som helst och ändå få 2500 kr rabatt?

Var precis i en Tele2 butik med en skittelefon och fick båda rabatterna, betalade alltså 2095:- för en Z3 Comapact. Var tvungen att teckna ett abb på 49:-/månaden men det går att säga upp efter en månad.

Tydligen så skall inte reklamen för specialrabatten komma ut förrens i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

2. Nytt headset för max 2500:-. Är så trött på mitt siberia v2 nu då jag aldrig har varit nöjd över ljudet. Har sökt som en idiot efter bra priser på ett Qpad 1339 samt ett Beyerdynamic MMX300 men inte hittat någon bra deal.

Någon som har sett något? Uppskattas väldigt mycket om ni kan dela med er i så fall.

Mvh

Antar att de skall användas till gaming? I vilket fall, skulle själv säga köp ett par bra öppna (eller stängda) hörlurar och komplettera med en mic. Tror mig ha sett Audio Technica ATH-700 rekommenderade i såna sammanhang (spel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Är ute efter 2 st saker.

1. Surfplatta för max 1000 kr som är laggfri med någorlunda bra kamera. Är en present och vill inte ge bort något skit.

Mvh

ICA sålde en kompetent platta för under 1000 kr nyligen. Minns att hårdvaran fick mig att dra på ögonbrynen och konstatera att det var billigt. Tror det var en Huawei Link+ 10".

Kan hända att ICA kör en till kampanj med den, det är väl det enda jag sett och kan rekommendera för din budget. Hoppas för din skull att de kör en runda till!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2529584
Samsung 28 tum 4k för
4000kr på många butiker

Det är väl knappast ett fynd när alla har samma pris

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Tror inte de har förstått,innebörden av fynd

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Antar att de skall användas till gaming? I vilket fall, skulle själv säga köp ett par bra öppna (eller stängda) hörlurar och komplettera med en mic. Tror mig ha sett Audio Technica ATH-700 rekommenderade i såna sammanhang (spel).

Tack för svaret. Skulle helst vilja skippa en lös mic även fast jag vet att jag tjänar på det om jag köper hörlurar och mic för sig.

Skrivet av xtQ:

ICA sålde en kompetent platta för under 1000 kr nyligen. Minns att hårdvaran fick mig att dra på ögonbrynen och konstatera att det var billigt. Tror det var en Huawei Link+ 10".

Kan hända att ICA kör en till kampanj med den, det är väl det enda jag sett och kan rekommendera för din budget. Hoppas för din skull att de kör en runda till!

Tack för tipset. Den ligger på 1300:- just nu. Ska kolla lite recensioner på youtube.

Mer tips är uppskattat!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Ja jag kanske var lite trött i huvudet men jag tänkte som att skärmen har sjunkit ner i pris och att skärmar i liknande storlek och pris men 1440p, kostar lika mycket eller mer och då drog jag det som en slutsats att skärmen var ett fynd eftersom det finns liknande skärmar i 4k som man hittar kanske för 6000kr.

Men jag kanske bara blev förblindad när man ser massa andra skärmar i 1440p kosta 3700kr och 4k generellt sett har en mycket högre upplösning, och då tyckte jag att det var värt att uppmärksamma skärmen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Swedman18:

Ja jag kanske var lite trött i huvudet men jag tänkte som att skärmen har sjunkit ner i pris och att skärmar i liknande storlek och pris men 1440p, kostar lika mycket eller mer och då drog jag det som en slutsats att skärmen var ett fynd eftersom det finns liknande skärmar i 4k som man hittar kanske för 6000kr.

Men jag kanske bara blev förblindad när man ser massa andra skärmar i 1440p kosta 3700kr och 4k generellt sett har en mycket högre upplösning, och då tyckte jag att det var värt att uppmärksamma skärmen.

Man kan ju inte säga att en skärm skulle vara värd ett visst pris endast utifrån upplösningen... Det är ju som megapixeldiskussionen för kameror.

Sen är det inte "generellt sett" en högre upplösning, det är alltid en högre upplösning

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Timpppa:

Sony och Tele2 har ju nån specialdeal just nu men idag blev den utökad. Så jag passade på nyss.
Nypris Sony Z3 Compact: 4595 kr.
Rabatt Payback: 1500 kr.
Rabatt Special (vet inte varför och vad den heter) : 1000 kr.
Lämnade in en Iphone 4: Avdrag 578 kr.
Slutsumma: 1517 kr för en Sony Z3 Compact och SWR10 Smartband. Bra pris

http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/payback/payback_kampa...

Kan även tipsa om att man kan köpa en LG G3 S för 995kr, billigast på prisjakt är 1990kr. 5" 720p IPS skärm, quad-core, bra byggkvalite och okej kamera. Bara 1gb ram och 8gb minne, men det finns micro-sd kortplats. Det är ju inget direkt prestandamonster, men det känns ändå kvick. Sjukt prisvärd, känns inte som en budgettelefon. Om man inte är tele2 kund måste man skaffa ett abbonemang, men man kan ta ett för 49kr och säga upp det direkt. Tele2:s mobiler är även olåsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikBengtsson:

Kan även tipsa om att man kan köpa en LG G3 S för 995kr, billigast på prisjakt är 1990kr. 5" 720p IPS skärm, quad-core, bra byggkvalite och okej kamera. Bara 1gb ram och 8gb minne, men det finns micro-sd kortplats. Det är ju inget direkt prestandamonster, men det känns ändå kvick. Sjukt prisvärd, känns inte som en budgettelefon. Om man inte är tele2 kund måste man skaffa ett abbonemang, men man kan ta ett för 49kr och säga upp det direkt. Tele2:s mobiler är även olåsta.

Är det någon som vet om man kan lämna in telefoner till Tele2 som är rootade och har cyanogenmod installerat, eller sänker det värdet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

Är det någon som vet om man kan lämna in telefoner till Tele2 som är rootade och har cyanogenmod installerat, eller sänker det värdet?

De kollar i stort sett bara skicket och slår på IMEI-numret så den inte är stulen. Oftast har de som jobbar i butikerna noll koll på mjukvara och liknande. Så jag skulle svara nej, det spelar ingen roll!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

De kollar i stort sett bara skicket och slår på IMEI-numret så den inte är stulen. Oftast har de som jobbar i butikerna noll koll på mjukvara och liknande. Så jag skulle svara nej, det spelar ingen roll!

Tack! Ska in om en timme och försöka fixa en Z3

Permalänk
Skäggig legend

Jag köpte precis en Z3 compact med band och ett skydd för halva priset (täcknade försäkring och abb som sägs upp på måndag) totalt: 1700:-
De sa till mig att man måste ha ett abonnemang hos Tele2 för att nyttja 1000:- rabatten! Men hey, sprillans ny telefon och tillbehör för 1700:- Inte illa pinkat!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk

Fick en z3c för 816:-, lämnade in en trasig HTC One m7 och en halvtrasig iPhone 4s.. Blir en tur till imorgon med lite andra trasiga telefoner.... 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

Fick en z3c för 816:-, lämnade in en trasig HTC One m7 och en halvtrasig iPhone 4s.. Blir en tur till imorgon med lite andra trasiga telefoner.... 😁

haha wtf? Kollar de inte så att telefonen funkar först innan de tar in den?

Permalänk
Skrivet av AndyX:

haha wtf? Kollar de inte så att telefonen funkar först innan de tar in den?

jo att den gick igång typ men inte mer noggrant än så

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

Hmm..har en gammal HTC Desire och LCD skärm som är sönder på Note 1 (helt svart bild bild och bara ljud). Tar dom också en mobil som har trasig skärm? :/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

japp.. fast man får inte mycket..

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra tips på en billig (max 4000) bärbar dator för programmering och det mesta utom spelande? Tänkte på denna från Sibas lagerrensning från den andra tråden http://www.siba.se/aktuella-kampanjer/lagerrensning/acer-aspi...

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Någon som har ett bra tips på en billig (max 4000) bärbar dator för programmering och det mesta utom spelande? Tänkte på denna från Sibas lagerrensning från den andra tråden http://www.siba.se/aktuella-kampanjer/lagerrensning/acer-aspi...

Tyvärr har jag inte mer att tillföra än att jag har oerhört dåliga erfarenheter av framförallt Acers laptops :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Tyvärr har jag inte mer att tillföra än att jag har oerhört dåliga erfarenheter av framförallt Acers laptops :/

Haha samma här. Har haft flera av kompisars Acer laptops tidigare att handskas med. Kan inte förvänta sig allt för mycket för max 4000kr dock

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Lägger till Midi Tower varianten också (vet ej om det är R1 eller R2 den bygger på)

Fractal Design Arc Midi THOR EDITION - Black No PSU 299:-

http://cdon.se/hemelektronik/fractal-design/fractal-design-ar...

Midi varianten är R1. Ingen fläktkontroll. Medans Mini varianten är R2 och kommer med fläkkontroll. Har båda nämligen.