Jag ville bara visa att man kan länka tester som påstår en sak när det finns tester som påstår motsatsen.
sen om "http://allaboutwindowsphone.com" är en windows phone fanboy sida ver jag inte. Bara för dom fokuserar på windowsphone nyheter så behöver dom inte vara "fanboy's"
Windows Central tycker jag är väldigt bra sida, men dom tar fortfarande bara upp nyheter som rör windows
Sen läste jag kommentarerna för Dxomark's test "Iphone 6 vs Lumia 1020" om att odm inte var rättvisa i testet.
http://www.dxomark.com/Phones/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-overv...
"like comparing the indoor Color shading, between 2 pictures that have not the same framing, allowing the nokia with a wide shot to see more dark areas in the corners and the iPhone just barely on medium shot to focus just on the subject, of course the Nokia has more color shading on that test, cause it sees more dark areas on the wall, and still you can see in the iPhone picture that in the corners there is a slight green tint, that would have been way more evident if you had framed as wide as the Nokia."
sen är jag absolut inget proffs på detta, men att dom inte har exakt samma förutsättningar (eller close too) bevisar ju bara att dom inte är rättvisa
Fast de som skriver negativa kommentarer verkar inte riktigt ha förstått resultatet. Det resultatet visar är att Lumia 1020 tar jättebra bilder, oftast mer detaljerade, bland annat, än vad iPhone 6 tar (särskilt i mörker) men fallerar totalt när det kommer till film. Finns många därute som även filmar och inte bara tar foton. Man kan väl säga så här: Ska man bara ta foton så är Lumia 1020 att rekommendera (i kategorin mobilkameror) men vill man ha något som tar både bra foton och film så är iPhone 6 den mobil som klarar testet bäst.
Visst, kan till viss del hålla med dig om angående färgkartan att det låter lite märkligt, men samtidigt så bör en kamera kunna fånga rätt färger så länge ljuset är detsamma. Och i det faller så litar jag mer på DxO Mark att de vet vad de gör än en anonym person på nätet.