Apples vinst högst genom tiderna – nu störst inom smarta telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag ville bara visa att man kan länka tester som påstår en sak när det finns tester som påstår motsatsen.
sen om "http://allaboutwindowsphone.com" är en windows phone fanboy sida ver jag inte. Bara för dom fokuserar på windowsphone nyheter så behöver dom inte vara "fanboy's"
Windows Central tycker jag är väldigt bra sida, men dom tar fortfarande bara upp nyheter som rör windows

Sen läste jag kommentarerna för Dxomark's test "Iphone 6 vs Lumia 1020" om att odm inte var rättvisa i testet.
http://www.dxomark.com/Phones/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-overv...

"like comparing the indoor Color shading, between 2 pictures that have not the same framing, allowing the nokia with a wide shot to see more dark areas in the corners and the iPhone just barely on medium shot to focus just on the subject, of course the Nokia has more color shading on that test, cause it sees more dark areas on the wall, and still you can see in the iPhone picture that in the corners there is a slight green tint, that would have been way more evident if you had framed as wide as the Nokia."

sen är jag absolut inget proffs på detta, men att dom inte har exakt samma förutsättningar (eller close too) bevisar ju bara att dom inte är rättvisa

Fast de som skriver negativa kommentarer verkar inte riktigt ha förstått resultatet. Det resultatet visar är att Lumia 1020 tar jättebra bilder, oftast mer detaljerade, bland annat, än vad iPhone 6 tar (särskilt i mörker) men fallerar totalt när det kommer till film. Finns många därute som även filmar och inte bara tar foton. Man kan väl säga så här: Ska man bara ta foton så är Lumia 1020 att rekommendera (i kategorin mobilkameror) men vill man ha något som tar både bra foton och film så är iPhone 6 den mobil som klarar testet bäst.

Visst, kan till viss del hålla med dig om angående färgkartan att det låter lite märkligt, men samtidigt så bör en kamera kunna fånga rätt färger så länge ljuset är detsamma. Och i det faller så litar jag mer på DxO Mark att de vet vad de gör än en anonym person på nätet.

Permalänk
Medlem

Det är enligt mig helt sjukt att så många köper iPhone. Usel anpassningsförmåga, dålig hårdvara och helt sjuka priser. Idag vill alla barn ha iPhone, om de frågat sina föräldrar om de kan få en ny mobil så behöver de inte ens säga vilket märke eller operativsystem, det är självklart att de vill ha den senaste iPhonen. iPhone säljer så bra eftersom den har fått denna hypen, att den är bäst, inget slår den osv. När man frågar folk varför de vill ha iPhone är det oftast därför att den är snygg och populär. Helt ologiskt egentligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweclockers:

Det räknas till och med som den största kvartalsvinsten genom tiderna för ett börsnoterat bolag.

The highest by any publicly traded company, you mean. I'm pretty sure Saudi Aramco is at the top with annual profits estimated at a whooping $182 billion. Where else do you think the terrorists and the Bush family keep getting all that money from?

http://oilchangeproject.nationalsecurityzone.org/oil-companie...

Permalänk
Medlem

Tja, det e ju bara att gratulera Apple. Samtidigt är det det slutgiltiga beviset på att Jobs hade fel strategi. Ge folket vad de vill ha inte vad Du tycker att de ska ha. Jag tror att ett mer pragmatiskt Apple har växt fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av md7:

Visst, kan till viss del hålla med dig om angående färgkartan att det låter lite märkligt, men samtidigt så bör en kamera kunna fånga rätt färger så länge ljuset är detsamma. Och i det faller så litar jag mer på DxO Mark att de vet vad de gör än en anonym person på nätet.

Självklart ska en "bra kamera" kunna fånga rätt färger i alla lägen. Men vissa färger/ljus ger ju olika resultat. Ska det vara rättvist så ska det vara exakt samma motiv med samma bakgrundljus osv. Annars så blir det fördel till någon.

Så just i detta fallet litar jag faktiskt inte på DxO Mark, varför använder dom inte samma motiv och ljus i ett test? Faktiskt pinsamt vilken sida/företag det än är

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Mindre pengar till utveckling och på helt fel saker... yay...
Och snart kommer ju Apple med en "smart" klocka som är något helt nytt i US tydligen då dom aldrig hört talas om något liknande...

Det är lite så med alla finesser och funktioner som kommer från apple, oavsett hur gamla dom är så är dom alltid "Revolutionary" och "groundbreaking"
Trots att det kan vart en funktion som funnits hos andra aktörer i flera år, marknadsföring is king.

Det jag stör mig på i denna tråd är att jag tror jag sett 3 personer skriva att IOS är mer funktionsrikt än android.
Vilken jävla planet lever ni på?

Visa signatur

Fractal Design Meshify - Asus Z370-P - I59600K - 16gb Corsair Vengeance - GTX 2070 - Samsung M2 500GB - ASUS 24" VG248QE 144Hz - QPAD MK80 - Qpad 5k - Qpad CT XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Tja, det e ju bara att gratulera Apple. Samtidigt är det det slutgiltiga beviset på att Jobs hade fel strategi. Ge folket vad de vill ha inte vad Du tycker att de ska ha. Jag tror att ett mer pragmatiskt Apple har växt fram.

Jag vet inte om jag håller med om din analys.

När iPhone lanserades så var det kris i mobilbranschen, hur får man kunderna att fortsätta betala 4000+ för en ny mobil varje år när du kan få en som är lika bra att ringa med för 200-300?
Det var svårt att stoppa in fler funktioner som folk var villiga att betala för och marknaden blev allt mer koncentrerad i lägre prisklasser.

Apple gick tvärtom, dom stoppade in en touchpanaler och en liten dator och sålde skiten för 6000 och det blev en megasuccé som ändrade om hela industrin.
Liknande saker hade ju försökts tidigare utan större framgångar och helt utan intresse av marknaden.
Men Apple skapade en marknad helt enkelt.

Liknande med iPad, det har funnits många surfplattor tidigare men det var ingenting som marknaden var särskilt intresserad av.
Varför vill man ha en smart phone som är för stor för att bekvämt ta med sig men som man ändå inte kan ringa med och som kostar dubbelt så mycket som en laptop med en tiondel av prestandan?
Återigen, Apple skapade ännu en marknad som inte fanns.

Apples styrka och framgång dom senaste 15 åren bygger på att dom har skapat marknader och sedan dominerat dom mest lönsamma delarna av dessa marknader, alltså i dom dyrare prisklasserna.

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla tjat att man inte gillade utseende och gränssnitt i Android här i kommentarerna.
Installera ett annat tema eller bara launcher utan att bråka med root etc så är problemet löst.
Bra att man har valmöjligheten.

Om siffrorna är sanna så är det imponerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Hoppas att Apple gör ett OS för persondatorer med tangentbord och mus, som man kan köpa utan att köpa en Apple-dator. Vore härligt med lite Microsoftkonkurrens på det området

De försökte göra det en gång i mitten av 90-talet och höll på att kursa. Apple lever på försäljning av sin hårdvara. Att sälja mjukvaran som Windows strider mot hela deras affärside.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Skaffade Iphone 5S 64GB för 3 månader sen, och kommer bli jävligt sorligt när man måste byta upp sig till Apples större telefoner. Vill inte ha stora telefoner.

Nu låter jag som ett Apple-fan, men så är det.

Var trött på större skärmar, köpte mig en Sony Z3 compact, Bästa telefonen jag någonsin haft. Å får väl tillägga att jag har varvat mellan både iOS och Android å finner dom likvärdiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Det är enligt mig helt sjukt att så många köper iPhone. Usel anpassningsförmåga, dålig hårdvara och helt sjuka priser. Idag vill alla barn ha iPhone, om de frågat sina föräldrar om de kan få en ny mobil så behöver de inte ens säga vilket märke eller operativsystem, det är självklart att de vill ha den senaste iPhonen. iPhone säljer så bra eftersom den har fått denna hypen, att den är bäst, inget slår den osv. När man frågar folk varför de vill ha iPhone är det oftast därför att den är snygg och populär. Helt ologiskt egentligen.

Det är enligt mig helt sjukt att så många köper iPad 4 . Usel anpassningsförmåga, dålig hårdvara och helt sjuka priser

Exakt vad (?) är skillnaden ?

Enligt din profil så sitter du på en iPad 4 idag, har inte den "Usel anpassningsförmåga, dålig hårdvara och helt sjuka priser" ?

Du borde ju tänka lika när det gäller plattor isåfall ?

Eller är det kanske så att man anpassar sig till det man behöver

Rätt verktyg till handhavande plats kanske ?

Det är kanske inte så sjukt som du inbillar dig

Och Note 4 är dyrare än den billigaste nyaste iPhone, så ditt " helt sjuka priser" håller inte.

radbrytning o felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag ska erkänna att jag inte använt senaste versionen av samsung eller android, men jag har använt allt från 1.5-4.4 på varierande hårdvara och det imponerar verkligen inte.
Det som erbjuds från jobbet är S3 ( mitt fall), S3 mini och S4 mini och jag tror folk ska få någon S5 mini nu.
Har fortfarande att stöta på någon som är nöjd med skiten.

Att lägga in customromar är INTE godtagbart, dels för att de flesta saknar intresse och kunskap och dels för att det inte funkar med företagslösningar.

Mini-telefonerna kostar ju inte ens hälften av vad en iPhone kostar, hur skulle det kunna vara jämförbart?

Ni får köpa Note 4, sen kan du komma tillbaka.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Det enda som hållt mig från att köpa en Iphone och iOS är HTC, utan dom hade jag aldrig hållt mig kvar i android träsket. Älskar HTCs kvalite/byggkänsla och deras Sense.

Permalänk
Medlem

Enda jag har mot apples telefoner egentligen är att de verkar ganska låsta när det gäller emulatorer och bluetooth enheter bland annat handkontroller.
(Sitter gärna och spelar lite ps1 på telefon (grand turismo 2 ftw ^^) Eller varför inte sega genesis spelade nyligen ut sonic 1 och sonic spinball :3)

men samtidigt trevligt att de håller sig starka så de kan satsa stort vid behov.
Om de hade utvecklat en egen android telefon som de verkligen låter en anpassa trots att det är deras egna hårdvara i den och som håller ett format under 4.5 tum så hade man nog gått dit för telefon nästa vända.
men man klarar sig gott på sin bra men billiga motorola moto g.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Enda jag har mot apples telefoner egentligen är att de verkar ganska låsta när det gäller emulatorer och bluetooth enheter bland annat handkontroller.
(Sitter gärna och spelar lite ps1 på telefon (grand turismo 2 ftw ^^) Eller varför inte sega genesis spelade nyligen ut sonic 1 och sonic spinball :3)

men samtidigt trevligt att de håller sig starka så de kan satsa stort vid behov.

Inga större problem att jailbreaka, och det är en liten kul grej i sig imho, löser nästintill allt androidtelefoner kan och lite till i princip. Fördelen är också att detta är 110% riskfritt, man kan inte råka bricka telefonen som man kan med androidtelefoner om ngt går snett vid rootning osv.

"MEN MAN SKA INTE BEHÖVA JAILBREAKA FÖR ATT FÅ GÖRA DET MAN VILL!!!"

Kanske inte, men möjligheten finns där för vem som helst och även en teknisk idiot kan genomföra det, just saying.

Permalänk
Medlem

Välförtjänt! Som jag skrev något år sedan - Apple har under årtionden satsat hårt på att vara ett företag som står bakom sina produkter, satsat hårt på kundnöjdhet, satsat hårt på kvalitet och vågat gå nya vägar. Är de perfekta - absolut inte. Däremot är de på många sätt goda föredömen och har påverkat hela datorindustrin på så många positiva sätt.

Och om jag låter som en fanboy - min senaste produkt från Apple var en iPod Touch 2G från 2008-2009 någon gång, i övrigt är det Android och Windows som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Inga större problem att jailbreaka, och det är en liten kul grej i sig imho, löser nästintill allt androidtelefoner kan och lite till i princip. Fördelen är också att detta är 110% riskfritt, man kan inte råka bricka telefonen som man kan med androidtelefoner om ngt går snett vid rootning osv.

Kanske inte, men möjligheten finns där för vem som helst och även en teknisk idiot kan genomföra det, just saying.

Jailbreaks vet man om dock är man lite varsam på att prova såna här saker.

Lyckades bricka ett wii som fick stå och bootloopa ett tag innan man kom på hur man kom in i recovery mode och kunde återställa det.

Wii't funkar nu dock och man kan nu köra backups på spelen man har på extern hårddisk istället och via ett externt program som man kör för att föra över iso filerna så man slipper slipa om skivorna eller köpa ny skiva när syskonen har för bråttom med skivorna eller lyckas göra något dumt med dem.
Kostade mig 400 spänn och farsan 200 innan det fick vara nog :P.)

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker om IPhone av den enkla anledningen att IOS känns enklare att använda och har all grundfunktion som behövs

OBS kan dock hålla med många om att iTunes inte är bra ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Klart att möjligheten finns där, men det som är riktigt tråkigt med att jailbreaka, är ju att så fort det kommer en ny iOS uppdatering, så måste man göra om allt igen

Och många gånger så måste man matcha en uppdatering med en rätt jailbreak.....

Och bara det kan bli så jävla tröttsamt, det är roligt dom första 5 eller 6 gångerna, se ruttnar man totalt.

Har själv jailbreakat sen iPhone 3G tiden och att vara beroende av untethered och tethered jailbreak det är fan inget roligt tycker jag.

Man kommer till en punkt, för eller senare, där man skiter i det.

Jag kan göra så mycket roligare saker på min fritid

Så ditt skrikande ----> "MEN MAN SKA INTE BEHÖVA JAILBREAKA FÖR ATT FÅ GÖRA DET MAN VILL!!!"

Kan vara riktigt jävla tröttsamt

Just saying

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Koyaanis:

Kan du inte bara fatta att Apple har en bra helhetslösning? Appar på IOS funkar bättre i dom flesta fall än motsvarande app på Android, utvecklare tjänar också mer pengar på IOS. Råkar man äga en Mac så får du ytterligare funktioner så som att ringa och smsa via datorn t.ex. Fler tredjepartsprodukter till Apple än Android, högtalare, laddare och andra gimmicks. Telefonen kommer att stödjas med uppdateringar i flera år framöver, hur länge stöds S5 ifrån Samsung med uppdateringar, 1½ år om man har tur? Iphone 4S stöds fortfarande med uppdateringar, nya funktioner till en telefon som släpptes 2011.

Du säger att jag får mer för pengarna om jag köper en annan telefon, vad exakt är det jag får? Inget utav ovannämnda iaf.

Du blir iallafall inte tvingad att uppdatera till senaste som förstör ens telefon eller mildast sega ner telefonen så den nästan blir oanvändbar. Och då tänker på jag iOS uppdateringar som Apple verkar släppa med flit, att sabotera de äldre modellerna så folk ska köpa nya.

iOS 7 till iPhone 4 tycker jag är roligt.
Lika hur seg vart inte 4s med iOS 8?
Batteritiderna med, allt detta har med hur Apple tvingar på deras kunder deras uppdateringar. Så jag tycker verkligen inte om att telefoner "stöds" så länge för alla äldre telefoner med senare firmware är bara skit ändå.
Och antagligen kommer min iPhone 5 bli extremt seg när iOS 9 kommer

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Jag förstår till 110% hur du menar,
Men det är fortfarande ingen andledning för apple att sätta en fet prislapp på äldre hårdvara/få funktioner :/

Japp.. De gör det tyvärr för att folk köper det. Som med förbokade pajade spel... De säljer dem paj för att folk köper dem ändå. Suck.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk

Jag som trodde telefoner var till för att ringa på Nokia 3310 masterrace, går inte sönder om man tappar den heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Då förstår jag! ju det är ju sant!

i see!
Om du inte vill ändra något så är det ju lugnt! med låst tänkte jag mest när man jämför med Android telefoner som är mycket mer öppna.

Om man jämför med Android telefoner så är iPhone rätt så låst telefon. Finns så mycker mer man kan göra på en Android.
Men som MuLLvaD3n säger så finns ju dom som "bara" vill ha en telefon som man kan slippa pilla med då är iPhones perfekta!

Japp jo, sant.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Medlem

Herregud vad folk ska gå lösa på varandra i denna hopplösa strid mellan iOS och Android. Tycker ni alla bara ska ge upp, och inse att ni inte kommer komma någon vart, om ni så fick hålla på hela året.

Hursomhelst; Jag skulle vilja väga in lite här, med mina åsikter rörande allt detta tjäbbel. Som tidigare ägare av en iPhone 5S måste jag säga att jag inte såg något större fel på iPhone-filosofin, förutom möjligen all döyta och den mindre skärmen. OS:et var riktigt bra och snabbt, apparna var perfekta, färgerna på skärmen var bra, och täckningen var superb. Med andra ord var jag väldigt nöjd med min 5S, men det som fick mig att hoppa tillbaka till Android var iPhone 6.

Jag var ursprungligen extremt hypad inför släppet av iPhone 6, men deras Keynote där de visade upp den var ett skämt, och telefonen, iPhone 6, likaså. Den var i mina ögon ett stort kliv bakåt för Apple, med en fruktansvärt ful och tråkig design, samt brist på intressanta nyheter. Under en natt gick jag från att älska iPhone till att rentutav hata den, och några dagar/veckor senare var min 5S såld, och jag var tillbaka på min Galaxy S4. Varför? Jag insåg hur blind jag hade varit inför all "iPhone-glory", och att Android var mer min stil.

Dock ska man inte för det tro att jag hatar Apple och alla som köper deras produkter; Jag tycker att Apple gjort en del bra produkter, men väljer ofta bort dessa då priserna är inhumana. Med det sagt har jag ändå viss förståelse för de som inte delar denna åsikt med mig.

TL;DR: iOS är inte för alla, och det är inte Android heller. Men inget är skrivet i sten, och man kan komma att ändra sin åsikt om vilket OS man föredrar. Ingen gillar allt; respektera det och sluta tjafsa.

Mer OT: Egentligen är det bra att Apple har tronen just nu, då de förtjänar den mer än Samsung, som enligt mig tappat greppet på sista tiden.

MvH
//Danne

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Du blir iallafall inte tvingad att uppdatera till senaste som förstör ens telefon eller mildast sega ner telefonen så den nästan blir oanvändbar. Och då tänker på jag iOS uppdateringar som Apple verkar släppa med flit, att sabotera de äldre modellerna så folk ska köpa nya.

iOS 7 till iPhone 4 tycker jag är roligt.
Lika hur seg vart inte 4s med iOS 8?
Batteritiderna med, allt detta har med hur Apple tvingar på deras kunder deras uppdateringar. Så jag tycker verkligen inte om att telefoner "stöds" så länge för alla äldre telefoner med senare firmware är bara skit ändå.
Och antagligen kommer min iPhone 5 bli extremt seg när iOS 9 kommer

Du har så mycket rätt i det du skriver!

Det finns ett stopp i modellformen.

Har varit med om det i 2G, 3G, 3GS, 4:an. Min 4S uppdaterar jag inte då jag skall sälja den, och det är upp till köparen att ta det beslutet senare, just nu går den helt felfritt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

sämre display, sämre upplösning, sämre batteritid, icke vattentålig, ingen IR, går ej byta ut batteriet utan att riskera paja annat, går ej stoppa i större minneskort osv, listan kan göras lång...

Men betala för en S5 som är i princip enbart plast, knackar ju till och med när man böjer i dom hehehehe

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Men betala för en S5 som är i princip enbart plast, knackar ju till och med när man böjer i dom hehehehe

Men ändå bryts den inte 😂😂

Som bendgate 😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men ändå bryts den inte 😂😂

Som bendgate 😂

Kallas flex

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Det är enligt mig "helt sjukt" att folk på forum som detta har så dålig koll på hårdvaran de kommenterar. Du säger att den är dålig, vad är dåligt exakt?

- Skärmen är rankad som den näst bästa mobilskärmen som skärmexperterna "displaymate.com" har testat, endast slagen av Notes 4:as skärm. De tittar inte bara på siffror som hur många pixlar den har som verkar vara det överraskade många "teknikintresserade" bedömer en skärm på.

- Kameran är som redan nämnts toppklassad av DxOmark som också är experter på sitt område. Samma sak här, antal megapixlar är inte i sig vad som avgör om en kamera är bra eller dålig.

- SoC (CPU/GPU), A8 i Phone 6 är ju den mobil SoC som i dagsläget generellt sett presterar bäst. Återigen det är inte en siffra som antal kärnor eller frekvens i sig som avgör om det är en bra eller dålig SoC.

- Fingeravtrycksläsare, något jag verkligen gillar med de senaste iPhone och Apple har utan tvekan den bästa lösningen där.

Batteritid finns det definitivt andra som är bättre på men finns ju ingen mobil så är bäst på allt. Överlag så ligger ju dock hårdvaran i iPhone 6 mycket bra till och är inte alls dålig som vissa som enbart tittar på siffror vill påstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sämre på vad?
Jag behöver inget mer, behöver ingenting av det en S5 har.

Så nej håller inte med.

Kanske har du svårt att sätta dig in i en situation där någon behöver mer än vad du kräver med tanke på din konsumtion av datordelar, men det blir ju ändå lite småkomiskt...