Orginal xbox startar inte! hjälp!

Permalänk
Medlem

Orginal xbox startar inte! hjälp!

Hej! Jag har en original Xbox som inte vill starta, den är i jätte bra skick och så! Jag vet inte vad som är fel. Den har stått ett tag utan att jag har startat den och så föra veckan plockade jag fram den och skulle starta den, men inget hände nör jag trycker på start knappen ör det som om den inte får någon ström till sig. Jag vet att det inte är kabeln då jag har testat den. Jag öppnade min Xbox igår och skulle se om det var power supply som krånglade men hittade inget uppenbart fel! Jag är verkligen inte erfaren inom detta område så hoppas verkligen ni kan hjälpa mig att laga den! Jag har tagit några bilder som jag laddat upp! som ni kan kolla på och kanske kan hjälpa mig och säga vad jag ska göra!
här är länken till mina bilder: http://xboxstartarinte.blogg.se/?tmp=931565
tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar verkligen inte att gå in och pilla i PSU:et om du inte vet vad du gör... Du skulle kollat kabeln innan du gick in i enheten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaris97:

Hej! Jag har en original Xbox som inte vill starta, den är i jätte bra skick och så! Jag vet inte vad som är fel. Den har stått ett tag utan att jag har startat den och så föra veckan plockade jag fram den och skulle starta den, men inget hände nör jag trycker på start knappen ör det som om den inte får någon ström till sig. Jag vet att det inte är kabeln då jag har testat den. Jag öppnade min Xbox igår och skulle se om det var power supply som krånglade men hittade inget uppenbart fel! Jag är verkligen inte erfaren inom detta område så hoppas verkligen ni kan hjälpa mig att laga den! Jag har tagit några bilder som jag laddat upp! som ni kan kolla på och kanske kan hjälpa mig och säga vad jag ska göra!
här är länken till mina bilder: http://xboxstartarinte.blogg.se/?tmp=931565
tack på förhand!

Har du kontrollerat så att strömbrytaren är i funktion?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Då den inte verkar få nå ström alls är den nog PSU:et som är trasigt. Jag skulle kolla om kapacitorerna svällt (kondensorer). Enda andra jag kan tänka mig är att knappen inte skickar någon signal att starta, men att det skulle gått sönder är tvivelaktigt enligt mig.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Rekordmedlem

Det är troligen nån kondensator som åldrats, det handlar troligen inte om svällt utan att de varit oladdade ett tag och hål i oxidskikten och har du tur kan de läka när de blir spänningssatta annars skulle du behöva mäta upp spänningarna och hittar du nått fel så mäter man kondensatorerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.