Lenovo ThinkPad Yoga (s5)15" Digitizer?

Permalänk
Medlem

Lenovo ThinkPad Yoga (s5)15" Digitizer?

Godkväll alla klockare!

Ruskigt sugen på en ThinkPad Yoga 15", en av de viktigaste sakerna är den aktiva digitizern.
Jag har letat som en galning men blir inte hundra procent säker på om det är en digitizer med eller ej.
Det finns inte som tillval på något sätt och därför antar jag att det är standard?

Hittar inte heller någon kontakt till lenovo, skrivit på deras engelska och svenska facebooksida.
Är väldigt tacksam för all input!

http://shop.lenovo.com/se/sv/laptops/thinkpad/yoga-series/yoga-15/

En liten sidofråga:
Jag har sett att man kan ersätta flash ssdn med en större variant.
Jag funderar på hur stor rent fysiskt man kan få plats med och om den går att formatera som en vanlig lagringsdisk?

Godnatt

UPDATE: 2015-05-26
För de som sökt sig hit:
Digitizern kallas för "ActivePen tech" och kommer troligen från Wacom

Lanseringen av 14 och 15" modellerna med ActivePen stöd verkar ha försenats, antingen väntar de på något eller så kanske det är krångligare att få dem att fungera som tänkt.

Senaste kontakten jag haft med den angående 14" är att den skall bli tillgänglig i juni månad:
"ThinkPad Yoga 14 med active pen kommer att läggas till i standardsortimentet för Sverige från och med juni månad och då finnas tillgänglig på alla Lenovo återförsäljare."

UPDATE: 2015-07-01
Slutet gott allting gott!
Ja nästan, igår blev thinkpad yoga 14 beställningsbar med active pen stöd. Det verkar som att det blivit standard samtidigt som prislappen ökade ungefär 500.
Den är nu beställd och skall skickas inom 7 arbetsdagar.

Uppdatering
Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kolla på Lenovos Service Center och klicka på Take Course så kan du klicka dig fram till lite info. Jag tror det där är samma modell och enligt specen där så verkar pennan vara optional. Vet inte riktigt hur man ska tolka: "The pen is Async in Broadwell. Hard bundle with system and option to the customers." Kanske som att digitizern är standard men själva pennan är tillval?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Kolla på Lenovos Service Center och klicka på Take Course så kan du klicka dig fram till lite info. Jag tror det där är samma modell och enligt specen där så verkar pennan vara optional. Vet inte riktigt hur man ska tolka: "The pen is Async in Broadwell. Hard bundle with system and option to the customers." Kanske som att digitizern är standard men själva pennan är tillval?

Tackar! Verkar lovande
Jag har tolkat det precis som du att det ingår men pennan är tillval.

Ska se om jag kan dyka ned i något djupare svar, annars får man väl försöka ringa något nummer.
Jobbigt när man är ute efter en produkt som bara smyglanserats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För er googlare:
Jag har pratat med lenovo support, det visar sig att thinkpad yoga 15 med digitizer kommer bli tillgänglig någon gång i mitten av mars.
Thinkpad yoga 14 kommer vara tillgänglig i april.

Visa signatur
Permalänk

Jag har väntat sedan december då jag fick nys om denna, så det blir spännande och se lite recensioner när de väl släpper datorn.

Har kollat här om någon skrivit om denna, ja till slut du. Orkade inte skapa en tråd själv hehe.

Är sugen på en 14" men jag känner att jag måste gå och pilla på en då jag inte har en aning om måtten. Det ända som jag kan se negativt i speccen är att det bara är FHD skärm och inte mer. Men man kan väl inte begära för mycket heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungenaik:

Jag har väntat sedan december då jag fick nys om denna, så det blir spännande och se lite recensioner när de väl släpper datorn.

Har kollat här om någon skrivit om denna, ja till slut du. Orkade inte skapa en tråd själv hehe.

Är sugen på en 14" men jag känner att jag måste gå och pilla på en då jag inte har en aning om måtten. Det ända som jag kan se negativt i speccen är att det bara är FHD skärm och inte mer. Men man kan väl inte begära för mycket heller.

Jo visst blir man imponerad!
Av allt från byggkvalité till m.2 plats för ssd, hyffsad dedikerad GPU och allt annat gottigt!

Håller med att skärmen i dagsläget skulle jag gärna betala lite extra för att pusha upplösningen lite till. Orolig för att det kanske är en förhållandevis dålig ips panel?
Å andra sidan har jag klämt på många lenovo business datorer utan att känna mig det minsta tveksam!

Jag tror jag kommer satsa på 15" då den har plats för två minnesmoduler och jag kommer ha nytta av den extra skärmstorleken

Visa signatur
Permalänk

14 och 12 börjar visa sig på prisjakt, men inte helt än http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3017818 där ser du.

Permalänk

Meddelandet jag fick av Lenovo sverige "Hej igen;
Fick precis lite uppdaterad information,
ThinkPad Yoga 12 ska finnas på lager hos våra distributörer.
ThinkPad Yoga 14 kommer in under nästa vecka.
ThinkPad Yoga 15 kommer in i slutet av mars.
Hälsningar,"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungenaik:

Meddelandet jag fick av Lenovo sverige "Hej igen;
Fick precis lite uppdaterad information,
ThinkPad Yoga 12 ska finnas på lager hos våra distributörer.
ThinkPad Yoga 14 kommer in under nästa vecka.
ThinkPad Yoga 15 kommer in i slutet av mars.
Hälsningar,"

Extremt segt svar men varken 14 eller 15" finns än med #ActivePen stöd. Jag var i kontakt med dem via facebook och fick först svar att de skulle vara tillgängliga i början på maj. Nu är budet någon gång i juni.

Antar att de har något form av problem med tillverkningen, alternativt att de väntar med lansering tills #ComputeX ?
I värsta fall väntar de på skylake

#Digitizer #ThinkpadYoga

Visa signatur