Microsoft förbereder trådlös PC-adapter för Xbox One-spelkontroller

Permalänk
Medlem

Hahahaha ofta dom inte har fixat det för länge sen?
Pinsamt dåligt. Dö xbox och ps.. Dööö

Permalänk
Medlem

360 joysticken är fortfarande hur bra som helst - hur känns det för er som har både gamla och nya och kan jämföra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

360 joysticken är fortfarande hur bra som helst - hur känns det för er som har både gamla och nya och kan jämföra?

Jag som kört 360 kontroll i många många år nu anser att den är riktigt skön, nästan skönare. Dock är bumper-knapparna lite dummare. Utöver detta skulle jag nog säga att det inte är nån direkt skillnad annars.

För övrigt fattar jag inte varför de inte tillverkade en trådlös mottagare och sålde i samband med releasen. De borde ju förutspått intresset lite med tanke på succén över deras 360-kontroller till Pc.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

När min 360 dog efter några års användade satt jag där med två handkontroller och tänke "hmm... jag vet att xbox har gjort en mottagare förr som tyvärr inte säljs längre. Kan jag kanske göra något med mitt Arduino Uno?"
Sagt och gjort, jag kopplade loss sändar/mottagar delen från 360:n och löddade dit två dioder och en USB sladd, slängde in lite kod i Arduinon och nu är det bara tuta och köra

Permalänk
Avstängd

Synd att alla coola nyheter inte nämndes. Accessories var bara en del i det hela.

Xbox Live SDK Available for Windows 10: In January, Microsoft announced its commitment to bringing Xbox Live to Windows and today they announced that the Xbox Live SDK for Windows 10 is currently in the hands of managed partners to create new games. Soon it will be in the hands of a broader set of developers. This SDK will provide access to the vast majority of Xbox Live services currently available on Xbox One, under a shared set of APIs, integrated with the Windows Store. The company said they are committed to making Xbox Live accessible to all game developers, regardless of size, which is why we’re introducing a new tier of Xbox Live that is designed to allow any developer to engage with the Xbox Live community.

Windows Universal App Platform: Windows 10 brings together one core operating system, one application platform, one gaming social network, one store, and one ingestion path across all Windows PCs, Tablets, Phones and Xbox One consoles – that’s more than 1.5 billion people. With the Universal App Platform, any developer can create a single project to target multiple devices. It will be easier than it has ever been to bring content to PCs, tablets, phones, Xbox consoles, and future Windows 10 devices like Microsoft HoloLens. Developers will be able to do this and more when Windows 10 is available this year.

Universal Development Center: The Universal Development Center is the developer portal to building and delivering games to the Windows Store. It provides fast, lightweight game submission and update capabilities within the developer’s direct control, as well as access to key metrics to understand their game’s performance. Improvements in platform, tools, and Xbox Live services, while reducing overhead of publishing, will foster more compelling game content and a richer, more engaged gaming community.

DirectX 12: DirectX 12 enables PC developers to have a new level of power and control and is a single API developers can access across Windows devices. As shown with Fable Legends running on Unreal Engine 4, there has been a 20% improvement in performance. And as announced today, Epic is creating Unreal Tournament using Unreal Engine 4 running on DirectX 12, which sets a new bar for visual fidelity in PC gaming.

Accessories: All wireless Xbox gaming accessories will be designed for and supported on both Xbox One consoles and Windows 10 PCs moving forward. Later this year, Microsoft will be delivering a Wireless Adapter that will let you use current Xbox controllers and future devices wirelessly on your PCs.

Cross Buy: With the Windows Store, Microsoft is committed to delivering best-in-class scenarios for gamers and game developers. For developers, the promise of one store across devices means they will now have the ability and flexibility to deliver content across PCs, console, tablets, and phones, easily and quickly. Similarly, by enabling new experiences such as cross-buy (that allows you to buy once, play on both Windows 10 and Xbox One), developers now have more flexibility on the features they deliver to gamers across Windows devices.

Källa: http://www.neowin.net/news/microsoft-goes-to-gdc-announces-a-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitonia:

När min 360 dog efter några års användade satt jag där med två handkontroller och tänke "hmm... jag vet att xbox har gjort en mottagare förr som tyvärr inte säljs längre. Kan jag kanske göra något med mitt Arduino Uno?"
Sagt och gjort, jag kopplade loss sändar/mottagar delen från 360:n och löddade dit två dioder och en USB sladd, slängde in lite kod i Arduinon och nu är det bara tuta och köra

Finns på ebay annars för en 50lapp. Köpte trådlös reciver där för ca 5 år sen till mina. Pinsamt att det inte ens finns till "next gen" ännu som är i princip samma kontroll...

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Finns på ebay annars för en 50lapp. Köpte trådlös reciver där för ca 5 år sen till mina. Pinsamt att det inte ens finns till "next gen" ännu som är i princip samma kontroll...

Sanning med modifikation. De är i princip samma kontroll men använder helt olika typer av trådlös anslutning för handkontroll. Xbox 360 använder 2.4Ghz medans One använder 5Ghz över ett annat protokoll som jag gissar är krypterad på något sätt.

Hade det varit relativt enkelt att bygga en mottagare så hade garanterat något (läs asiatiskt) företag redan gjort det och tjänat massa pengar. Så min gissning är att MS har någon form av skydd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Äntligen! Lite sent dock, förstår inte varför dom inte utvecklade detta redan när kontrollen släpptes...

Permalänk
Medlem

Äh, snart kommer ju Steam Controller.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

..det måste ju vara galet tungt att utveckla trådlöst stöd för en handkontroll från en annan pc-plattform år 2015.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

fortfarande jävligt nöjd med min trådlösa 360 kontroller till PC så vete tusan om det är värt det.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tänkte också på det . Har en trådlös 360, är de någon större skillnad mot denna?

Den är skönare och mycket bättre kvalitet på allt. Jag skulle dock vänta tills det finns en adapter för trådlöst spelande, micro usb är djävulen.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Den är skönare och mycket bättre kvalitet på allt. Jag skulle dock vänta tills det finns en adapter för trådlöst spelande, micro usb är djävulen.

Vadå är inte den nya kontrollern trådlös?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vadå är inte den nya kontrollern trådlös?

För tillfället finns ingen adapter till Xbox One kontrollen till PC, så du får koppla in den med micro usb. Alltså, läste du artikeln alls?

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk

Har någon hört något nytt som ett release datum för den trådlösa lösningen? Har inte haft en Xbox kontroll eller Xbox One kontroll men tänkte införskaffa en men det hade suttit fint med trådlöst.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starliner:

Har någon hört något nytt som ett release datum för den trådlösa lösningen? Har inte haft en Xbox kontroll eller Xbox One kontroll men tänkte införskaffa en men det hade suttit fint med trådlöst.

20 Oktober har jag läst, dock vet jag ej om det gäller i Sverige

http://www.gamespot.com/articles/xbox-one-controllers-wireles...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är det för dumheter? Nu säger MS att adaptern inte kommer funka med annat än Windows 10 (dvs inte Steam Link..)
http://venturebeat.com/2015/10/23/no-the-xbox-one-wireless-ad...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB