Nvidia Geforce GTX Titan X fastnar på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja det är ju därför man skaffade titan som gamer.

Minnet.

Fel du skaffade Titan som entusiast och hade pengar + att det va det snabbaste kortet just då. Alla gamers hade gärna haft sådana.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Fel du skaffade Titan som entusiast och hade pengar + att det va det snabbaste kortet just då. Alla gamers hade gärna haft sådana.

Fel?? Va?
Ja, som gamer,, har alla "gamers" eller "entusiaster" lika mycket pengar eller? Knappast en homogen grupp när det kommer till ekonomi..
Har nog råd att skaffa detta kort men kommer förmodligen "stretcha" min ekonomi en del, då det blir en del annan uppgradering samtidigt. B.l.a. g-sync skärm o.s.v. Jag "gamar" d.v.s. det jag använder min rigg till huvudsakligen är spel. Är inte jag en "gamer" då? lol
Som jag ser det ligger detta kort förmodligen perfekt till för att konkurrera mot 980SLI om man kör 1440p, kommer förmodligen maxa alla spel i den upplösningen för samma eller lägre pris och så slipper man besväret med SLI. Två titan x för 4k känns ju också som det skulle kunna fungera ganska bra. Så där har man en uppgraderingsväg.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av davyp3:

Och för att det var det snabbaste som fanns om man bara ville köra med ett kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Det som fick mig köpa det va Minnet annars kunde jag stannat kvar på 4x 580 3GB

Visste ju redan att skulle komma andra GK110, bara att jag varit så jävla arg att inte kunna slå på fina inställningar med 4x 680 och 4x 580 pga av VRAM i 5760x1080 och nu 7680x1440.

Nu gick jag till mATX för ville göra något nytt men ah det är annan sak.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Förpackning:

Sida:

nedifrån:

Är man besatt av utseende på sin hårdvara så skulle jag säga att detta tar full pott. Men vi har alla olika preferenser..

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av retro123:

Förpackning: http://i.imgur.com/XT1zRAJ.jpg

Sida: http://i.imgur.com/sCyQroU.jpg

nedifrån: http://i.imgur.com/WKEoI31.jpg

Är man besatt av utseende på sin hårdvara så skulle jag säga att detta tar full pott. Men vi har alla olika preferenser..

Vackert.

Hur kom du över ett sådant trevligt kort så tidigt? Review-sample?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Vackert.

Hur kom du över ett sådant trevligt kort så tidigt? Review-sample?

haha, nej knappast, googlade lite bilder: http://www.guru3d.com/news-story/new-photos-of-geforce-gtx-ti...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av retro123:

Jaha, hahaha.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dinoman:

Jaha, hahaha.

Va nej han ljuger han sitter benchar 3dmark nu :3 :3 :3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Va nej han ljuger han sitter benchar 3dmark nu :3 :3 :3

Jepp, kan inte säga mer...;)

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av retro123:

Jepp, kan inte säga mer...;)

Lurades av att bilderna såg så casual ut.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Fel?? Va?
Ja, som gamer,, har alla "gamers" eller "entusiaster" lika mycket pengar eller? Knappast en homogen grupp när det kommer till ekonomi..
Har nog råd att skaffa detta kort men kommer förmodligen "stretcha" min ekonomi en del, då det blir en del annan uppgradering samtidigt. B.l.a. g-sync skärm o.s.v. Jag "gamar" d.v.s. det jag använder min rigg till huvudsakligen är spel. Är inte jag en "gamer" då? lol
Som jag ser det ligger detta kort förmodligen perfekt till för att konkurrera mot 980SLI om man kör 1440p, kommer förmodligen maxa alla spel i den upplösningen för samma eller lägre pris och så slipper man besväret med SLI. Två titan x för 4k känns ju också som det skulle kunna fungera ganska bra. Så där har man en uppgraderingsväg.

Förstod du något av det jag skrev? Jag svarade på Tvelanders inlägg.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Förstod du något av det jag skrev? Jag svarade på Tvelanders inlägg.

Och jag svarade på ditt inlägg om du inte förstod det. Att vara "entusiast" "gamer" eller "ha pengar" är inte alltid något motsatsförhållande. Ta det i PM om du bara vill ha svar av en medlem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Och jag svarade på ditt inlägg om du inte förstod det. Att vara "entusiast" "gamer" eller "ha pengar" är inte alltid något motsatsförhållande. Ta det i PM om du bara vill ha svar av en medlem.

Vem skrev något om att det måste vara så? Tvelander hävdade att han köpte Titan därför att han är gamer. Det är väldigt långt från alla gamers som har råd med det. Så även om man är gamer så betyder det inte att Titan är givet, förstod du nu?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Vem skrev något om att det måste vara så? Tvelander hävdade att han köpte Titan därför att han är gamer. Det är väldigt långt från alla gamers som har råd med det. Så även om man är gamer så betyder det inte att Titan är givet, förstod du nu?

Ok, tror inte du behöver upprepa självklarheter. Förstår du?

Permalänk
Skrivet av nmo:

Garant är väl kanske undantaget som bekräftar regeln. Deras förpackningsdesign är helt mot den där normen, och får i alla fall mig som köpare att känna en viss typ av lyx även om jag köper till 10-15% billigare.

Menar du typ som detta, ser faktiskt stilfullt och rent ut (även ser rätt dyrt ut).

Dold text

Det jag kommer över lokala ica ser ut som gäng treåringar gjort designen på förpackningarna (förutom ica seletion , om jag jämför mot bilden ovanför) och det ska vara "lyxigare" än ica basic (som efter design ändring, med vitt och klarrött gör så det både ser tråkigt ut och sticker ut rejält från andra varor, medvetet troligen).

Vart finns Garant att köpa (har inte sett till dom eller inte tänkt på det bara)?

Skrivet av retro123:

Förpackning: http://i.imgur.com/XT1zRAJ.jpg

Sida: http://i.imgur.com/sCyQroU.jpg

nedifrån: http://i.imgur.com/WKEoI31.jpg

Är man besatt av utseende på sin hårdvara så skulle jag säga att detta tar full pott. Men vi har alla olika preferenser..

Andra bilden ser ut att vara annat kort. Sista bilden är korten svartare och mindre plastig. Ser rätt okej ut, jämfört med vissa "gaming moderkort" , stilfullt och rent.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ok, tror inte du behöver upprepa självklarheter. Förstår du?

Nu gör du dig till va? Du började svara helt svamligt på ett inlägg jag gjorde, remember? Du har uppenbarligen inte förstått något ännu. Men det är lugnt, vi sätter punkt där.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Du började svara helt svamligt på ett inlägg jag gjorde, remember? Du har uppenbarligen inte förstått något ännu. Men det är lugnt, vi sätter punkt där.

visst, kom tillbaks när du förstår

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Broken-arrow:

Menar du typ som detta, ser faktiskt stilfullt och rent ut (även ser rätt dyrt ut).

Det jag kommer över lokala ica ser ut som gäng treåringar gjort designen på förpackningarna (förutom ica seletion , om jag jämför mot bilden ovanför) och det ska vara "lyxigare" än ica basic (som efter design ändring, med vitt och klarrött gör så det både ser tråkigt ut och sticker ut rejält från andra varor, medvetet troligen).

Vart finns Garant att köpa (har inte sett till dom eller inte tänkt på det bara)?

Andra bilden ser ut att vara annat kort. Sista bilden är korten svartare och mindre plastig. Ser rätt okej ut, jämfört med vissa "gaming moderkort" , stilfullt och rent.

Som nämnts tidigare, vilket också befäster det jag skrev långt tidigare, så är förpackningen en förlängning av produkten och i många fall ÄR det produkten vilket framgångsrika företag många gånger har förstått. T.ex. Apple, ASUS, Nvidia etc.

Det ni diskuterar är sedan matvaruhandeln och då kommer vi in på ett område som har en extrem konkurrens om kunden och hyllplats. Där gäller det att väldigt snabbt locka till sig kundens ögon men samtidigt inte kompromissa med de två viktigaste faktorerna du har att göra med när det gäller försäljning, igenkänning och prisindikation.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Linus har fått. kanske SweC oxå? =)=)=)=) cant wait!!
https://instagram.com/p/0BPhQmSbLA/

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Fundera på det en gång till.

Samt, om något är vackert eller inte ligger ju i betraktarens ögon. Vi tillämpar enkelhet och måttfullhet. Då ser förpackningarna ut som dom gör men det är sällan någon klagar över priset.

Mitt absolut främsta mål är att säkerställa att produkten är 100% hel när den är framme hos kund och redo att packas upp. Det kan ibland innebära vissa kompromisser och att det ibland också blir "förfulande" enligt vissa åskådare.

Den behöver jag inte ens fundera en ½ gång till på.

Sen var det väl inte ikeas priser vi diskutera, det var förpackningar.
Du sa innan "Det handlar om att ge ett intryck av lyx och kvalité, vilket i förlägningen kommer låta spegla av sig på produkten och framförallt våran uppfattning om produkten." på vilket jag undrade varför ni inte lever som ni lär.

Ikea har aldrig förmedlat lyx via sina förpackningar att dom har låga priser har aldrig ifrågasatts.

Permalänk
Medlem

Inget pris än?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av MacAllan:

Den behöver jag inte ens fundera en ½ gång till på.

Sen var det väl inte ikeas priser vi diskutera, det var förpackningar.
Du sa innan "Det handlar om att ge ett intryck av lyx och kvalité, vilket i förlägningen kommer låta spegla av sig på produkten och framförallt våran uppfattning om produkten." på vilket jag undrade varför ni inte lever som ni lär.

Ikea har aldrig förmedlat lyx via sina förpackningar att dom har låga priser har aldrig ifrågasatts.

Jag pratar om förpackning i allmänhet och Nvidias "förpackning" av sin produkt i synnerhet och då menar jag även det visuella intrycket som detta kortet ger.

Du verkar missa min poäng. IKEA handlar inte om lyx och flärd alltså har vi inte förpackningar som förmedlar den känslan. Det är medvetet. Självklart är jag intellektuellt kapabel att designa väldigt snygga förpackningar om det hade varit mitt mål i arbetet. Det är det inte. Som jag nämnt tidigare så handlar det för IKEA om måttfullhet och enkelhet och slutligen att se till att produkten är 100% hel när den kommer fram. Vi lägger inget som helst fokus på att göra förpackningarna estetiskt tilltalande, iaf inte när det kommer till våra möbler. Detta stämmer väl överens med den prisbilden IKEA har, så vad jag nämnde tidigare är att förpackningen fungerar som en förlängning av produkten och hjälper till att förstärka känslan av produkten. En prisvärd produkt ska SE prisvärd ut, inte lyxig. Därav är priset intressant.

Sen är det så att förpackningen är en kostnad, jag kan meddela att lyxiga produkter såsom ett grafikkort i yttersta prestandaklassen har en HELT annan marginal än vad IKEA har på sina möbler t.ex.

Det var DU som kopplade ihop mitt uttalande med IKEA eftersom jag gav referensen till att jag arbeta med förpackningar på IKEA men jag var visst inte tydlig med att jag pratade om NVidia och andra företag i elektronikbranchsen som till synes lägger onödiga pengar på att förpacka sin produkt. Jag menar att det finns en väldigt genomtänkt strategisk anledning till detta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Det är bara för skamligt att de fortfarande inte ger 10 bpc till Titan. Det är inte direkt som att Titan ändå konkurrerar med de billiga segmenten...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ta med en nypa salt: http://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-titan-x-performance-be...

Är fan sugen att köp ett eller 2

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Man tjänar på att köpa två 980?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

Linus har fått. kanske SweC oxå? =)=)=)=) cant wait!!
https://instagram.com/p/0BPhQmSbLA/

Digital Storm gänget har fått 4st Verkar inte vara någon brist på kort!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Kan det stämma?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Eftersom det är flera som fått sina Titan X kort så är det fullt möjligt att någon testat dem redan.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Eftersom det är flera som fått sina Titan X kort så är det fullt möjligt att någon testat dem redan.

Låter lovande iaf.

Kanske inte prislappen, men kortet

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Kanske inte prislappen, men kortet

Hmm, vad vet du som vi andra inte vet?