Tre populära headset under tusenlappen

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt nöjd med mitt Func HS-260 De brukar ofta vara på rea på sidor som Dustin och Komplett (nere kring 500ish) och dom spöar lätt alla headsets i den prisklassen. Jag vet inte varför dom hamnar på 46% rea så ofta, men jag klagar inte! Jag har hittills fått ca 6 personer att köpa dom, och alla har varit väldigt nöjda Har väldigt trevligt ljud och är i god storlek även för de som har lite större huvuden.

Väldigt trevliga finesser har de också! Borttagbar AUX-kabel (väldigt fin kvalla, braided+riktigt lång!)+mikrofon, så att man kan välja vilken sida de ska sitta på. Det följer även med utbytbara muffar, så att man har valet mellan fake-läder och tyg ^^ Jag vet att Sweclockers har uppmärksammat Func's headset och keyboard men jag hade väldigt gärna sett en test av headsettet Själv är jag också en väldigt nöjd ägare av tangentbordet, vilket var det bästa mekaniska för sitt pris på marknaden då jag införskaffade det! Dessutom bör jag tillägga att det faktiskt går att ta isär ett Func headset, till skillnad från tex ett Siberia V1/V2 (jag gissar att V3 är samma men jag har inte prövat) vilket jag tycker är enormt trevligt

Jag har även hanterat Func's customer support med ett headset som gick sönder (varför vet jag inte säkert, men det gick sönder i ett skruvfäste) och behövdes bytas ut. De svarade inom en dag, och sa att jag bara behövde säga till min återförsäljare att dom gett klartecken att det skulle skickas in, så skulle jag få ett nytt. Det gick som smort, och alla blev nöjda

Func HS-260, gief review.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Inte direkt. Modmic är trevligt och ett bra val om inget annat finns. Men den är inte direkt känd för att vara en riktigt "bra" mikrofon. Tar mikrofonen som sitter på mina PC-360 alla dagar i veckan. Istället för att lägga $49.95 på en halvdan modmic.

Vet inte vart du har hört Modmic men PC-360-micken är horribel i jämförelse.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ethics:

Tråkigt att 3 stycken skitlurar testas på samma sång :/

Kunde inte sagt de bättre.

Permalänk
Skrivet av Ethics:

Tråkigt att 3 stycken skitlurar testas på samma sång :/

Skulle säga budget lurar. Alla har inte råd med lurar för över 2k+. Det är inte nån audiofil sida vi är inne på.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Bra test, älskar att ni inte utger er för att vara ljudexperter och att ljud är subjektivt.
Kör fortfarande med ett av de enligt mig bästa gaming headseten genom alla tider Sennheiser PC360, lycka till att höra brus från mikrofonen där, dessutom har den balanserat ljud och extremt rapp bas. Enda nackdelen är väl att dom är helt öppna så att resten av världen hör vad du lyssnar på! Tror dock inte dom säljs längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Vet inte vart du har hört Modmic men PC-360-micken är horribel i jämförelse.

Nu vet jag inte om det sitter en sämre mikrofon i PC-360 jämfört med PC-350, men modmic är märkbart sämre än den som sitter i PC-350 av egen erfarenhet då jag har båda.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Vore trevligt med ett test i 2000-3000kr klassen, Är väldigt nyfiken på både Astro A50 och Steelseries H Wireless Sedan jag skaffade mina Corsair Vengeance 2000 för ca 2år sedan så är trådlöst ett måste för mig, Corsair lurarna är ganska sköna och har bra batteritid, Ljudet är dock inte det bästa därav nyfikenheten på Astro A50 och Steelseries H Wireless

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Roligt att alla sitter och smutskastar varandras förslag, vad som är det bästa ljudet kan bara bäraren av hörlurarna avgöra, det kommer mer till personliga preferenser än specs eller märken osv, alla tycker annorlunda deal with it. Jag är själv en riktig hörlurs torsk men bara för det betyder de inte att mina kompisar gillar ljudet i från mina k-701or dom kan lika gärna föredra ett par steelseries v2

Permalänk

Älskar asus echelon riktigt sköna och bra mic/ljud

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Skulle säga sennheiser momentum(Over-Ear) är masterrace om det inte vore för micen.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Javisst, om vi hade hetat Sweaudio och testat studiolurar i 5000 kr-klassen avsedda för att lyssna på ryska ubåtar. När det kommer till gaming och underhållning säger en beskrivande text om den faktiska upplevelsen mycket mer än en tonkurva. Bättre att vara uppriktiga och skriva som det är, att "bra ljud" är helt personligt och subjektivt, än att låtsas leda det i något slags bevis.

ni kunde gjort båda

Väldigt trevlig recension annars

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Som någon vem vart igenom 3 par av Corsair Vengeance 1500's (varav en 1500v2) och allt strul som följt med dem så skulle jag absolut INTE rekommendera Corsair's hörlurar till någon.

Drivrutinerna suger hästdase och diverse hårdvarufel som brus och strulande mic är bara början. Googla bara "produktnament+problem" så borde du hitta gott om anledningar till varför du borde hålla dig borta från allt Corsair som kräver mjukvara.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Vad har ni för mjukvara när ni testar mikrofonkvaliteten i det där spektrumet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Bra test, älskar att ni inte utger er för att vara ljudexperter och att ljud är subjektivt.
Kör fortfarande med ett av de enligt mig bästa gaming headseten genom alla tider Sennheiser PC360, lycka till att höra brus från mikrofonen där, dessutom har den balanserat ljud och extremt rapp bas. Enda nackdelen är väl att dom är helt öppna så att resten av världen hör vad du lyssnar på! Tror dock inte dom säljs längre?

Exakt samma läge här, älskar dem. Tveklöst de bästa lurar/mic för rimlig peng jag nånsin köpt, eller ens testat för den delen.

Jag tror inte exakt PC-360 säljs längre, men uppföljaren gör det. Minns dock inte på rak arm vad den heter, men säkerligen något "G4ME...".

Mitt stora huvud (med glasögon) trivs otroligt bra i Sennheisers lurar, rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Köpte själv Razer Kraken 7.1 Chroma för ett tag sedan. Tycker ljudet är helt ok för den prisklassen samt mikrofonen inte har något bakgrunds "hissljud". Bra skit helt enkelt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Siberia V3 är någon hundralapp billigare än de andra två deltagarna i testet. En bantning som gjorts gentemot de andra är att du får stereo istället för fejkad surround – en nackdel för dig som spelar och vill höra från vilket håll personen kommer ifrån.

Ni bortser helt ifrån att hjärnan kan avgöra varifrån ljud kommer även med ett stereoheadset. Funktionen med surround i lurarna är fullständigt onödig. Och tror man inte på det kan man sätta på sig lurarna och lyssna på följande:
https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Haha, visste redan när jag såg vilka headsets det var som recenserades att de skulle bli totalsågade allihopa. Inte förvånad direkt. Riktiga skitlurar allihopa.

Nepp, enda vettiga under 1000 kr är QH-85/90 eller Kingstons HyperX Cloud-lurar. Är helt sjukt att man har sett dem under 400-kronorsstrecket med tanke på hur bra de är.
edit: för den oinsatte så är QH-85/90 och HyperX Cloud samma lurar.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

Corsairs headsets, även trådbundna, har alltid ett bakgrundsbrus. Corsair vägrar medge detta dock. Skumt.

Polarens Corsairs 2000, buggar ur efter ett tag igång och ger bara ett högt brus till motparten (är slumpartat). Hans andra ex var med tydligt brus, andra gick sönder (på samma ställe många andras gick sönder), sen den tredje har den börjat ge brus till motparten i stället efter några timmar igång (men är slumpartat).

Skrivet av phreec:

Som någon vem vart igenom 3 par av Corsair Vengeance 1500's (varav en 1500v2) och allt strul som följt med dem så skulle jag absolut INTE rekommendera Corsair's hörlurar till någon.

Drivrutinerna suger hästdase och diverse hårdvarufel som brus och strulande mic är bara början. Googla bara "produktnament+problem" så borde du hitta gott om anledningar till varför du borde hålla dig borta från allt Corsair som kräver mjukvara.

Jag köpte Corsair 1300 i stället, bara för jag lite mer på kvalitén på ljudkortet på moderkortet än att köra med USB (sen jag mer själv påverka ljudet om moderkortets egna inte duger). Micen är inte överdrivet känslig, som med Corsair´s eget program verkar förstärka micken (vad jag hört på dom trådlösa i alla fall, tar upp mer bakgrundsljud och störningar).

Ljudet är helt okej i dom och duglig surround upplevelse, även om det inte är fejksurround (hör rätt tydligt vart ljud kommer ifrån, men har ju inte "tränat" in så jag vänder mig rätt mot ljudet t.ex).

Men är tveksam om jag kommer köpa något mer headset från dom, i alla fall inte dom trådlösa och USB anslutna, som har haft och har problem. Trådlösa är det vanligt med störningsproblem vad jag sett, speciellt om dom har slitits på ett tag kommer problemet fram.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Köpte precis ett par Corsair H2100. Ska dem låta lite "surrigt" när man använder dem? Please help!

Konstigt..

Permalänk
Avstängd

Populära men dåliga

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Populära men dåliga

Well said

Visa signatur

<3

Permalänk
Skrivet av giplet:

Ni bortser helt ifrån att hjärnan kan avgöra varifrån ljud kommer även med ett stereoheadset. Funktionen med surround i lurarna är fullständigt onödig. Och tror man inte på det kan man sätta på sig lurarna och lyssna på följande:
https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Yes stämmer Har testat liknande fast musik på inear och det är rätt speciellt/obehagligt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av cokeman 1337:

Skulle säga budget lurar. Alla har inte råd med lurar för över 2k+. Det är inte nån audiofil sida vi är inne på.

Fast finns bra lurar för 700kr + så är inte sant.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Sitter i dagsläget med två headset, det ena är ett Corsair H2100 och det andra är ett Corsair Vengeance 2000. Köpte mitt vengeance för 680:- för två år sedan och har varit supernöjd med det. Fick H2100 ganska nyligen men det tog inte många timmar innan jag gick tillbaka till mitt gamla headset. Bakgrundsbruset är enormt jämfört med Vengeance headsetet och mina kompisar i TS3 reagerade direkt.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par corsair-lurar(H2100) för ett tag sedan. Snacka om problematiska hörlurar. Extrema mängder backgrundsbrus som verkade komma från problem i mjukvaran då det bara brusade på windowsdatorerna hemma och inte på linuxdatorerna.
Förutom detta så brusar micken rejält om man laddar headsetet samtidigt som man använder micken. Har även sett/hört detta problem på twitch med streamers som använder corsairhörlurar.
Alla dessa är kända problem, corsairs forum är fyllt av trådar om problemen. Endå har jag aldrig i corsairs forum någonsin sett någon från corsair svara i en tråd.
Aldrig mer corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burain:

Jag köpte ett par corsair-lurar(H2100) för ett tag sedan. Snacka om problematiska hörlurar. Extrema mängder backgrundsbrus som verkade komma från problem i mjukvaran då det bara brusade på windowsdatorerna hemma och inte på linuxdatorerna.
Förutom detta så brusar micken rejält om man laddar headsetet samtidigt som man använder micken. Har även sett/hört detta problem på twitch med streamers som använder corsairhörlurar.
Alla dessa är kända problem, corsairs forum är fyllt av trådar om problemen. Endå har jag aldrig i corsairs forum någonsin sett någon från corsair svara i en tråd.
Aldrig mer corsair

Mina brusar inte överhuvudtaget. hade lite brus i micen från början, men fixade det genom att sätta datorn direkt i eluttaget och inte i en grendosal.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

Corsairs headsets, även trådbundna, har alltid ett bakgrundsbrus. Corsair vägrar medge detta dock. Skumt.

Högtalarmembranen svänger i takt med spänningen, och amplituden motsvarar spänningen. Ingen spänning inget ljud. Bakgrundsbrus kommer uteslutande från förstärkaren. Högtalar(membran) med hög känslighet har där en nackdel då även det svagaste av bakgrundsbrus lätt blir hörbart. Med låg känslighet slipper man till stor del bakgrundsbruset, men den maximala ljudnivån blir istället betydligt lägre.

Alltså, har du brus i trådbundet headset skyll på ljudkort eller moderkortstillverkarens skärmning av ljudkrets.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fast finns bra lurar för 700kr + så är inte sant.

Jo men ska du ha ett headset med mikrofon på så får du offra lite ljudkvalité jämfört med lurar uran mikrofon för samma pris. Har aldrig förstått mig på folk som ska jämföra headset och hörlurar

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Jo men ska du ha ett headset med mikrofon på så får du offra lite ljudkvalité jämfört med lurar uran mikrofon för samma pris. Har aldrig förstått mig på folk som ska jämföra headset och hörlurar

För att jag gör det.
Headset enligt mina egna preferenser är bra runt 1900 + FÖR mig då.
Där börjar dom bli bra.
Lurar börjar redan bli bra runt 700-1400.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Om ni vill ha ett headset där i alla fall hörlursdelen låter bra: http://www.thomann.de/se/search_dir.html?sw=hmc-631&bn=&gk=

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"