Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Snusfri

Trevligt med snabbt internet nu när spelen börjar bli rejält stora.
Beräknas ta ca 35min för mig att ladda ner GTA V.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Redan gjort i helgen samtidigt som jag plockade bort en SSD i min RAID för annat bruk.

Med Steam är det lättast, dvs om man redan installerat något spel på annan disk tex: F:\Steam2\SteamLibrary\common. Då kopierar man bara över hela spelets mapp och väljer sedan att ta bort lokala filer, installera/ladda ner igen och välja sin andra disk så kollar Steam gamla filer och sedan är det klart. Med Origin har jag inte ännu kommit på ett sätt att installera spel på två olika diskar så det blev att ta bort gamla spel. Med Uplay går det men har inte kommit på ett sätt att flytta spelen i efterhand så där gick gamla spel också bort tills jag blir sugen på dem och laddar ner igen.

Själv köpte man en helt ny SSD på 256 Gb så jag ska nog klara mig ett tag till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Redan gjort i helgen samtidigt som jag plockade bort en SSD i min RAID för annat bruk.

Med Steam är det lättast, dvs om man redan installerat något spel på annan disk tex: F:\Steam2\SteamLibrary\common. Då kopierar man bara över hela spelets mapp och väljer sedan att ta bort lokala filer, installera/ladda ner igen och välja sin andra disk så kollar Steam gamla filer och sedan är det klart. Med Origin har jag inte ännu kommit på ett sätt att installera spel på två olika diskar så det blev att ta bort gamla spel. Med Uplay går det men har inte kommit på ett sätt att flytta spelen i efterhand så där gick gamla spel också bort tills jag blir sugen på dem och laddar ner igen.

Får passa på att tipsa om Symlinks ang flytt av spel Mycket smidigt!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trevligt med snabbt internet nu när spelen börjar bli rejält stora.
Beräknas ta ca 35min för mig att ladda ner GTA V.

Ska själv egentligen sitta med 250Mbit men av någon anledning får jag max 93 ungefär, nu är det väl dock stängt så man inte kan ringa kundtjänst eller så pga påsken

Permalänk
Medlem

Så jäkla stora spelen börjar bli, måste köpa ny ssd för få plats med GTA5 och Witcher 3 120gb räcker ju ingenstans nu.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Avstängd

GTA 4 och 5 är nog de spelen man bäst behöver ha installerat på SSD pga evighetslånga laddningstider. Men är man lugn funkar det bra med mekanisk också för när väl spelet laddat igång gör det ingen skillnad.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Fast man är lite tveksam när det gäller nerladdning 7de april och att det släpps 14 april, dom har inte sagt vilket år ännu!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marinlik:

Självklart så är det ju fortfarande GTA V, även på PC. Det är bara grafiska förändringar, då det fortfarande är samma spel. Allt annat vore extremt udda. Gillar man inte GTA V från början så är det så klart onödigt att köpa det på pc.

Ja, det här är en "uppfräschad" version av samma spel. Minns jag läste en artikel i samband med Rockstar's officiella uttalande om en PC-release att det skulle läggas till lite nytt innehåll i PC-versionen... men det visade sig bara vara ett rykte tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ja, det här är en "uppfräschad" version av samma spel. Minns jag läste en artikel i samband med Rockstar's officiella uttalande om en PC-release att det skulle läggas till lite nytt innehåll i PC-versionen... men det visade sig bara vara ett rykte tyvärr.

PC-versionen ska ha en unik videoredigerare som inte finns i de andra versionerna - "as well as the powerful new Rockstar Editor for recording, staging and editing original custom videos." Det är det enda Rockstar sagt är unikt utöver tekniska och grafiska förbättringar.

Permalänk

Tur att man precis införskaffade en Samsung EVO 850 1tb

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Skrivet av stormense:

fungerar lika i origin, bara att du får gå in i options och göra en ny "path" på anddra disken och kopiera och starta spelet sedan kan du ju ändra tbx pathen till vanliga, gjort flera gånger=)

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sneaky_rhino:

fungerar lika i origin, bara att du får gå in i options och göra en ny "path" på anddra disken och kopiera och starta spelet sedan kan du ju ändra tbx pathen till vanliga, gjort flera gånger=)

Stämmer bra, gör så även jag och fungerar i de flesta fall bra. Spel som är lite äldre/pre-Origin kan krångla lite. Min Mass Effect 2: Digital Collectors Edition hämtar hem en installer vilket gör att spelet behöver installeras en gång till och där har jag inte fått det att fungera. Typ allt annat bör fungera, speciellt då nyare titlar.

Permalänk
Medlem

Funderar och tänker på om jag ska köpa eller ej.

Inga moraltankar, undrar bara om "allt man gör är att panga och skjuta"? Kan inte ens förklara vad jag undrar över. Om man bara kutar runt och skjuter och slåss så avstår jag på grund av att jag tycker sånt är extremt tråkigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

GTA 4 och 5 är nog de spelen man bäst behöver ha installerat på SSD pga evighetslånga laddningstider. Men är man lugn funkar det bra med mekanisk också för när väl spelet laddat igång gör det ingen skillnad.

Jag kan faktiskt intem innas att GTA IV skulle ha så långa laddningstider.
Däremot BF4 är de ett måste till.

På min ssd finns de gott om plats ännu.

Skrivet av Beginner:

Inga moraltankar, undrar bara om "allt man gör är att panga och skjuta"? Kan inte ens förklara vad jag undrar över. Om man bara kutar runt och skjuter och slåss så avstår jag på grund av att jag tycker sånt är extremt tråkigt.

Man spelar för storymode och online. Värt varenda krona!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Självklart blir det mycket skjutande, men precis som namnet antyder så är det även stor fokus på fordon. Du kör bil, motorcykel, båt, u-båt etc. och flyger olika varianter av helikoptrar och flygplan. Världen är grymt stor och det finns en rad olika saker utöver pang-pang att ägna sig åt. Tennis, golf, yoga, triathlon, race plus uppdrag med stor variation.

Summa summarum så är det ett spel som levererar valuta för pengarna.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Självklart blir det mycket skjutande, men precis som namnet antyder så är det även stor fokus på fordon. Du kör bil, motorcykel, båt, u-båt etc. och flyger olika varianter av helikoptrar och flygplan. Världen är grymt stor och det finns en rad olika saker utöver pang-pang att ägna sig åt. Tennis, golf, yoga, triathlon, race plus uppdrag med stor variation.

Summa summarum så är det ett spel som levererar valuta för pengarna.

Jag tror jag läste nåt om att man kan köpa och sälja aktier också ^^ tjäna/förlora in-game valuta.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att de bli en bra launch nu när de blivit försenat rätt mycke så de är väl optimerat och få buggar som stör spel upplevelsen!

Permalänk
Medlem

Hur tror ni spelet kommer se ut om ca 3 månader? 8/10 personer använder aimbot eller liknande?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

Äsch, förhandsköpte GTA V på Steam i alla fall fast jag har som princip att inte förhandsköpa spel mer. Litar på att R* gjort en bra PC-version den här gången med tanke på Max Payne 3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Hur tror ni spelet kommer se ut om ca 3 månader? 8/10 personer använder aimbot eller liknande?

Skojar du? Det finns inte så många fuskare som folk tror på PC, kanske i övergivna spel som inte finns på Steam och då inte har VAC. Minns när jag spelade ett äldre Ghost Recon spel i multiplayer, nästan alla hade fusk men då hade inte spelet fått en patch sedan 2007 eller något och Ubisoft hade totalt övergivit spelet. Sedan tvivlar jag inte på att R* tar hand om fuskare

Permalänk
Skrivet av Lspn:

Varför skulle det bli så menar du?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Det är inte bara panga och skjuta, utav det mesta är det men du kan köra biltävling,cykeltävling,monstertrucktävling och helikopter/flygplantväling.Köpa hus,bilar,flygplan t.o.m pansarvagn. Ja det finns mer är bara så. Det roligaste med online är att du kan köra på banor som andra personer har gjort. Finns väldigt många banor som är roliga och absolut roligare när du kör med dina vänner. Du kommer verkligen inte att ångra dig.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Jag tror jag läste nåt om att man kan köpa och sälja aktier också ^^ tjäna/förlora in-game valuta.

Jo, så är det, och aktiekurserna kan påverkas av en serie Assassin-uppdrag, är nog bästa sättet att tjäna pengar om jag minns rätt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Skojar du? Det finns inte så många fuskare som folk tror på PC, kanske i övergivna spel som inte finns på Steam och då inte har VAC. Minns när jag spelade ett äldre Ghost Recon spel i multiplayer, nästan alla hade fusk men då hade inte spelet fått en patch sedan 2007 eller något och Ubisoft hade totalt övergivit spelet. Sedan tvivlar jag inte på att R* tar hand om fuskare

VAC är ganska värdelöst. Mer skrämseltaktik än något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

I GTA IV fuskar var och varannan person, men kanske är annorlunda i GTA V.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tack för svar! blir nog ett köp som jag iofs redan lutat mot.

En dummis till. Online, måste man regga någonstans eller är det bara att tuta och köra?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Tack för svar! blir nog ett köp som jag iofs redan lutat mot.

En dummis till. Online, måste man regga någonstans eller är det bara att tuta och köra?

För att överhuvudtaget spela måste du ha ett R* Social Club konto som är helt gratis. Detta används väl då också vid online spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Rockstar Social Club måste man regga sig på. Men du slipper att även regga dig dig på GFWL som i GTA IV, hoppas jag.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Billigaste pre-order finns var?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

VAC är ganska värdelöst. Mer skrämseltaktik än något annat.

Knappast värdelöst, du blir bannad från multiplayer delen av dom flesta spel om du använder fusk, sen kan dom säkert inte bara banna hursomhelst då vissa tillverkare tillåter mods osv och det är inte lätt att skilja på mods och fusk.

Skrivet av Bakgrund:

I GTA IV fuskar var och varannan person, men kanske är annorlunda i GTA V.

GTA IV är för det första övergivet på PC sedan lång tid, många buggar finns kvar och liknande. Sedan så är det inte riktigt samma sak, du kan t.ex starta din egen lobby som folk kan gå med och då kan dom inte ha mods om inte du själv har det. Men om den som skapat lobbyn har mods så kan alla som går med ha det om dom vill, det är så jag fattat det som då jag inte kunnat gå med någon som inte har mods om jag har mods på och tvärtom, men jag kan gå med om den som är host har mods själv. (mods=fusk, många mods har saker som kan användas som fusk)