Spotify blir sämre och sämre för varje uppdatering, designmässigt!

Permalänk
Skrivet av Taloma:

Detta har inte slagit mig förrän jag såg denna juxtaposition av gamla och nya utseendet; hur pass mycket sämre det faktiskt har blivit.

Största anledningen till att jag nyligen avslutade min spotify-prenumeration är att ljudkvalitén helt enkelt är usel. Testar just nu Tidal hifi, vilket helt klart är bättre på den fronten. Dock saknas en desktop-applikation för tillfället, och det finns en hel del andra saker som gör att jag avvaktar med att abonnera tills att Tidal fått mogna lite. Men det låter helt klar lovande. Vet inte om spotify's många gratis-användare är villiga att migrera till Tidal bara för att det erbjuder marginellt bättre ljudkvalité dock, och hifi ligger på 199kr/mån - men alltid bra med konkurrens.

Håller inte med att det är bra med konkurrens i det här fallet, vore grymt mycket trevligare om ALLA artister valde spotify - så att allt finns på ett ställe! Inte som nu när det börjar droppa av artister. Nu är Spotify så etablerat, finns i många receivers, bilar m.m. Bara struligt med olika tjänster för samma sak!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Sluta gnäll och ladda ner en äldre version som jag gjorde, finns länkar till hur ni gör samt blockar auto-uppdateringen på sida 5 i tråden som jag skrev samt ett printscreen när jag kör en äldre version utan strul

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Sluta gnäll och ladda ner en äldre version som jag gjorde, finns länkar till hur ni gör samt blockar auto-uppdateringen på sida 5 i tråden som jag skrev samt ett printscreen när jag kör en äldre version utan strul

Eller så uppgraderar man till en bättre och större tjänst

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Eller så uppgraderar man till en bättre och större tjänst

vilka kör du? skiter gärna i spotify i dagsläget

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

vilka kör du? skiter gärna i spotify i dagsläget

Det har jag redan sagt i den här tråden Här har du inlägget.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det har jag redan sagt i den här tråden Här har du inlägget.

låter intressant, har ju tre som operatör med och då kostar de bara 79kr i månaden

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kör på en gammal version av spotify tillsammans med denna lösning, fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

låter intressant, har ju tre som operatör med och då kostar de bara 79kr i månaden

Ja, men 3 är ju svindyra, så det är ju därför du betalar mindre till Spotify Om du betalar 20 SEK mer per månad, så kan du använda Deezer Premium.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ja, men 3 är ju svindyra, så det är ju därför du betalar mindre till Spotify Om du betalar 20 SEK mer per månad, så kan du använda Deezer Premium.

svindyra? har Nexus 5 med 3total 5gb med obegränsade samtal/sms/mms och 5gb surf för 299kr i månaden + 79kr för deezer..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

svindyra? har Nexus 5 med 3total 5gb med obegränsade samtal/sms/mms och 5gb surf för 299kr i månaden + 79kr för deezer..

Erbjuder de Deezer nu för tiden? Oj! Jag trodde du menade Spotify xD Ja. 3 kan vara svindyra, men 378 SEK per månad för allt det där, är ju inte så dumt, men det är fortfarande dyrt. Jag betalar 244 SEK per månad för Comviq Fastpris och Deezer

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Erbjuder de Deezer nu för tiden? Oj! Jag trodde du menade Spotify xD Ja. 3 kan vara svindyra, men 378 SEK per månad för allt det där, är ju inte så dumt, men det är fortfarande dyrt. Jag betalar 244 SEK per månad för Comviq Fastpris och Deezer

ingick telefon i ditt abonnemang?

jo de samarbetar med deezer för att göra reklam för dem

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Kan tipsa om att om man köper 3månaders kort på ebay kostar Deezer ~65kr/månad, kör så själv

http://www.ebay.co.uk/itm/Deezer-Premium-3-month-4-50-Month-/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

ingick telefon i ditt abonnemang?

jo de samarbetar med deezer för att göra reklam för dem

Ne. Jag köpte min telefon hos NetOnNet, men jag hade en HTC One V hos Comviq innan jag köpte min nuvarande telefon, och då betalade jag 245 SEK per månad. Priset för en sån telefon plus Deezer, skulle ändå vara billigare än det du betalar per månad (344 SEK).

Suveränt! Det gör de rätt i.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Tycker senaste versionen som jag fick idag verkar riktigt bra igen, härligt
Hoppas spotify vinner musikkriget!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Den nya ikonen ser för jävlig ut:

(hittade ingen bättre bild på den med google)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har Deezer ett gratisalternativ? Som Spotify Free?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Den nya ikonen ser för jävlig ut: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/06/16/09/29A8C17200000578-0-image-a-12_1434441841527.jpg

(hittade ingen bättre bild på den med google)

Håller med dig totalt! Den "gröna" färgen är fan från 70-talet eller ngt. Är inte ens "grön" i mina ögon, blir sjuk varje gång jag startar spotify nu, tror jag är färgblind mm. Hemsk update (designmässigt).
//Extremaz

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Har märkt att Spotify har ändrat färg. Ser konstigt ut tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag tycker att spotify bara blivit snyggare om jag får säga det själv. Har inte stöt på något bugg än och jag använder de dagligen.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk
Medlem

@#Piggelin
Mobilversionen blir bättre och bättre men desktop och laptop versionen har inte förändrats på länge. Nu ser ikonerna inte bra ut längre.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tycker Spotify är suveränt, använt det sedan typ 2011. Klart att det finns saker att fixa ordning/lägga till.
Håller med att ikonen ser lite gräslig ut, färgerna skär sig ihop med den konstiga gröna och den blåa på antal notifikationer. Annat är att dom borde införa Google Chromecast-funktionalitet, vilket Deezer har haft ett tag. Utöver det så finns det inget, bättre ljud och funktionalitet och mindre lagg än vad Deezer hade när jag provade det sist.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Entusiast

Vad är egentligen anledningen till att de ändrat till den nya färgen?
För jag antar att det måste vara någon vetenskaplig sådan typ som att det är lättare för färgblinda att se?

Jag menar de har använt samma "Spotify-grön" ända sedan början.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Vad är egentligen anledningen till att de ändrat till den nya färgen?
För jag antar att det måste vara någon vetenskaplig sådan typ som att det är lättare för färgblinda att se?

Jag menar de har använt samma "Spotify-grön" ända sedan början.

Revealed: Spotify had no idea how much you’d hate its new logo color

“For us, the change made perfect sense, and while working with the new green for many months we became blind to the fact that we even changed it. “The new green” wasn’t a big topic internally, it was one of the smaller changes we made during the brand refresh, nothing big.”

Citat:

Essentially we see the new Spotify green, we don’t understand why it changed (rightfully so), and we write a quick tweet containing “The new Spotify green sucks”. All of this happens within minutes and is a pure emotional reaction to change. It’s not important what color it is, the fact that it changed without notice, is the problem.

Now here is where you or me come in. The moment we read a tweet that says “The new Spotify green sucks” we don’t think for ourselves anymore. All we do is read the tweet, agree with it (because fuck yeah) and re-tweet it. Our decision has been made within seconds, the new Spotify green sucks, even though we have literally not thought about it for a minute and it’s not even our own carefully formed opinion.

This “F*ck yeah, you are right” moment has a name: It’s called negativity bias.

Permalänk
Medlem

Varför kan inte man klicka och dra låtar till en spellista? Har alla programmerare på Spotify fått en kollektiv hjärnblödning?

Nvm, verkar som jag är den som har fått en hjärnblödning.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Kan man klicka och se vem som följer en spellista som man har?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Jag pratade med en utvecklare på Spotify. Anledningen till att windows verisonen tappat så enormt mycket funktioner är att man utvecklade en som skulle fungera på alla Windows varianter. DVS även för windows phone.
Med detta så försvann väldigt mycket funktionalitet varav mycket kommer läggas tillbaka när man har tid att utveckla.

Då man kräver att användarna ska uppdatera känns detta verkligen som skit.

De har även en begränsning att de max kan visa 10.000 MP3 från det lokala biblioteket. Detta har gjort att jag för första gången på länge nu kör en MP3 spelare istället för Spotify (Mediamonkey)

I mjukvaruvärlden är det en faux pas att släppa en version med sämre funktionalitet än den föregående. Men Spotify har ju länge fullkomligt skitigt i åsikterna från desktopanvändarna.

Permalänk
Hedersmedlem

@AppendixSE: Tack för upplysningen och man häpnar över beslutet med det sker ju på många håll iom telefoner och plattors framfart.

Det fick mig iaf att sluta använda Spotify, så det är ett icke-problem för mig numera.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Kan man klicka och se vem som följer en spellista som man har?

Det borde stå i dina aviseringar, ifall någon har börjat följa den. Om man kan se på något annat sätt vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Folk som påstår att Deezer och Tidal är bättre än Spotify, swec upphör aldrig att förvåna mig /facepalm

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Har inga problem alls med Spotify, alla artister jag lyssnar på finns med. Vad för funktioner behöver folk egentligen?