Permalänk
Medlem

Snyggt ^

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Mitt RF87, nyligen uppgraderat med en lila USB-kabel:

Permalänk
Medlem

En kompis hittade detta, någon som vet ungefär vad ett sånt kan vara värt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

En kompis hittade detta, någon som vet ungefär vad ett sånt kan vara värt?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0...

Det ser ut som om det är ett M122. Det är kanske inte det mest eftertraktade av IBM-tangentbord, primärt då det mig veterligen endast finns som Terminaltangentbord och kontrollern därmed behöver hackas med till exempel en Teensy och Soarer's converter för att fungera med en modern dator. Vidare, eftersom det är ett model M är priset avhängigt hur många plastpluppar som är kvar på baksidan metallplattan utöver skicket i allmänhet. Bollpark 4-500kr skulle jag säga för ett i helt ok skick.

Permalänk
Medlem

Nu finns POK3R (Poker 3) på Massdrop. Dom flesta av oss vill nog vänta tills iso med nordiska tecken kommer i sommar dock.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Nu finns POK3R (Poker 3) på Massdrop. Dom flesta av oss vill nog vänta tills iso med nordiska tecken kommer i sommar dock.

http://corus-kb.com/27-pok3r-

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Kikat där tidigare, men såg nu att dom har samma leveransdatum som Massdrop. Man kanske skulle köpa ett från vardera så man kan få ett vitt case

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Enligt massdrop kommer det komma något med ISO-layout senare. Frågade dem på Instagram... Får se vad det är!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Enligt massdrop kommer det komma något med ISO-layout senare. Frågade dem på Instagram... Får se vad det är!

Nu blev jag nyfiken, i 99 fall av 100 finns ingen ISO-Layout att tillgå. Det är så illa att jag fungerar starkt på att köpa POK3R i Ansi bara för att slippa det problemet.

Är också lite irri att Granite tar slut på söndag, en vecka före löning. Visserligen kanske det är det som kommer rädda ekonomin.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Nu blev jag nyfiken, i 99 fall av 100 finns ingen ISO-Layout att tillgå. Det är så illa att jag fungerar starkt på att köpa POK3R i Ansi bara för att slippa det problemet.

Är också lite irri att Granite tar slut på söndag, en vecka före löning. Visserligen kanske det är det som kommer rädda ekonomin.

Pok3r finns i ISO Nordic för i runda slängar 1260kr (mx Brown)

http://corus-kb.com/38-european-warehouse

Enligt kbt-europes Facebooksida så är försäljaren tillförlitlig vad jag lyckats skaka fram. Inväntar själv backlight-versionen innan köp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte lätt detta, om man ska beställa ett Pok3r nu från corus-kb.com, eller ha is i magen och vänta på ett eventuellt Nordic-ISO-släpp från Massdrop. Fanns även ett köp via Geekhack i planerna, men nu verkar det som att killen som höll i det fått förhinder och inte kommer ta emot beställningar, vilket är lite synd då han kunde fixa rabatt i stil med Massdrop.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Inte lätt detta, om man ska beställa ett Pok3r nu från corus-kb.com, eller ha is i magen och vänta på ett eventuellt Nordic-ISO-släpp från Massdrop. Fanns även ett köp via Geekhack i planerna, men nu verkar det som att killen som höll i det fått förhinder och inte kommer ta emot beställningar, vilket är lite synd då han kunde fixa rabatt i stil med Massdrop.

Nordic ISO kommer. Förhoppningsvis är det någon svensk återförsäljare som tar in det, annars lär det gå att köpa från någon europeisk återförsäljare. Det är inte en fråga om "om" utan "när".

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur kvaliten är på Ozone Strike Battle?
Läste någonstans att det skulle vara exakt samma som http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tange... fast rebrandat... vet inte om det stämmer. Då kan man ju undra varför Ozone kostar ~900kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Någon som vet hur kvaliten är på Ozone Strike Battle?
Läste någonstans att det skulle vara exakt samma som http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tange... fast rebrandat... vet inte om det stämmer. Då kan man ju undra varför Ozone kostar ~900kr.

Av samma anledning att Quickfire rapid inte kostar lika mycket som Filco majestouch. För att man kan helt enkelt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nordic ISO kommer. Förhoppningsvis är det någon svensk återförsäljare som tar in det, annars lär det gå att köpa från någon europeisk återförsäljare. Det är inte en fråga om "om" utan "när".

Du menar från Massdrop? Eller någon av de vanliga svenska webbutikerna/återförsäljare? Annars verkar som sagt http://corus-kb.com/38-european-warehouse vara enda möjligheten att köpa just nu.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Mitt Steelseries 6G V2

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Du menar från Massdrop? Eller någon av de vanliga svenska webbutikerna/återförsäljare? Annars verkar som sagt http://corus-kb.com/38-european-warehouse vara enda möjligheten att köpa just nu.

Jag vet inte vilka som kommer att få in det. Det får vi vänta och se. Massdrop brukar ha hög frakt så där vill jag helst inte köpa från. Det är möjligt att någon svensk "vanlig" butik tar in det. Poker 2 har sålts på Amazon UK och DE så kanske kommer 3an att säljas där med. Det lär vara billigare och smidigare än att köpa från Massdrop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Jag är också nyfiken på vad det kan vara, de ville inte spoila lät det som... Men Pok3r finns med nordic iso iaf, när den nu väl går att få tag på. Verkar framskjuten hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag vet inte vilka som kommer att få in det. Det får vi vänta och se. Massdrop brukar ha hög frakt så där vill jag helst inte köpa från. Det är möjligt att någon svensk "vanlig" butik tar in det. Poker 2 har sålts på Amazon UK och DE så kanske kommer 3an att säljas där med. Det lär vara billigare och smidigare än att köpa från Massdrop.

Ok, om inget händer inom kort så blir det nog en beställning ifrån corus-Kb.com

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Provar lite originalkeycaps på mitt Func KB-460 igen. Det jag föredrar med dem är att de har en lite "rakare" profil och inte lika böjd som det är på de andra som satt på innan. Jag har lite svårare att skriva på tangentbord där profilen blir mer böjd än vanligt. Det är bottenraden som ställer till det lite för mig då då de är så himla vinklade. Känns alltid lite fel på något sätt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Massdrop har lagt upp ISO-tangentbordet nu, det är ett WASD v2 TKL, inget superpris direkt... https://www.massdrop.com/buy/wasd-v2-iso-keyboard

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

CM Quickfire Rapid (MX Red dämpat med o-ringar)

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Fräscht. Hur målade du det? Slipade du bort soft touchen och primade innan du körde på med färgen?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Keycaps (pre-order), Hot Keys Project:

Jag tror nog att du missuppfattat tråden lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Jag tror nog att du missuppfattat tråden lite

Hur menar du?

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Hur menar du?

Tråden heter "Visa ditt tangentbord-tråden" och du länkar till massa random key caps?

Men vi behöver inte gå mer off topic än nödvändigt!

Permalänk
Medlem

Vi brukar länka när det är speciella keycaps till salu. HKP brukar bara sälja caps på speciella dagar, så detta är viktigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Vi brukar länka när det är speciella keycaps till salu. HKP brukar bara sälja caps på speciella dagar, så detta är viktigt.

Då ber jag om ursäkt!