Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt Simon! Kul att se något sånt här från dig! tusen tummar upp på ett riktigt schysst projekt!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuRac3ll:

Sjukt snyggt Simon! Kul att se något sånt här från dig! tusen tummar upp på ett riktigt schysst projekt!

Tackar:)

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Fint. Men vad är det för nåt...?

Hörlurs-förstärkare? vad innebär det? Och nej, jag är inte megateknisk så dumförklara mig gärna inte. Jag undrar helt enkelt

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

2800:- !! Skulle det gått på 280:- så hade jag tyckte det var dyrt, möjligen värt 280:- för lådans skull då..

Var köper du dina rörförstärkare? Snälla länka!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Så läckert.
Rörförstärkare är nog det sexigaste som finns i förstärkarväg.
Har länge varit sugen på att skaffa en, men det blir aldrig av.
Suttit många timmar och kollat på byggsatser.

Det jag inte riktigt förstått är detta med effekten på dem, orkar de driva t ex "normala" högtalare.
Normala i mitt fall är ett par Dali 8008.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Fint. Men vad är det för nåt...?

Hörlurs-förstärkare? vad innebär det? Och nej, jag är inte megateknisk så dumförklara mig gärna inte. Jag undrar helt enkelt

http://img827.imageshack.us/img827/5812/vgsl.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Headphone_amplifier

Skrivet av eat:

Så läckert.
Rörförstärkare är nog det sexigaste som finns i förstärkarväg.
Har länge varit sugen på att skaffa en, men det blir aldrig av.
Suttit många timmar och kollat på byggsatser.

Det jag inte riktigt förstått är detta med effekten på dem, orkar de driva t ex "normala" högtalare.
Normala i mitt fall är ett par Dali 8008.

Tror inte den kan driva några högtalare då den bara levererar 300mW.

Denna klarar känsliga högtalare:
http://www.bottlehead.com/store.php/products/single-ended-exp...

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Jag som själv njuter utav musik och bra ljud är detta är glädje att se här på Sweclockers eftersom man är van vid att se alldeles för mycket folk som går och köper sig Xonar ljudkort och studiomonitorer, suck...

5/5.

Permalänk

Har du med speedball uppgraderingen?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Tänkte med beställa en nu när pengarna kommer.
Är du fortfarande nöjd med den?

Permalänk
Medlem

Snyggt! Har funderat själv på att bygga en, men har inte så svårdrivna hörlurar. Har ett par Grado sr80. Vad har du för ljudkort i datorn, skulle vilja ha en så ren signal som möjligt.

Ha det gott

Permalänk
Medlem

Byt till sennheiser hd650 eller 600 alt beyerdynamic dt 990, 880, 770 250ohm istället.
Jag har själv en smått modifierad bottlehead crack numera och använder odac, fungerar skit bra!

Skrivet av hmagnus:

Snyggt! Har funderat själv på att bygga en, men har inte så svårdrivna hörlurar. Har ett par Grado sr80. Vad har du för ljudkort i datorn, skulle vilja ha en så ren signal som möjligt.

Ha det gott