behöver hjälp med vad man ska köpa.

Permalänk
Medlem

behöver hjälp med vad man ska köpa.

tjenare jag har några frågor/funderingar!

jag är sugen på att uppgradera datorn , jag har idag en i7 2600k@ 3.4 ghz och 16gb ram @ 1600hz gtx 780 och 2 60hz skärmar(27 o 24 tums) . jag spelar cs och andra spel .

vad borde man skaffa ? en socket 2011-3 typ http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/204388-asus_x... eller är de bättre o vänta o köpa skylake? o isåfall varför borde man köpa en skylake istället för en socket 2011-3.

har också funderat på ifall man ska byta ut mina 2 skärmar mot 3 27 tums skärmar istället , för att kunna köra 3 skärms läge i spel, undrar också ifall man borde skaffa 120/144 hz skärm/skärmar, har alldrig provat och köra över 60 hz förut.

thx i för hand

Permalänk
Skrivet av Rex1:

tjenare jag har några frågor/funderingar!

jag är sugen på att uppgradera datorn , jag har idag en i7 2600k@ 3.4 ghz och 16gb ram @ 1600hz och en gtx 780 + en 27 tums 60hz + en 24 60 hz skärm. jag spelar cs och andra spel .

vad borde man skaffa ? en socket 2011-3 typ http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/204388-asus_x... eller är de bättre o vänta o köpa skylake? o isåfall varför borde man köpa en skylake istället för en socket 2011-3.

jag har också funderat på ifall man skulle skaffa 3 skärmar för att kunna köra 3 skärms läge i spel, saken är också de att jag funderar på ifall man eventuellt borde skaffa 120/144 hz skärm, jag har alldrig provat o köra med högre en 60hz skärm så vet ej ifall de är värt o skaffa det eller ej ,+ att jag vill ju ha 27 tums skärm för att jag e van vid det , och om man ska skaffa 3 skärmar är de viktigt att man har likadana eller inte? menar ifall man ska skaffa 3 likadana 144 27 tums skärmar så kostar de ju kanske 12k :/ .

thx i för hand

du kommer inte kunna köra 60, 60, 144hz på samma gång däremot borde du kunna köra 144hz på den skärm du köpt och då får dom 2andra vara avstängda. ska du sen använda alla skärmar så blir det 60hz på alla 3 samtidigt.

frågan är väl mer om grafikminnet kommer ta slut om du har 3 skärmar har du testat med 2skärmar kollat hur mycket du gör av med i msi afterburner / gpu-z.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

har inte provat o köra msi afterburner/gpu-z .

vad e bäst o köpa socket 2011-3 eller vänta på skylake? skulle va tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av Rex1:

har inte provat o köra msi afterburner/gpu-z .

vad e bäst o köpa socket 2011-3 eller vänta på skylake? skulle va tacksam för svar

Svårt att svara på. Har du behov av fler än fyra kärnor, kör på 2011-3. Annars skulle jag väntat till Skylake släpps.
Sedan har jag inte hört något om när en ev. version av Skylake-E skulle kunna släppas.

Visa signatur

Citera för svar.