Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Åkan:

Jag hoppas spartan inte kommer bara i app format, utan i skrivbordsformat också.

Vad skulle det göra för skillnad?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Build 10074 ska enligt uppgift även finnas tillgänglig via windows update nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Build 10074 ska enligt uppgift även finnas tillgänglig via windows update nu.

Stämmer. Håller på att hämta hem det nu.

Permalänk
Medlem

Måste fråga.
Hur många av er som testar här kör engelsk version, och hur många kör annat språk (typ Svenska)?

Om ni kör svenska, hur upplever ni sökfunktionerna? För mig är de horribla i Svenska versionen. Jag hittar mer sökande på engelska än på svenska.
Tex söka reda på "filhistorik" eng "File-History" tror jag det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Måste fråga.
Hur många av er som testar här kör engelsk version, och hur många kör annat språk (typ Svenska)?

Om ni kör svenska, hur upplever ni sökfunktionerna? För mig är de horribla i Svenska versionen. Jag hittar mer sökande på engelska än på svenska.
Tex söka reda på "filhistorik" eng "File-History" tror jag det är.

Kör den svenska och jag upplever samma sak, dock är inte det så konstigt de har ju inte hunnit översätta allt än eller så bryr de sig inte så mycket nu under previewn.

Permalänk
Medlem

Körde Clean install av 10074, fungerade smärtfritt, lite småbuggigt fortfarande som språket enligt ovan bla men det ser mer polerat ut i alla fall. Postar från Spartan ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Det är ju så sjukt nice att Win32-program nu kommer till Windows Store men virtualiserade med App-V.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Måste fråga.
Hur många av er som testar här kör engelsk version, och hur många kör annat språk (typ Svenska)?

Om ni kör svenska, hur upplever ni sökfunktionerna? För mig är de horribla i Svenska versionen. Jag hittar mer sökande på engelska än på svenska.
Tex söka reda på "filhistorik" eng "File-History" tror jag det är.

Kör aldrig windows på svenska. Översättningarna är alltid undermåliga och man hittar aldrig det man letar efter. Du vet förresten att du kan ändra visningsspråk till vad du vill?

Permalänk
Medlem

En dag till åt skogen, för att uppgradera igen

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Er det noen der hatt problemer med hvordan Guild Wars 2 vil se ut på skjermen etter siste oppdatering av Windows 10 TP build 10074?

Tidligere når jeg skiftet mellom hel (full)skjerm visning og halv skjerm (gjennom å bruke alt+return), så ville grafikken tilpasse seg slik en kunne se alt innenfor samme vindu. Nå virke alt innenfor vinduet i stedet å bli komprimert i bredden (altså feil i forhold til dimensjonen mellom høyde og bredd innenfor vinduet) og når jeg forandrer i option til Windowed Fullscreen så henger seg GW2, noe der ikke vært problem med tidligere.

Etter oppdateringen i dag tidlig, så krasjet også Firefox to ganger med noe der virke å være relatert til drivrutiner for grafikk kort (feil beskjed fra FF), noe der ikke skjedd tidligere siden jeg satte sammen mitt system der er i signaturen.

GeForce Experience er 2.4.1.21 og drivrutinen er GeForce 349.90, hvilket burde være de siste fra Nvidia for mitt Gigabyte WF GTX 970 kort.

Permalänk

Någon som kör Win10 på sin primära burk som primärt operativsystem? Hur funkar spel osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows 10 på en dator med AMD Athlon X2 och 2 GB RAM. Syftet är att testa Windows 10 IoT Core till Raspberry Pi 2 och Galileo.

Windows 10 funkar ändå hyfsat på en så gammal dator. Använder Geforce 8400 GS och Nvidias Win 8-drivrutiner fungerade perfekt. Det mesta funkar out of the box trots åldern på prylarna. Lägger just nu in Visual Studio 15 Community Edition. Denna version av VS är också Technical Preview om jag inte missuppfattat saken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Det finns inte torrents för att ladda ned windows 10 previewen? Microsofts servrar är ganska långsamma.

Permalänk
Inaktiv

Fan, jag som installerade 8.1 härom natten...blev jag ju sugen på 10 igen..

Permalänk
Medlem

Jag använder senaste builden 10074 på min huvuddator utan problem, någon bugg finns men inget som stör allt för mycket. har inte testat spel men Mafia 2 som jag lirar fungerar utan problem iaf.

Skrivet av Kastroullen:

Någon som kör Win10 på sin primära burk som primärt operativsystem? Hur funkar spel osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Jag använder senaste builden 10074 på min huvuddator utan problem, någon bugg finns men inget som stör allt för mycket. har inte testat spel men Mafia 2 som jag lirar fungerar utan problem iaf.

Kan du ge exempel på vad det är för buggar du stöter på? Okej, det bör ju fungera som det ska med andra spel också.

Permalänk
Medlem

Installerade senaste builden igår och idag när jag startar datorn upptäcker jag att startmenyn inte längre fungerar. Händer inget när jag trycker på windowsknappen eller på startmenyknappen. Sökfunktionen är också trasig.

Någon mer som har samma fel eller är det bara jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maango:

Installerade senaste builden igår och idag när jag startar datorn upptäcker jag att startmenyn inte längre fungerar. Händer inget när jag trycker på windowsknappen eller på startmenyknappen. Sökfunktionen är också trasig.

Någon mer som har samma fel eller är det bara jag?

Har samma, men det är bara att döda explorern och starta den igen så funkar det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Har samma, men det är bara att döda explorern och starta den igen så funkar det igen.

Har också testat det men fungerar ändå inte. Även omstart såklart.

Märkte också att kortkommandot WIN+D inte heller fungerar längre för att visa skrivbordet, men WIN+E för att visa utforskaren fungerar. Nån mer som har detta?

Permalänk
Medlem

Försöker installera senaste builden i en virtualbox men det verkar inte gå, står bara " Your PC needs to restart. Please hold down the power button. Error Code: 0x000005D"

Permalänk
Medlem

Upplever en bugg när jag ska se på bilder i fotovisaren, det tar lite tid innan vissa bilder kommer upp och ibland händer det att skärmen blir svart och sen vaknar till liv. Annars har jag ännu inte stött på något annat, översättningen är väl inte 100%, kör med svenska men det kommer väl.

Skrivet av Kastroullen:

Kan du ge exempel på vad det är för buggar du stöter på? Okej, det bör ju fungera som det ska med andra spel också.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Det börjar bli dags för en ominstallation av mitt mainsystem. Är det någon idé att lägga in tian eller är det bättre att vänta tills det släpps en skarp version?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

är det bara för mig ljud mixern har försvunnit efter senaste uppdateringen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av holetaker:

Det börjar bli dags för en ominstallation av mitt mainsystem. Är det någon idé att lägga in tian eller är det bättre att vänta tills det släpps en skarp version?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle ha väntat till den skarpa versionen, bara några månader fram
Det är rätt stabilt osv men det finns buggar som är sjukt irriterande :/

Skrivet av Piteraq:

är det bara för mig ljud mixern har försvunnit efter senaste uppdateringen?

Den försvann ej den bara doldes, högerklicka på ljudikonen och ta "Open Volume Mixer"

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Skulle ha väntat till den skarpa versionen, bara några månader fram
Det är rätt stabilt osv men det finns buggar som är sjukt irriterande :/

Den försvann ej den bara doldes, högerklicka på ljudikonen och ta "Open Volume Mixer"

Tackar=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maango:

Har också testat det men fungerar ändå inte. Även omstart såklart.

Märkte också att kortkommandot WIN+D inte heller fungerar längre för att visa skrivbordet, men WIN+E för att visa utforskaren fungerar. Nån mer som har detta?

Lyckades ta mig in i Windows Update och där stod det att en uppdatering hade misslyckats, drog in den och startade om, fungerar nu som det ska.

Permalänk
Medlem

Upplever att när man tabbar ut ur tex bf4 och civ beyond earth så hänger sig datorn eller mantle crashar och man får starta om dator på knappen. Ofta när det har hänt och man kommer in i windows igen så måste man lägga till onedrive map igen! efter updateringar måste jag uppdatera keylemon varje gång! Grrrr

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att dessa frågor redan besvarats, men lat som jag är ställer jag dem igen (?);

1. Är nuvarande builden tillräckligt stabil som en daily driver?
2. Är ominstallation obligatorisk när man uppgraderar preview>skarp, eller kommer det i Windows Update ex.?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Casper:

Mycket möjligt att dessa frågor redan besvarats, men lat som jag är ställer jag dem igen (?);

1. Är nuvarande builden tillräckligt stabil som en daily driver?
2. Är ominstallation obligatorisk när man uppgraderar preview>skarp, eller kommer det i Windows Update ex.?

Den är stabil, man kan sätta på så att man får uppdateringar "slow" vilket gör att man inte får senaste beta uppdateringarna innan de har blivit testade.
Om du kör med slow så kan du köra win10 som dagligt bruk, dock så rekommenderas det inte eftersom det kan uppstå konstiga buggar.

Tror inte det finns nån info om det går att uppgradera rakt till skarpa versionen, detta gick inte på ett smidigt sätt för win8 iaf då man var tvungen att ominstallera, har förmodligen kommit nån lösning på senare tid men på release så var det problematiskt.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!