Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TobbeH94:

Var inte sarkastisk utan uppskattade bara att konsolerna har någon form av appeal även för oss som gillar att bygga spelriggar!

Nejdå, tog det inte så.

Skrivet av MaxieTheHatter:

Högst personlig åsikt.
Ofta när jag trycker åt en riktning kommer jag åt en annan samtidigt, t.ex. Jag trycker upp men den registerar upp och höger.
Den bästa D-paden jag använt är SNES men dual shock 4 och xbox one är inte långt efter.
En optimal d-pad skulle vara 4 separata knappar men det kommer nog aldrig hända.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:
Ett annat exempel på en dålig D-pad är kontrollen till Sega Master System.
De som använt den vet precis vad jag menar
Den lever sitt egna liv emellanåt.

Det kom en reviderad Xbox 360-kontroller för något år sedan med bättre D-pad som gick att ställa om i två lägen. Jag har fortfarande en trådad ursprungsmodell till min PC samt de trådlösa jag hade till min 360 som samtliga är av gamla revisionen med dålig D-pad. Jag undviker D-padden så gott det går hehe.

Permalänk
Medlem

Nackdelen med att köpa Project Cars från us store, är att släppdatum är 12 maj. Men, jag betalade bara 503kr för det. Mot tex svenska storen, där det kostar 799kr.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Nackdelen med att köpa Project Cars från us store, är att släppdatum är 12 maj. Men, jag betalade bara 503kr för det. Mot tex svenska storen, där det kostar 799kr.

Men om du hade köpt det för 47 spänn till så hade du haft det imorgon

Permalänk
Medlem

Förbokade nya Wolfenstein idag samt xbox live. Ska bli kul att använda xboxen igen! Knappt rört den på 3-4 mån

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Men om du hade köpt det för 47 spänn till så hade du haft det imorgon

På skiva menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Kör du med giftcard från amaon-tricket då eller hur köper du från US-store?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Köper från us store via smartglass och VPN. Funkar varje gång. Försökte göra så med Hong Kong store, det gick inte alls. Trots Hong Kong pay pal.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Köper från us store via smartglass och VPN. Funkar varje gång. Försökte göra så med Hong Kong store, det gick inte alls. Trots Hong Kong pay pal.

Använder mig av precis samma tillvägagångssätt, bara surt att behöva vänta tills på tisdag...
men det jämnar väl ut sig, man brukar få spelen ett par dagar tidigare annars : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Jag har reggat en adress i Oregon på mitt paypal. Funkar utmärkt. Oregon därför att de inte har skatt på spel.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

kör paypal hong kong, fungerar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

kör paypal hong kong, fungerar fint

Hur får du Det att funka? Nyfiken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ringde paypal och de fixade det därifrån, går inte att bara ställa in det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag ringde paypal och de fixade det därifrån, går inte att bara ställa in det.

Och vad exakt sa du till dom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jadu, tydligen ska vi ringa paypal i Hong Kong för att ändra till deras region. Jag ringde dock supporten i Sverige och killen jag pratade med trodde jag skulle flytta till hong Kong.
Han frågade sin chef om det var okej att ändra till Hong Kong vilken gick med på det och nu fungerar det fint att handla via Hong Kong-store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jadu, tydligen ska vi ringa paypal i Hong Kong för att ändra till deras region. Jag ringde dock supporten i Sverige och killen jag pratade med trodde jag skulle flytta till hong Kong.
Han frågade sin chef om det var okej att ändra till Hong Kong vilken gick med på det och nu fungerar det fint att handla via Hong Kong-store.

Inte dåligt. Men jag som registrerat ett konto på paypal hong kong, med VPN för säkerhets skull. Vad gör jag för fel? Jag har ju reggat på rätt sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kanske har att göra med att ditt kort är svenskt eller nåt, testa ring dom och kolla. Du kanske har tur och lyckas du med.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Jallle:

Det där känns ju dock som att de kommer se igenom bluffen om fler gör det...
.. Om folk orkar. Det anses ju jobbigt utav många att faktist behöva göra mer än att knappa på sitt tangentbord, bakom sin skärm.

.. Där e man ju skyddad och trygg

.. Så, kanske just därför detta kommer att fungera iaf!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

ULTRATRON!

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd

Tjenare

En fråga, aningen dum kanske, men jag köpte xbox one idag, och undrar om jag kan spela mitt GTA som är till 360 eller måste jag köpa gta som är till one?

Permalänk
Medlem

Xbox One är inte bakåtkompatibel, så ja tyvärr, du Måste köpa Xbox One versionen av GTA5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

Xbox One är inte bakåtkompatibel, så ja tyvärr, du Måste köpa Xbox One versionen av GTA5

Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Tänker. Ev. köpa Xbox One. Det jag undrar över ifall det är ett bra alternativ som mitt mediacenter?
Kan du enkelt ladda ned en film (3D/Full Hd) på Xboxen och sedan börja titta? Eller måste filmen laddas hem från en PC till t.ex USB som man sedan för över till Xbox? Eller går det att se genom USB minnet direkt?
Är det en bra blue-ray spelare över lag?

Tack

Permalänk
Medlem

Snabb fråga till er som köper spel via US store: hur fungerar det nu? Amazon.com tillåter mig inte att köpa med ett svenskt VISA kort, som tidigare.

Vad har ni för lösningar?
Vill förhandsboka Witcher 3 på Xbox One!

.. har PS4:a men achivemnts och hela UI är bättre på Xbox, så den har blivit min "huvud-konsol"

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att Xbox store inte kan matcha PSstore på vissa spel :/

Funderade att köpa Project Cars men med en skillnad på 160:- så vette fan. Samma med Sleeping Dogs definitive edition, visst bara 60:- där men ändå tråkigt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Tycker det är synd att Xbox store inte kan matcha PSstore på vissa spel :/

Funderade att köpa Project Cars men med en skillnad på 160:- så vette fan. Samma med Sleeping Dogs definitive edition, visst bara 60:- där men ändå tråkigt :/

PS Store har riktigt bra erbjudande. Har en sjukt stor samling i mitt digitala bibliotek där

Xbox One är få. Så håller med dig

Lyckades för övrigt att köpa Gift Cards till X1 via Amazon. Lade till en amerikansk adress

Permalänk
Avstängd

En till fråga, har en NAS: http://s3.pji.nu/product/bottom/800/2259324.jpg Kan jag streama filmer från den till min Xbox One? Finns det nån guide på hur man gör?

Tack

Permalänk
Skrivet av nimren:

En till fråga, har en NAS: http://s3.pji.nu/product/bottom/800/2259324.jpg Kan jag streama filmer från den till min Xbox One? Finns det nån guide på hur man gör?

Tack

Hej

Jag använder Plex för att göra det, funkar kanon. Dock ska det fungera med DLNA också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Snabb fråga till er som köper spel via US store: hur fungerar det nu? Amazon.com tillåter mig inte att köpa med ett svenskt VISA kort, som tidigare.

Vad har ni för lösningar?
Vill förhandsboka Witcher 3 på Xbox One!

.. har PS4:a men achivemnts och hela UI är bättre på Xbox, så den har blivit min "huvud-konsol"

Se 4539.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av highscore:

Hej

Jag använder Plex för att göra det, funkar kanon. Dock ska det fungera med DLNA också.

Hej

Utmärkt, den NASen har nämligen DLNA. Får ladda ner Plex

Permalänk
Avstängd

En till fråga angående xbox live. Jag har inte köpt det, men när jag går in i store, så står det "1 year". Får man alltid 1 år live när man köper nytt? Jag köpte den där xbox one där halo spelen kom med.