Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Jo precis, en bra utmanare till Forza. Man kan väl kanske kalla det simcade?
Köpte in mig för 40€ och fick med 8 extra bilar, så enda fördelen är lite reducerat pris.

Hoppas du får lite utdelning jag hittade limited edition för 34 euro. Men nu så har inte oneplay lyckats leverera så det kostar lite va billig lol.

Kevve det finns två bilpack. Modified och ett som kommer med limited edition. Fast de senare tror jag inte är nya bilar bara tunade.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Vad jag har sett så går det inte att bara ta bort händerna. Tror att dom har gjort så för att man ska placera ratten så den överlappar på skärmen för mer känsla.

Okej. Hoppas dom lägger till den möjligheten någon gång i framtiden.

Har 3 frågor som dykt upp nu när jag spelat lite mer:
1. Vart fan ställer man in gear ratio? Har inte hittat det någonstans.
2. Finns det någon laserscannad bana som även finns i Assetto Corsa så man kan jämföra tider och hur bilarna presterar?
3. Kan jag välja att köra ur pitten själv eller är det alltid automatiskt? Kanske finns en inställning för detta nånstans.

Ju mer jag spelar, ju mer gillar jag det. Men det känns som det finns någon inbyggd stability controll även fast jag valt att stänga av allting inne i options. :/ Men när bilen väl tappar greppet tycker jag det är ett helvete att få rätsida på den igen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Jo precis, en bra utmanare till Forza. Man kan väl kanske kalla det simcade?
Köpte in mig för 40€ och fick med 8 extra bilar, så enda fördelen är lite reducerat pris.

Haha Rättelse. Clownerna på oneplay hade inte fått tag på några limited edition nycklar så det blev g2play landade på 420 sek.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Okej. Hoppas dom lägger till den möjligheten någon gång i framtiden.

Har 3 frågor som dykt upp nu när jag spelat lite mer:
1. Vart fan ställer man in gear ratio? Har inte hittat det någonstans.
2. Finns det någon laserscannad bana som även finns i Assetto Corsa så man kan jämföra tider och hur bilarna presterar?
3. Kan jag välja att köra ur pitten själv eller är det alltid automatiskt? Kanske finns en inställning för detta nånstans.

Ju mer jag spelar, ju mer gillar jag det. Men det känns som det finns någon inbyggd stability controll även fast jag valt att stänga av allting inne i options. :/ Men när bilen väl tappar greppet tycker jag det är ett helvete att få rätsida på den igen.

Vad jag kan hitta angående banorna så är Brands Hatch, Snetterton, Oulton Park samt Cadwell Park laserscannade.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Som jag misstänkte, usel prestanda med AMD-gpu. Hoppas innerligt att AMD lanserar nya drivrutiner som löser detta. Med low/medium i 1920x1080 kör jag spelet i mellan 25-60fps (vsync påslaget). Runt 30fps när jag har några AI's i närheten, mellan 50-60fps när jag är ensam på banan. Kan ta att grafiken inte är överdrivet snygg men utan stabilt bildflyt är detta ospelbart enligt mig. Dock borde jag kunna få ut både snygg grafik och bra bildflyt med datorn i signaturen kan jag tycka.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Har en nyckel över för The Modified Car Pack om någon är intresserad och vill ha? Aktiveras i Steam.
Skicka PM.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

Som jag misstänkte, usel prestanda med AMD-gpu. Hoppas innerligt att AMD lanserar nya drivrutiner som löser detta. Med low/medium i 1920x1080 kör jag spelet i mellan 25-60fps (vsync påslaget). Runt 30fps när jag har några AI's i närheten, mellan 50-60fps när jag är ensam på banan. Kan ta att grafiken inte är överdrivet snygg men utan stabilt bildflyt är detta ospelbart enligt mig. Dock borde jag kunna få ut både snygg grafik och bra bildflyt med datorn i signaturen kan jag tycka.

Tråkigt att läsa, folk skriver att dem har problem med Xbone att kontrollerna inte funkar, verkar inte vara någon vidare lansering tråkigt!

Permalänk

är spelet krävande för grafikkort processor mm?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

En sak jag inte riktigt förstår är hur dom tänkte med karriärläget. Man ska börja från grunden, som många riktiga förare gjort. Men hur stor är sannolikheten att dom satte sig i en gräsklippare som gjorde 100km/h+ utan att ens få ett par träningsvarv?
Förstår inte riktigt varför practice och qualify inte går i början.

Skrivet av Legopappa:

är spelet krävande för grafikkort processor mm?

Kräver en hel del utav grafikkortet men verkar rätt snällt emot processorn.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Stort förbokningsfail från Electroworld. Beställde för några dagar sedan och betalade extra för frakt till releasedagen. Posten har kommit men inget spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Stort förbokningsfail från Electroworld. Beställde för några dagar sedan och betalade extra för frakt till releasedagen. Posten har kommit men inget spel.

Ta kontakt med dom. Samma sak har hänt mig någon gång med webbhallen och då fick jag ett extra spel som plåster på såren.

"extra för frakt på releasedagen" har jag nog aldrig hört förut. Är det något dom kommit på själva?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Ta kontakt med dom. Samma sak har hänt mig någon gång med webbhallen och då fick jag ett extra spel som plåster på såren.

"extra för frakt på releasedagen" har jag nog aldrig hört förut. Är det något dom kommit på själva?

Vet i fan. I vanliga fall kör de väl med fraktfritt men man kunde välja detta fraktalternativ för 24 kronor: "Förhandsbokning Brev - Leverans till release"

Chansen är dock stor att jag drar till annan affär efter jobbet, köper ett ex och avbokar från Electroworld. Den enda anledningen till att jag förbokade är att jag har en bit till närmsta köpcenter som har butiker med spel förutom Game (som är oftast är snordyra).

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Tråkigt att läsa, folk skriver att dem har problem med Xbone att kontrollerna inte funkar, verkar inte vara någon vidare lansering tråkigt!

Hur ser man sin fps?
Tycker det verkar flyta hyggligt på mitt Radeon HD7950, har dock inte ändrat några grafikinställningar, kontrollerade bara så att det stod på 1920x1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Vet i fan. I vanliga fall kör de väl med fraktfritt men man kunde välja detta fraktalternativ för 24 kronor: "Förhandsbokning Brev - Leverans till release"

Chansen är dock stor att jag drar till annan affär efter jobbet, köper ett ex och avbokar från Electroworld. Den enda anledningen till att jag förbokade är att jag har en bit till närmsta köpcenter som har butiker med spel förutom Game (som är oftast är snordyra).

Du kan ju köpa det via nätet annars, men då får du ju i och för sig ladda ner. Mappen är på 17GB om det spelar någon roll. Har du nu betalat extra därifrån med garanti att du ska få det på release tycker jag du är värd någon kompensation, även om du drar och köper det på ett annat ställe.

Skrivet av MclarenII:

Hur ser man sin fps?
Tycker det verkar flyta hyggligt på mitt Radeon HD7950, har dock inte ändrat några grafikinställningar, kontrollerade bara så att det stod på 1920x1080.

Det finns en inbyggd fps mätare i steam du kan använda, annars fraps eller msi afterburner.

Tycker det är rätt konstigt hur bra spelet kan flyta när man ligger på 59-70 fps i race emot andra bilar, i andra bilspel brukar jag vara känslig men här funkar det förvånansvärt bra.

Eftersom detta är ett Nvidia-spel så tycker jag det är konstigt att dom inte kommit ut med någon drivrutin än. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

En till Fråga går spelet att köras med Xbox 360 controller?
Annars får jag vänta med köpet har ingen ratt som fungerar min momo ratt är utan ström adapter dessvärre

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Det finns en inbyggd fps mätare i steam du kan använda, annars fraps eller msi afterburner.

Tack!

Hade 30fps som lägst och runt 50 som högst så det var ju inte så fantastiskt kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

En till Fråga går spelet att köras med Xbox 360 controller?
Annars får jag vänta med köpet har ingen ratt som fungerar min momo ratt är utan ström adapter dessvärre

Det går utmärkt med 360-kontrollen.

Lyckades fixa bort den svarta ramen. Ändrade GPU-uppskalning till "Behåll bildförhållandet" i CCC ifall någon annan skulle ha samma problem.

Hoppas AMD kommer med en ny drivrutin för det här spelet, det flyter inget vidare tyvärr. Men annars är det riktigt bra körkänsla och kul att spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Okej. Hoppas dom lägger till den möjligheten någon gång i framtiden.

Har 3 frågor som dykt upp nu när jag spelat lite mer:
1. Vart fan ställer man in gear ratio? Har inte hittat det någonstans.
2. Finns det någon laserscannad bana som även finns i Assetto Corsa så man kan jämföra tider och hur bilarna presterar?
3. Kan jag välja att köra ur pitten själv eller är det alltid automatiskt? Kanske finns en inställning för detta nånstans.

Ju mer jag spelar, ju mer gillar jag det. Men det känns som det finns någon inbyggd stability controll även fast jag valt att stänga av allting inne i options. :/ Men när bilen väl tappar greppet tycker jag det är ett helvete att få rätsida på den igen.

Gear Ratio, hittar du på "Tuning Setup" just nedanför "Drive" då man startar ett race. Eller så går det att ställa in allt genom att gå till garaget från huvudmenyn. Det finns en hel kavalkad av inställningar att göra på många av bilarna, men vissa är begränsade och det går inte att ställa in/ändra allt.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Gear Ratio, hittar du på "Tuning Setup" just nedanför "Drive" då man startar ett race. Eller så går det att ställa in allt genom att gå till garaget från huvudmenyn. Det finns en hel kavalkad av inställningar att göra på många av bilarna, men vissa är begränsade och det går inte att ställa in/ändra allt.

Kollade där men hittade inte. :/ Får kolla igen när jag spelar senare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Detta spel är en oslipad diamant. Till att börja med valde jag att köra gokart, vilket oflyt det är. Ett misstag typ 3 kurvor efter varandra körda om dem kommer snabbt. Samtidigt så laggar spelet totalt vid vissa sektioner av banor. En annan sak är ratten låser sig i ett läge sen kommer man inte ur det och kör in i barriären. Ratta en Audi R8 V10 på Nurburgring är snudd på omöjligt att handskas med, som en hal ål funkar liksom inte. Detta spel behöver optimeras innan får någon glädje utav det, just nu skrattar jag bara åt det

Skrivet av MclarenII:

Hur ser man sin fps?
Tycker det verkar flyta hyggligt på mitt Radeon HD7950, har dock inte ändrat några grafikinställningar, kontrollerade bara så att det stod på 1920x1080.

Jag har Fraps!

Permalänk
Medlem

Har precis startat mitt på ps4 nu men allt är låst förutom Solo och där har jag kört racet men kommer inte vidare någonstans, håller det på och installerar även fast man kan spela eller vad händer? 😴

Permalänk
Medlem

Detta är hur Geforce Experience vill att jag ska köra med mitt 670. Jag har svårt att tro att det kommer gå något vidare eftersom jag tidigare körde lägre inställningar, om nu inte antialiasing käkade en helvetes massa vilket inte är helt omöjligt.

Är det inte väldigt märkligt att Nvidia inte gått ut med en ny drivare för detta spelet? Det är väl ändå ett rätt stort spelsläpp och varit mycket hype runt.
Är ju även "nvidia the way it's meant to be played"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Tack, jag kunde inte se det.
Jag kör fullscreen i 1920x1080 men har ändå en svart ram runt bilden. Hur kan jag fylla ut bilden? Mixtrade i spelet inställningar samt i CCC men lyckas inte :S

Hade samma problem. Gick in i CCC - My Digital Flat Panels - Properties och bockade i Enable GPU Up-scaling. Efter det så får jag fullskärm.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Fick precis en update..

Citat:

A small patch has been release to fix some issues and to add a new free vehicle and liveries, here's the notes:

New Content:
* Unlocked the Lykan Hypersport and Livery Pack #1 (It has a Deadmau5 livery he uses on his BAC

Bug Fixes:
* PC - Online - "Vote to Start" indicator not visible for host

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Någon som har hittat ett sätt att slå på den inbyggda FPS countern?

Permalänk
Föredetting

Dödare styrning på framhjulsdrivna bilar har jag nog aldrig varit med om i något som kallas en simulator. Assetto Corsa är hästlängder bättre.

Å andra sidan är varvtiderna inte så dumma. Tog en runda med Megane RS runt Spa, fuskade med lite extra camber (vilket är en begränsning på bilen i verkliga livet), körde på 2:58.9 efter några få varv. Körde själv på låga 3:xx med en passagerare och i 33-gradig värme för något år sedan, och har sett folk köra 2:59-rundor med någorlunda omoddade bilar.

Hade varit roligare om man hade haft viss tillstymmelse till FFB genom min T300RS, bara.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Köppte spelet igår, här är några tankar.

+ Väder
+ Natt/dag
+ Trevligt med ordentlig online lobby funktion (saknas t.ex. i assetto corsa)
+ Trevlig grafik, fräscha menyer.

- Ljudet, bilar som kör på andra delar av banan låter som om de skulle vara brevid en. När man varvar enda till rev limitern låter det väldigt konstigt.
- Dåligt flyt på 290x och överlag AMD kort. Får konstiga ryck på vissa delar av Spa medan det på andra delar flyter på ok.
- Svårt att få en ordenlig kör känsla, känns som att GT3 bilarna stannar allt för snabbt och har allt för mycket grepp när man accelerar. Men i kurvorna har de igen konstigt lite grepp i förhållande till accelerationer/inbromsningar. (Kör för övrigt med DFGT)

Får hoppas att AMD släpper nya drivrutiner som skulle ge lite bättre flyt.

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Mercedes-Benz 300SEL 6.8 AMG, skitrolig bil att köra!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragevo:

Köppte spelet igår, här är några tankar.

+ Väder
+ Natt/dag
+ Trevligt med ordentlig online lobby funktion (saknas t.ex. i assetto corsa)
+ Trevlig grafik, fräscha menyer.

- Ljudet, bilar som kör på andra delar av banan låter som om de skulle vara brevid en. När man varvar enda till rev limitern låter det väldigt konstigt.
- Dåligt flyt på 290x och överlag AMD kort. Får konstiga ryck på vissa delar av Spa medan det på andra delar flyter på ok.
- Svårt att få en ordenlig kör känsla, känns som att GT3 bilarna stannar allt för snabbt och har allt för mycket grepp när man accelerar. Men i kurvorna har de igen konstigt lite grepp i förhållande till accelerationer/inbromsningar. (Kör för övrigt med DFGT)

Får hoppas att AMD släpper nya drivrutiner som skulle ge lite bättre flyt.

Mina fetningar:
Grafiken är trevlig även på låga inställningar men UI:n är nog den värsta jag varit med om.
Ja, det låter som bilar är precis bakom men dom kan vara i ett krön en bra bit bort, det suger.
Angående dålig prestanda med AMD kort så har jag hittat detta:

Citat:

For those who have AMD GPUs
I asked the big boss Ian Bell the permission to post what he said about AMD's putting the blame on SMS for the perf's problem

We've provided AMD with 20 keys for game testing as they work on the driver side.
But you only have to look at the lesser hardware in the consoles to see how optimised we are on AMD based chips.
What can I say but he should take better stock of what's happening in his company. We're reaching out to AMD with all of our efforts. We've provided them 20 keys as I say. They were invited to work with us for years.
Looking through company mails the last I can see they (AMD) talked to us was October of last year.
Categorically, Nvidia have not paid us a penny. They have though been very forthcoming with support and co-marketing work at their instigation.
We've had emails back and forth with them yesterday also. I reiterate that this is mainly a driver issue but we'll obviously do anything we can from our side.

Sourced from steam.

Hoppas både Nvidia och AMD kommer ut med nya drivrutiner snart.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Mina fetningar:
Grafiken är trevlig även på låga inställningar men UI:n är nog den värsta jag varit med om.
Ja, det låter som bilar är precis bakom men dom kan vara i ett krön en bra bit bort, det suger.
Angående dålig prestanda med AMD kort så har jag hittat detta:

Hoppas både Nvidia och AMD kommer ut med nya drivrutiner snart.

Kanske bara är att jag är van med Assetto Corsas menyer som verkligen är bedrövliga.

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.