Logitech G502 - Hjälp att konfigurera DPI shift knapp

Permalänk
Medlem

Logitech G502 - Hjälp att konfigurera DPI shift knapp

Hej,
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att förstå hur jag kan ändra DPI Shift knappen på G502 så att den "Zoomar" (sniper) och samtidigt ändrar till lägre DPI.
Att den kan ändra till lägre DPI när man håller knappen funkar men jag vill kunna zooma samtidigt.
Är det i Logitech software man ska skapa en macro eller hur ska jag göra?

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Vilket spel primärt är det du vill ha det till?
De flesta spel låter en ha specifik sensitivty när man är zoomad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Vilket spel primärt är det du vill ha det till?
De flesta spel låter en ha specifik sensitivty när man är zoomad.

BF4, kan man göra det i spelet?

Edit: För att förtydliga, just nu har jag dpi shift knappen så att den ändrar känslighet när jag håller den och går tillbaks när jag släpper den. Om jag kör BF4 tex så kan jag inte ens tilldela den knappen något action, den syns inte.
Då måste jag ändra knappen i Logitech spftware så att den fungerar som tex middle scroll push, så att jag kan i BF4 assigna den till zoom men då kan jag inte ändra dpi med den.

Edit2: Hittade hur man gör det i spelet

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU