Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Söderbäck:

Jag hittar inte "visa första sidan i tråden"-knappen.
Här är ett exmpel i dagens fynd-tråden
http://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bara...
Om man vill se första sidan i tråden så verkar det behövas en massa stegande tillbaka. Eller är det jag som inte hittar denna månne?

Uppe vid sidnummerlistan har du en ikon som ser ut som <<
Klicka på den!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag vill inte ha någon avatar, hur blir jag av med de nuvarande neonrutorna?

Därtill, ruskigt trist att alla gamla trådar man svarat inte inte följt med till nya "följda trådar". Betydligt mer omständigt att leta rätt på ett gammalt inlägg man gjort nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Har du blivit citerad eller pingad i dessa?

Edit: Vill man inte ha mail om citat så går detta att ändra oberoende av bevakningar i inställningarna.

Pingad och citerad. Hittade och ändrade under Profil > Inställningar

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av twit:

Jag vill inte ha någon avatar, hur blir jag av med de nuvarande neonrutorna?

Därtill, ruskigt trist att alla gamla trådar man svarat inte inte följt med till nya "följda trådar". Betydligt mer omständigt att leta rätt på ett gammalt inlägg man gjort nu.

Gör en transparent gif och ladda upp som avatar?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

http://www.traidnt.net/vb/images/imgcache/2014/07/1696.jpg

960-systemet är perfekt och behöver inte ersättas av något annat. Bara för att det finns utrymme för mer så betyder det inte att man borde fylla ut hela rutan. Finns inget värre än när man kommer till en sida som sträcker sig från kant till kant. GBAtemp är ett sånt exempel. Väldigt jobbigt att läsa på det forumet.

Fungerar fint med det på http://www.overclock.net/f

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av twit:

Jag vill inte ha någon avatar, hur blir jag av med de nuvarande neonrutorna?

Avsikten med standardavatarerna är att det ska bli lättare att se skillnad mellan / känna igen återkommande författare när man skummar över sidan. Det går inte att stänga av som det ser ut nu, däremot skulle du kunna ladda upp en transparent bild.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av twit:

Jag vill inte ha någon avatar, hur blir jag av med de nuvarande neonrutorna?

Därtill, ruskigt trist att alla gamla trådar man svarat inte inte följt med till nya "följda trådar". Betydligt mer omständigt att leta rätt på ett gammalt inlägg man gjort nu.

Skrivet av Dimestam:

Gör en transparent gif och ladda upp som avatar?

Eller en jpg med samma färg som bakgrunden?

Högerklicka, spara som, ladda upp.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Söderbäck:

O jäklar vilken fart det blev på sidladdningar! Biberu (med flera) har verkligen knåpat ihop kod som ger en trevlig upplevelse!

Tack!

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Entusiast

Hmm, citera flera försvann inte när jag skrivit ett inlägg. De låg fortfarande markerade så om jag hade skrivit ett till inlägg så hade jag fått med samma citat igen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Zotamedu:

Hmm, citera flera försvann inte när jag skrivit ett inlägg. De låg fortfarande markerade så om jag hade skrivit ett till inlägg så hade jag fått med samma citat igen.

Noterat.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

@nyhet #testingtesting

Inga problem än så länge, riktigt snabbt och fint flyter det!

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Ser hur bra ut som helst! Det kommer ta ett tag för mig att lära och vänja mig, men +1 från mig!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Utmärkt val att behålla Sweclockers utseende! Det tar en gamer för att fatta detta: Försök inte att laga något som inte är trasigt. KUDOS!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zotamedu:

Eller en jpg med samma färg som bakgrunden?

http://i.imgur.com/2OSg7N6.jpg

Högerklicka, spara som, ladda upp.

Ibland är lösningarna så enkla att man förbiser dem.
Varför är inte allting som jag vill ha det hela tiden och dessutom varför får jag inte allt redan innan jag vet att jag vill ha det med ett körsbär på toppen!

Urk, nu blir formateringen helt skev med en stor tom yta. Möjlighet att inte alls ha en avatar vore bättre

Visa signatur
Permalänk

Synd att ni tog bort mina trådar fliken tyckte om den

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Biberu:

Avsikten med standardavatarerna är att det ska bli lättare att se skillnad mellan / känna igen återkommande författare när man skummar över sidan. Det går inte att stänga av som det ser ut nu, däremot skulle du kunna ladda upp en transparent bild.

Det är väl mest jag som är gammaldags och tycker att såna därna nymodigheter som avatarer mest är bloat som norpar bandbredd. Kan dock i ärlighetens namn aldrig påminna mig att jag separerat inläggsförfattare baserat på deras bild, utan alltid efter användarnamn. De senare är dessutom unika och ändras inte beroende på användarens humör.
Det skulle dock vara rysligt fint att kunna stänga av det helt så att formateringen inte blir som den blir nu

Visa signatur
Permalänk
Legendarisk
Skrivet av ShatteredXs:

Synd att ni tog bort mina trådar fliken tyckte om den

Denna är ersatt av "följda trådar" och efter en tids användning kommer den fungera precis som "mina trådar" gjorde, men med tillägget att man numera kan sluta följa trådar man inte längre är intresserad av i den listan. Har man inte tidigare bevakat trådar man deltog i (det var inte standardvalet tidigare) är den dock tom nu efter ominstallationen.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är för mycket symboler vid "<< Bakåt 1 2 3 4 5 symbol1 symbol2 symbol3" delen, en aning förvirrande och lite för pluralistiskt. Kanske skulle räcka med en:

"<< < 1 2 3 4 5 6"

För övrigt, snyggt jobbat.

*EDIT: symbol1 symbol2 symbol3 kanske kan ligga på ett annat ställe istället för att mata de i samma rad som övriga.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Har ni tagit bort möjligheten att ha hela sidan vänsterjusterad istället för centrerad?

Jag ogillar verkligen starkt att 80% av skärmen bara visar tomma vita ytor, det blir så jobbigt att läsa texten i mitten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kiario:

Skulle ni inte förbättra/utveckla
Verkar mer som en avveckling

So true!

Nya siten är extremt mycket sämre än den gamla.
Massa funktioner saknas / är borta.

Som ex:
* Går man in på: http://www.sweclockers.com/forum
Så visas inte delforumen i orange som tidigare (när det varit olästa trådar / inlägg i delforumen).
* Lika så om man går in på ett underforum så visas inga nya trådar som olästa, eller trådar med inlägg som olästa. (Väldigt otydligt det som finns där som "visning").
* Går inte att markera ett underforum som läst (vilket gick tidigare).
* Ingen inställning för att stänga av de enormt irriterande # och @ som kommer fylla alla forumtrådar och är enormt irriterande att läsa i "flytande" text?
* Prenumerationer på trådar mailas inte ut som de ska skickas vid nya inlägg.

Finns ännu mer saker som inte funkar.....

Men Sweclockers visar med "Sweclockers 6.0" att de gör som ex Microsoft och släpper en ofärdig produkt, som är sämre än den tidigare (Ex Windows 8), kanske Sweclockers 7.0 kan vara på rätt väg om många år?

Finns ingen mening att släppa ett system som är sämre än det tidigare på alla sätt och vis, inte tillför några nya funktioner, inte fungerar fullt ut som det ska utan endast är sämre än tidigare version. Men det är ju så hemsideutvecklarna gör ny för tiden, de tävlar om att släppa en så dålig uppdatering som möjligt av en site, och där ligger Sweclockers på på första platsen till att släppa den sämsta uppdateringen till en site av alla som släppt nya siter på sista åren.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Legendarisk

Tillägg angående mina trådar: Kikar på att ordna en import för detta imorgon så att man kan få tillbaks den gamla listan.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Trevligt med en uppdatering
Själv tycker jag om kantigare utseende (mindre slöseri med skärnyta..) men det är lite väl ehm "upplysande" ljust men sånt får vi kanske se i nästa omgång uppgradering eftersom den här var inriktad på allt utom just utseendet...
Så nu får vi se vilka roliga buggar vi kan hitta ;)...

Och om Swec funderat på att införa möjlighet att ändra utseendet tycker jag Techreports inställning för dark/light &wide/vanlig är trevlig, ArsTechnica har även de trevliga alt mode möjligheter...

Sen kommer ju alla tycka om olika och det är inte möjligt att tillfredsställa alla...

Permalänk
Medlem

En fråga: Har ni ändrat textstorlek?

Det känns som att texten är mindre nu. Kanske bara gubbar som jag som märker sånt, men jag upplever det lite jobbigare att läsa texten nu.

Det känns också som att att det är mer "tomrum" mellan trådarna i forumindex (sista raden text i en ruta till första raden text i nästa ruta).

I övrigt känns siten rapp!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Var är "Mina trådar"???

Saknar "Mina trådar" i forumet!!!!
Hur ska jag ha koll på när någon har svarat på mina trådar (skapta eller enbart skrivna mitt i en tråd).

EDIT:
Oj då!!! Det är på gång alltså! JIPPIIII!!!!

Skrivet av Biberu:

Tillägg angående mina trådar: Kikar på att ordna en import för detta imorgon så att man kan få tillbaks den gamla listan.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

Nu saknas bara Better SweClockers. Status @alling?

Nu är det äntligen klart!

» Better SweClockers

» Uppdatering: Better SweClockers v2.0

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vad har ni gjort!?
Det går inte längre att markera ifrån loggans vänstra hörn och ner till "logga ut" i ett svep.
Har säkert spenderat allt för mycket tid med att göra detta förut men nu är det inte ens möjligt längre!

Permalänk
Medlem

Jag saknar privata meddelanden sen ett par dagar tillbaka. Är jag blind eller är dom verkligen borta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

Vad har ni gjort!?
Det går inte längre att markera ifrån loggans vänstra hörn och ner till "logga ut" i ett svep.

Varför skulle man vilja göra det?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Varför skulle man vilja göra det?

OCD.

Permalänk
Inaktiv

Videoartiklar ser väldigt udda ut. Bara text och...ja, det ser dumt ut helt enkelt.

...och vad hände med hanteringen av meddelande? Verkar inte gå att ta bort några? (har bara ett meddelande just nu och det är i anknytning till en annons).