Permalänk
Medlem

Signaltekniker på järnvägen.
Snittade 51K/mån 2014.
Lönen varierar beroende på hur mycket beredskap man har.
Inte illa betalt för 10månaders utbildning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Doktorand. 32k innan skatt å allt.

De doktorander jag känner tjänar inte så bra, vad är det du doktorerar i?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Student 1100 i studiebidrag och 1300kr från skolan (lite speciell skola) men sommarjobb kommer vara 18200 kr per månad och jag kommer jobba lite över en månad och jag kommer jobba som bilmekaniker/elektriker (småelektronik)/cad hanterade/programerare, alltså lite allt möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Servicelektriker 23500kr/månad ut efter skatt. Får ta bilen till och från jobbet gratis dessutom.

Rätt okey med bara gymnasial utbildning och 23 vårar gammal.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

19,500, jobbar som undersköterska på Växjö lasarett. Jobbar dock bara 75% och natt, så skulle tippa på ett snitt mellan 14-15k ut/månad.

uppdaterar, ett år senare har sjukvården fått en liten boost. Jobbar fortfarande 75% natt, men får nu ut ca 16,500-17,800/ månad för 2-3 nätter i veckan.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

De doktorander jag känner tjänar inte så bra, vad är det du doktorerar i?

Nej det var en till som också tyckte det lät ovanligt bra. Men det finns tre orsaker:
1. KTH (jag doktorerar på Maskinkontruktion) har bättre doktorandlön än de flesta andra skolorna.
2. Lönen har höjts ganska mycket senaste åren för att fler ska vilja bli doktorander (iallafall på KTH).
3. Jag är på högsta "lönesteget" av fyra eftersom jag inte har så långt kvar. Ingångslönen nu på KTH ligger på ca 27k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Nej det var en till som också tyckte det lät ovanligt bra. Men det finns tre orsaker:
1. KTH (jag doktorerar på Maskinkontruktion) har bättre doktorandlön än de flesta andra skolorna.
2. Lönen har höjts ganska mycket senaste åren för att fler ska vilja bli doktorander (iallafall på KTH).
3. Jag är på högsta "lönesteget" av fyra eftersom jag inte har så långt kvar. Ingångslönen nu på KTH ligger på ca 27k.

Då är jag med 27k är den summan jag fått höra från kth.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Applikations Tekniker i en 4 manna konsultfirma, 34000 (33000 egentligen men 1000 kr att fixa att betala eventuellt mobilabonnemang med ).

Har en 2 årig KY utbildning som nätverkstekniker (men aldrig jobbat som det).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Sjuksköterska 29600kr 1 års erfarenhet. nära till jobbet och bra arbetstider.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bladee:

Signaltekniker på järnvägen.
Snittade 51K/mån 2014.
Lönen varierar beroende på hur mycket beredskap man har.
Inte illa betalt för 10månaders utbildning.

Inte illa, tar studenten om 2 veckor, kan du berätta lite mer om ditt jobb?

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

23000 inräknat OB Jobbar i hemtjänsten som undersköterska.

Permalänk
Medlem

Med en hel månads traktamente får jag ut c:a 38.000.

Jobbar jag hemma så får jag väl ut c:a 25.000.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Jobbar skift på SSAB som vanlig Operatör och får ut mellan 22-26000:- netto beroende på hur mycket OB det blir under månaden. Och det är väl ca 150 timmar jobb /månad då.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

50k, 6 veckors semester, mobil och lite annat som brukar vara standard i branschen.
Jobbar som senior storage arkitekt på ett större företag och tror jag ligger ungefär i mitten av lönespannet för den rollen.

Permalänk

Har aktivitetsersättning på ca 10 tusen, går inom LSS

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gynszd0:

Grundlönen ligger på 22500Kr, får ut ca 23000Kr. Kan tillägga att jag jobbar natt, KL 2230-0600.

Vad för jobb om man får fråga?

Permalänk
Medlem

Studerar så går på CSN.

Jobbar dock extra för universitet (inom data (så klart)) vilket ger cirka 150SEK/h brutto och varierar mellan 10 och 80 timmar i månaden.

Permalänk
Medlem

18190 kr före skatt
inom barnomsorgen..Gratis mat och 5 min till jobbet..Trivs bra även om det är kass lön,

Arbetar enbart 80% så 6 timmar om dagen.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

50k, 6 veckors semester, mobil och lite annat som brukar vara standard i branschen.
Jobbar som senior storage arkitekt på ett större företag och tror jag ligger ungefär i mitten av lönespannet för den rollen.

Sthlm antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Princeps:

Sthlm antar jag?

Jo, det stämmer.
Ser man till hela Sverige så antar jag att jag befinner mig i den övre delen av spannet.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av fermia:

18190 kr före skatt
inom barnomsorgen..Gratis mat och 5 min till jobbet..Trivs bra även om det är kass lön,

Arbetar enbart 80% så 6 timmar om dagen.

Det är skamligt vad dåligt betalt det är att ta hand om och utbilda framtida generationer.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Bladee:

Signaltekniker på järnvägen.
Snittade 51K/mån 2014.
Lönen varierar beroende på hur mycket beredskap man har.
Inte illa betalt för 10månaders utbildning.

Det kan jag förstår med alla dom jävla signalfelen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det är skamligt vad dåligt betalt det är att ta hand om och utbilda framtida generationer.

Fast ser du det som att personen jobbar 80% samt får gratis mat så är det ju inte så illa, en annan som äter ute varje dag blir ju ca 500:- i veckan och det blir ju en del varje månad i matkostnader.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Arbetar nattskift på Arlanda som flygplansstädare. Får ut ca 16000 efter skatt på en 81.25% tjänst.

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem

Högkomstintagare och har ingen högskoleutbildning.
Alla kan lyckas bara man ger fan på det och inte är rädd för lite smuts under naglarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Vad skulle du tycka om man vänder på det då?
Du blir behandlad mer eller mindre som en arbetslös uteliggare av både arbetsförmedlingen och företaget, skulder upp till öronen efter 5 års tuffa universitetsstudier, erbjuden en slavlön som varken motiverar eller ligger i närheten av vad en ingenjör bör få.

Tänk på att studenter oftast har levt på minimum i flertalet år, samlat på sig närmare en halv miljon i studieskulder. Varför gör dom detta tror du? För att dom tror på det, det är deras liv, hobby, deras allt! En motiverande lön skulle säkerligen få personen i fråga att känna sig på topp i en lång tid framöver medans en dålig lön skulle... skulle vara devesterande.

Hur kommer du att känna dig på jobbet varje dag i vetskapen om att de högre hönsen inte bryr sig om dig och försöker få dig att jobba till minimilön så långt det bara går? Motivation? Nej.

Det finns ingen stolthet i att känna sig värdelös, när man ser detta så kan man känna sig stolt över att jobba på ett företag som bryr sig!

Nu finns det naturligtvis undantag i form av utbildning, uppgift samt hur stort/litet företaget är, men men.
I vilket fall så tycker jag att båda parter skall känna sig nöjda. I ditt inlägg får jag känslan av att de anställda skall vara glada för vad dom har vilket är nedtryckande så det skriker om det. Jag kan säga direkt att det finns sådana företag som bryr sig om sina anställda och hoppas att flera får uppleva detta.

Jag själv tycker det är spännande att profilera företaget, något jag gör dagligen. Jag vet att jag har en relativt viktig post så på detta sätt uppskattar jag mitt värde, hur de beter sig mot mig och andra, vad de erbjuder för lön vid löneförhandlingar etc. Slutar jag så blir det säkerligen ett hål i ett par år då folk ska läras upp och sätta sig in i uppgifterna.

Beklagar all denna text, känner mig lite cranky idag

Edit: 33.5k

Mjae... Det är inte ett företags ansvar att tillse att en individs privatekonomi går ihop, så jag tycker det vore fel att ge "tycka synd om"-löner bara för att folk har studieskulder. Det som spelar in är istället kompetens och meriter, och meriter saknar man oftast som nyexad, om man nu inte råkat göra ett exjobb som passar in precis på vad man ska göra på företaget man söker till. Har man dessutom en ödmjukhet inför saker och ting så går det garanterat.

Sedan behöver du inte beklaga dig alls Alla har rätt till sin åsikt, även dagar man kanske känner sig lite grinig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ca 30 000 Brutto exklusive förmåner.

Har det mesta förutom förmånsbil.

Sen har man ett aktiekapital på ca 350 000 som ger min huvudsakliga inkomst när det går bra.

21 år gammal.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Ca 30 000 Brutto exklusive förmåner.

Har det mesta förutom förmånsbil.

Sen har man ett aktiekapital på ca 350 000 som ger min huvudsakliga inkomst när det går bra.

21 år gammal.

Man ska inte säga man om sig själv, det sa alltid min svenskalärare på gymnasiet.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

22000kr brutto, e-handelsbutik. Kundtjänst, inköp och allt vad det innefattar.
Trivs OK, men behöver leta nytt så man kan försörja familjen bättre.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

15-17.000 netto. Jobbar 80% i butik med att sälja vitvaror. Lönen beror en del på ifall man tar några extratimmar och hur många röda dagar det blir.