Får ej signal i min Samsung 75", Fast kabeln sitter i.

Permalänk

Får ej signal i min Samsung 75", Fast kabeln sitter i.

Hejsan!!

Det är så här jag har en Asus Notebook N76VZ 17". Och jag har märkt att när jag kopplar in min Asus Dator in i min Samsung 75" Så hittar den inte signalen. Det står bara " Ingen Kabel är ansluten" Fast kabeln är i. Och jag har testat alla 4 HDMI uttag men funkar ej. Så jag testade en annan bärbar dator in i min 75". Där så hittar den signalen.
Men det konstigaste är att när jag tar min Asus Notebook i min gamla Samsung 46" Så hittar den signalen där. Men den hittar inte signalen på min 75". Och jag har testat mina bild-skärmar och så hittar dem signal på Asus Notebook.
Jag blir galen på det här. Är det nån som har nån idé vad som är felet?? Skulle gärna vilja få det här fixat.

Permalänk
Medlem

Konstigt, märkligt och jobbigt problem du har där. :/

Testa att installera om drivrutinerna (gärna en ren installation om det går) till grafikkortet eller det som styr bilden till HDMI uttaget till det senaste, till att börja med.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Använde du samma kabel när du kopplade in den andra laptopen till 75"?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk

Har gjort en helt ny ominstallation av datorn på en annan ssd men det hjälpte absolute inte

Permalänk

Och yes jag har använt många olika HDMI Kablar på min samsung 75" men det funkar ej. Och därefter så har jag testat dem kablarna på min 46" och där så funkade dem kablarna. Så det är väldigt konstigt!!

Permalänk
Medlem

När du kopplar in bildskärmarna, använder du HDMI då också, tänkte om du använde någon annan port till bildskärmarna och hdmi kontakten i notebooken är trasig, annars har jag inte en aning

Visa signatur

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Kan du få bild via VGA till tv:in?

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Tv:n har ingen VGA-Kontakt. Och det är en Smart Tv som jag har!!

Permalänk
Medlem

Inkompatibla enheter, prova med en annan källa.
Vilken modell är det på TVn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Inkompatibla enheter, prova med en annan källa.
Vilken modell är det på TVn?

Han har ju provat annan källa, en annan laptop

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Tv:n har ingen VGA-Kontakt. Och det är en Smart Tv som jag har!!

Hur ska man veta det när du inte har skrivit viken Samsung TV du har, bara att den är 75 tum stor.
Och smarta Tv apparater kan vist ha VGA eller andra sett att få bild än just bara HDMI även om det är bäst.
Nämnde det mest bara för att utesluta det, och se om det var bara HDMI:in som inte fungerade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Han har ju provat annan källa, en annan laptop

Dåså, då har TS svaret i mitt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Dåså, då har TS svaret i mitt inlägg.

Jo någon form av kompatibilitetsfel lär det ju vara med det kan ju vara bra att veta. Ditt inlägg säger ju egentligen inte mer än vad vi redan vet, att det inte fungerar

Visa signatur

Permalänk

Lite update om det här problemet!!
Det är så här är att jag jobbar för en ljud-företags firma som har hand om ljud,bild,scen och ljus. Och min chef har köpt in 3st 75" till firman. Och jag fick en i födelsedags-present av honom.
Och nu så tog jag min bärbara dator och kopplade in i dem andra 2 75". Och där var det samma problem som hemma hos mig. Att jag får ingen signal fast kabeln sitter i. Och min bärbara dator funkar på andra bildskärmar och min 46" Samsung. Så Det här är väldigt märkligt att den inte funkar på alla 3 Samsung 75". Så ingen annan som har nån råd hur man skall göra??

Modellen som vi har är "Samsung LED F6300 Series Smart TV - 75"

Permalänk
Medlem

Kanske borde kontakta Samsung, så här ska det ju inte vara känns det som

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns en ny firmware till Tv in. Det kanske löser problemet.

Visa signatur