Permalänk
Medlem

Ja ett Ug med en tillhörande fri värld att härja runt i hade ju inte varit fel

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

ser snuskigt bra ut

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

NFSUG1-2 Är dom bästa J*vla bilspelen genom tiderna!! Håller tummarna!

Det håller jag verkligen inte med om.
Förövrigt dom bästa Need for speed spelen var enligt mig Hot Pursuit 2 och Porsche 2000. Efter det har det bara gått utför.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Ingen chock kanske, men enligt en tweet från Johan Andersson som är tekniskt ansvarig på Frostbite så kör både nya NFS och Battlefront på samma nya Frostbite-motor.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ingen chock kanske, men enligt en tweet från Johan Andersson som är tekniskt ansvarig på Frostbite så kör både nya NFS och Battlefront på samma nya Frostbite-motor.

Säger bara OMG!
Spelkänsla samt underground 2 miljö så har de en säker köpare av spelet här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozTin:

Säger bara OMG!
Spelkänsla samt underground 2 miljö så har de en säker köpare av spelet här!

Visst, det finns jättemycket som KAN vara bra av det vi typ fått veta hittills. Däremot så behövs det en hel del gameplay att bevisa att det KAN vara bra. Men vi kommer aldrig veta innan vi fått produkten i vår hand och kan avgöra om slutprodukten blev vad vi förväntade oss samt om det är anpassat för PC eller om PC i vanlig ordning fick anpassa sig efter konsol.

Nu kommer det här spelet inte till last gen vilket ju innebär att de endast har x86 att fokusera på samt slipper begränsa sig och sprata med utvecklingstiden. Men som sagt, är det något man blir besviken på så är det AAA-spel de senaste åren så även om det verkar mumma på E3 så kommer jag hålla mig försiktigt optimistisk även om jag såklart kommer hypa sönder mig själv på insidan

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har inte testat sen NFS 3 tror jag det var, kanske skulle leta fram gamla ratten och se om den funkar.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har inte testat sen NFS 3 tror jag det var, kanske skulle leta fram gamla ratten och se om den funkar.

Känns tveksamt. Om det blir rattstöd (allt annat vore kriminellt) så tror jag man behöver en ratt som inte är från sekelskiftet Men det kanske går att få den att fungera något sånär med lite fulhax.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Känns tveksamt. Om det blir rattstöd (allt annat vore kriminellt) så tror jag man behöver en ratt som inte är från sekelskiftet Men det kanske går att få den att fungera något sånär med lite fulhax.

Ja det kanske är att hoppas för mycket haha... men man kan ju försöka

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Tydligen måste man ha internet för att spela... :/
https://twitter.com/NeedforSpeed/status/604060988673929216
(Liknande some The Crew?)

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Efter carbon sluta jag titta på NFS. Pro var inget vidare och fick nya most wanted gratis och är en besvikelse emot originalet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Nää vad tråkigt.
Saker som kräver online har det ju sällan gått så bra för... typ Simcity, X-box one (i början).
Men får se, det blir ju inte det sista med det kravet då även nya Star Wars Battlefront bara kommer att ha multiplayer och ingen sigelplayer kampanj så

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Ja, vad spelar det för roll? Du kan fortfarande spela själv om du vill.

Skrivet av Mega-Dark:

Nää vad tråkigt.
Saker som kräver online har det ju sällan gått så bra för... typ Simcity, X-box one (i början).
Men får se, det blir ju inte det sista med det kravet då även nya Star Wars Battlefront bara kommer att ha multiplayer och ingen sigelplayer kampanj så

Årets märkligaste citat? Du menar alltså att spel som LoL, BF4, D3, WoW osv, osv inte gått bra för? Eller för att alla spel med en inbyggd funktion för att vara online innebär att det blir dåligt? Det är ju knappast kravet att man måste vara online som är dåligt, det är hur spelet i sig fungerar.

Visst finns det ett FÅTAL spel som varit dåliga som alltid krävt att man är online, SimCity t ex, men det är ju bara en bisak, spelet i sig har varit dåligt och det var knappast att det krävde att man alltid är online som skapar problemet i sig. Jag förstår inte riktigt folk som är negativa till att alltid vara online, visst om du bor i ett litet hus ute på savannen i Afrika, men för de flesta spelare skapar det inte ett problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Årets märkligaste citat? Du menar alltså att spel som LoL, BF4, D3, WoW osv, osv inte gått bra för? Eller för att alla spel med en inbyggd funktion för att vara online innebär att det blir dåligt? Det är ju knappast kravet att man måste vara online som är dåligt, det är hur spelet i sig fungerar.

Visst finns det ett FÅTAL spel som varit dåliga som alltid krävt att man är online, SimCity t ex, men det är ju bara en bisak, spelet i sig har varit dåligt och det var knappast att det krävde att man alltid är online som skapar problemet i sig. Jag förstår inte riktigt folk som är negativa till att alltid vara online, visst om du bor i ett litet hus ute på savannen i Afrika, men för de flesta spelare skapar det inte ett problem.

Om dom stänger servrarna till NFS så kan man inte spela det längre.
Eller kanske man inte har internet under en viss tid och vill spela det?
T.ex på konsolerna så måste man ha PS+ eller Xbox Gold för att kunna spela spelet, tycker du att det är värt att betala för det bara för att spela singleplayer?
Eller när PSN blev hackat och blev nere under en ganska lång tid, då skulle det inte vara möjligt och spela spel som kräver internet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att inte bli överkörd av hype-tåget är så otroligt svårt i detta fall... UGH VILL HA!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Om dom stänger servrarna till NFS så kan man inte spela det längre.
Eller kanske man inte har internet under en viss tid och vill spela det?
T.ex på konsolerna så måste man ha PS+ eller Xbox Gold för att kunna spela spelet, tycker du att det är värt att betala för det bara för att spela singleplayer?
Eller när PSN blev hackat och blev nere under en ganska lång tid, då skulle det inte vara möjligt och spela spel som kräver internet.

Visst, men det händer med precis alla spel och om det är tillräckligt populärt så tror jag inte de stänger ned spelet. PS+ är absolut värt, det ger rätt mycket mer än bara tillgång till att spela spel online, dessutom så har man väl fler än ett spel till sin konsol? PSN blev hackat, ja men det händer ju med precis alla tjänster att de blir utsatta för attacker. Har svårt att se att vi kommer att se ett lika kraftigt outage av PSN/XBLA eller dylikt igen, man säkrar nog upp rätt rejält för att inte råka ut för något liknande igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Var lite sarkastisk där bara Skälv har jag inget i mot det så länge servrar och sådant fungerar som det ska, och det går att spela även om man bor "i ett litet hus ute på savannen" utan allt för mycket lagg.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Var lite sarkastisk där bara Skälv har jag inget i mot det så länge servrar och sådant fungerar som det ska, och det går att spela även om man bor "i ett litet hus ute på savannen" utan allt för mycket lagg.

Det enda jag är orolig för som kan skapa problem är om de fortsätter att köra p2p istället för dedikerade servrar, då får vi problem, igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Dock blir spelet helt värdelöst, man måste ju kunna köra det offline. Speciellt om det finns en kampanj eller liknande i spelet, hur hade varit om alla gamla odödliga klassiker var helt ospelbara om den inte kan ansluta servern (vist går ju hacka sig runt det, men ingen rolig lösning)?

Gillar inte utvecklingen, där man inte kan spela i lan också (riktigt kul och trevlig egenskap i spel).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dock blir spelet helt värdelöst, man måste ju kunna köra det offline. Speciellt om det finns en kampanj eller liknande i spelet, hur hade varit om alla gamla odödliga klassiker var helt ospelbara om den inte kan ansluta servern (vist går ju hacka sig runt det, men ingen rolig lösning)?

Gillar inte utvecklingen, där man inte kan spela i lan också (riktigt kul och trevlig egenskap i spel).

Blir spelet HELT värdelöst om man inte kan spela det offline? Hur då? Visst skulle det vara frustrerande om Origin-servrarna har problem eller om ditt internet ger upp, men det lär antagligen inte inträffa speciellt ofta för någon. Eftersom Alldrive kommer tillbaka så kan du i menyerna med största sannolikhet sätta din session till privat ifall du vill spela själv utan att randoms lägger sig i eller bara bjuda in kompisar.

För min egen del är det inget problem alls, jag spelar förvisso gärna igenom kampanjen själv men sen är det 90% multiplayer race som gäller för min del. Det är där man har mest kul tycker jag. Nu vet vi inte hur kampanjen i sig kommer att fungera, men efter att man spelat igenom kampanjläget så brukar det sällan erbjuda någon större njutning att börja om från början igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen cockpit view. Trist, men jag har alltid kört med hood cam så bryr mig inte

https://twitter.com/NeedforSpeed/status/603972263709310977

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter beskedet att spelet kräver internet har jag tappat lusten helt. Jag älskade Underground och Most Wanted. Synd att det blir såhär.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk

Hoppas verkligen man får åka fritt på gatorna och bli jagad av snuten. Alla need for speed som inte hade detta gick inte att spela tyckte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Efter beskedet att spelet kräver internet har jag tappat lusten helt. Jag älskade Underground och Most Wanted. Synd att det blir såhär.

Hmm... förklara, jag förstår fortfarande inte hur vissa kan tycka att det blir helt ointressant pga. det? Riktigt kasst internet som kopplar ifrån ofta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hmm... förklara, jag förstår fortfarande inte hur vissa kan tycka att det blir helt ointressant pga. det? Riktigt kasst internet som kopplar ifrån ofta?

Ett singleplayer spel ska inte kräva internet. Det är bara dumt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ett singleplayer spel ska inte kräva internet. Det är bara dumt.

Okey, det kan jag väl hålla med om men det här är inte ett single player-spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Okey, det kan jag väl hålla med om men det här är inte ett single player-spel?

Där finns ännu en anledning varför jag tappar lusten. Spelet har inte singleplayer story.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Där finns ännu en anledning varför jag tappar lusten. Spelet har inte singleplayer story.

Menar du att storyn bara går att spela i multiplayer med andra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Menar du att storyn bara går att spela i multiplayer med andra?

Förstår inte vad du menar. Jag vill ha singleplayer story precis som need for speed underground eller most wanted (2005).

Visa signatur