Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Om man hittar en bra deck som funkar så kan man ligga på 60-65% win rate över tid. Så bara att grinda på.

Oftast har jag 2-3 olika decks som jag byter runt på lite beroende på meta.

När jag kör på PC så kör jag alltid decktracker för att få statistik på vad just denna deck funkar bra emot då är det lättare att anpassa decks till metan.

https://github.com/Epix37/Hearthstone-Deck-Tracker/releases

Decktracker är ok att använda.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flippin:

Decktracker är ok at använda.

Ok. Ska kolla.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

HS - Legend

Jag gjorde ett inlägg i den här tråden i Oktober då jag spelade runt rank 11. Den här säsongen nådde jag mitt mål av att komma till legend. Det tog 21 dagar, dock spelade jag inte på alla, och ett par hundra games. Jag känner nu att jag har hyfsat bra koll på spelet, så om någon känner för det, lägg gärna till mig in-game! Om någon av er börjat spela mer nyligen ger jag gärna tips eller coachar, annars är det alltid kul att ha någon att diskutera eller träna med, tycker jag.
(Var som högst typ 600, har inte orkat eller lyckats climba i legend än)

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Jag gjorde ett inlägg i den här tråden i Oktober då jag spelade runt rank 11. Den här säsongen nådde jag mitt mål av att komma till legend. Det tog 21 dagar, dock spelade jag inte på alla, och ett par hundra games. Jag känner nu att jag har hyfsat bra koll på spelet, så om någon känner för det, lägg gärna till mig in-game! Om någon av er börjat spela mer nyligen ger jag gärna tips eller coachar, annars är det alltid kul att ha någon att diskutera eller träna med, tycker jag.
(Var som högst typ 600, har inte orkat eller lyckats climba i legend än)
http://i.imgur.com/PVM35xK.jpg

Jag undrar vilket eller vilka deck du spelade och om du bytte deck, från vilket till vilket du växlade och vid vilken rank det blev aktuellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Jag undrar vilket eller vilka deck du spelade och om du bytte deck, från vilket till vilket du växlade och vid vilken rank det blev aktuellt?

Fram till rank 5 är mitt tips att spela snabba decks. Jag har för mig att jag spelade en blandning av Druid, CTRLWarrior och Hunter. Efter det är mitt tips att spela en deck du är helt bekväm med. För mig var det Midrange Paladin som jag har över 450 constructed wins med. Jag spelade dock lite tempomage och warrior precis innan legend då jag mötte en ström av hunters. De flesta stora deck-arktitekturerna går att nå legend med, så satsa på att istället analysera metat och göra små förändringar. Tänk dock på att om du vinner 80 procent mot mage och hunter, är det kanske inte nödvändigt att techa Kezan, även om det är mage och hunter är det du möter mest. Ditt mål är att försöka kunna slå så många klasser som möjligt, och därför är det viktigare att ha en relativt hög winrate mot flera klasser än en skyhög mot en.

Visa signatur

Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Jag har inte kommit till legend, men rankat fort med face hunter och zoolock.

Har fått 7 respektive 9 wins på mina senaste arena runs. Infinite arena player?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni kan addda mig PopCorn#2924, alltid kull med svenska spelare.

Permalänk
Avstängd

Bajsspel. Draftade en helt ok deck i arena som rogue och sen fick jag möta 4 mages. Blev 3-3.

Suck.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Nu har Tavern Brawl släppts. Man spelar som Nefarian eller Ragnaros med en förutbestämd deck. Riktigt kul! .)

Permalänk
Medlem

Ännu ett spel som får mitt blod att koka.. Vet inte varför (eller jo) men jag blir så fly förbannad när min motståndare inte har några kort kvar och har väldigt lågt liv. JO då drar den jäveln ett kort som gör 10 skada. Men innan den jäveln spelar kortet spammar denne "Im sorry" tills de är några sekunder kvar.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det här spelet har något mot mig... Jag har 4 eller 5 6+-drops i mitt Shamandeck och jag drar alltid minst en av dem i början... Samma sak med mina andra decks men det händer oftast med detta...

Det känns också som om motståndaren alltid drar allt han behöver för att vinna eller för att kontra allt jag spelar. Enda stället där det går riktigt bra för mig är tavern brawl. :/

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd

Hade rätt så flyt igår. Är hundvakt hemma hos en släkting och kunde logga in och spela på en surfplatta. Fick en bra paladin epic och två rare kort i kortleken jag öppnade.

Fattas bara att spela på en iphone och en ipad nu.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Spelade mycket i början när man hade koll på läget, nu känns det som att det är en massa expansioner som manmåste spela för att få kort och klassbestämda kort... är på tok för mycket kort enligt min mening som jag inte har tid till att få helt enkelt...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Priests är så tråkiga att spela emot. Så förutsägbara. Gäsp.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd

Urk. Har 2 dailies att vinna 5 och 2 matcher med warlock men det är ju helt omöjligt. 6 förluster på raken nu. Helt omöjligt när man inte har amazing kort till den. Jävla skitklass.

Edit:

Bestämde mig för att strunta i warlock och spela shaman istället. Vann direkt. 4 till med shaman då och sen 2 med priest. Warlock kan dra åt helvete. Hehe.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Urk. Har 2 dailies att vinna 5 och 2 matcher med warlock men det är ju helt omöjligt. 6 förluster på raken nu. Helt omöjligt när man inte har amazing kort till den. Jävla skitklass.

Edit:

Bestämde mig för att strunta i warlock och spela shaman istället. Vann direkt. 4 till med shaman då och sen 2 med priest. Warlock kan dra åt helvete. Hehe.

Bara att köra Zoo, rätt billigt deck om du har adventures. Annars så kan man ju byggga vad som helst o köra i casual istället för ranked

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Bara att köra Zoo, rätt billigt deck om du har adventures. Annars så kan man ju byggga vad som helst o köra i casual istället för ranked

Har inte alla solo adventures än. Har som spelhobby att grinda guld och låsa upp dom. Får min 5:e om två-tre dagar.

En runda löpning fick mig på bättre tankar.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Edit:

Du vet att du kan avsluta en daily quest på det röda krysset då får du en slumpmässig ny.

Kan vara bra ibland om det är några klasser man inte kan/vill spela.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flippin:

Du vet att du kan avsluta en daily quest på det röda krysset då får du en slumpmässig ny.

Kan vara bra ibland om det är några klasser man inte kan/vill spela.

Okej. Det visste jag inte. Tack för tipset. Har bara så dåliga warlock kort än så länge. Ren plåga att spela den klassen.

Låste upp en till solo adventure igår. Fick spectral knight och lite annat trevligt.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Okej. Det visste jag inte. Tack för tipset. Har bara så dåliga warlock kort än så länge. Ren plåga att spela den klassen.

Låste upp en till solo adventure igår. Fick spectral knight och lite annat trevligt.

Warlock är endå den klass där du kan bygga en billigt deck som tar dig långt om du vill köra på ladder.

Kolla efter Zoo decks som några nämt tidigare.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nu har Tavern Brawl släppts. Man spelar som Nefarian eller Ragnaros med en förutbestämd deck. Riktigt kul! .)

För en som inte samlat på sig så många kort är detta verkligen roligt. Nu behöver man inte spela arena för att få några win streaks. Kom upp i 10 raka första dagen

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Går bra med min guld grind. Låser upp en solo adventure wing ungefär varannan vecka. Spelar inte lika mycket nu utan gör mest dailies bara.

Får någon knäpp och kör arena emellanåt. Oftast med resultatet att jag lovar mig själv att aldrig köra arena igen förrän jag låst upp alla wings. Fick i alla fall 45 guld och en deck igår. Nästan +/- 0. Fick en epic.

Spelar mest Paladin just nu. Borde crafta en rare som jag saknar men annars har jag rätt bra deck. Kul att köra charge minions med sword of justice. Verkar vara en klass som man vänder matcher med. I början kan det gå lite segt men ofta så vänder det halvvägs.

Spelade mot en Mage igår som körde stenhårt på secrets. Han hade nog 7 secrets. Blev en lång match och vi blev båda utan kort på slutet. Var en riktigt knepig match men den tog jag hem.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Börjar undra lite hur det här matchmaking systemet egentligen fungerar.
Jag blev less av att konstant möta Rogues och Warriors med deras vapen så jag bytte bort Annoy-o-Tron mot Acidic Swamp Ooze i min Mage deck som jag kört nu i över en månad. Helt plötsligt möter jag bara Face hunters, Warlocks och Shaman från att tidigare bara mött Warriors, Rogues, Priest och Mage (dock mest Warriors och Rogues). Väldigt, väldigt sällan har jag mött andra klasser med denna Mage deck.

Bytte kort i morse då jag vart less efter fjärde Rogue matchen i rad och kände att om det ska vara så här så måste jag plocka bort deras vapen. Räckte tydligen att bara sätta ett kort i leken för att bli av med dem helt...

Visst, Acidic Swamp Ooze hjälper mot Hunters och Shamaner men nu har jag en mindre taunt mot face Hunters och Zoo warlocks så frågan är vilken förbättring det egentligen blev?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Börjar undra lite hur det här matchmaking systemet egentligen fungerar.
Jag blev less av att konstant möta Rogues och Warriors med deras vapen så jag bytte bort Annoy-o-Tron mot Acidic Swamp Ooze i min Mage deck som jag kört nu i över en månad. Helt plötsligt möter jag bara Face hunters, Warlocks och Shaman från att tidigare bara mött Warriors, Rogues, Priest och Mage (dock mest Warriors och Rogues). Väldigt, väldigt sällan har jag mött andra klasser med denna Mage deck.

Bytte kort i morse då jag vart less efter fjärde Rogue matchen i rad och kände att om det ska vara så här så måste jag plocka bort deras vapen. Räckte tydligen att bara sätta ett kort i leken för att bli av med dem helt...

Visst, Acidic Swamp Ooze hjälper mot Hunters och Shamaner men nu har jag en mindre taunt mot face Hunters och Zoo warlocks så frågan är vilken förbättring det egentligen blev.

Hearthstones matchmakingsystem är helt slumpartat men försöker så bra som det går utgå ifrån den rank du är i. Det lär du dock redan ha vetat. Men jag har några tips du (beroende på spelerfarenhet) kanske kan ha nytta utav.

• Byt inte kort efter ett par matcher. För istället statistik och kolla om du ser mönster efter ett 50-tal matcher.

• Fundera på om tech-korten du lägger till kommer att hjälpa dig såpass mycket att de är ett måste. I många fall kan ett allmänt starkt kort vara fulldugligt, eftersom att det kan hjälpa mer överlag. Säg att Ooze hjälper din rouge matchup med 20 % och 30 % av dina matcher är hunters. Då måste du ställa dig frågan om din totala winrate faktiskt ökat. Här är också mitt tips att föra statistik

• Tänk på att alla matchups är olika starka och att det viktigaste är att spela bra. Det är bra att du håller dig till samma deck, då blir du konstant bättre på att spela den. Lär dig exakt vilka kort du har störst nytta av mot de olika klasserna och vilket det bästa sättet att vinnna mot t.ex. face hunter är.
    I den matchupen behöver t.ex. många decks försöka att hela tiden pusha hunterns face så att det blir ett "race" om liv. Hunters hero power gör att det är svårt att vinna på board control och därför behöver man avsluta matchen fort.

Det finns mängder av saker att tänka på men de punkterna hjälpte iaf mig när jag skulle ta mig till Legend. Du visste säkert de flesta sakerna också men om det var till någon nytta alls är det ju bara bra.

Visa signatur

Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför någon spelar mill rogue överhuvudtaget. Patetiskt. Så roligt kan det ju inte vara men ändå springer man på såna jämt.

Tycker överlag att folk är riktigt dryga i HS. Eller kanske bara det är jag som tolkar emotes negativt. Vad vet jag.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Hearthstones matchmakingsystem är helt slumpartat men försöker så bra som det går utgå ifrån den rank du är i. Det lär du dock redan ha vetat. Men jag har några tips du (beroende på spelerfarenhet) kanske kan ha nytta utav.

• Byt inte kort efter ett par matcher. För istället statistik och kolla om du ser mönster efter ett 50-tal matcher.

• Fundera på om tech-korten du lägger till kommer att hjälpa dig såpass mycket att de är ett måste. I många fall kan ett allmänt starkt kort vara fulldugligt, eftersom att det kan hjälpa mer överlag. Säg att Ooze hjälper din rouge matchup med 20 % och 30 % av dina matcher är hunters. Då måste du ställa dig frågan om din totala winrate faktiskt ökat. Här är också mitt tips att föra statistik

• Tänk på att alla matchups är olika starka och att det viktigaste är att spela bra. Det är bra att du håller dig till samma deck, då blir du konstant bättre på att spela den. Lär dig exakt vilka kort du har störst nytta av mot de olika klasserna och vilket det bästa sättet att vinnna mot t.ex. face hunter är.
    I den matchupen behöver t.ex. många decks försöka att hela tiden pusha hunterns face så att det blir ett "race" om liv. Hunters hero power gör att det är svårt att vinna på board control och därför behöver man avsluta matchen fort.

Det finns mängder av saker att tänka på men de punkterna hjälpte iaf mig när jag skulle ta mig till Legend. Du visste säkert de flesta sakerna också men om det var till någon nytta alls är det ju bara bra.

Må kanske gå efter rank, men de gubbar som möts och vilken typ av kortlek motståndarna har går definitivt efter vad man själv har för kort. Spelar dock aldrig rankat utan bara casual.
Sedan jag skrev tidigare idag har jag mött två warriors, noll rogues men konstant hunters och warlocks, någon mage har ploppat fram också. Ingen slump att det vänder efter ett kortbyte som just riktar sig mot att ta bort vapen.

Har märkt det här tidigare också, går jag och ändrar något kort i en av mina lekar så ändras motståndet. Konstigt nog när jag byter ut 1-2 kort för att försöka matcha det som är populärt just nu, eftersom majoriteten inte bygger ihop sina egna decks utan googlar efter vad som funkar för tillfället. Detta är vad som gör även detta spel så extremt tröttsamt efter en stund, samma motstånd med samma kortlek om och om och om och om och om igen. Igår var det Grim Patron, Mill Rogue och Mech Mages om och om igen. Idag efter ett kortbyte så är det zoo warlocks, face hunters (spelar någon något annat med hunter?) och mixade Mages.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte möter sådana populära decks som typ mechmage/millrouge/grimwarrior? De enda som jag har mött med de två sista är mina vänner. Möter inte mycket facehunters heller, stötte på en idag men det är den första jag kommer ihåg....

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:

Är jag den enda som inte möter sådana populära decks som typ mechmage/millrouge/grimwarrior? De enda som jag har mött med de två sista är mina vänner. Möter inte mycket facehunters heller, stötte på en idag men det är den första jag kommer ihåg....

Mötte mill rogue, grim warrior och face hunter igår. Sällan jag ser mech mage.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Må kanske gå efter rank, men de gubbar som möts och vilken typ av kortlek motståndarna har går definitivt efter vad man själv har för kort. Spelar dock aldrig rankat utan bara casual.
Sedan jag skrev tidigare idag har jag mött två warriors, noll rogues men konstant hunters och warlocks, någon mage har ploppat fram också. Ingen slump att det vänder efter ett kortbyte som just riktar sig mot att ta bort vapen.

Har märkt det här tidigare också, går jag och ändrar något kort i en av mina lekar så ändras motståndet. Konstigt nog när jag byter ut 1-2 kort för att försöka matcha det som är populärt just nu, eftersom majoriteten inte bygger ihop sina egna decks utan googlar efter vad som funkar för tillfället. Detta är vad som gör även detta spel så extremt tröttsamt efter en stund, samma motstånd med samma kortlek om och om och om och om och om igen. Igår var det Grim Patron, Mill Rogue och Mech Mages om och om igen. Idag efter ett kortbyte så är det zoo warlocks, face hunters (spelar någon något annat med hunter?) och mixade Mages.

Kan garantera dig att matchmakingen inte förändras beroende på dina kort. Det är helt enkelt slumpen som gör att man alltid möter olika decks. Som du sa kan metat vara annorlunda från dag till dag och i casual är det ännu värre eftersom att man inte tjänar något på att ha koll och countra metat där. Tänk på att många decks kan vinna mot i princip alla classer. Combo Druid är relativt starkt mot det mesta och den som bemästrar Grim Patron warrior har bra winrate mot typ allt förutom Handlock. Det är lätt att fokusera för mycket och bli frustrerad över vad man möter istället för att själv fundera på vilka sätt man kan vinna matchen.

Visa signatur

Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Kan garantera dig att matchmakingen inte förändras beroende på dina kort. Det är helt enkelt slumpen som gör att man alltid möter olika decks. Som du sa kan metat vara annorlunda från dag till dag och i casual är det ännu värre eftersom att man inte tjänar något på att ha koll och countra metat där. Tänk på att många decks kan vinna mot i princip alla classer. Combo Druid är relativt starkt mot det mesta och den som bemästrar Grim Patron warrior har bra winrate mot typ allt förutom Handlock. Det är lätt att fokusera för mycket och bli frustrerad över vad man möter istället för att själv fundera på vilka sätt man kan vinna matchen.

Jag säger då tvärtom, har lagt märke till detta tidigare och som sagt, att det ser ut likadant så gott som varje dag och så vips en dag byter jag ut ett kort och får möta helt andra typer gång på gång. Kört nu detta i över en dag, spelat 20+ matcher och mött två Warriors och en Rogue, från att ha mött konstant dessa två klasser.
Bytte korten igen och vips så har jag mött tre rogues, två warriors imorse, tre mages och två priests, tillbaka till det gamla.

Det blir svårt att tro något annat när kontrasten är så stor. Först suckar jag över att jag bara möter samma klasser, samma stil, samma om och om igen så för att motverka det lägger jag till ett kort som ska motverka just de jag möter. Sen försvinner dessa så gott som helt. Kör över tjugo matcher och byter tillbaka då det kortet var värdelöst och gjorde ingen nytta under dessa 20+ matcher. Så nu möter jag igen klasser som använder mycket vapen när väl kortet är borta.
Är väl inte så svårt att se ett mönster i det?

Visa signatur