Permalänk
Medlem

Man är lite taggad nu

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Tyvärr antyder väl css filen på hemsidan att det kan tänkas komma till både 360 och ps3, vilket iaf sänker min hypenivå en del...

Som tur var hade jag fel.

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer även Fallout4 präglas av "snabbaste vägen till din plånbok"-hype! Inte ett spel byggt av entusiaster.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Datanisse:

Tyvärr kommer även Fallout4 präglas av "snabbaste vägen till din plånbok"-hype! Inte ett spel byggt av entusiaster.

Blev nyfiken nu. Vad baserar du detta på?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Blev nyfiken nu. Vad baserar du detta på?

på 99% av de releaser som släppts de senaste 10 åren.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Börjar närma sig nu

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

30 sekunder

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
SpelClockers

Hmm "please stand by" nu istället

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions

...Och inget hände.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Va fasen. Kom igen nu

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

Fallout 4: Please stand by

Permalänk
Medlem

SJ som är huvudsponsor, väntar på signalfel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Varför sätta en timer om dom inte klarar av det.. trött jag blir

Permalänk
Medlem
Permalänk
Keeper of Traditions

Bethesda skiner med sin inkompetens ännu än gång

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ser extremt daterat ut. Fan vad trött jag blir. Kan vi inte slippa den där "kraftigt modifierade" skitmotorn någon gång?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Samma gamla spelmotor....trist

Permalänk
Medlem

Spelat ser oerhört daterat ut som det redan nämnts, helst för att förmodligen bli en 2016-titel. Rörelserna från människor och hunden känns väldigt oslipade just nu.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag tycker det ser ganska fräscht ut.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

E3 REVEAL JUNE 14TH! 7pm PDT (+9h för oss, så 4 på morgonen)

Står det på hemsidan iaf. Däremot så undrar jag över benämningen på plattformar... PS4,XB1 och PC Ready

Kanske man är luttrad, men bilden på cases så är PC placerad längst bak också

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Efter att ha spelat mycket Witcher 3 på sista tiden så känns ju inte jättekul att de kör denna motor igen.

Grafiken kan väl gå an men speciellt NPCs har tidigare upplevts som väldigt styltiga när man har testat att spela Skyrim och Fallout igen :(.

Självklart ska man inte dömma ut i förtid, de kan ju ha bytt ut dessa delsystem av motorn.

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk
Avstängd

Vilket jävla anti-klimax. För de som nu hade några förhoppningar dvs.

Permalänk
Medlem

Ser ut som samma gamla stela motor igen... :/

Permalänk

Trist när dom inte använder någon av de mer moderna motorerna, absolut, men samtidigt så är det totalt oviktigt för mig.
Om det har samma underhållningsvärde som 3:an så får det gärna se exakt likadant ut utan att de påverkar mitt intresse att spela.

Nu ger det sig dock om dom konsollifierat och skriptat sönder spelet eller om det faktiskt är som 3:an.

Permalänk
Medlem

Okej, jag är sjukt nöjd av att de använder äkta "game play" till att visa. Det är lite 2009 över det hela men jag tror att det kommer bli ganska bra ändå. Köpa? Ingen tvekan.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Trist när dom inte använder någon av de mer moderna motorerna, absolut, men samtidigt så är det totalt oviktigt för mig.
Om det har samma underhållningsvärde som 3:an så får det gärna se exakt likadant ut utan att de påverkar mitt intresse att spela.

Nu ger det sig dock om dom konsollifierat och skriptat sönder spelet eller om det faktiskt är som 3:an.

"Grafiken" bryr jag mig inte speciellt mycket om spelets känsla är magisk i övrigt, men animationerna är så begränsade och stela/ryckiga att man hamnar i en alienerad känsla, speciellt när man vant sig vid en annan standard senaste tio åren. Striderna i realtid gick knappt att genomföra i Fallout 3/NV när det var flera fiender samtidigt.
Det största problemet är enligt mig hur buggigt tidigare spel varit och finns ju en risk att det blir samma visa igen.

Nåväl, ser ännu mer fram emot E3 nu.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

"Grafiken" bryr jag mig inte speciellt mycket om spelets känsla är magisk i övrigt, men animationerna är så begränsade och stela/ryckiga att man hamnar i en alienerad känsla, speciellt när man vant sig vid en annan standard senaste tio åren. Striderna i realtid gick knappt att genomföra i Fallout 3/NV när det var flera fiender samtidigt.
Det största problemet är enligt mig hur buggigt tidigare spel varit och finns ju att det blir samma visa igen.

Nåväl, ser ännu mer fram emot E3 nu.

Därför man använde V.A.T.S

Men ja, buggar var där tyvärr gott om och det tog lång tid innan dom fick rätsida på det...

Permalänk

Som det ser ut på trailern så det verkar ju kunna gå att modifiera vapnen rätt så kraftigt i spelet om man kollar på väggen i "verkstaden" där power armoren hänger så är det en laser rifle med flertalet olika kolvar, sikten, expansionskammare mm. Syns också på hunting riflen som huvudkaraktären bär på i slutet där det är monterat typ avståndsmätare, förstorning och annat kul.

Bobble-heads verkar komma tillbaka som collectibles och kommer säkert att "buffa" karaktären som det har gjort i tidigare spel.

Power armoren verkar antingen vara trasig eller så kan det vara påbörjad modifiering för att väga mindre. Om det är så, då kanske man kan modifiera armor och kläder i spelet efter hur man vill att de ska se ut

Till höger i "verkstaden" så hänger det en affisch med flertalet bilder med pipboy's i olika "stances" som kanske kan vara perks i level systemet.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D