Hatred Game - postal klon ?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CamelActivate:

Kontrollen ligger hos föräldrarna inte hos speltillverkarna. Står det 18 år på lådan/spelsidan i steam så ska inte ungen spela. punkt. Vuxenspel ska inte regleras på grund av dåliga föräldrar! Att du tycker det, är väldigt märkligt.

Vill bara avslutningsvis bemöta detta.

Ingen kan ha översyn på sina barn 24/7, köper dem spelet med steam wallet så är det nedladdat på 10 minuter och med tanke på hur långt detta spelet verkar vara så är det genomspelat på 2 timmar. Det är inte realistiskt att anta, och det är verkligen inte dåliga föräldrar som kan missa en sådan lucka. Inte direkt märkligt alls. Sen att spelet hade laddats ner istället från diverse torrent sidor är en annan diskussion.

Tråkigt att ett sådant spel ändå säljer så bra som det gör även efter det har blivit bombat av recensenter, nu kommer utvecklarna slåss om vem som gör mest kontroversiellt spel och det finns inget sätt som Steam kan neka nu när dem öppnat dörren för AO spel att säljas via deras klient.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

har man barn så är det ansvar dygnet runt enligt mig.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Firkraag:

Vill bara avslutningsvis bemöta detta.

Ingen kan ha översyn på sina barn 24/7, köper dem spelet med steam wallet så är det nedladdat på 10 minuter och med tanke på hur långt detta spelet verkar vara så är det genomspelat på 2 timmar. Det är inte realistiskt att anta, och det är verkligen inte dåliga föräldrar som kan missa en sådan lucka. Inte direkt märkligt alls. Sen att spelet hade laddats ner istället från diverse torrent sidor är en annan diskussion.

Jag tolkar det annorlunda. För mig handlar det inte mycket om övervakning utan mer om uppfostran, ömsesidig respekt, värderingar osv. Allt detta gör i slutändan att barnen inte känner att man behöver smyga bakom ryggen med dessa saker utan kan öppet fråga och argumentera/diskutera.

Jag tror det är det man menar när man säger att det är föräldrarnas ansvar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

har man barn så är det ansvar dygnet runt enligt mig.

Skönt att jag inte är ensam om att tycka det!

Är övertygad över att det finns någon slags "marknads-spärr" på steam för föräldrar. Man kan även regga ungens konto som minderårig vilken gör att han/hon inte kan handla vuxenspel.

Ungar kommer vara ungar men inte ska vuxna människor drabbas på grund av det. Med den logiken ska vi inte ha bilar då barn kan sno nycklarna o ta en sväng runt kvarteret.

Skrivet av NordhNet:

Jag tolkar det annorlunda. För mig handlar det inte mycket om övervakning utan mer om uppfostran, ömsesidig respekt, värderingar osv. Allt detta gör i slutändan att barnen inte känner att man behöver smyga bakom ryggen med dessa saker utan kan öppet fråga och argumentera/diskutera.

huvet på spiken!

Permalänk
Medlem

Prestandan på spelet är lite taskigt trots GTX980 enligt Total Biscuit. Jag själv kommer inte att köpa spelet eftersom inte tilldrar mig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NordhNet:

Har svårt att se hur ett sådant barn med bra värderingar har ett intresse utav sånt här skräp till att börja med så du har en poäng.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Har svårt att se hur ett sådant barn med bra värderingar har ett intresse utav sånt här skräp till att börja med så du har en poäng.

Håller med. Jag skulle definitivt se ett intresse för såna spel som ett skäl att oroa sig för barnet.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Inte många som klagar på våldet i sig. Min fråga är vart går gränsen? Om denna i principen skol-skjutnings simulatorn är okej vad är det som stoppar devs från att släppa spel som är ännu mer kontroversiellt? Djurplågerisimulator kanske är okej också? Tycker det är dåligt att Steam inte tar avstånd från sånt.

Kände att jag var extremt öppen när det kommer till spel fram tills jag såg trailern för Hatred, antar att det är där min gräns går för vad som kan kallas underhållning. Huvudkaraktären har absolut ingen kvalité som får en att vilja spela från hans synvinkel.

Av dina inlägg att döma uppskattar du förhärligande av kärnvapenkrig och att jorden slungas in i något mad-max liknande med supermutanter och folk som spränger hela städer byggda runt atombomber i luften (Syftar alltså på Fallout-serien).

Du

Skrivet av Firkraag:

Älskade Dawn of War 2 och tillhörande expansioner

också. Space Marines är extremt intoleranta mot allt som inte är de själva och kan utan problem kallas rasister.

I Dawn of War skjuter, sågar och sliter ihjäl allt som inte råkar vara ens egen ras. I Hatred skjuter du ihjäl saker för att du är förbannad. Hatred gör en större sak av att killen mest är arg och det är därför han gör det. Det är helt okej att inte gilla spel, men när du tycker att Steam skall ta avstånd från spelet och på samma gång spelar spel som är minst lika hemska så framstår du mest som en hycklare.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Av dina inlägg att döma uppskattar du förhärligande av kärnvapenkrig och att jorden slungas in i något mad-max liknande med supermutanter och folk som spränger hela städer byggda runt atombomber i luften (Syftar alltså på Fallout-serien).

Du
också. Space Marines är extremt intoleranta mot allt som inte är de själva och kan utan problem kallas rasister.

I Dawn of War skjuter, sågar och sliter ihjäl allt som inte råkar vara ens egen ras. I Hatred skjuter du ihjäl saker för att du är förbannad. Hatred gör en större sak av att killen mest är arg och det är därför han gör det. Det är helt okej att inte gilla spel, men när du tycker att Steam skall ta avstånd från spelet och på samma gång spelar spel som är minst lika hemska så framstår du mest som en hycklare.

Äpplen och Päron.

Är det lika illa att mörda någon oskyldig kallblodigt för din egen lust skull som det är att döda någon som försöker döda dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Äpplen och Päron.

Är det lika illa att mörda någon oskyldig kallblodigt för din egen lust skull som det är att döda någon som försöker döda dig?

Du börjar prata om äpplen och päron för att sedan ställa en fråga som inte har någonting med diskussionen att göra överhuvudtaget?

Den lilla staden i fallout försökte inte döda dig. Och Space Marines dödar långt ifrån bara i självförsvar. Kolla bara på spelet Space Marine. Där laddar du upp din blodlustmätare genom att döda fiender och du får mer liv genom att avrätta fiender. Hmm, man får liv genom att avrätta fiender, låter det måhända lite bekant kanske? Exakt det systemet som används i Hatred.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HugSeal:

(Syftar alltså på Fallout-serien).

Man kan spela som en person med god karaktär i Fallout så jag ser inte liknelsen med Hatred där hela ens mål är det motsatta.

Skrivet av HugSeal:

Dawn of War skjuter, sågar och sliter ihjäl allt som inte råkar vara ens egen ras.

Du menar rasistisk emot mordiska Orks, Tyranids och Eldar som hatar dig lika mycket som du hatar dem? Jo, verkligen hemskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Man kan spela som en person med god karaktär i Fallout så jag ser inte liknelsen med Hatred där hela ens mål är det motsatta.

Du menar rasistisk emot mordiska Orks, Tyranids och Eldar? Jo, verkligen hemskt.

Så att skicka enorma krigsskepp till världar där andra folkslag råkar bo för att utrota dem är bättre än att gå ut och skjuta ihjäl lite människor?

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HugSeal:

Så att skicka enorma krigsskepp till världar där andra folkslag råkar bo för att utrota dem är bättre än att gå ut och skjuta ihjäl lite människor?

Jag är inte fullt insatt i Warhammer 40k lore men vad jag minns från alla DoW spel så gör man ingenting som inte de andra raserna hade gjort mot en själv. Jag tycker inte det är jämförbart på något sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Du börjar prata om äpplen och päron för att sedan ställa en fråga som inte har någonting med diskussionen att göra överhuvudtaget?

Den lilla staden i fallout försökte inte döda dig. Och Space Marines dödar långt ifrån bara i självförsvar. Kolla bara på spelet Space Marine. Där laddar du upp din blodlustmätare genom att döda fiender och du får mer liv genom att avrätta fiender. Hmm, man får liv genom att avrätta fiender, låter det måhända lite bekant kanske? Exakt det systemet som används i Hatred.

Nej jag påvisade hur konstigt det blir att göra en jämförelse som haltar.

Att argumentera för någonting dåligt med argumentet att det finns andra saker som är lika illa eller sämre inte ett argument. Förstår du sen inte skillnaden i hur ens moralkompass borde reagera olika beroende på om du skjuter oskyldiga barn eller ungdomar jämfört med om du skjuter påhittade rymdmonster, mutanter eller mördare som försöker döda dig vet jag inte riktigt hur jag ska kunna förklara det.

Har knappt spelat Fallout 3, men måste man döda människorna i staden?

Visa signatur

Permalänk

Efter att ha spelat Hatred måste jag säga att det var mer våldsamt än jag först trodde. Speciellt när man kickar in dörren till en fest och öppnar eld mot stackars partypinglor/nissar som bara vill dansa och ha kul men själva råheten och den tvingade "tough guy" attityden var så löjlig att jag faktiskt hade riktigt kul!

Det är dock precis som TB säger, det är inga karaktärer ("människor") man skjuter, det är måltavlor, som tegelstenarna man skallar i Mario.

spelade en halvtimme sen tröttnade jag. Blev förbannad på att kameran va i en sån dum vinkel så när polisen kom från ett speciellt håll var det en syssla att lyckas skjuta dem. Och över att man inte kan skjuta när man sprintar.

inget för mig, men ser charmen. Ett spel man kanske spelar ett mission i halvåret eller nånting man lirar när "man är för trött för att sova" som någon så fint beskrev det tidigare i tråden.

4/10 punschrullar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag är inte fullt insatt i Warhammer 40k lore men vad jag minns från alla DoW spel så gör man ingenting som inte de andra raserna hade gjort mot en själv. Jag tycker inte det är jämförbart på något sätt.

Ser du inte liknelserna med ett blodlustsystem som belönar en för att mörda många och att få hälsa av att avrätta flyende och knockade fiender så kan vi fortsätta.

Du såg fram emot releasen av GTA V. Har faktiskt svårt att se hur du skulle kunna argumentera för att hatred är värre än gta.

Hatred är en ganska kass stickshooter där man har brett på en massa kontrovers för att få löpsedelsrubriker och därigenom sålda spel. Men det är ett spel, en fiktiv värld som inte har något med verkligheten att göra.

Blir man så pass påverkad av spel och inte kan skilja fiktion från verklighet så är det inte spelen man skall skylla på.

Skrivet av Yorg:

Förstår du sen inte skillnaden i hur ens moralkompass borde reagera olika beroende på om du skjuter oskyldiga barn eller ungdomar jämfört med om du skjuter påhittade rymdmonster, mutanter eller mördare som försöker döda dig vet jag inte riktigt hur jag ska kunna förklara det.

Du missar en extremt viktig punkt här. Det är inte barn och ungdomar jämfört med påhittade rymdmonster. Det är påhittade barn eller ungdomar jämfört med påhittade rymdmonster.

Att prata om en moralkompass i en helt fiktiv situation som inte har någon koppling till verkligheten blir bara absurt.

"barnen eller ungdomarna" är inget annat än mål du klickar på för att få poäng. Att de valt den designen är såklart för att skapa kontrovers men i slutändan är det ingen skillnad på påhittade måltavlor som föreställer barn, påhittade måltavlor som föreställer rymdmonster eller påhittade måltavlor som föreställer ankor.

Så nej, jag förstår inte hur du menar men du får gärna försöka förklara hur du menar att min moraliska kompass borde sparka bakut för att en hittepåvärld gör något hemskt. Jag har läst Poe (The Tell-Tale Heart), fantasy Modesty Blaise och mycket annat sen barnsben, har tänkt grotta ner mig i GoT-serien i sommar. Men jag vet att det är skillnad på en fiktiv värld full av påhittade personer och verkligheten.

EDIT: Vill bara förtydliga att jag inte menar att vara spydig med att du "gärna får förklara hur du menar". Jag tycker att det är en intressant diskussion och jag kan uttrycka mig väl kort och bryskt när jag är mitt uppe i en intressant diskussion. Det fungerar inte lika bra i textform där man tappar så mycket av interaktionen. Jag uppskattar diskuterandet och menar inget illa på ett personligt plan, även om jag tycker att du har fel

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Du missar en extremt viktig punkt här. Det är inte barn och ungdomar jämfört med påhittade rymdmonster. Det är påhittade barn eller ungdomar jämfört med påhittade rymdmonster.

Att prata om en moralkompass i en helt fiktiv situation som inte har någon koppling till verkligheten blir bara absurt.

"barnen eller ungdomarna" är inget annat än mål du klickar på för att få poäng. Att de valt den designen är såklart för att skapa kontrovers men i slutändan är det ingen skillnad på påhittade måltavlor som föreställer barn, påhittade måltavlor som föreställer rymdmonster eller påhittade måltavlor som föreställer ankor.

Så nej, jag förstår inte hur du menar men du får gärna försöka förklara hur du menar att min moraliska kompass borde sparka bakut för att en hittepåvärld gör något hemskt. Jag har läst Poe (The Tell-Tale Heart), fantasy Modesty Blaise och mycket annat sen barnsben, har tänkt grotta ner mig i GoT-serien i sommar. Men jag vet att det är skillnad på en fiktiv värld full av påhittade personer och verkligheten.

Nej det är inte absurt, det är vanlig mänsklig psykologi att känna empati även med fiktiva objekt som vi kan relatera till. Om den förmågan till empatin saknas är det oroväckande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nej det är inte absurt, det är vanlig mänsklig psykologi att känna empati även med fiktiva objekt som vi kan relatera till. Om den förmågan till empatin saknas är det oroväckande.

Den springande punkten här är fiktiva objekt som man kan relatera till. Hela situationen att låtsas vara en galen mördare med superkrafter som springer runt och mejar ner folk på löpande band, kan återfå hälsa genom att avrätta offer och bara vänder sig om och öppnar eld när en polisstyrka skjuter honom i ryggen är faktiskt ingenting jag kan relatera till på ett personligt plan.

Att relatera till offren såtillvida att jag kan relatera till att en galen typ spränger bort halva husfasaden med en handgranat innan han springer genom splittret för att meja ner allt som rör sig med galen precision och några hundra kilo ammunition är inte heller en situation jag kan sätta mig in i.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HugSeal:

Blir man så pass påverkad av spel och inte kan skilja fiktion från verklighet så är det inte spelen man skall skylla på.

Jag är fullt kapabel att skilja fiktion och verklighet, varför folk antar det motsatta hela tiden är bortom mig. Däremot så vill jag inte spela ut en fantasi baserad på typiska skol-skjutningar för den sakens skull och tycker det är tråkigt att det är så många som vill det.

Sen så förstår jag inte varför du gräver runt i min historik från så längesen, speciellt för att hitta exempel som inte är jämförbara i din fördel alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

GOTY 2015

Detta kanske bidrar till ett nytt spel i stil med Soldier of Fortune, vilket är ett av favoritspelen

SoF var ju faktiskt bra spel med skön känsla, tyngd & ljud i vapnen för att vara på sin tid
Detta verkar ju tvärkasst :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag är fullt kapabel att skilja fiktion och verklighet, varför folk antar det motsatta hela tiden är bortom mig. Däremot så vill jag inte spela ut en fantasi baserad på typiska skol-skjutningar för den sakens skull och tycker det är tråkigt att det är så många som vill det.

Sen så förstår jag inte varför du gräver runt i min historik från så längesen, speciellt för att hitta exempel som inte är jämförbara i din fördel alls.

Jag har inte antagit att du inte kan skilja fiktion från verklighet. Min poäng var att om folk spelar ett spel om en galen mördare och sedan går ut för att kopiera spelet så är det inte spelet som är problemet, det är personen.

Det är helt okej och förståeligt att du inte vill spela sådana spel. Men problemet för mig är när censurfrågan kommer upp. Om detta spel stoppas för att det är hemskt, då är Dawn of War och gta på tur.

Och särskilt mycket grävande rör det sig inte om, du tyckte inte att Fallout elelr Dawn of War var bra exempel. Så därför tog jag upp GTA V vilket jag tycker är ett ypperligt exempel på varför jag uppfattar dig som hycklande.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Jag brukar stampa påhittade människor i ansiktet i firstperson i GTA V med tre skärmar för extra inlevelse för att det är kul att vara badass på låtsas.

Jag skulle aldrig få för mig att skada nånting levande som inte försöker skada mig. Alla är olika men att säga att

Citat:

det är vanlig mänsklig psykologi att känna empati även med fiktiva objekt som vi kan relatera till. Om den förmågan till empatin saknas är det oroväckande.

Är inte bara grundlöst utan korkat.

Hade man känt "empati" som du säger för fiktiva objekt så hade knappast våld och mord varit så populärt.

Utgår med detta påstående ifrån att man inte tycker om när personer man "relaterar" till dör.

Jag kan förstå varför man inte vill att sånt här ska finnas men samtidigt hoppas jag att de som tycker det förstår att dem är oerhört egoistiska och trångsynta när de försöker stoppa försäljning.

Jag förstår dock inte varför det blir ett sånt liv när det gäller spel och inte böcker och film osv. kan det vara för att det är interaktivt? och man bestämmer mer eller mindre själv?

eller är det för att det är ett relativt ungt medium?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HugSeal:

Jag har inte antagit att du inte kan skilja fiktion från verklighet. Min poäng var att om folk spelar ett spel om en galen mördare och sedan går ut för att kopiera spelet så är det inte spelet som är problemet, det är personen.

Självklart är det fel på personer som imiterar våldsamma spel, jag har aldrig sagt att jag skulle tro att folk blir mördare pga spel. Visa mig gärna vart jag skulle gjort det isåfall.

Jag kan förstå varför man inte vill att sånt här ska finnas men samtidigt hoppas jag att de som tycker det förstår att dem är oerhört egoistiska och trångsynta när de försöker stoppa försäljning.

Hatred på Steam känns ungefär lika passande som att kliva in på Toys R Us och se att dem plötsligt satt upp en hylla med sexleksaker. Hatred kan gott säljas annanstans.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Hatred på Steam känns ungefär lika passande som att kliva in på Toys R Us och se att dem plötsligt satt upp en hylla med sexleksaker. Hatred kan gott säljas annanstans.

Knappast, då Steam inte riktar in sig att sälja spel bara till barn.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Jag brukar stampa påhittade människor i ansiktet i firstperson i GTA V med tre skärmar för extra inlevelse för att det är kul att vara badass på låtsas.

Jag skulle aldrig få för mig att skada nånting levande som inte försöker skada mig. Alla är olika men att säga att

Är inte bara grundlöst utan korkat.

Hade man känt "empati" som du säger för fiktiva objekt så hade knappast våld och mord varit så populärt.

Utgår med detta påstående ifrån att man inte tycker om när personer man "relaterar" till dör.

Jag förstår dock inte varför det blir ett sånt liv när det gäller spel och inte böcker och film osv. kan det vara för att det är interaktivt? och man bestämmer mer eller mindre själv?

eller är det för att det är ett relativt ungt medium?

Antar att du är för ung för att ha upplevt kontrovers runt alla filmer, innan dess musik och böcker? Spel är på intet sätt det enda som ifrågasatts även om det faktiskt är rimligare att ifrågasätta spel än övrig media då de på ett helt nytt sätt gör dig ansvarig för handlingarna.

I övrigt orkar jag inte argumentera med er, jag har bättre saker att lägga min tid på. Men den dagen jag får göra en psykologisk utredning av ett barn eller ungdom som fascineras och dras till såna här spel kommer jag definitivt se det som signifikant och vilja utforska deras empatiska förmåga mer.

Men fortsätt tycka och gissa ni, fundera på varför det är så viktigt för er att spelet ska bli så tillgängligt som möjligt? Är det bara för att ni gillar att argumentera på internet eller fyller det någon viktig funktion?

Edit:

Glömde svara på "grundlöst och korkat" kommentaren. Det är varken grundlöst eller korkat, det är grundläggande psykologi för social utveckling och du får lära dig det senast på B-nivå om du skulle utbilda dig inom området.

Varför blir människor rädda för skräckfilmer eller ledsna vid sorgliga scener? För man relaterar till fiktiva personer/objekt. Har ett spel aldrig påverkat dig känslomässigt? Det ser jag som potentiellt problematiskt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Detta stämmer inte. Och som sagt så kan föräldrarna kontrollera att kontot är inställt på minderårigt och använda "parenting control" funktioner. Så även om det skulle säljas på "Toys R Us" så skulle det vara osynligt för alla under 18.

På samma sätt som Game of thrones inte är tillgängligt för barn på netflix med föräldrafunktioner.

Skrivet av Yorg:

Antar att du är för ung för att ha upplevt kontrovers runt alla filmer, innan dess musik och böcker? Spel är på intet sätt det enda som ifrågasatts även om det faktiskt är rimligare att ifrågasätta spel än övrig media då de på ett helt nytt sätt gör dig ansvarig för handlingarna.

I övrigt orkar jag inte argumentera med er, jag har bättre saker att lägga min tid på. Men den dagen jag får göra en psykologisk utredning av ett barn eller ungdom som fascineras och dras till såna här spel kommer jag definitivt se det som signifikant och vilja utforska deras empatiska förmåga mer.

Men fortsätt tycka och gissa ni, fundera på varför det är så viktigt för er att spelet ska bli så tillgängligt som möjligt? Är det bara för att ni gillar att argumentera på internet eller fyller det någon viktig funktion?

Du har rätt, jag är hyfsat ung och jag har inte heller all tid i världen.

Men.

Om jag som vuxen människa vill spela ett spel så ska jag kunna köpa det på min favorit plattform och spela de.
Det gick trots allt igenom greenlight till slut så majoriteten tycker som jag och det är skönt att veta

Citat:

Steam is about creating tools for content creators and customers.

Källa:

Vi får helt enkelt "Agree to disagree"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

I övrigt orkar jag inte argumentera med er, jag har bättre saker att lägga min tid på...
Och där kom de höga hästarna med lite inslag av "jag pluggar psykologi så jag vet såklart bättre än er.

Men fortsätt tycka och gissa ni, fundera på varför det är så viktigt för er att spelet ska bli så tillgängligt som möjligt?
Gävle skulle kanske kontakta dig för hjälp nästa jul? Sluta bygga halmgubbar, det är en extremt dålig argumentationsteknik och får dig bara i dålig dager.

Varför blir människor rädda för skräckfilmer eller ledsna vid sorgliga scener? För man relaterar till fiktiva personer/objekt. Har ett spel aldrig påverkat dig känslomässigt? Det ser jag som potentiellt problematiskt.

Jag har faktiskt redan svarat på ungefär samma kommentar förra gången du drog upp det, du har däremot ignorerat svaret så jag tar det igen.

Det är uppenbart att spel kan påverka en känslomässigt. Har du spelat Brothers? Deus EX? Little Inferno? Thief? Beyond good and evil? The Elder Scrolls-serien?

Men du försöker likställa det med att Hatred blir problematiskt eftersom spel påverkar en känslomässgt. Men som jag redan har sagt en gång som du ignorerat och troligen kommer fortsätta med, du pratar om relaterbara karaktärer och saker. Hatred är väldigt långt ifrån relaterbart.

Mina kommentarer fetade.

EDIT: även om fetningen inte verkar funka så bra vid styckeindelande.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Mina kommentarer fetade.

EDIT: även om fetningen inte verkar funka så bra vid styckeindelande.

Går inte direkt att svara på din post på ett vettigt sätt när du lägger den inuti citat.

Höga hästar? Så bara för att jag säger emot dig och för att jag är utbildad inom området så hamnar jag på en hög häst? Jag försöker tillföra någon typ av vetenskapligt perspektiv på diskussionen.

Din Gävlekommentar är rent löjlig, det enda du gör är att tycka och gissa, det behöver inte nödvändigtvis vara fel, men stå för att det inte backas av fakta eller kunskap och försök inte låtsas som att det är mer än vad det är.

Resten av ditt resonemang är förvirrat, jag vet inte vad du försöker säga. Du håller med om att spel kan påverka en känslomässigt, men sen försöker du påstå att det inte skulle gå att relatera till offren i Hatred. Du tycker alltså att du kan relatera till människor i en medeltida värld där det finns drakar och monster, men det är otänkbart att kunna relatera till något så absurt som människor som blir offer för en massmördare när de befinner sig i en restaurang.

"Ok."

Så, jag är klar. Jag inser att jag aldrig kommer övertyga dig men det var heller aldrig meningen. Förhoppningen var att erbjuda ett annat perspektiv för någon som inte bildat sig en uppfattning än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Går inte direkt att svara på din post på ett vettigt sätt när du lägger den inuti citat.

Höga hästar? Så bara för att jag säger emot dig och för att jag är utbildad inom området så hamnar jag på en hög häst? Jag försöker tillföra någon typ av vetenskapligt perspektiv på diskussionen.

Din Gävlekommentar är rent löjlig, det enda du gör är att tycka och gissa, det behöver inte nödvändigtvis vara fel, men stå för att det inte backas av fakta eller kunskap och försök inte låtsas som att det är mer än vad det är.

Resten av ditt resonemang är förvirrat, jag vet inte vad du försöker säga. Du håller med om att spel kan påverka en känslomässigt, men sen försöker du påstå att det inte skulle gå att relatera till offren i Hatred. Du tycker alltså att du kan relatera till människor i en medeltida värld där det finns drakar och monster, men det är otänkbart att kunna relatera till något så absurt som människor som blir offer för en massmördare när de befinner sig i en restaurang.

"Ok."

Så, jag är klar. Jag inser att jag aldrig kommer övertyga dig men det var heller aldrig meningen. Förhoppningen var att erbjuda ett annat perspektiv för någon som inte bildat sig en uppfattning än.

Nej, inte för att du säger emot mig och är utbildad inom området. Hela ditt vokabulär sätter dig själv på hästen.

Gävlekommentaren handlar om att du genom hela diskussionen har byggt halmgubbar för att ha något lättare att argumentera mot. Och om du nu har pluggat psykologi så borde du väl ha lite grundläggande kännedom om argumentationstekniker som är förkastliga?

Sen försöker du återigen lägga ord i mun på mig. Spel kan utan problem påverka en känslomässigt, men du försöker få det till att spel aldrig påverkat en känslomässigt och att det är "problematiskt" Det hade varit så mycket enklare att ha en diskmussion om du faktiskt hade argumenterat mot och med oss och vad vi faktiskt skriver istället för vad du själv tror att vi menar med det vi skriver.

Och det är ju självklart att folk kan relatera till offren i Hatred, något anant hjatr jag aldrig påstått. Men jag kan inte relatera till dem för fem öre eftersom det är en så absurd arkadig situation och därför är det problem när man vill censurera sådant man själv inte gillar eller förstår.

Hänger inte med på vad du är klar med riktigt eftersom du mest har argumenterat mot dig själv. Men tjipp och hare bra!

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Entusiast

Visa signatur