Permalänk
Medlem

Det är inte grafiken som gör känslan i Fallout spelen, det är sant.
But.. damn vad jag vill ha bättre grafik än det vi såg i trailern.
För världen är så tuff. Själv världen man springer omkring i är en stor del av känslan i dessa spel.
Jag hoppas det blir moddvänligt så det kommer HD-Textures osv som det har gjort till tex Skyrim.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

But.. damn vad jag vill ha bättre grafik än det vi såg i trailern.
För världen är så tuff. Själv världen man springer omkring i är en stor del av känslan i dessa spel.
Jag hoppas det blir moddvänligt så det kommer HD-Textures osv som det har gjort till tex Skyrim.

De va ju ett jädra tjabb om grafiken, givetvis kommer moddar fixa grafiken

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sett ett klassiskt RPG som dem två första. Wasteland 2 säger många då, jo det är riktigt bra men det är inte Fallout.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Haha häftigt inlägg, kom ihåg när jag först läste detta när den kom upp. Trodde inte på det då men nu spikades ju hennes första punkt.

"
June 2015 - Fallout 4 reveal at E3, trailer only
July 2015 - First gameplay trailers
August 2015 - More information
October 2015 - PS4/Xbox One/PC release
November 2015 - First DLC
December 2015 - Second DLC, as well as PS3/360 version release
January 2016 - Third DLC
March 2016 - Forth DLC
April 2016 - Fifth and Final DLC
June 2016 - Fallout Spinoff revealed, in development by Behaviour Interactive.
October 2016 - Fallout Spinoff released for PS4/Xbox One/PC
"

Hoppas de andra stämmer med så det är release redan i oktober

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Haha häftigt inlägg, kom ihåg när jag först läste detta när den kom upp. Trodde inte på det då men nu spikades ju hennes första punkt.

June 2015 - Fallout 4 reveal at E3, trailer only

Fast nu spikades den ju inte alls eftersom vi redan fått trailern och det är två veckor kvar tills E3, och på E3 skall Bethesda visa gameplay.

Men jag hoppas på en Oktoberrelease!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Fast nu spikades den ju inte alls eftersom vi redan fått trailern och det är två veckor kvar tills E3, och på E3 skall Bethesda visa gameplay.

Du har så rätt så, men den kom trots allt i Juni vilket räcker för mig att påstå att hon delvis talade sanning.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

@Petterk:
Bortsett från att Betheseda säger att det är klipp från ingame, folk "tror" inte, dem läser på.
http://help.bethsoft.com/app/answers/detail/a_id/29375

Citat:

The game's official trailer, created in-game at Bethesda Game Studios, can be viewed at: www.fallout4.com.

@SID 6.7
@GizZm0
Köper man Fallout 4 i Bethesedas store så får man rabatt-koder som går ut sista oktober.

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Det hade varit fint med en release i höst

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SCORPIUS:

För mig är grafiken en viktig del för känslan, men "grafik" är mer än bara hur tekniskt avancerat det är... I ettan och tvåan lyckades de bra, men trean långt sämre, tyvärr går antagligen fyran i samma fotspår.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Dunder:

För mig är grafiken en viktig del för känslan, men "grafik" är mer än bara hur tekniskt avancerat det är... I ettan och tvåan lyckades de bra, men trean långt sämre, tyvärr går antagligen fyran i samma fotspår.

Förlåt men jag förstår inte varför folk klagar på grafiken dom visa upp.

Jämför dessa två trailersarna
Det är extrema skillnader.
En av dom är att man inte verkar behöva ladda när man går in i ett hus vilket är hur stort som helst.
En annan är detaljrikedomen. Bara titta på växterna som växer inne i huset. Och hur mycket saker som finns i huset. Inte bara just ett bord, någon stol och en spis som det är i 3an och vegas.
Titta sedan på detaljerna när det gäller städerna så känns det som 2 helt olika spel.

Som många andra sagt. Har man kört alla Fallout och Oblivian spelen och vet vad de handlar som så är grafiken inget som helst problem. Dom har gjort mer utveckling än vad CoD har gjort de senaste 8 åren.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jinxswe:

En av dom är att man inte verkar behöva ladda när man går in i ett hus vilket är hur stort som helst.
En annan är detaljrikedomen. Bara titta på växterna som växer inne i huset. Och hur mycket saker som finns i huset. Inte bara just ett bord, någon stol och en spis som det är i 3an och vegas.
Titta sedan på detaljerna när det gäller städerna så känns det som 2 helt olika spel.

Som många andra sagt. Har man kört alla Fallout och Oblivian spelen och vet vad de handlar som så är grafiken inget som helst problem. Dom har gjort mer utveckling än vad CoD har gjort de senaste 8 åren.

Det har inte så mycket att göra med hur tekniskt avancerat det är (även om det också här ser ut att ligga långt bak...), vilket var precis vad jag skrev. Gillar du det så är väl det toppen, men gillade man stilen i ettan och tvåan som sagt, så är detta en ganska trist utveckling.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Hur kan man klaga på den grafiken som visas upp i trailern?

Är folk verkligen så otroligt kräsna nu?

Permalänk
Avstängd

Ja, jag tyckte också att detaljrikedomen verkade bra som andra skriver. Såg ju inte amazing ut men bra mycket bättre än 3 och NV.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

https://www.youtube.com/watch?v=iYZpR51XgW0

https://www.youtube.com/watch?v=GE2BkLqMef4

Det är inte direkt fel på texturer, upplösning, detaljer, ljus osv. Kolla in rörelserna, animationerna. Stelt, ryckigt och onaturligt, precis som tidigare spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Petterk:
Bortsett från att Betheseda säger att det är klipp från ingame, folk "tror" inte, dem läser på.
http://help.bethsoft.com/app/answers/detail/a_id/29375
@"SID 6.7"
@GizZm0
Köper man Fallout 4 i Bethesedas store så får man rabatt-koder som går ut sista oktober.

Det är inte in-game sett till hur det ser ut för spelaren mer än några bilder med kameran på helt annat ställe än spelaren kommer ha, det är från spelmotorn blandat med lite andra renderingar som inte är något spelinnehåll alls. Det är ungefär lika imponerande som att folk dräglar över nya Starwars-trailern.

http://www.sweclockers.com/nyhet/19966-video-parisisk-lagenhe... Är t.ex. ritat med spelmotorn Unreal Engine 4. Det är däremot inget som lirar "in-game".

Läs för helvete vad de skriver "trailer created in-game" inte "in-game captured videos" eller "game play".

Permalänk
Medlem

@Petterk:
Nu så påstod du att det det var in-engine helt utan källa eller trovärdighet, kolla dig i spegeln? Betheseda säger att det är in-game och grafiken är mer än trovärdig att det är från ingame. Om du nu hatar Fallout serien gå och spela något annat spel och kyl ned dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Petterk:
Nu så påstod du att det det var in-engine helt utan källa eller trovärdighet, kolla dig i spegeln? Betheseda säger att det är in-game och grafiken är mer än trovärdig att det är från ingame. Om du nu hatar Fallout serien gå och spela något annat spel och kyl ned dig.

Det är inte gameplay, mycket i trailern är inte material/modeller som används i spelläge. Jämför t.ex. Fallout3 trailern med gameplay från spelet.

"The game's official trailer, created in-game at Bethesda Game Studios, can be viewed at: www.fallout4.com." Samma källa.

Permalänk
Medlem

Folk som klagar på grafiken i spelet är bortskämda med in-game engine trailers (som inte alls speglar den verkliga spelgrafiken). Det kommer vara bra grafik i Fallout 4 och moddare kommer göra det fantastiskt vackert.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så mycket om grafiken. Grafiken i Fallout 3 hindrade mig aldrig från att ha kul. Det gör inte grafiken i Just Cause 2 heller.

Ta Killzone 3. För PS 3 snyggt spel men gjorde det det roligare att spela? Inte det minsta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag tror det är väldigt vanligt att folk bara betraktar foto-realistisk stil som den enda snygga stilen, eller hur man tänker sig snyggt grafik "ska" se ut. Man måste helt enkelt bedöma grafiken utifrån spelets egna art-style. Självklart kan man ju föredra foto-realistisk stil över detta om man vill, men det går inte riktigt jämföra rättvist om man alltid utgår ifrån hur foto-realistisk stil ser ut. Olika spel har olika grafikstilar som är utformade för uppnå olika saker och mål, som att t.ex ge en viss känsla. Som exempel, HL2 har en ganska foto-realistisk stil, denna stil ser mer ritad/målad ut. Visar du en bild från HL2 och en från detta för gammelmormor som aldrig sett ett datorspel tidigare och frågar vilket som ser mest äkta ut kommer hon peka på HL2 bilden. Och ändå är detta spel otroligt mycket mer detaljrikt och avancerat grafikmässigt, det bevisar verkligen då att man inte rättvist kan jämföra grafik direkt på det sättet. Man får bedöma grafik utifrån spelets egna art-style.

Jag tror det är därför många klankar ner på grafiken.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Vi har fortfarande inte sett game play, spelet kommer se värre ut än bilderna de visat och det är ingen nackdel. Man får bedöma spelet när det kommer.

Permalänk
Geeks Gaming

Kände jag va tvungen att lägga denna här ^^

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kände jag va tvungen att lägga denna här ^^

http://i.imgur.com/vMeVmoU.jpg

Vad är poängen?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av aluser:

Vad är poängen?

Till folk som klaga på att det såg exakt ut som 3an

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ja, vi har nog inte alls sett vad fallout 4 motorn är kapabel till ännu. Tvivlar starkt på att det blir dålig grafik i alla fall.
Hursomhelst, spelinnehåll och kreativitet går före flashig grafik alla dagar.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jinxswe:

Stilen verkar bli precis likadan, så jag är fortfarande besviken på den grafik de visat upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Stilen verkar bli precis likadan, så jag är fortfarande besviken på den grafik de visat upp.

Det har ju ännu inte visats något gameplay så hur känslan blir är ju omöjlig att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Hur kan man klaga på den grafiken som visas upp i trailern?

Är folk verkligen så otroligt kräsna nu?

Kolla bara hunden eller ljuset. Ser ut som det skulle vara 2012.

Får hoppas storyn blir helt fantastiskt bra så det kompenserar.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Kolla bara hunden eller ljuset. Ser ut som det skulle vara 2012.

Får hoppas storyn blir helt fantastiskt bra så det kompenserar.

Jag reagerade på det också, men jag tvivlar starkt på att det vi såg i trailern representerar grafiken i det färdiga spelet.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Jag reagerade på det också, men jag tvivlar starkt på att det vi såg i trailern representerar grafiken i det färdiga spelet.

Ja, det är ju trots allt ett tag tills det släpps

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro