Hjälp med grafikkorts drivrutiner!

Permalänk
Medlem

Hjälp med grafikkorts drivrutiner!

Hej! Gjorde nyss ett försök att uppdatera mina drivrutiner för första gången. Jag gick in på nvidas hemsida, och laddade ner senaste mjukvaran. Efter den hade laddats ner och installerats fick min primära skärm mycket mindre upplösning och min sekundära skärm slocknade. Efter att ha kollat bildskärmsinställningarna hittar jag ingen lösning på problemet. -Så jag misstänker att något gick fel med uppdateringen.

När jag nu går in och försöker uppdatera genom enhetshanteraren så står det att windows kan ladda ner drivrutinerna men de kan inte installeras pga att "mui-filen hittades inte"

Vad kan jag göra??

Jag är som ni kanske förstår inte särskilt dator kunnig.

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort ?
testat köra en återställning ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har ett gtx 550 ti.

Hur gör man en återställning?

Permalänk
Medlem

Folk har haft lite strul med dem 2 senaste drivarna, prova dessa först, välj en Clean install
http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/83849/en-...

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

återställning har du i Kontrollpanel System/Systemskydd

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag testade att installera drivrutinerna du länkade, men när jag har kommit halvvägs står det "nvidias installationsprogramm misslyckades".

Spelar det någon roll vilken hårddisk man sparar på förresten?

Hur går jag till väga nu, jag vill helst inte återställa.

Permalänk
Medlem

Har du nått antivirus aktiverat så avaktivera det först.
Vad har du för OS förresten ?
Man kan också prova köra med en driversweeper innan man installerar nya drivare, ex
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska testa att stänga av antiviruset. Har windows 7.

Permalänk
Medlem

Är det en stationär dator?
Ifall det är en laptop kan du behöva installera specifika drivrutiner från tillverkarens hemsida

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla hjälpsamma svar, speciellt du @Defender ! Att stänga av antivirus och köra en driversweep löste problemet!