Fattar inte vad snubben grinar över?
Nu när han konstaterat hur det ligger till så är det väl inte svårare än att han väntar en månad eller två med sina spelköp?
Vill han må lite bättre så kan han ju köpa det för 60 euro här fortfarande
http://store.steampowered.com/app/289650/
Folk i tråden här har ju rätt, tillgång och efterfrågan, i kombination med marknadsekonomi.
Antingen så vill man ha nått vid release och betalar fullpris, eller så får man väl invänta ett sjunkande pris?
Det släpps ju så mkt spel nuförtiden att man måste konkurrera med pris såvida man inte är GTA5.
Det var väl säkerligen ingen som ville sänka priset på asscreed unity, men med all dålig press samtidigt som konkurrens om spelarnas stålar ökade så hade dom ju två val, ligg kvar på fullpris utan försäljning eller sänk pris och (förhoppningsvis) öka försäljning.
Väldigt få spel är ju såpass bra eller tidskritiska (tänker t ex MMORPG:s där man har incitament att vara med från början) att man bara måste ha dom vid release?
Själv har jag ju mer eller mindre bara 2 olika inköpssätt från butik:
1) Direkt vid release, titlar jag -verkligen- väntat på. Detta kräver ju även att min backlog är någorlunda tom.
Men har gjort bort mig ofta, köpte t ex LBP3 vid release men det ligger fortfarande nu 6 månader senare inplastat
2) Långt senare i en rea för max 200:-
Sist men inte minst fattar jag i vanlig ordning inte vad det generellt grinas över.
Jämför man spel med många andra nöjen så är det ju billigt.
Han köpte sitt Unity för 400:- tyckte jag han sa, 16 timmar main story ungefär enligt denna:
http://howlongtobeat.com/game.php?id=21269
Så även till hans "överpris" på 400:- så skulle det ge en kostnad på 25:- per spelad timme nöje, kan man inte bara gilla läget och vara nöjd med det?
Edit: Själv sitter jag och väntar på steam summer sale! Skulle inte den börja idag? Har väl ett 30-tal titlar på min wishlish som ligger i kategorin "kommer antagligen installeras och spelas i 2 timmar för att sen överges", så vill ju inte köpa dom till fullpris