Permalänk

Hjälp att välja ut kylare

Oi

Skulle behöva lite hjälp att välja ut en CPU kylare, just nu lutar det åt en Kraken x61.
Har en vän som rekommenderar såna här Noctua fläktar men deras stil är verkligen inte den finaste och specielt inte när man ska ha ett fönster på chassit.

Alla förslag är välkomna

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk
Medlem

Budget...?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

@Rydisen: Ah jo det kanske skulle vara bra att få med, ber om ursäkt

Skulle nog inte vilja spendera mer än 2k

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk

@Rydisen: TS sätter ju ribban rätt högt med en Kraken X61, hittar du nån dyrare?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv

ska du inte överklocka extremt mycket så behöver du inte spendera mer än 1k

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpookyBoogie:

@Rydisen: Ah jo det kanske skulle vara bra att få med, ber om ursäkt

Skulle nog inte vilja spendera mer än 2k

Som nedan sa så var det ju ganska underförstått.

Skrivet av Guybrush82:

@Rydisen: TS sätter ju ribban rätt högt med en Kraken X61, hittar du nån dyrare?

Sant, tänkte inte på det, hjärnan har gått på sommarlov.

Färdiga vattenkylare ger oftast bäst temperaturer, dock på bekostnad av ljudnivå och felkällor.

Har du chassi för det så skulle jag råda dig av stå ut med noctuas "fula" färgschema (jag tyckte också det var fult i början, men tycker det är snyggt nu) och köpa en Noctua NH-D15.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

@Rydisen: Jag är inte så kunnig på sånt här men är kraken x61 uppe bland dom bästa vattenkylarna som är slutna? Skulle inte klara av att göra eget med massor av rör som går runt i chassit.

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk
Medlem

http://www.coolerkit.se/shop/swiftech-h240-x-watercooling-462...

Den kan vara intressant att kolla på då den även är utbynnadsbar ifall du skulle vilja kyla grafikkortet.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Inaktiv

@SpookyBoogie:

Jag har ett X61 och det blir knappast lättare. Kyler snabbt och tyst, och du kan bra fläktkontroll om du använder PWM och ansluter USB kabeln som sitter i klossen som fästs på CPU'n.

Permalänk

Tack för svaren, ska titta på den andra annars håller jag mig till kraken, den verkar bättre än vad jag trodde

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude