Nvidia Mech Ti demonstrerar visuella effekter i DirectX 12

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Mech Ti demonstrerar visuella effekter i DirectX 12

Microsofts kommande grafikgränssnitt DirectX 12 kan användas för att skapa slående visuella effekter, vilket Nvidia vill påvisa i ett rykande färskt grafikdemo.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Meh, hoppades på ett Vulkan eller OpenGL demo med tanke på deras senaste satsningar

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Wow den där röken var ju inte precis vad man kallar realistisk...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Haha, håller med ovan. Skulle precis kommentera det. Ser helt löjligt ut.

Permalänk
Medlem

Mjo, röken störde jag mig på. Såg mer ut som någon tjockflytande vätska.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Hade de inte pausat demot och skrivit beskrivningar och visat på/av om effekterna, så hade jag inte ens tänkt på dem.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Inte imponerande och inget ljud vilket gjorde att man blev uttråkad på 2 sekunder...

Permalänk
Medlem

Eftersom att jag inte är särskilt kunnig eller insatt i ämnet så har jag väldigt svårt att se olika typer av effekter, och jag tycker det blir ännu svårare när man ska visa demos med robotar istället för t.ex vulkaner som i Elemental-demot för Unreal Engine 4, eller mera fotorealistiska effekter. #besviken

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Jag hatar allt som läggs upp på youtube komprimeras ner till skit; 2015 hallå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Eftersom att jag inte är särskilt kunnig eller insatt i ämnet så har jag väldigt svårt att se olika typer av effekter, och jag tycker det blir ännu svårare när man ska visa demos med robotar istället för t.ex vulkaner som @commander skrev, eller mera fotorealistiska effekter. #besviken

HAHA. Vulcan är ett gränssnitt för OpenGL. Som typ Direct X 12 fast för just OpenGL - i grunden byggt på AMD Mantle.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Nvidia och deras rök. Vi har sett rök tech demos från dem nu under de senaste 10 åren, och aldrig har det sett realistiskt ut.

Släpptes 2006.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av AeoNES:

Hade de inte pausat demot och skrivit beskrivningar och visat på/av om effekterna, så hade jag inte ens tänkt på dem.

Det är detaljerna som gör det. Om det skulle körts sida vid sida skulle du lätt sett skillnad.

Framförallt ray-traceade skuggorna var snygga, även reflektionerna, fast tekniken inte är helt ny. Hoppas på ray-trace där också i framtiden!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

HAHA. Vulcan är ett gränssnitt för OpenGL. Som typ Direct X 12 fast för just OpenGL - i grunden byggt på AMD Mantle.

Vulkan (inte med "c") är ett nytt API, och en av poängerna är att det kan göra sig av med gammal OpenGL-kod och börja om från början.

Permalänk
Medlem

Om det som i demot antyder att vi kan få raytracade skuggor, interaktiv rök, ljussatt rök och reflektioner till en förhållandevis låg kostnad i DX12 är det riktigt bra! Det är imponerande och bådar gott för framtiden.

Permalänk

Får hoppas Nvidia lägger av med barnsligheterna att försöka sänka prestandan på AMD kort då.

Ger viss bismak.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Rekyl av raketer!?

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Mech-ti-gt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

HAHA. Vulcan är ett gränssnitt för OpenGL. Som typ Direct X 12 fast för just OpenGL - i grunden byggt på AMD Mantle.

Skrivet av Buio:

Vulkan (inte med "c") är ett nytt API, och en av poängerna är att det kan göra sig av med gammal OpenGL-kod och börja om från början.

Oops, my bad Som sagt, är inte så insatt haha... Trodde han menade effekter som visade vulkaner, som i Elemental-demot för Unreal Engine 4... Jag går iväg och lägger mig nu.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av darkages:

Rekyl av raketer!?

Sitter säkert en förladdning för att få bort lite av uppstarten

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkages:

Rekyl av raketer!?

Du skjuter ju fortfarande ifrån dig massa. Newtons lag

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Cityguysims:

Wow den där röken var ju inte precis vad man kallar realistisk...

Skrivet av Motherofgod:

Haha, håller med ovan. Skulle precis kommentera det. Ser helt löjligt ut.

Skrivet av Gelantious:

Mjo, röken störde jag mig på. Såg mer ut som någon tjockflytande vätska.

Det viktiga med röken är inte att den ser realistisk ut, det viktiga är att den använder sig av Tiled Resources(tier 3), något bara Maxwell 2 verkar ha stöd för i hårdvaran än så länge.
Fläskar man på med en massa sådan rök, har man chans att sänka prestandan hos AMD kort (viktigt), problemet är bara att man sänker den ännu mer för Kepler och äldre Nvidiakort.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_12_levels

Skrivet av Broken-arrow:

Får hoppas Nvidia lägger av med barnsligheterna att försöka sänka prestandan på AMD kort då.
Ger viss bismak.

Om de försöker något sådant kommer de sänka prestandan ännu mer, för de som sitter med Keplerkort, Resultat vore en "shitstorm", värre än den de fick angående Witcher 3, något som de nog inte vill ha igen.
Lite lustigt att några av AMD:s bästa vänner, numera är de som sitter med Kepler och Fermi kort.

Tror för övrigt att en sådan robot är utmärkt som "fredsbevarare".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Oops, my bad Som sagt, är inte så insatt haha... Trodde han menade effekter som visade vulkaner, som i Elemental-demot för Unreal Engine 4... Jag går iväg och lägger mig nu.

Du gav mig ett gott skratt så ingen skada skedd! Du lär dig!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Du gav mig ett gott skratt så ingen skada skedd! Du lär dig!

Ibland får man bjuda på sig själv, och ibland sker det till och med per automatik! Kul att man kan glädja någon

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Det viktiga med röken är inte att den ser realistisk ut, det viktiga är att den använder sig av Tiled Resources(tier 3), något bara Maxwell 2 verkar ha stöd för i hårdvaran än så länge.
Fläskar man på med en massa sådan rök, har man chans att sänka prestandan hos AMD kort (viktigt), problemet är bara att man sänker den ännu mer för Kepler och äldre Nvidiakort.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_12_levels
Om de försöker något sådant kommer de sänka prestandan ännu mer, för de som sitter med Keplerkort, Resultat vore en "shitstorm", värre än den de fick angående Witcher 3, något som de nog inte vill ha igen.
Lite lustigt att några av AMD:s bästa vänner, numera är de som sitter med Kepler och Fermi kort.

Tror för övrigt att en sådan robot är utmärkt som "fredsbevarare".

Dessutom går det ju lösa på AMD kort, med en profil för specifikt spel också Så slår ju tillbaks på Nvidia, blir som talesättet "Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri"

Men då är ju nästa "problem" AMD har ju mindre ögongodis. Fast jag med Nvidia kort, kan intyga att det märks minimalt det "så kallade" ögongodiset (typ första 10 sekunderna), det inte värt 1000/1500kr extra för lite extra skräp flyger runt eller liknande.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Om de försöker något sådant kommer de sänka prestandan ännu mer, för de som sitter med Keplerkort, Resultat vore en "shitstorm", värre än den de fick angående Witcher 3, något som de nog inte vill ha igen.
Lite lustigt att några av AMD:s bästa vänner, numera är de som sitter med Kepler och Fermi kort.

När det gäller Witcher 3 och Kepler-problemet så fixade Nvidia det i senaste drivern som ökade prestandan rejält för Keplerbaserade kort. Var en bugg i drivern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Sitter säkert en förladdning för att få bort lite av uppstarten

Dessutom avfyras dessa ur slutna rum i robotens arm, det vill säga att de pressar med stor kraft även bakåt. Hade det varit hål rakt genom hade det inte blivit rekyl men i gengäld inte lika snabb avfyrning.

On topic, snyggt men intetsägande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Tackar @vompen för kvällens skratt Jag hoppas personligen vi får se ett Vulkan demo med Vulkaner

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Buio:

När det gäller Witcher 3 och Kepler-problemet så fixade Nvidia det i senaste drivern som ökade prestandan rejält för Keplerbaserade kort. Var en bugg i drivern.

De nya drivarna verkar ha hjälpt.
Hur som helst har de ögonen på sig, så jag tror att de kommer att akta sig för att göra något som sänker prestandan för Kepler.
https://forums.geforce.com/default/topic/833016/geforce-700-6...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Broken-arrow:

Dessutom går det ju lösa på AMD kort, med en profil för specifikt spel också Så slår ju tillbaks på Nvidia, blir som talesättet "Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri"

Men då är ju nästa "problem" AMD har ju mindre ögongodis. Fast jag med Nvidia kort, kan intyga att det märks minimalt det "så kallade" ögongodiset (typ första 10 sekunderna), det inte värt 1000/1500kr extra för lite extra skräp flyger runt eller liknande.

Blev lite full i skratt när jag alla dessa flygande papper i senaste Batman demot,
Jag är inte snål, jag unnar er gärna lite extra ögongodis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Fult som stryk var det ju...

Nej, nu vill jag se Vulkan!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841