AMD Radeon Fury X poserar framför kameran

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon Fury X poserar framför kameran

Kort innan lansering poserar AMD Radeon Fury X framför kameran i en ny bildläcka, som visar ett i klassen ovanligt kort grafikkort med tillhörande vattenkylning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är fult? Kunde de inte gjort liknande design som på 295x fast kortare?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Litet och gulligt
Hoppas fortfarande på att det blir en 8GB version, känns inte intressant annars.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Bara jag som tycker det är fult? Kunde de inte gjort liknande design som på 295x fast kortare?

Klart de hade kunnat men nu valde de att förnya sig. Själv tycker jag det ser fint ut fast design är det sista jag bryr mig om när jag köper grafikkort

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Den är sååå liten jämfört med rivalen 295X2

Permalänk
Medlem

AMD kör med Scythe GT ? Jävligt likt om inte annat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Litet och gulligt
Hoppas fortfarande på att det blir en 8GB version, känns inte intressant annars.

Ja, 8 GB är bland de minsta jag vill ha. 4 GB räcker knappt idag, och ska man köra crossfire så räcker det inte alls. Men jag blir ändå rätt sugen på kortet. Skulle varit nice om det kom en version utan radiator och istället med standard anslutningar för vattenkylning. Då är det bara att koppla in på befintligt system.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar vara ett bra koncept med kylningen. Minnesmängden verkar lite oroande men så länge det presterar bra i 4K upplösning spelar det egentligen ingen roll vad kortet har för specifikationer.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Lite kul är ju att kortet först kallades "380x", sedan gick det upp till " 390x" och nu ligger det utanför

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Lite kul är ju att kortet först kallades "380x", sedan gick det upp till " 390x" och nu ligger det utanför

Därför man inte ska tro på alla rykten sweclockers strör runt sig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

AMD kör med Scythe GT ? Jävligt likt om inte annat

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var inte den enda som noterade detta:) Är ju grymma fläktar (men har jag inte fel är dom inte lika bra som radiatorfläktar). Men GT görs tydligen fortfarande under annat namn (sägs det i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broken-arrow:

Jag var inte den enda som noterade detta:) Är ju grymma fläktar (men har jag inte fel är dom inte lika bra som radiatorfläktar). Men GT görs tydligen fortfarande under annat namn (sägs det i alla fall).

Noctuas nya ser ut exakt som GT i princip.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

10000 kr och 4 gb minne.vem f-n kommer köpa det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Ett kort för 10.000kr, och så är strömkablarna inte sleevade. Tror knappast att de få som är villiga att lägga dessa summor på ett grafikkort tycker att de röd, gul och svarta trådarna är snygga.
Hoppas att det bara är ett enginering sample och att det rättas till till lanseringen.

Permalänk
Medlem

Perfekt för en mini-pc med monsterprestanda, om man har råd.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna köpa kortet, men för 10 lök är det liiiiiiite för mycket för mig. :-\
Får vänta tills nästa år, och hoppas att hela serien blir ny då, och inte bara det
absoluta toppskiktet.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Lite synd att de inte har bättre slangar till radiatorn. Hade varit nice med grova sleevade slangar som på EVGA Hybrid

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför dölja delen med power-kontakter egentligen?

Kan den behöva mer än 2x8pin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Ett kort för 10.000kr, och så är strömkablarna inte sleevade. Tror knappast att de få som är villiga att lägga dessa summor på ett grafikkort tycker att de röd, gul och svarta trådarna är snygga.
Hoppas att det bara är ett enginering sample och att det rättas till till lanseringen.

Folk som har råd att lägga 10k på ett grafikkort har nog råd att skaffa slevade kablar på några kronor.
Dock kan jag väl hålla med om att i det priset så kanske AMD hade kunnat kasta in sleevade kablar.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Noctuas nya ser ut exakt som GT i princip.

Menade att GT verkar säljas fortfarande, men under annat bolag (inte Noctua).

Alltså t.ex här http://www.amazon.com/Nidec-Gentle-Typhoon-D1225C12B5AP-Silen...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kjøper når AMD eller Nvidia endre fra 28nm teknologi

Dette er trolig siste skvis av 28nm teknologi. Jeg kjøper nytt nå AMD og nVidia er over på 14-16 nm teknologi. Dette kommer over nyttår, så dette kan jeg vente på. Da blir mye mer å hente ut av GPU-er med hensyn på ytelse eller redusert energi og støynivå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av napahlm:

Ett kort för 10.000kr, och så är strömkablarna inte sleevade. Tror knappast att de få som är villiga att lägga dessa summor på ett grafikkort tycker att de röd, gul och svarta trådarna är snygga.
Hoppas att det bara är ett enginering sample och att det rättas till till lanseringen.

Tror du verkligen att alla som köper dator delar bryr sig om hur de ser ut? Mitt Asus DC kort kom i jätte fin låda och allt. Lådan är slängd och snygga kortet sitter i en låda och jag ser den endast när det är dags att uppgradera eller byta ut komponenter. Skit samma hur den ser ut. Folk som har råd med 10k för GPU har vuxit ifrån det hela förmodligen.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju dock om det verkligen kommer bli 4GB? Känns ju som om 8GB ändå kommer vara aktuell?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Frågan är ju dock om det verkligen kommer bli 4GB? Känns ju som om 8GB ändå kommer vara aktuell?

Kommer förhoppningsvis båda varianter dock kanske 8gb dröjer lite.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Folk som har råd att lägga 10k på ett grafikkort har nog råd att skaffa slevade kablar på några kronor.
Dock kan jag väl hålla med om att i det priset så kanske AMD hade kunnat kasta in sleevade kablar.

Givet att det inte är särskilt dyrt att ordna själv. Men det ska bara ingå i den här prisklassen. Alternativt så kör de på endast svarta trådar = några ören mer i vinst per kort.

Skrivet av anon127948:

Tror du verkligen att alla som köper dator delar bryr sig om hur de ser ut? Mitt Asus DC kort kom i jätte fin låda och allt. Lådan är slängd och snygga kortet sitter i en låda och jag ser den endast när det är dags att uppgradera eller byta ut komponenter. Skit samma hur den ser ut. Folk som har råd med 10k för GPU har vuxit ifrån det hela förmodligen.

Det skrev jag inte. Jag skrev de få som har råd antagligen förväntar sig att kortet även ska se snyggt ut. Och just de trådarna är ju inte vackra. Annars hade väl nätaggregat fortfarande haft nakna trådar ihopbuntade med några buntband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kommer förhoppningsvis båda varianter dock kanske 8gb dröjer lite.

Precis, har svårt att se att Fury som de demar INTE har 8GB. Däremot verkade det väl enligt rykten vara kärvt med produktionen samt dåliga yields vilket väl syftar till att den nedskalade varianten kanske inte dyker upp förens framåt höstkanten.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Varför ha sådan prestanda och bara 4Gb vram?
Drar man på lite ögongodis tar minnet slut innan gpun börjar flaska, helt onödigt kort med så lite minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kommer förhoppningsvis båda varianter dock kanske 8gb dröjer lite.

Det som släpps nu är med största sannolikhet det som gäller. Nästa gen blir garanterat med 8GB eller mer.
AMD har vad jag vet aldrig antytt om något annat än 4GB. Men kul att se att ni inte gett upp hoppet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Proffsmobbare

Det är roligt att man satsat på en kompakt PCB, men VARFÖR skickar man ut slangarna på kortsidan? Bara där förlorar man ju 5-10cm och kortet får inte längre plats i väldigt kompakta mITX-byggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Varför ha sådan prestanda och bara 4GB vram?
Drar man på lite ögongodis tar minnet slut innan gpun börjar flaska.

Gissningsvis är 4GB allt som dom faktiskt kan få ut nu till rimliga pengar. Om man nu anser att det ryktade priset är rimligt.

Känns mest som att AMD släpper detta bara för att inte hamna allt för mycket på efterkälken före 14/16nm kommer, och kanske få litet försprång med erfarenheterna kring att använda HBM.