Permalänk

Någon som kan hjälpa mig:

Jag försöker ta hem ProMods till spelet.

Jag valde alternativet att köpa det för att vara snäll och så skulle man få filerna direkt utan att behöva packa upp om jag förstod rätt.

Man när allt detta är klart så får jag bara 2 filer av dom (det står att det ska vara 3st) var och hur hittar jag den tredje??

Jag har:
Promods map-v195.scs
Promods -v195.scs

men jag saknar
promod def.vxxx.scs (om jag fattar rätt)

Snälla hjälp mig

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Någon som kan hjälpa mig:

Jag försöker ta hem ProMods till spelet.

Jag valde alternativet att köpa det för att vara snäll och så skulle man få filerna direkt utan att behöva packa upp om jag förstod rätt.

Man när allt detta är klart så får jag bara 2 filer av dom (det står att det ska vara 3st) var och hur hittar jag den tredje??

Jag har:
Promods map-v195.scs
Promods -v195.scs

men jag saknar
promod def.vxxx.scs (om jag fattar rätt)

Snälla hjälp mig

Jag tror jag hittade den själv nu...... Man kanske måste läsa lite oxå

Permalänk

SUCK
Nu när jag äntligen hittade alla filer och lag in dom i spelet så krachar det bara så fort jag försöker starta. Promod är dom enda modd filerna jag kör med

Vad göra??

Permalänk

@Akepouchen:

Jag svarar på mig själv igen.
Nu fick jag det att fungera när jag startade upp en ny profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Jo, den har jag kollat lite på! Nu har jag inte känt på den, men den ser väldigt leksaksaktig/plastig ut på bilderna. Däremot kanske det är en bra instegningsmodell? Har du en sådan själv? Hur känns den?

Edit: Nu när jag kollar på priser så skiljer det sig inte så mycket från Thrustmaster T500 och G27an. Typ 1k kr. Finns det något mer som jag kan ha missat? ^^

Om du nu ändå är intresserad av att köpa en ratt och spela bilspel framöver är det värt att köpa en bra ratt från början, det lönar sig att köpa en bra ratt som G27 från början istället för att hålla på att uppgradera sig själv med andra. G27 är nog den ända jag sett som faktiskt är så pass realistisk. Jag hade definitivt inte tackat nej till G27

Saknar inte Thrustmaster T500 växelspak :o? Annars om du inte tänker använda dig av ratten länge men vill ha något som man kan ta fram då och då så kan jag väll rekommendera Logitech Driving Force GT. Den har 900 graders rattutslag och force feedback samt att den är cirka 1,000 SEK billigare än vad G27 är. Den saknar däremot kopplingspedalen och växelspaken är fast i själva ratten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Säg inte så, för jag har precis köpt en G27 beg via blocket och väntar på att få hem ratten 😬😊
Har aldrig kört med ratt förut så det blir första gången, om jag lyckas få allt att klaffa/stämma med inställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör själv med g27, playseat och 3 st 24" skärmar och är simulatornörd och är kalasnöjd med g27.
Så jag tror du kommer bli nöjd med köpet.

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk
Skrivet av fabrikk:

Kör själv med g27, playseat och 3 st 24" skärmar och är simulatornörd och är kalasnöjd med g27.
Så jag tror du kommer bli nöjd med köpet.

Oj säger jag, där fans det grejor 😊
Bara en undran vad är playseat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Go kväll och igen på er

Nu har jag fått hem min ratt och provkört lite i spelet. Det var svårt att växla annars gick det hyfsat tycker jag.

Men en sak som jag inte får ordning på. Hur ställer man in så man kan vrida ratten 900 grader??
Just nu kan jag bara vrida mellan 9-3

Permalänk
Medlem

^^
Du laddar ner ett program. http://support.logitech.com/product/g27-racing-wheel
I det programmet skapar du sedan en spelprofil, i den profilen ställer du in rattutslag, force-feedback osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vrmlnd:

^^
Du laddar ner ett program. http://support.logitech.com/product/g27-racing-wheel
I det programmet skapar du sedan en spelprofil, i den profilen ställer du in rattutslag, force-feedback osv.

Citera honom istället för att skriva "^^", då kan han genast se ifall han fått svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Citera honom istället för att skriva "^^", då kan han genast se ifall han fått svar

Skickades från m.sweclockers.com

Har du blivit, forum-moderator, grattis! Åh, jag är såååååå stolt över dig!!! :´)
Nejdå, men då det ställdes en snabb fråga, och jag gav jag ett snabbt svar, Så var det onödigt att citera då. Men i detta fall citerar jag då det är ett argument du använder som jag är emot. Då ska man citera. Samma sak om en fråga ställts tidigare men andra har huinit posta utan att herrn som frågade har fått svar. Om frågan ens betyder något för dig kollar du tråden oavsett om någon har citerat eller inte.

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

^^
Du laddar ner ett program. http://support.logitech.com/product/g27-racing-wheel
I det programmet skapar du sedan en spelprofil, i den profilen ställer du in rattutslag, force-feedback osv.

Tack det hjälpte, även om du inte siterade! Jag lyckades fixa det ändå via din hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur långt "ingame" har ni kört och hur många garage, lastbilar och tillgångar har ni för tillfället?

Själv har jag kört 95h och har 34 garage, 169 lastbilar samt 43.700.000 € i tillgångar

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Startade om när Scandinavia DLC kom ut så har inte mer än 21h och har 1 garage och runt 30k i banken nu efter jag köpte en ny lastbil.

Permalänk
Medlem

Har lagt ner 817 timmar på spelet sammanlagt men de lär nog bli fler timmar, äger alla (stora) garage i varje stad, Har 227 anställda ja alltså till maxgränsen, lastbilar 231 st, har tjänat in (utan fusk) 1.803.441.536 sek, är på nivå 83 (just nu) Legend.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ca 1½ vecka
30 garage å 100 lastbilar + Chaufförer.
Dock inte spelat på ½år nu.
Ska väl in å dra nån vända snart igen

Första gången jag tog körning med promod blev jag glatt överraskad.
En körning på nätta 2h non-stop med speed-limit på.
Vid intåget till Sverige så kom den verkliga realistiken samt korkade små rondeller

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Har nu rullat några meter sedan jag fick hem min ratt (riktigt kul är det)

Jag tänkte höra om någon har en bra grafik mod? Har sätt att vissa skrivit om det och sätt på lite filmer. Men jag har prövat tagit hem någon men då bara kraschar spelat.
Så någon som har en till senaste uppdateringen och som passar ihop med Promods?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Har nu rullat några meter sedan jag fick hem min ratt (riktigt kul är det)

Jag tänkte höra om någon har en bra grafik mod? Har sätt att vissa skrivit om det och sätt på lite filmer. Men jag har prövat tagit hem någon men då bara kraschar spelat.
Så någon som har en till senaste uppdateringen och som passar ihop med Promods?

SweetFX är väl ingen direkt mod men en "injector" som ger bättre färger, kan vara värt att kolla in, tillsammans med det en vanlig "real graphics mod"

Permalänk

Jag har en annan fråga som dök upp nu ikväll.
Jag har bara kört snabb jobb hittills, men ikväll kunde jag köpa mig en egen lastbil (utan lån) men där till problemet: jag ville "pimpa" fixa till den lite Men jag kan inte välja till några extralysens, lufthorn (tuta) eller vad msn mer kan ha på taket eller fram på grillen?? Fast jag valde bågar först.
Vad kan det bero på??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tcntad:

SweetFX är väl ingen direkt mod men en "injector" som ger bättre färger, kan vara värt att kolla in, tillsammans med det en vanlig "real graphics mod"

Tack ska kolla på dom två.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag har en annan fråga som dök upp nu ikväll.
Jag har bara kört snabb jobb hittills, men ikväll kunde jag köpa mig en egen lastbil (utan lån) men där till problemet: jag ville "pimpa" fixa till den lite Men jag kan inte välja till några extralysens, lufthorn (tuta) eller vad msn mer kan ha på taket eller fram på grillen?? Fast jag valde bågar först.
Vad kan det bero på??

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bero på att du inte är rätt level för dom sakerna?

Permalänk
Skrivet av didjikasd:

Kan bero på att du inte är rätt level för dom sakerna?

Jag är på lev 11 just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag har en annan fråga som dök upp nu ikväll.
Jag har bara kört snabb jobb hittills, men ikväll kunde jag köpa mig en egen lastbil (utan lån) men där till problemet: jag ville "pimpa" fixa till den lite Men jag kan inte välja till några extralysens, lufthorn (tuta) eller vad msn mer kan ha på taket eller fram på grillen?? Fast jag valde bågar först.
Vad kan det bero på??

Skickades från m.sweclockers.com

Och när du valt bågarna så trycker du på de "prickarna" som är på bågen? Så du köper bågen. Har den markerad. Trycker på pricken(ar). Sedan kan du välja tilläggen du pratar om ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Skrivet av ghollghost:

Och när du valt bågarna så trycker du på de "prickarna" som är på bågen? Så du köper bågen. Har den markerad. Trycker på pricken(ar). Sedan kan du välja tilläggen du pratar om ^^

Jag har gjort så. Men ändå inga lysen 😟

Finns det någon mod som har flera alternativ till lysen mm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag har gjort så. Men ändå inga lysen 😟

Finns det någon mod som har flera alternativ till lysen mm

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken lastbil har du? Har själv bara Volvo(ftw!) som jag fixat lite. Kör utan mods, delvis då mitt internet är nere till slutet av månaden. Finns säkert massor med mods för det kan jag gissa på, men är inte insatt i något.

Jag fick börja om från början igen nu så är också level 11. Och på min volvo så fanns det små lampor man kan sätta längst nere, större lampor för grillen och taket.

Ni har i vilket fall övertalat mig om att G27 ät ett värt köp. Så att när jag ser nästa på rea blir de nog ett köp ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag är på lev 11 just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ifall du kör med mods testa utan. Ifall du vill testa så testa att ladda hem en profile som ger tid många levlar och pengar för att se ifall du kan köpa något på dom. Ifall du inte gör det testa att installera om men glöm inte att gör en backup på din profile.

Permalänk
Skrivet av didjikasd:

Ifall du kör med mods testa utan. Ifall du vill testa så testa att ladda hem en profile som ger tid många levlar och pengar för att se ifall du kan köpa något på dom. Ifall du inte gör det testa att installera om men glöm inte att gör en backup på din profile.

Hur laddar man hem en profil? Eller hur menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hur laddar man hem en profil? Eller hur menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Fuska sig till det alltså. Vet dock inte exakt hur man fixar levlar men pengar är enkelt igenom att använd cheat engine.

EDIT
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=C2sNMt9jfF4&...

Permalänk
Medlem

Vad de rör till det på steamrean. Jag har alla expansioner utan scandinavia. Men det dyraste jag kan göra är att köpa scandinavia expansionen på 20 % rea. Jag kan köpa deluxe versioner och allt möjligt som inkluderar ETS 2, bus driver etc med alla tillägg plus massa paintjobs för mindre. Frågan är bara om jag köper ETS 2 paket igen med detta behåller jag min sparfil eller får jag två ETS 2 installationer i Steam?

Vilket paket rekommenderas ifall det går utan att jag förlorar mina framsteg?

Sedan har jag ju lite mods som jag glömt namnet på "Promod??????" som vidareutvecklar east expansionen ex var så länge sen jag boota upp ets 2 jag är helt lost.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hur funkar det egentligen när man har både promod och scandinavia dlc installerade samtidigt? Blir det bara så att det området som scandinavia dlc täcker inte påverkas av promod, och resten av promodkartan blir som vanligt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB