Permalänk
Medlem

Nä, grafiken kommer förmodligen inte framkalla några rysningar och AI kommer förmodligen fortfarande vara mer eller mindre usel som den alltid varit. Fast det spelar inte så stor roll för mig, hela grejen med Fallout är den postapokalyptiska 50-talsvärlden som spelet bygger upp. Jag fastnade redan vid teasern när den gamla transistorradion spelar 50-talsmusik i ett öde villaområde. Det ger en seriös känsla av att skiten verkligen träffat fläkten, så att säga, och det är det som är hela grejen för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Röstskådespelarna har avslöjats: Den manliga huvudrollen görs av
Brian T. Delaney http://www.imdb.com/name/nm1281932/?ref_=tt_cl_t7 . Okänd för mig.

Den kvinnliga huvudrollen görs av Courtenay Taylor som bland annat gjorde rösten till "Jack" i Mass Effect 2&3. http://www.imdb.com/name/nm1057696/?ref_=ttfc_fc_cl_t21

Källa? kan inte hitta något om vilka skådespelare det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felixhgh:

Källa? kan inte hitta något om vilka skådespelare det blir.

Kom ursprungligen från deras Twitterkonton, men har varit en nyhet på flera spelsajter.

Hos IGN t.ex.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Amazon.com fick precis in lite mer Pip-boy Edition!
Passa på, de skickar till Sverige. Beställt min där och har avbeställt från Gamestop Irland! Om inte någon här vill ha min? Räcker med att du betalar frakt+kostnad för spelet.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Kom ursprungligen från deras Twitterkonton, men har varit en nyhet på flera spelsajter.

Hos IGN t.ex.

Var för snabb med att fråga, borde sökt runt mer på google men tackar!

Permalänk
Medlem

Om någon har ändrat sig och inte längre vill ha sin Fallout 4 Pip-boy Edition beställning, skicka gärna ett PM!

Visa signatur

i7-2600k @ 3,6Ghz / GTX780 REF 3GB / 8GB Generiskt skräpram / Z77E-ITX / SX500-LG /~ En miljon fläktar / Ncase M1 =D

Permalänk
Skrivet av Sprawler:

Nä, grafiken kommer förmodligen inte framkalla några rysningar och AI kommer förmodligen fortfarande vara mer eller mindre usel som den alltid varit. Fast det spelar inte så stor roll för mig, hela grejen med Fallout är den postapokalyptiska 50-talsvärlden som spelet bygger upp. Jag fastnade redan vid teasern när den gamla transistorradion spelar 50-talsmusik i ett öde villaområde. Det ger en seriös känsla av att skiten verkligen träffat fläkten, så att säga, och det är det som är hela grejen för min del

Jag håller med, på rak arm kan jag rabbla säkert 10-15 saker som håller tvivelaktig kvalité i Fallout, och de flesta Bethesda-spel (egenproducerade alltså), men ändå är det något som suger in en i världen, och håller en kvar där ett duktigt antal timmar.

Men som med många andra här i tråden kritiserar jag mest saker som intresserar mig, något helt ointressant lägger jag inte ner energi för att hitta eller påpeka brister med.

Att det är samma spelmotor som Skyrim är ju inte heller alltid helt fel egentligen, eftersom många moddare spånar i om man lätt skulle kunna porta många mods direkt till Fallout 4.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Säger som Mooseon att om någon har förbokat en Pipboy edition till Xbox one och inte är sugen så hör av er.

Permalänk

Måste säga att det är lite synd att de återigen verkar att gått the brown approach... Får väl än en gång förlita sig på moddare att lägga till lite grönska. Skulle inte ha något emot en övervuxen och grönskande variant av post-apokalyps för en gångs skull.

I know, I know, "men hörru, det är ju faktiskt strålning där som dödar dem!" fast egentligen...växter är mycket mer strålningståliga än människor, och på de flesta ställen i Fallout är det faktiskt så låg strålning att en människa är opåverkad, och växter lever i Chernobyl på platser där en människa dör inom en timme.

En liten grön växt måste ju ha lyckats växa fram på 200 år kan jag tycka... oh well, får väl stå ut med brunt och återigen brunt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Snälla, förbeställ INTE. Ta och lägg undan pengar istället, ge dom inte dina pengar innan produkten är färdig. Som t.ex. du beställer en pizza men får en hamburgare, dom skiter väll i det, dom har ju redan dina pengar. Så SNÄLLA FÖRBESTÄLL INTE!

Visa signatur

Ryzen 9800x3d | MSI Pro B850-S | Arctic Liquid Freezer III 280 | MSI 4080 | 32 GIG ram | Corsair 850W | Phanteks XT

Permalänk
Medlem

@adillboy: Det är Bethesda, inte EA/Ubisoft/WB.
Deras spel är mycket acceptabla vid release, en del buggar, men mycket spelbart.

Har du något som bevisar motsatsen innan spelets ännu blivit släppt?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

@adillboy: Det är Bethesda, inte EA/Ubisoft/WB.
Deras spel är mycket acceptabla vid release, en del buggar, men mycket spelbart.

Har du något som bevisar motsatsen innan spelets ännu blivit släppt?

Man behöver ändå inte förhandsboka det. Och säger samma till dig, varför ska man förhandsboka om man kan lägga undan pnegar och om spelet floppar så har man inte slösat 60 dollar eller liknande. Titta på denna video innan du skriver tillbaks. totalbiscuit's video på förhandsbokningar.

Visa signatur

Ryzen 9800x3d | MSI Pro B850-S | Arctic Liquid Freezer III 280 | MSI 4080 | 32 GIG ram | Corsair 850W | Phanteks XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Man behöver ändå inte förhandsboka det. Och säger samma till dig, varför ska man förhandsboka om man kan lägga undan pnegar och om spelet floppar så har man inte slösat 60 dollar eller liknande. Titta på denna video innan du skriver tillbaks. totalbiscuit's video på förhandsbokningar.

Kan köpa ditt argument att det kanske blir 120 dollar man slösar som då Pipboy edition kostar om nu spelet skulle vara totalt värdelöst. Men det kan i så fall gälla alla spel som man eventuellt vill köpa. Hur vet jag att ett spel som någon annan älskar att spela i mina ögon är totallt värdelöst?

Sen gällande buggar och annat mindre kul i spelet så kan man aldrig vara 100% säker i något spel, men då detta gäller Bethesda så känner jag mig relativt trygg att slösa min 1200kr. 1200kr är mycket för vissa men för mig/oss som vill köpa en plastbit för 600kr samt själva spelet för 600kr så låt oss, det är ändå fallout serien jag vill åt.

Jag stödjer gärna Bethseda med "onödigt" mycket pengar då dom visat att dom kan leverera bra speltitlar så som skyrim, dishonered etc. och fortsätter gärna med detta i framtiden tills jag känner att dom inte är värda mina pengar.

Permalänk
Medlem

@adillboy: Jag behöver inte titta på en video för att redan veta att vid förhandsbokningar så kan man bli lite irriterad över dåliga släpp.
Men då jag har förhandsbokat alla Bethesdas collectors editions i många år, och aldrig blivit missnöjd (förutom på Oblivions extremt tråkiga miljö/story/gameplay), så kan jag säga redan nu att vill du ha en av deras CE (speciellt i detta fallet), så måste du nästan förhandsboka.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

@adillboy: Jag behöver inte titta på en video för att redan veta att vid förhandsbokningar så kan man bli lite irriterad över dåliga släpp.
Men då jag har förhandsbokat alla Bethesdas collectors editions i många år, och aldrig blivit missnöjd (förutom på Oblivions extremt tråkiga miljö/story/gameplay), så kan jag säga redan nu att vill du ha en av deras CE (speciellt i detta fallet), så måste du nästan förhandsboka.

Jag gjorde nästan det misstaget med nya batman, förhandsbokade de tidigare utan problem och de spelen var bra med några bugs men funkade bra nog vid launch, vi alla har sett hur de nya vart. Även om alla punkter visade tvärt om(att det skulle bli en bra port etc). Man kan ALDRIG vara 100% på något sånt, men som han sa, om du skulle köpt spelet även om det fick skit reviews och att dom du litar bäst också säger det ändå förhandsboka och köpa spelet så go ahead. Men du förstör bara för hela industrin med att förhandsboka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@adillboy: Så långt skulle jag inte säga att det går, om man inte förhandsbokar alla EA/Ubisoft spel konstant.

Bethesda är helt andra saker. Men jag ser att du inte ser så långt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

@adillboy: Så långt skulle jag inte säga att det går, om man inte förhandsbokar alla EA/Ubisoft spel konstant.

Bethesda är helt andra saker. Men jag ser att du inte ser så långt.

Av vad det jag har hört så har en stor mängd av Bethesdas spel vart krånliga vid launch med bug etc(bara hört så vet inte om detta är sant). Så varför ens chansa? Som jag sa, lägg undan pengarna bara, inte så svårt. Och som sagt titta på hans video, han förklarar varför det förstör industrin etc. Sen så om spelet blir bra etc så gör det ju ingenting om du har lagt undan pengarna men får spelet 1 dag efter launch, tror inte att man dör pga det. Folk måste bli lite mer tålmodiga och kunna vänta tills alla reviews och youtube videos läggs up så man kan se spelet.
Oj om du missar en day one dlc, hela världen går väll inte under? Och sen om man vill ha Pip boyen eller nu vad den heter så kan jag garantera att den kommer finnas ngn-några veckor efter launch men samma där, man dör inte av att vänta lite extra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Självklart blir det förhandsbokning när det gäller spel från en spelmakare som aldrig gjort mig besviken. Vad tjänar det till att vänta till efter spelets släppts?

Proffsrecensioner litar jag inte på för fem öre (Samtliga hyllar t.ex The Witcher 3, ett spel jag inte skulle spela om jag fick det gratis.), och vad gäller vanliga spelare; se själv bara i den här tråden, skulle jag lyssna på vissa som skrivit här så verkar det ju som att Fallout 3 är det svarta fåret i serien, när det i mitt tycke är det bästa.

Se min topp 5 lista ovan, vad är sannolikheten att Fallout 4 skulle göra mig besviken?

Kort sagt, baserat på det jag fick se under E3 så VET jag redan att Fallout 4 kommer bli ett framtida favoritspel, finns liksom inget som kan gå fel.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Av vad det jag har hört så har en stor mängd av Bethesdas spel vart krånliga vid launch med bug etc(bara hört så vet inte om detta är sant). Så varför ens chansa? Som jag sa, lägg undan pengarna bara, inte så svårt. Och som sagt titta på hans video, han förklarar varför det förstör industrin etc. Sen så om spelet blir bra etc så gör det ju ingenting om du har lagt undan pengarna men får spelet 1 dag efter launch, tror inte att man dör pga det. Folk måste bli lite mer tålmodiga och kunna vänta tills alla reviews och youtube videos läggs up så man kan se spelet.
Oj om du missar en day one dlc, hela världen går väll inte under? Och sen om man vill ha Pip boyen eller nu vad den heter så kan jag garantera att den kommer finnas ngn-några veckor efter launch men samma där, man dör inte av att vänta lite extra.

Problemet är att jag samlar på CE av spelserier som jag tycker om. Och vågar inte chansa då de sagt att det bara kommer att vara två vågor av släpp av CE. Som nu är över, förutom den sista till EU.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Självklart blir det förhandsbokning när det gäller spel från en spelmakare som aldrig gjort mig besviken. Vad tjänar det till att vänta till efter spelets släppts?

Proffsrecensioner litar jag inte på för fem öre (Samtliga hyllar t.ex The Witcher 3, ett spel jag inte skulle spela om jag fick det gratis.), och vad gäller vanliga spelare; se själv bara i den här tråden, skulle jag lyssna på vissa som skrivit här så verkar det ju som att Fallout 3 är det svarta fåret i serien, när det i mitt tycke är det bästa.

Se min topp 5 lista ovan, vad är sannolikheten att Fallout 4 skulle göra mig besviken?

Kort sagt, baserat på det jag fick se under E3 så VET jag redan att Fallout 4 kommer bli ett framtida favoritspel, finns liksom inget som kan gå fel.

Känns som du inte greppar att det syftas på att spelet är trasigt vid release, och att förhandsbokningar uppmuntrar till att släppa en ofärdig titel, inte huruvida spelkonceptet är något för dig eller inte... Bethesda är knappast kända för att släppa spel som är felfria vid release, eller ens någonsin felfria.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Problemet är att jag samlar på CE av spelserier som jag tycker om. Och vågar inte chansa då de sagt att det bara kommer att vara två vågor av släpp av CE. Som nu är över, förutom den sista till EU.

Egentligen inget fel med att förhandsboka, utan är ju förköp som är dumt att göra, både för sin egen och spelmarknadens skull. En bokning är bara en bokning, ett förköp är när man gett sina pengar för något som inte finns att köpa än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Känns som du inte greppar att det syftas på att spelet är trasigt vid release, och att förhandsbokningar uppmuntrar till att släppa en ofärdig titel, inte huruvida spelkonceptet är något för dig eller inte... Bethesda är knappast kända för att släppa spel som är felfria vid release, eller ens någonsin felfria.

Eller så är det så att jag inte bryr mig? Bethesdas spel har alltid varit buggiga, och det har alltid gått att lösa, inget som får mig att ligga sömnlös och ångra min förhandsbokning direkt.

Så länge dom inte skjuter på releasedatumet så är jag nöjd.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Eller så är det så att jag inte bryr mig? Bethesdas spel har alltid varit buggiga, och det har alltid gått att lösa, inget som får mig att ligga sömnlös och ångra min förhandsbokning direkt.

Så länge dom inte skjuter på releasedatumet så är jag nöjd.

Må så vara att du inte bryr dig, men med tanke på att du besvarade argumenten med att du inte litar på proffs-recensenter eller inte gillar spel som andra gillar så var det svårt att tolka det som annat än att du inte begrep vad som menades. Det är ytterst få problem som när det kommer till spel "inte går att lösa".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker, trots allt, att Bethesda blivit bättre på att släppa spel som är spelbara vid release. Jag skulle säga att de första månaderna i Oblivion fick "spelas" mer via konsollen, bara för att temporärt fixa horribelt dåliga scripts fulla av stavfel, fel target/action och andra grejer som en enkel korrekturläsning borde kunnat fånga upp. Därtill alla slumpmässiga CTD, hästar som skickades högt upp i skyn och andra lustigheter som tog lång tid att bli av med via officiella patchar. Jag minns fortfarande hur förvånad jag var när jag började spela Skyrim över att det gick att köra i flera timmar utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Må så vara att du inte bryr dig, men med tanke på att du besvarade argumenten med att du inte litar på proffs-recensenter eller inte gillar spel som andra gillar så var det svårt att tolka det som annat än att du inte begrep vad som menades. Det är ytterst få problem som när det kommer till spel "inte går att lösa".

Någon nämnde att det var dumt att förhandsboka pga att man inte visste om spelet var bra eller inte innan det hunnit komma recensioner och åsikter från andra spelare angående spelens kvalité och eventuella buggar. Då jag inte litar på varken recensenter eller andra spelares åsikter utan vet vad jag gillar och vad jag vill ha så är argumenten för att vänta med förhandsbokning ogiltiga för mig.

Så tyckte jag att jag skrev och så tolkade jag hela detta sidospåret i tråden om fallout 4.

On topic så är jag inte överförtjust över att ha en Vertibird som fast travel i Fallout 4, skulle hellre haft en fräsig bil som i 2:an, men man kan inte få allt. Känns som att det är fötterna som kommer få jobba mest...

Hoppas även eftersom man nu kommer kunna ha flera lager med rustning att man kan ha på sig lite andra kläder och rustningar än Power armor och fortfarande vara effektiv i strid på högre levels, power armor är coolt, men jag föredrar läderjacka och nitar under postapokalypsen

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Finns det absolut ingenstans att få tag på Fallout 4 Pip-boy Edition ?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem

@Lippen: Inte just nu tyvärr. Om du inte vill betala x2/x3+ i pris på ebay.

Har möjligen 1 pc version till salu för frakt+kostnad som jag förbokat från Gamestop Irland om inte polarn i UK som den skickas först till (då Gamestop.ie bara skickar till UK och Irland), vill ha det.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Snälla, förbeställ INTE. Ta och lägg undan pengar istället, ge dom inte dina pengar innan produkten är färdig. Som t.ex. du beställer en pizza men får en hamburgare, dom skiter väll i det, dom har ju redan dina pengar. Så SNÄLLA FÖRBESTÄLL INTE!

Jag förbeställer aldrig spel, Pip-Boy Edition av Fallout 4 är det enda undantaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag förbeställer aldrig spel, Pip-Boy Edition av Fallout 4 är det enda undantaget.

Har ingen lust att argumentera emot förhansbokningar längre. Titta på totalbiscuit's video, de är det ända jag tänker säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Skrivet av adillboy:

Finns på G2Play för dryga 230:- så inga monstersummor direkt.
http://www.g2play.net/category/17136/fallout-4-steam-cd-key/

Sen vet man ju inte hur det blir vid release, men lämnar det åt en själv att avgöra om det är värt eller inte

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II