Permalänk

Cs:Go problem

Tjena, jag har haft problem med mitt counter strike global offensive under en längre tid och har nu bestämt mej för att fixa det. Jag kan spela ett game och nästa bana börjar laddas upp men det går inte att fortsätta när det är färdigladdat, skärmen svartnar och det står CS:GO exe har slutat att fungera. Min bror som har samma dator och köpte cs go samtidigt och har samma eller liknande problem. Har ni någon klok tanke om hur man löser detta?:)

Permalänk

Uppdatera lite drivrutiner här och där, reparera/ominstallera spelet. Har din bror en likadan dator eller använder ni samma dator?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk

Hade problem med GO förut, kraschade ibland när kartor laddades mm. Tog bort allt och installerade om spelet, fungerade ett tag. Installerade om Windows, (kanske var ett tag sen du gjorde?) fungerat klockrent sen dess.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ibland är det lättare och snabbare att testa sig fram än att hitta orsaken bakom problemet.

Jag har funnit att köra Steam som Adminstratör kan lösa många problem.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

@utsatt_unge496: det är exakt samma modell

Tack för svar allihopa ska testa detta när jag kommer hem:)