Windows 10 färdigställs under veckan – godkänns för RTM

Permalänk
Melding Plague

Windows 10 färdigställs under veckan – godkänns för RTM

Efter dryga nio månader av publika tester kommer Windows 10 under veckan att nå RTM-status och därmed anses redo för allmänheten i slutet av juli.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fixar de inte att program som Skype inte "snappar" (inte Windows Snap) hela vägen till sidan av skärmen blir jag galen.

Permalänk

Nu är detta inte helt relaterat till denna nyheten men har det sagts något när Windows 10 för mobiler kommer att släppas?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Fixar de inte att program som Skype inte "snappar" hela vägen till sidan av skärmen blir jag galen.

Blev också galen! Fick stänga av Snap helt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Blev också galen! Fick stänga av Snap helt.

Utveckla gärna för en som inte har testat w10?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hjälpsam

Ingen brådska till slutet av Juli, då närmar sig semestern sitt slut.

Jag tror att nya Windows blir riktigt bra, bara det att de flesta privata användare kommer att kunna uppgradera gratis, gör ju att speltillverkarna kan satsa på Windows 10 och DX12.

Det är tydligen mycket lättare att konvertera från konsoler till DX12, än till DX11, så det dröjer nog inte länge innan DX12 spel dyker upp.
Kanske även en del av de redan utgivna titlarna, kommer att patchas till DX12, ryktet nämner tex GTA V och Batman Arkham Knights.

Så lite tröst kommer nya Windows ge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Någon som fattat om man alltid måste installera via en uppgradering i framtiden? Tex fick ja en gratis uppgradering nu, men om ja slänger min SSD och stoppar i en ny, då måste jag alltså installera 8.1 igen och sen uppgradera till 10? Det känns ju rätt värdelöst.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Dom problemen som finns i Preview builds nu lär inte vara kvar i den officiella release-versionen. Förväntar mig det i alla fall. Skicka bug reports bara

Permalänk
Medlem

Inget Windows 8, inget Internet Explorer, och startmenyn är tillbaka! Det verkar bli en kanonsommar trotts allt regn

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Utveckla gärna för en som inte har testat w10?

Snap har ju funnits länge i windows. T.ex. när man drar ut ett fönster i ena kanten så "snappar" den där och tar upp halva skärmen. Samma funktion finns i W10. Just med skype för desktop så snappar den överallt. Så fort du försöker flytta fönstret. Nästan helt omöjligt att få den att komma över till min andra skärm. För den vill snappa fast hela tiden. Om du förstår vad jag menar!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av BrottOchStraff:

Någon som fattat om man alltid måste installera via en uppgradering i framtiden? Tex fick ja en gratis uppgradering nu, men om ja slänger min SSD och stoppar i en ny, då måste jag alltså installera 8.1 igen och sen uppgradera till 10? Det känns ju rätt värdelöst.

När man väl uppgraderat kommer man kunna göra en ren installation av W10, om jag förstått saken rätt.
Man kommer också kunna välja att göra en ren installation i samband med uppgraderingen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Swedish Berserk:

Nu är detta inte helt relaterat till denna nyheten men har det sagts något när Windows 10 för mobiler kommer att släppas?

"Den här uppgraderingen/bokningen gäller bara för datorer och surfplattor. För de flesta Windows 8.1 Phone-enheter blir Windows 10-uppgraderingen tillgänglig via tillverkaren eller mobiloperatören. Mer information kommer senare i år."
http://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-faq?ocid=wi...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

När man väl uppgraderat kommer man kunna göra en ren installation av W10, om jag förstått saken rätt.
Man kommer också kunna välja att göra en ren installation i samband med uppgraderingen.

Jo, detta syftar ju till windows nya "refresh" funktion. Men byter du HDD så kommer du ju inte in i windows för att göra en refresh.

Jag hade hoppats på att man kunde få en ny nyckel. eller använda sin gamla nyckel direkt på en W10 ISO/DVD.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ingen brådska till slutet av Juli, då närmar sig semestern sitt slut.

Jag tror att nya Windows blir riktigt bra, bara det att de flesta privata användare kommer att kunna uppgradera gratis, gör ju att speltillverkarna kan satsa på Windows 10 och DX12.

Det är tydligen mycket lättare att konvertera från konsoler till DX12, än till DX11, så det dröjer nog inte länge innan DX12 spel dyker upp.
Kanske även en del av de redan utgivna titlarna, kommer att patchas till DX12, ryktet nämner tex GTA V och Batman Arkham Knights.

Så lite tröst kommer nya Windows ge.

Finns redan några exempel där spel portats till DX12 från DX11 med riktigt stora förbättringar i prestanda trots fler simuleringar.

Det har alltid varit önskvärt att GPU usage aldrig dippar under 100%. Tyvärr är verkligheten en annan då spel med dålig flertrådig prestanda eller helt enkelt för många beräkningar för CPUn. Tex ARMA 3 med sina stora vyer, eller MWO "Mechwarrior Online" med sina avancerade hitboxsystem och som äter upp all cpu kraft pga många drawcalls och begränsningen av polygoner man kan använda.

DX12 kommer verkligen erbjuda helt nya nivåer av grafik.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Har vi fått reda priser på Win10 än? Jag menar den är "gratis" att uppdatera (man får väl betala med sin själ för eller senare), men om man vill ha en retail version till en ny burk?

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

När man väl uppgraderat kommer man kunna göra en ren installation av W10, om jag förstått saken rätt.
Man kommer också kunna välja att göra en ren installation i samband med uppgraderingen.

Men man måste fortfarande få tag på installstionsmediet. Som han sa, om man tar ur sin SSD med Windows på och skaffar en ny som man ska använda. Hur gör man då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Någon som fattat om man alltid måste installera via en uppgradering i framtiden? Tex fick ja en gratis uppgradering nu, men om ja slänger min SSD och stoppar i en ny, då måste jag alltså installera 8.1 igen och sen uppgradera till 10? Det känns ju rätt värdelöst.

Bra fråga där...

Skrivet av murzoo:

Snap har ju funnits länge i windows. T.ex. när man drar ut ett fönster i ena kanten så "snappar" den där och tar upp halva skärmen. Samma funktion finns i W10. Just med skype för desktop så snappar den överallt. Så fort du försöker flytta fönstret. Nästan helt omöjligt att få den att komma över till min andra skärm. För den vill snappa fast hela tiden. Om du förstår vad jag menar!

Aha, då är jag med. Känns sjukt konstigt att en sådan bugg finns i en Microsoft-produkt...

Skrivet av BrottOchStraff:

Jo, detta syftar ju till windows nya "refresh" funktion. Men byter du HDD så kommer du ju inte in i windows för att göra en refresh.

Jag hade hoppats på att man kunde få en ny nyckel. eller använda sin gamla nyckel direkt på en W10 ISO/DVD.

Ja, för någon gång i framtiden köper man kanske mer ny hårdvara i stöten och då brukar jag blåsa rent och installera Windows på nytt, Får hoppas att man kan skapa en iso-fil för installtion och lägga det på en usb-sticka inne i själva os:et sen, annars kommer det ju bli sjukt stökigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

"Den här uppgraderingen/bokningen gäller bara för datorer och surfplattor. För de flesta Windows 8.1 Phone-enheter blir Windows 10-uppgraderingen tillgänglig via tillverkaren eller mobiloperatören. Mer information kommer senare i år."
http://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-faq?ocid=wi...

Tack så mycket för länken! Då är det bara att vänta då. Antar att de kommer dela med sig av det efter att Windows 10 till datorerna är släppt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ingen brådska till slutet av Juli, då närmar sig semestern sitt slut.

Jag tror att nya Windows blir riktigt bra, bara det att de flesta privata användare kommer att kunna uppgradera gratis, gör ju att speltillverkarna kan satsa på Windows 10 och DX12.

Det är tydligen mycket lättare att konvertera från konsoler till DX12, än till DX11, så det dröjer nog inte länge innan DX12 spel dyker upp.
Kanske även en del av de redan utgivna titlarna, kommer att patchas till DX12, ryktet nämner tex GTA V och Batman Arkham Knights.

Så lite tröst kommer nya Windows ge.

Glöm inte The Witcher 3! Sjukt taggad på det!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Inget Windows 8, inget Internet Explorer, och startmenyn är tillbaka! Det verkar bli en kanonsommar trotts allt regn

Sedan kan man ju hoppas att dom fixat så desktop använder fler trådar/kärnor.
Hade varit gött att slippa vänta lika länge, oavsett om man sitter på AMD Mobile Sempron 3200+ eller 5960X
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Jo, detta syftar ju till windows nya "refresh" funktion. Men byter du HDD så kommer du ju inte in i windows för att göra en refresh.

Jag hade hoppats på att man kunde få en ny nyckel. eller använda sin gamla nyckel direkt på en W10 ISO/DVD.

Enligt "Cecilia" skall detta vara fullt möjligt!

"Vi vet numera att efter att datorn har uppgraderats till Windows 10 kommer det att gå att ladda ner en ISO-fil för Windows 10, ungefär som man kan göra till Windows 8.1 idag."

http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10-w...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Har vi fått reda priser på Win10 än? Jag menar den är "gratis" att uppdatera (man får väl betala med sin själ för eller senare), men om man vill ha en retail version till en ny burk?

Olika Windows versioner har väl alltid kostat ungefär lika mycket, ca 1000kr
Nu bjuder dom på en gratis uppdatering för att få så många som möjligt att uppgradera till WX.
Har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle ta mer för WX än vad nån tidigare version kostat, Det skulle ju motverka hela syftet med att få så många som möjligt till WX.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av apelipell:

Men man måste fortfarande få tag på installstionsmediet. Som han sa, om man tar ur sin SSD med Windows på och skaffar en ny som man ska använda. Hur gör man då?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får en nyckel samtidigt som du får uppgraderingen till Windows 10. Sen är det bara att hämta ner ISO (finns ju redan ISO idag för Win8/8.1 så det är inget nytt) och bränna en CD eller ännu bättre ett USB-minne. Så har jag haft Win8 när jag behövt installera om etc.

Jag har haft Win10 nu ett tag på två datorer, en bärbar ASUS-laptop och en liten Zotac Mini-PC, båda i fast-track så jag är på 10162. Jag måste säga jag är mycket nöjd. Den nya start-menyn tycker jag personligen är perfekt. Jag har t om avinstallerat Start8 på dessa datorer då jag tycker den nya startmenyn kombinerar det bästa från både gamla start-menyn och nya metro-vyn.

Det märks att det är nära nu då den känns stabil.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av BrottOchStraff:

Jo, detta syftar ju till windows nya "refresh" funktion. Men byter du HDD så kommer du ju inte in i windows för att göra en refresh.

Jag hade hoppats på att man kunde få en ny nyckel. eller använda sin gamla nyckel direkt på en W10 ISO/DVD.

Skrivet av apelipell:

Men man måste fortfarande få tag på installstionsmediet. Som han sa, om man tar ur sin SSD med Windows på och skaffar en ny som man ska använda. Hur gör man då?

Skickades från m.sweclockers.com

Uhum var är @strejf när man behöver honom?
Gissar på att man kommer att få en ny nyckel, eller att ens befintliga uppgraderas till _Windows 10.
Gissar också på att det kommer att gå att ladda ned en ISO precis som det gör i dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Har du äkta nyckel av Win 7 eller Win 8/8.1 så blir den Win10 nyckel vid uppgradering, så om du behöver installera om OS av någon anledning så är nyckeln kopplat till Win10

Permalänk
Medlem

Finns ett bra svar här:
Ominstallera Windows 10 efter uppgradering
http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10-w...

På samma sida står detta som kan va lite oroväckande:

Vad händer om jag ändrar på hårdvaran i min Windows 10 enhet?

Om du byter ut större delar av hårdvaran i din Windows 10 enhet (till exempel moderkortet) så kan en omaktivering av Windows 10 vara nödvändig. Detta sker på samma sätt som i tidigare Windowsversioner (Windows 7 och Windows 8.1). Gratisuppgraderingserbjudandet gäller inte vid dessa scenarion där hårdvaran återställer aktiveringen

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av murzoo:

Snap har ju funnits länge i windows. T.ex. när man drar ut ett fönster i ena kanten så "snappar" den där och tar upp halva skärmen. Samma funktion finns i W10. Just med skype för desktop så snappar den överallt. Så fort du försöker flytta fönstret. Nästan helt omöjligt att få den att komma över till min andra skärm. För den vill snappa fast hela tiden. Om du förstår vad jag menar!

Är det bara Skype som gör så eller bråkar det med fler program? Fungerar det lika dåligt om man använder snabbtangenterna istället? Jag har dubbla skärmar så jag använder nästan aldrig snap med musen då det inte går att lägga fönster mot mitten för det är en skarv mellan skärmarna där. Istället använder jag nästan uteslutande windowstangent + piltangent.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Är det bara Skype som gör så eller bråkar det med fler program? Fungerar det lika dåligt om man använder snabbtangenterna istället? Jag har dubbla skärmar så jag använder nästan aldrig snap med musen då det inte går att lägga fönster mot mitten för det är en skarv mellan skärmarna där. Istället använder jag nästan uteslutande windowstangent + piltangent.

Fungerar bra med snabbtangeterna. Har 3 skärmar och windows 10 sedan 6 månader tillbaka.

Kastar alla möjliga applikationer runt dem 3 skrivborden på det sättet. Har aldrig strulat.
Ska man dra med musen är det det dock viktigt att muspekaren som man håller i fönstret med släpps efter att den passerat skärmens kant för att fönstren ska "snappa".

Släpper man fönstret vid..
Översta kanten på rutan = Helskärms snapp.
Sidan på rutan = Halva skärms snapp på höger eller vänster sida.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Bra fråga där...

Aha, då är jag med. Känns sjukt konstigt att en sådan bugg finns i en Microsoft-produkt...

Ja, för någon gång i framtiden köper man kanske mer ny hårdvara i stöten och då brukar jag blåsa rent och installera Windows på nytt, Får hoppas att man kan skapa en iso-fil för installtion och lägga det på en usb-sticka inne i själva os:et sen, annars kommer det ju bli sjukt stökigt.

Ja, det är lite knäppt!

Skrivet av Zotamedu:

Är det bara Skype som gör så eller bråkar det med fler program? Fungerar det lika dåligt om man använder snabbtangenterna istället? Jag har dubbla skärmar så jag använder nästan aldrig snap med musen då det inte går att lägga fönster mot mitten för det är en skarv mellan skärmarna där. Istället använder jag nästan uteslutande windowstangent + piltangent.

Det är bara Skype vad jag märkt! Snabbknappar funkar utan problem!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Tobbbe__:

Finns redan några exempel där spel portats till DX12 från DX11 med riktigt stora förbättringar i prestanda trots fler simuleringar.

Det har alltid varit önskvärt att GPU usage aldrig dippar under 100%. Tyvärr är verkligheten en annan då spel med dålig flertrådig prestanda eller helt enkelt för många beräkningar för CPUn. Tex ARMA 3 med sina stora vyer, eller MWO "Mechwarrior Online" med sina avancerade hitboxsystem och som äter upp all cpu kraft pga många drawcalls och begränsningen av polygoner man kan använda.

DX12 kommer verkligen erbjuda helt nya nivåer av grafik.

https://www.youtube.com/watch?v=oMf3WCkWaEA

Onekligen lovande, att så många utvecklare verkar taggade, är ett gott tecken.
Ingen anledning att gråta över den spelmotorn (ja det var ett riktigt uselt skämt och jag är inte ens från Göteborg).

Skrivet av trickysaer:

Glöm inte The Witcher 3! Sjukt taggad på det!

Ah! Witcher 3 också! jäkligt sugen själv, men jag väntar med att köpa till hösten, vill inte sitta inne och spela hela sommaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |