AMD gör nytt förlustkvartal till följd av sviktande PC-marknad

Permalänk
Medlem
Skrivet av schnabs:

Aktier för ~200 spänn? ok.

Funkar väl iofs eftersom minimicourtaget är 1 USD.

När jag blir pensionär ska jag köpa 1 aktie i en massa bolag bara för att få gå på stämmorna och få mig nåt ätbart.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk

Det beror nog både på sviktande PC försäljning och att man inte har några produkter som kan konkurrera med Intel på processorsidan.

Det vill till att Carrizo blir riktigt bra och att man får designvinster där för annars kommer det nog bli riktigt tufft framöver. Det positiva är konsolerna men som det ofta sagts om det så är inte marginalerna där särskilt höga så inget AMD enbart kan stå sig på.

Skrivet av THB:

Gör man produkter som ingen vill ha, varken på privatperson-sidan eller företags-sidan så går det såhär.

Sedan borde verkligen AMD skaffa någon ny PR-byrå då den de har är under all kritik.

En ny PR-byrå borde verkligen inte ligga högt på prioriteringarna utan snarare skulle man behöva mer intäkter så man kan investera mer i att utveckla nya produkter.

Skrivet av Commander:

AMD är ganska bra både på APU sidan och på grafikkortsidan, men det är fortfarande svårt att sälja en AMD produkt till en person som envisas bara köpa Nvidia produkter ellerhur.

Det verkar som att Intel kommit ikapp och gått om på den integrerade grafiken så där har AMD det svårt redan. Låter det dock vara osagt om hur bra Intels drivrutiner för grafiken fungerar.

Man får verkligen hoppas att AMD kan komma tillbaka med nya produkter så att de kan vända siffrorna till vinst och på så sätt komma tillbaka på allvar igen.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

AMD,s 300x serie blev ju inte så speciell och deras FuryX blev ju inte så speciellt bra heller, Nvidia med deras GTX 980TI är ju fortfarande snäppet bättre. Och processor marknaden har inte AMD haft något att komma med på åratal så Intel kan därmed andas lugnt.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av schnabs:

Aktier för ~200 spänn? ok.

Hade du köpt för 200kr i apple på 70 talet hade du varit rik idag. Det samma lär ju hända här

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Swedish Berserk:

En ny PR-byrå borde verkligen inte ligga högt på prioriteringarna utan snarare skulle man behöva mer intäkter så man kan investera mer i att utveckla nya produkter.

En pr-byrå borde vara högsta prio, då den nuvarande ljugit folk rätt i ansiktet när de väl gjort något.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Intel har haft fördelen med egen stark utvecklings avdelning och tillverkning av egna processorer under lång tid, även om man lyckats ligga i framkant och kunnat ta betalt för sina produkter så kan upplägget ställa till det om andra aktörer kommer på något nytt, AMD tillverkar som bekant inte sina processorer själv utan förlitar sej på andra aktörer likt Apple, Om "Zen" arkitekturen blir effektiv och man lyckas knyta upp tillverknings kapacitet på 10 eller rent av 7 micron via företag som IBM/Samsung så är man med i leken igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

En pr-byrå borde vara högsta prio, då den nuvarande ljugit folk rätt i ansiktet när de väl gjort något.

Du misstar inte AMD för Nvidia? Du får gärna utveckla detta.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oceanic:

Intel har haft fördelen med egen stark utvecklings avdelning och tillverkning av egna processorer under lång tid, även om man lyckats ligga i framkant och kunnat ta betalt för sina produkter så kan upplägget ställa till det om andra aktörer kommer på något nytt, AMD tillverkar som bekant inte sina processorer själv utan förlitar sej på andra aktörer likt Apple, Om "Zen" arkitekturen blir effektiv och man lyckas knyta upp tillverknings kapacitet på 10 eller rent av 7 micron via företag som IBM/Samsung så är man med i leken igen.

AMD:s grafikdivision härstammar från ATI som köptes upp för många år sedan. ATI hade inga egna fabriker utan lät TSMC tillverka kretsarna. AMD processordivision hade egna fabriker, men dessa såldes ut som numera är Global Foundries. Tiden börjar bli knappt för AMD. De måste få ut Fury till den stora massan och till ett pris som lockar konsumenterna.

Permalänk
Medlem

Allt hop står till ZEN.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Frågan är varför någon skulle vilje köpa AMD bara för att behöva pumpa in miljarder i forskning och ens primära konkurrent är en riktig bjässe aka Intel? Samtidigt som det är på en marknad med låg tillväxtpotential. Det lär ta 5-10år innan man får en vettig avkastning på den investeringen, och ingen av oss vet ens hur marknaden kommer att se ut så långt i framtiden vilket gör det till en otroligt riskfylld investering.

Varför skulle då denna potentiella köpare inte köpa en ARM tillverkare? Där det är lättare att slå sig in samtidigt som den marknaden har en större tillväxtpotential.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@Ozzed: Både ja och nej.
Carizzo har spelats ner betydligt mer än nödvändigt. Inget som direkt slår som spännande för de flesta orutinerade, men kikar man på deras implementation av hög densitets bibliotek och omdesignade strömförsörjnings-mikroarkitektur så börjar det ta sig.

Carizzo levererar samma prestanda men med markant lägre fotavtryck och lägre energiförbrukning som Kaveri. Anandtech har en mycket intressant artikel om hur Carizzo är en trevlig arkitektur-förbättring över kaveri även om de är mer eller mindre grundade med samma delar.

Kort och gott:
Mycket bra jobbat av AMDs ingenjörer att bygga en mindre och smartare utformad design av Kaveri. Nästan 50% ökad prestanda/effekt förutspås av AMD. Om det ens är hälften så bra så är det imponerande. Marginella IPC förbättringar jämtemot Kaveri.

Det är även spännande att Carizzo kommer med en mer general-purpose stack istället för "tapered metal stack".

Jag hoppas verkligen att AMD får en bra lansering av Carizzo nu i Juli/Augusti så de får in lite kapital att driva vidare på. Hoppas även på att de 6% triumfas av betydligt högre ökning av intäckterna. Marknaden behöver det.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Allt hop står till ZEN.

Eller ett uppköp av någon som kan vända detta elände.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Gå in och kolla på mitt Swec-konto.
/Lifooz

OK då Bara jag som är paranoid ^^

Visa signatur

CPU: I9 14900K x - EK-Nucleus AIO 360 Dark GPU:ASUS 4080 Super TUF
RAM: Corsair 96GB DDR5 6600 MHZ DOMINATOR TITANIUM
MB: ASRock Z790 Nova Screen:42" LG OLED C3 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: NZXT H9 Flow Black
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ice Frontier:

Nej, det är INTE pga sviktande PC-marknad. Intel går ju som tåget även på den marknaden. AMD går med förlust pga att de ligger bokstavligt talat tre till fyra år efter Intel. Ingen vill betala särskilt mycket för gammal datorhårdvara. Därför går AMD med förlust. Det ska inte skyllas på PC-marknaden generellt.

Du kanske ska skilja mellan konsument marknaden och server marknaden? Det är just på server marknaden Intel har fått in en hel del intäckter ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Eller ett uppköp av någon som kan vända detta elände.

Ja det är väl också en möjlighet, men då finns risken att AMD helt enkelt läggs ner om det tycker företaget som köpt upp det efter ett tag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Grejen är att AMD skulle, om de haft någon som helst vilja och koll på marknaden, kunnat ta i princip all HTPC och stora delar av low end marknaden. De hade ju läääänge ett stort försprång vad gäller integrerad grafik. De skulle ha sett till att det fanns ett antal BILLIGA lösningar för passiv kylning av AM1 plattformen, från dag ett. Hur svårt kan det vara?? Hade de haft nåt i skallen hade de kunnat krossa dyra Intel NUC.

Ett eller ett par snäpp upp skulle de satsat på en kraftfullare iGPU som är "tillräckligt bra" för att spela typ Wow och lite annat tjafs i 1080P och sedan lanserat det hårt. För let's face it.. Jag kan leva med en något långsammare CPU när jag kollar facebook, porrsurfar eller kör Netflix. Kickern skulle vara att med en AMD apu kan du även spela de vanligaste spelen, om än på ordentligt nedskruvade inställningar.

Jo, jag vet att det i teorin går redan idag, men nuvarande APUER är FÖR veka och de har inte lanserats i ett helhetskoncept som har varit attraktivt.

Jo, jag är lite sur på AMD. För det är ju deras slappande som gör att Intel kan göra detsamma.

Permalänk

@Sarkissati:

Nej det finns inga ''massiva fel'' på drivisarna. Det är bara en myt som alla verkar tro på. Dom var en aning ostabila med CrossFire för runt 5 år sedan men inte längre. Varken nVidia eller AMD är perfekta. Det är därför det kommer uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Du misstar inte AMD för Nvidia? Du får gärna utveckla detta.

Om man pekar ut en ful fisk och det finns andra fula fiskar eller t.o.m. ännu fulare så förändras inte det första faktumet.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Ganska väntat.. AMD har inte haft en bra processor på tio+(?) år. Grafikkorten ligger långt efter nvidia också. Endast bra om man vill ha "mycket för pengarna" men det beror endast på att nvidia kan ta vad dom vill eftersom dom inte har någon direkt konkurent. Men även där har AMD overpricat senaste generationen. Jag ger AMD ett år innan dom blir uppköpta eller går i konkan.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Ganska väntat.. AMD har inte haft en bra processor på tio+(?) år. Grafikkorten ligger långt efter nvidia också. Endast bra om man vill ha "mycket för pengarna" men det beror endast på att nvidia kan ta vad dom vill eftersom dom inte har någon direkt konkurent. Men även där har AMD overpricat senaste generationen. Jag ger AMD ett år innan dom blir uppköpta eller går i konkan.

Det där är ju inte sant deras grafikkort är inte långt efter de är bra i högre upplösningar Nvidia i låga. Men de har inte haft någon CPU ute som krossar Intels toppmodell på väldigt länge. Men att de inte haft bra processorer på 10+ år är inte sant bra. Deras Atom konkurrent (e 350 osv) var bättre än atom. Deras APUer är bra alternativ till Pentiums och core i3. På Phenom II tiden var de också bra alternativ till intel.

Och vem vill ha "lite för pengarna" ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Långt efter Nvidia? Fury X referens presterar bättre än Titan X referens i 4K upplösning om man kör flera grafikkort och då är det ändå rätt bra prisskillnad. Dessutom är inte detta testet gjort med de senaste drivrutinerna med dem har AMDs nyaste kort fått sig ett lyft.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Frågan är varför någon skulle vilje köpa AMD bara för att behöva pumpa in miljarder i forskning och ens primära konkurrent är en riktig bjässe aka Intel? Samtidigt som det är på en marknad med låg tillväxtpotential. Det lär ta 5-10år innan man får en vettig avkastning på den investeringen, och ingen av oss vet ens hur marknaden kommer att se ut så långt i framtiden vilket gör det till en otroligt riskfylld investering.

Varför skulle då denna potentiella köpare inte köpa en ARM tillverkare? Där det är lättare att slå sig in samtidigt som den marknaden har en större tillväxtpotential.

Kan inte ett företag, som tex Samsung som varit på tal, bara vara glada över att få diverse patent och fabrikerna? Sen, även om det går dåligt för CPU-sidan, så måste det ändå finnas en potential för Radeonkorten. Och dessa borde innehålla teknik som går att använda på mobilsidan.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Om man får spekulera lite, låt säga att AMD och Nvidia släpper samtidigt en ny generation grafikkort och även i processorer där AMD och Intel släpper samtidigt en ny generation där AMD i båda grupperna har låt säga 50% bättre prestanda, ljudnivå, watt och kylning gentemot Nvidia och Intel. Med sånna resultat, tror ni att det skulle ändra på nånting? Rent att det skulle göra att AMD överlever, att fler människor köper från AMD vilket att dom kan öka vinst ens med 5%?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Om man får spekulera lite, låt säga att AMD och Nvidia släpper samtidigt en ny generation grafikkort och även i processorer där AMD och Intel släpper samtidigt en ny generation där AMD i båda grupperna har låt säga 50% bättre prestanda, ljudnivå, watt och kylning gentemot Nvidia och Intel. Med sånna resultat, tror ni att det skulle ändra på nånting? Rent att det skulle göra att AMD överlever, att fler människor köper från AMD vilket att dom kan öka vinst ens med 5%?

Som det låter på vissa i forumet, så skulle dom hellre gå över glödande kål än köpa AMD kort Bara se i dagsläget, när folk vill ha ett kort i 2000kr klassen, vem rekommenderar AMD (380 är något bättre än 960 och billigare med 4Gb minne)?

Är ju en nyligen i en tråd som ångrar köpet av 960, men köper i stället 980TI. Jaja

Men tror många skulle troligen köpa AMD kort om så var fallet, beroende på prisläget.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Och vem vill ha "lite för pengarna" ?

Inte lite för pengarna, men man fick mer för pengarna när 290x osv fanns, men nu finns det ingen anledning alls att köpa AMD GPU förutom om man kör höga upplösningar. Fast då skulle jag 10 av 10 fall ändå köra 980Ti.

Skrivet av Delerium:

Långt efter Nvidia? Fury X referens presterar bättre än Titan X referens i 4K upplösning om man kör flera grafikkort och då är det ändå rätt bra prisskillnad. Dessutom är inte detta testet gjort med de senaste drivrutinerna med dem har AMDs nyaste kort fått sig ett lyft.

Titan X? Jämför med ett 980 Ti istället. Exempelvis gaming, strix eller evgas. Sen överklocka det 25% vilket du LÄTT kan göra utan probs. Då äts jetplanet fury x upp till frukost

Sammanfattning: Det finns en ANLEDNING till att det går skit för AMD

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Inte lite för pengarna, men man fick mer för pengarna när 290x osv fanns, men nu finns det ingen anledning alls att köpa AMD GPU förutom om man kör höga upplösningar. Fast då skulle jag 10 av 10 fall ändå köra 980Ti.

Titan X? Jämför med ett 980 Ti istället. Exempelvis gaming, strix eller evgas. Sen överklocka det 25% vilket du LÄTT kan göra utan probs. Då äts jetplanet fury x upp till frukost

390 och 390 x ligger bra jämfört med 980. Sen tycker jag du bör jämföra pris på 290x 8gigabyte mot 390 korten eftersom de faktiskt har 8gig . Pumpljudet på Fury x är ju synd jag vet inte om det fixats ännu eller hur det gått med det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Som det låter på vissa i forumet, så skulle dom hellre gå över glödande kål än köpa AMD kort Bara se i dagsläget, när folk vill ha ett kort i 2000kr klassen, vem rekommenderar AMD (380 är något bättre än 960 och billigare med 4Gb minne)?

Är ju en nyligen i en tråd som ångrar köpet av 960, men köper i stället 980TI. Jaja

Men tror många skulle troligen köpa AMD kort om så var fallet, beroende på prisläget.

Jo har märkt det, missförstå mig inte, Intel och Nvidia är bra men som i fallet mellan AMD och Nvidia där marknaden står till Nvidia, vad, 75%? Det här jag lite svårt att ta, tänker dessutom med generationer före där Drct våt ännu jämnare om inge nån generation eller två där AMD var lite bättre.

Jo nog skulle säkert fler köpa AND, speciellt om det vore så att AMD hade 50% bättre prestanda men tror fortfarande att den mängd som skulle köpa blir ändå försumbar, finns ingen chans i världen att fortsätta utveckla om man har bättre produkter men ingen köper dom. Var lite så jag tänkte.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jetplan? Fläkten är i alla fall tyst, som den inte var i 200 seriens stockkylare. Snarare vist tjut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarkissati:

Grafikkorten i 3-serien är väl bara bra på pappret än så länge, väl? Kollat på youtube om folk som köpt de nya korten och de har jätteproblem med drivrutinerna.
Ingen spydig kommentar bara påpekande fråga för jag är sugen på ett R9 390.

De är likt AMD drivrutins makarna hänger inte med vänta och se ca 2 till 3 månader
Kommer i håg gamla HD3850 som fick massa skit när den kom men efter 2 - 3 månader och nya drivrutiner så rocka den fett och var uppe och slog Nvidias värsting kort på tafsen de var inte mycket i mellan dom då

Synd att inte drivrutinerna är fixade när dom släpper nya kort serier

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

De är likt AMD drivrutins makarna hänger inte med vänta och se ca 2 till 3 månader
Kommer i håg gamla HD3850 som fick massa skit när den kom men efter 2 - 3 månader och nya drivrutiner så rocka den fett och var uppe och slog Nvidias värsting kort på tafsen de var inte mycket i mellan dom då

Synd att inte drivrutinerna är fixade när dom släpper nya kort serier

Var väl samma sak som hände med 7-serien från AMD va? Presterade sådär i början men sedan kom ikapp Nvidias kort menar jag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.