Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Man brukar ju säga att all PR är bra PR, gäller detta även i fallet med techomeck.se? Han har ju nästan garanterat fått ökad trafik, publicitet och tydligen också ökad orderingång (visserligen mestadels fake-köp, men men..) efter att sidan blev känd i denna tråden..

Nja det vet jag inte.. söker man på techomeck.se så kommer SweC upp som nummer 8 på första sidan,
tryggehandel.se kommer som nummer 5 och varje gång som man länkar till dessa sidor så klättrar det på listan
det är ju en form av Google optimeringar, Google gillar Forum med många läsare
lite som Computer stocklots (snubben nere i Thailand) om jag inte kommer ihåg helt fel så klättrade vi till andra/tredje plats innan sidan försvann.

https://www.tryggehandel.se/2015/07/tech-meck-www-techomeck-s...

Skrivet av MinscS2:

Förutom felet med att han inte berättar vilket grafikkort det är, så kan vi nog gissa att det rör sig om ett ganska gammalt grafikkort.

Korten i 600-, 700- och 900-serien har (förutom eventuella OEM-kort?) 2, 4 eller 6 GB vRAM.

Jag skulle våga gissa att kortet i den där datorn är ett GTX 580 med dubbla mängden vRAM (dvs 3 GB), och då är datorn verkligen inte värd 8000:-.

jag fick svar från den det är ett GTX 660

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Beställde en dator på hans namn och adress.. Han kommer nog snart förstå att det är en hel del personer som fuckar med honom.. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

jag fick svar från den det är ett GTX 660

Se där, var inte så långt ifrån ett GTX 580 3GB (prestandamässigt iaf) trots allt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AGI:

Beställde en dator på hans namn och adress.. Han kommer nog snart förstå att det är en hel del personer som fuckar med honom.. 😂

Hahaha!

Förresten när man mailar honom så svaras det från ¨Adrian Bertsson¨ och det är förövrigt en person som inte verkar existera. Så något lurt med det hela ä'r det ju

Permalänk
Avstängd

***bort/moderator***

§9/§10.2
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cometzzz:

***bort/moderator***

Seems legit. Hur kommer det sig att denna Ahmad inte står som innehavare av företaget på Ratsit? Hur kommer det sig att någon person som heter Adrian berttson inte existerar överhuvudtaget?

§10.2
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cometzzz:

***bort/moderator***

En person som inte är registrerad i Sverige? Mhmmm eller hur... Ett icke aktivt konto som helt plötsligt kommer in och försvarar uppenbara lurendrejare och påstår saker som uppenbarligen inte är sant? Det är ju verkligen "legit".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/alvsbyn/ASUS_DSL_N66U_helt_nytt_varstin...

Dels finns ångerrätt och sedan kostar den där 990:- på webhallen så känns lite överpris?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202955-a...

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cometzzz:

***bort/moderator***

Att skriva att vi sprider falska rykten är lika motsägelsefullt som att sprida godartade rykten. Vi har flera anledningar som hänvisar till att det är en lurendrejare bakom sidan. Låt mig lista dem:

1. Personen klippte dit en "Trygg E-handel" logga trots att den inte var äkta. Resultatet är att denna sida blev listad under bluffbutiker hos tryggehandel.se. Han klipper sedan ut denna och sätter dit en Posten-logga istället.
2. I den urpsrungliga annonsen listas personen som "Adrian G" samt att han bor i Norrköping. En ratsit sökning ger en 19-årig i Norrköping men med namnet "Ahmad Abdulwahab Gaib".
3. Han kallar sig för microsoft-certifierad vilket varken har grund eller bevis.
4. Han hänvisar i en annons endast till sig själv. Han lägger sedan upp en annan annons där han har en nylanserad sida (techomeck.se). Där står det plötsligt att han har personal.
5. En ny person "Adrian Bertsson" dyker upp. Finns ingen person i hela Sverige som har detta namn. (källor: hitta.se, eniro.se, ratsit.se, google-sökning gav ej resultat).
6. Denna Ahmad finner sig även på tradera via nicket "ahmadoo" och marknadsför sidan.
7. Svenskan representerar inte enligt företagsnormer en tillförlitlig sida. Seriösa handlare/företag spenderar tid på att få det ordentligt gjort.
8. Det finns ej någon kontakt-info på sidan. Ett väldigt typiskt stildrag för bluffmakare. Detta är även en anledning till varför den inte får inneha Trygg E-Handel loggan.
9. Bilderna på sidan är stulna från andra användare på andra forum.

Till sist har vi även den största anledningen enligt mig!
10. Det står ej villkor, rättigheter eller metoder. Detta ska finnas tillgängligt för kunder enligt svensk lag för att bedriva e-handel. (Källa Lag 2002:562 om elektronisk handel)

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk

Jaha, nu är Cometzzz AVSTÄNGD. Tror det finns en jävla bra orsak till det.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

http://www.blocket.se/alvsbyn/ASUS_DSL_N66U_helt_nytt_varstin...

Dels finns ångerrätt och sedan kostar den där 990:- på webhallen så känns lite överpris?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202955-a...

Välkommen till blocket, där folk ångrar sina köp men ändå vill ha tillbaka större eller orealistiska summor med värdet i åtanke!

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort vilseledande inlägg/marknadsföring i enlighet med §9/10.2.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Såg aldrig eran trevliga pratstund med Cometzz grabbar. Men det verkar som att han inte var vassaste strået i stacken, då Screamin Daemon gjorde sin grej och stängde ner honom.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Såg aldrig eran trevliga pratstund med Cometzz grabbar. Men det verkar som att han inte var vassaste strået i stacken, då Screamin Daemon gjorde sin grej och stängde ner honom.
/Lifooz

Han skrev skitsnack om att han haft kontakt med dessa personer och fått allt han velat ha plus en massa extrasaker. Han påstod även att vi spred rykten för att snacka skit om företaget.. Ett ganska vanligt försök att sprida felaktig marknadsföring från någon som är insyltad i det hela.. antagligen den som försöker lura folk eller helt enkelt känner den/dem som gör det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Han skrev skitsnack om att han haft kontakt med dessa personer och fått allt han velat ha plus en massa extrasaker. Han påstod även att vi spred rykten för att snacka skit om företaget.. Ett ganska vanligt försök att sprida felaktig marknadsföring från någon som är insyltad i det hela.. antagligen den som försöker lura folk eller helt enkelt känner den/dem som gör det.

Hahah, jovars, en massa extrasaker. Om han hade läst på lite så hade han vetat att vinstmarginalen på elektronik är så liten att det liknar ett skämt. Då har man fan inte råd att ge "extrasaker" åt random-personer som handlar av en.

Ah well, då är jag updated på vad det var för troll som var i farten. Inget att bry sig om, sådant folk gallrar automatiskt bort sig själva från ett så pass hårdregulerat forum som Sweclockers. Frågan är ju om han ens kunnat komma undan på Flashback.

Då glömmer vi honom nu, men tillägnar honom ändå en fin låt, med han själv i huvudrollen.

https://www.youtube.com/watch?v=NZQQdlPoz5g
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

http://www.blocket.se/alvsbyn/ASUS_DSL_N66U_helt_nytt_varstin...

Dels finns ångerrätt och sedan kostar den där 990:- på webhallen så känns lite överpris?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202955-a...

Screencap på annonsen?
Den är nämligen borta.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem

Nypris för denna dator + skärm är ca 9000kr :,(

skärm
Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Välkommen till blocket, där folk ångrar sina köp men ändå vill ha tillbaka större eller orealistiska summor med värdet i åtanke!

Skrivet av Najj:

Screencap på annonsen?
Den är nämligen borta.

Skrev till honom att det är bättre att han ångrar köpet då han troligen kan få max 700 då den finns för 990 ny.
Han maila de tillbaka och tackade för tipset

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obalaan:

Skrev till honom att det är bättre att han ångrar köpet då han troligen kan få max 700 då den finns för 990 ny.
Han maila de tillbaka och tackade för tipset

Alltid trevligt när det visar sig vara en okunnig men förstående säljare. Värre är det dessa personer som typ svarar "Vad vet du? Jag har hållit på (eller de har en vän som hållit på) i flera år med detta och vet allt vad saker är värt" när man ifrågasätter hur de tänker när de slänger upp en dator med en A8 APU och ett R7 250 för över nypris med titel "Extrem och billig speldator"..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Alltid trevligt när det visar sig vara en okunnig men förstående säljare. Värre är det dessa personer som typ svarar "Vad vet du? Jag har hållit på (eller de har en vän som hållit på) i flera år med detta och vet allt vad saker är värt" när man ifrågasätter hur de tänker när de slänger upp en dator med en A8 APU och ett R7 250 för över nypris med titel "Extrem och billig speldator"..

Kan inte annat än att hålla med dig. Flexibla och förstående människor som honom är det bästa. Medan de arroganta och ignoranta får skylla sig själva som resultatet av deras attityd.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Skrivet av Deatlev:

Att skriva att vi sprider falska rykten är lika motsägelsefullt som att sprida godartade rykten. Vi har flera anledningar som hänvisar till att det är en lurendrejare bakom sidan. Låt mig lista dem:

1. Personen klippte dit en "Trygg E-handel" logga trots att den inte var äkta. Resultatet är att denna sida blev listad under bluffbutiker hos tryggehandel.se. Han klipper sedan ut denna och sätter dit en Posten-logga istället.
2. I den urpsrungliga annonsen listas personen som "Adrian G" samt att han bor i Norrköping. En ratsit sökning ger en 19-årig i Norrköping men med namnet "Ahmad Abdulwahab Gaib".
3. Han kallar sig för microsoft-certifierad vilket varken har grund eller bevis.
4. Han hänvisar i en annons endast till sig själv. Han lägger sedan upp en annan annons där han har en nylanserad sida (techomeck.se). Där står det plötsligt att han har personal.
5. En ny person "Adrian Bertsson" dyker upp. Finns ingen person i hela Sverige som har detta namn. (källor: hitta.se, eniro.se, ratsit.se, google-sökning gav ej resultat).
6. Denna Ahmad finner sig även på tradera via nicket "ahmadoo" och marknadsför sidan.
7. Svenskan representerar inte enligt företagsnormer en tillförlitlig sida. Seriösa handlare/företag spenderar tid på att få det ordentligt gjort.
8. Det finns ej någon kontakt-info på sidan. Ett väldigt typiskt stildrag för bluffmakare. Detta är även en anledning till varför den inte får inneha Trygg E-Handel loggan.
9. Bilderna på sidan är stulna från andra användare på andra forum.

Till sist har vi även den största anledningen enligt mig!
10. Det står ej villkor, rättigheter eller metoder. Detta ska finnas tillgängligt för kunder enligt svensk lag för att bedriva e-handel. (Källa Lag 2002:562 om elektronisk handel)

Angående numer ett, han även skrev paypal med blå stil, så det såg ut att höra ihop med postloggan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Här är en riktig höjdare jag hittade på Blocket.

Citat:

Helt ny och Grym Speldator billigt

Hejsan nu är det så att jag byggde ihop en speldator nyligen så allt är sprillans nytt. Men för ett par dagar sedan fick jag ett samtal om att jobba utomlands och jag tog den nu behöver jag få sålt min dator. Datorn gick på omkring 4500:- att bygga.
Vill ha 3500:- hämtar ni den utan tjafs och massa frågor så släpper jag den för 3000:- hör jag masså frågor i telefonen och du vill ge mig mindre än 3500 så lägger jag på..

Lite spec:
AMD FX dualquad processor med 3.80Ghz
4gb Ram minne
64bits
Amd Radeon R9 270 2Gb minne

Har spelat Battlefield 3 på ultra och Battlefield 4 på halvt ultra utan några fel.
Gta V har jag spelat på ultra med

Seriösa köpare!!

Det här med att folk ska flytta/jobba utomlands verkar vara ganska vanligt när dem ska sälja något, men hela annonsen i övrigt luktar oseriös på lång väg.
Tur att man inte köper saker via Blocket längre och tycker synd om dem som verkligen går på dessa nitlotter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Här är en riktig höjdare jag hittade på Blocket.

Det här med att folk ska flytta/jobba utomlands verkar vara ganska vanligt när dem ska sälja något, men hela annonsen i övrigt luktar oseriös på lång väg.
Tur att man inte köper saker via Blocket längre och tycker synd om dem som verkligen går på dessa nitlotter.

"Dualquad processor", "frågar du massor lägger jag på"

Ja du.. jag tycker att en säljare som inte vill svara på frågor om sin annons är oseriös och för övrigt tycker jag det också är oacceptabelt.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/skaraborg/En_spel_data_61467511.htm?ca=...

"Spel data"
Q6600 och 7600 GT...
1500 kr.

http://www.blocket.se/stockholm/Dell_stationar_Speldator_och_...

Speldator med GT 230 4GB (finns max med 1,5 GB) och i3-530.
2500 kr.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av Deatlev:

"Dualquad processor", "frågar du massor lägger jag på"

Ja du.. jag tycker att en säljare som inte vill svara på frågor om sin annons är oseriös och för övrigt tycker jag det också är oacceptabelt.

skickade en fråga till gabbe
"så om jag inte frågar vad det är för processor,moderkort,nätagg & om det bara är en hdd & ingen ssd. så säljer du den för 3000kr tolkar jag det korrekt ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Om det är någon som är bra på metadata i bilder, och kan en del om ändra upplösning utan att ändra dpi vore det kul om man kunde sända över ett PM har lite problem med vissa bilder.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

OK nu faller Yxan det får bära eller brista. är det verkligen Ahmad´s bilder bara att han skrivit 2015 istället för 2012 så är det bra märkligt varför ljuga en vit lögn om det är ens egna bilder.. jag anklagar inte heller att han stulit utan frågar hur det blev med 3års mellanskillnad

Skrivet av Deatlev:

Att skriva att vi sprider falska rykten är lika motsägelsefullt som att sprida godartade rykten. Vi har flera anledningar som hänvisar till att det är en lurendrejare bakom sidan. Låt mig lista dem:

1. Personen klippte dit en "Trygg E-handel" logga trots att den inte var äkta. Resultatet är att denna sida blev listad under bluffbutiker hos tryggehandel.se. Han klipper sedan ut denna och sätter dit en Posten-logga istället.
2. I den urpsrungliga annonsen listas personen som "Adrian G" samt att han bor i Norrköping. En ratsit sökning ger en 19-årig i Norrköping men med namnet "Ahmad Abdulwahab Gaib".
3. Han kallar sig för microsoft-certifierad vilket varken har grund eller bevis.
4. Han hänvisar i en annons endast till sig själv. Han lägger sedan upp en annan annons där han har en nylanserad sida (techomeck.se). Där står det plötsligt att han har personal.
5. En ny person "Adrian Bertsson" dyker upp. Finns ingen person i hela Sverige som har detta namn. (källor: hitta.se, eniro.se, ratsit.se, google-sökning gav ej resultat).
6. Denna Ahmad finner sig även på tradera via nicket "ahmadoo" och marknadsför sidan.
7. Svenskan representerar inte enligt företagsnormer en tillförlitlig sida. Seriösa handlare/företag spenderar tid på att få det ordentligt gjort.
8. Det finns ej någon kontakt-info på sidan. Ett väldigt typiskt stildrag för bluffmakare. Detta är även en anledning till varför den inte får inneha Trygg E-Handel loggan.
9. Bilderna på sidan är stulna från andra användare på andra forum.

Till sist har vi även den största anledningen enligt mig!
10. Det står ej villkor, rättigheter eller metoder. Detta ska finnas tillgängligt för kunder enligt svensk lag för att bedriva e-handel. (Källa Lag 2002:562 om elektronisk handel)

så tänkte skriva ner hela min mail historik med Ahmed (anledningen varför jag inte gjort det innan var att andra gånger ja gjort det så har ja fått indikationer på att annonsören har hittat Sweclockers tråden och då slutat svara på mina mail.) alla hans svar kommer vara understrukna

Citat:

hej har du nån hemsida ?

Hej XXXXXXX

Nej tyvärr inte än, men jag jobbar på saken. Om det är något speciellt är det bara att fråga. Just nu ingår alla av Windows 8.1, Office 2013 & bitdefender 2015 om du handlar en dator så passa på om fallet är så.

Mvh
Ahmad

Du kanske är också intresserad av årets topsäljare: http://www.blocket.se/vi/61496548.htm

har du något företag ?
eller är det privatperson som jag handlar med ?

Hej XXXXXXX!

Nej har inget bolag än, vilket gör att jag kan erbjuda mycket lägre kostnader än vad de med bolag kan. Då jag inte behöver betala ut några andra utgifter än själva komponent kostnaden.

Mvh
Ahmad G


Hej igen!

Tänkte bara höra om ni fortfarande är intresserande, då det numera ingår ett helt nytt
kvalitets tangentbord, mus & musmatta kit från CM Storm utan extra kostnad, utöver allt annat. (Ord: 549 kr)
Så slå till idag eller i veckan om ni hade tänkt slå till, för att få ut mest för minst summa cash!

Med vänlig hälsning
Ahmad G

vadå så du går +-0 kronor på varje dator ?
sen går det att hitta liknande datorer för samma pris fån dom stora butikerna..

[u]
Hej kära xxxxxxx!

Nea, inte riktigt. Eftersom jag inte har någon fysisk butik & anställda kan jag dra ner på mina marginaler relativt mycket. Och i och med att jag är certifierad i båda operativsystem & server-park erbjuder Microsoft billigare priser på deras mjukvara.

Faktum är att jag till och med är flera tusenlappar billigare än stora butikskedjor ibland, ta bilden som exempel. Skulle du handla dessa komponenter på egen hand och bygga själv skulle du i det här fallet förlora hela 1500 kr. Då man kan få samma paket av mig för endast 4490 kr istället för 6000 kr som på Webhallen. Dessutom får man med ett dubbelt så bra och dyrt antivirus av mig.

- Uppdaterad och stabiliserad DNS-leverantör för 100% uptime, uppdaterade SEO-inställningar.

- Schysta villkor och regler som gäller när man handlar från oss, finns upplagda under kassafliken.

- Missförståndet mellan oss och trygg e-handel är nu ordnat, därmed deras länk om vår sida borttagen:
https://www.tryggehandel.se/2015/07/tech-meck-www-techomeck-s...

- Alltid spårbar frakt och Paypal's köparskydd som gäller, där felaktig leverans eller ingen alls = alla pengarna tillbaka.
https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-safety-and-secur...

- Massa andra små fix bland annat i FAQ formuläret , allt för en tryggare och smidigare affär mellan oss och våra kunder.
http://www.techomeck.se/#!faq/c17ra

Hej igen xxxxxxx!

Ja, precis under "om oss" fliken hittar du två tidigare kunders & en polare till mig jag byggt datorer åt.
Angående Bitdefender total security är det ett år PRO kod som ingår, ingen demo version eller annat gratis trams.
Tack för dina frågor, och ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning
Ahmad Gaib

okej bra kan du maila över Microsoft certifikatet ?

så till nästa fråga om "om oss sidan" det finns tre bilder dom som var 2 kunders datorer & en kompis.
är du medveten om att dom bilderna som ska vara från 2015 så är Youtube klippet från 2012 ?

"karls bygge" denna bild hittar jag på
http://techreport.com/review/23624/how-to-build-a-pc-the-tech...
&
http://www.daskeyboard.com/blog/should-you-build-or-buy-your-...

kan också hitta hela guiden på Youtube spola fram till 35:19
https://www.youtube.com/watch?v=ea_bs5G1yYU

"Eriks bygge" om det är du som har användarkonto "PathOfTheRighteousMan" så borde du fått ett meddelande i din inkorg, svara gärna. även denna är från 18 april 2012.
http://www.overclock.net/t/912437/how-to-photograph-your-rig/...

"Omars bygge" bläddra fram till sidan 11
http://www.pcworld.com/article/2041645/pcs-strut-their-e3-stu...

Har alla dessa stora sidor som pcworld, daskeyboard, techreport använt dina bilder ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Här är en riktig höjdare jag hittade på Blocket.

Det här med att folk ska flytta/jobba utomlands verkar vara ganska vanligt när dem ska sälja något, men hela annonsen i övrigt luktar oseriös på lång väg.
Tur att man inte köper saker via Blocket längre och tycker synd om dem som verkligen går på dessa nitlotter.

Något sinne för affärer verkar inte personen ha iallafall. Lägga på pga. för många frågor? Undrar hur många medvetna kunder han tappar bara för att han vägrar svara på nödvändiga frågor..

Skrivet av Grönahunden:

OK nu faller Yxan det får bära eller brista. är det verkligen Ahmad´s bilder bara att han skrivit 2015 istället för 2012 så är det bra märkligt varför ljuga en vit lögn om det är ens egna bilder.. jag anklagar inte heller att han stulit utan frågar hur det blev med 3års mellanskillnad

så tänkte skriva ner hela min mail historik med Ahmed (anledningen varför jag inte gjort det innan var att andra gånger ja gjort det så har ja fått indikationer på att annonsören har hittat Sweclockers tråden och då slutat svara på mina mail.) alla hans svar kommer vara understrukna

okej bra kan du maila över Microsoft certifikatet ?

så till nästa fråga om "om oss sidan" det finns tre bilder dom som var 2 kunders datorer & en kompis.
är du medveten om att dom bilderna som ska vara från 2015 så är Youtube klippet från 2012 ?

"karls bygge" denna bild hittar jag på
http://techreport.com/review/23624/how-to-build-a-pc-the-tech...
&
http://www.daskeyboard.com/blog/should-you-build-or-buy-your-...

kan också hitta hela guiden på Youtube spola fram till 35:19
https://www.youtube.com/watch?v=ea_bs5G1yYU

"Eriks bygge" om det är du som har användarkonto "PathOfTheRighteousMan" så borde du fått ett meddelande i din inkorg, svara gärna. även denna är från 18 april 2012.
http://www.overclock.net/t/912437/how-to-photograph-your-rig/...

"Omars bygge" bläddra fram till sidan 11
http://www.pcworld.com/article/2041645/pcs-strut-their-e3-stu...

Har alla dessa stora sidor som pcworld, daskeyboard, techreport använt dina bilder ?

Han ljuger så det står härliga till. Dels. så skulle han inte gå runt om han skulle ta underpriser för sina produkter och eftersom han inte har ett företag (Därför ingen leverantör av komponenter och därigenom inte får använda sig av bolagspriser och skattelättnader) så kostar det exakt för honom vad det kostar för en vanlig konsument. Att han sedan skulle slänga in en massa mjukvara som även den kostar pengar betyder att han skulle gå en hel del back för varje order. Vi snackar alltså om en person som skulle gå i personlig konkurs efter bara några ordnar. För någon lönsam affärside är det dock inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Hur kommer det sig att denna Ahmad inte står som innehavare av företaget på Ratsit?

Vad heter firman? Hittar inget. De skriver ju rakt ut att de jobbar svart, för att det blir billigare för kunden

Citat:

Är ni ett företag eller privat, behöver man vara skeptisk?

För tillfället är vi två privatpersoner som driver denna verksamhet. Varför vi valt att marknadsföra oss som privatpersoner istället för ett företag grundar sig i att vi då kan erbjuda er billigare priser. Då utgifterna ökar markant när man f-skattar sig som småföretagare, en ökning som många andra annars brukar lösa genom att höja priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Vad heter firman? Hittar inget. De skriver ju rakt ut att de jobbar svart, för att det blir billigare för kunden

Kan det inte räknas som hobbyverksamhet på något vänster? Dock är jag ju övertygad av att allt är en bluff, men det blev väl en sakfråga