Windows Update ERROR CODE : 80070057 (W7)

Permalänk

Windows Update ERROR CODE : 80070057 (W7)

Hej hej. Det är såhär att jag har problem med windows update. Jag kan inte installera 4 uppdateringar som ligger i windows update. Felkoden jag får är "80070057". Varje gång jag stänger av datorn så försöker den uppdatera och varje gång jag startar datorn så har dem misslyckats. Har googlat felkoden men har inte hittat något som hjälpt.

Permalänk
Medlem

Lite svårt att veta när du inte skriver vad du testat med, men har du provat dessa:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/troubleshoot-probl...
https://support.microsoft.com/sv-se/kb/947821

Permalänk
Skrivet av Morgan:

Lite svårt att veta när du inte skriver vad du testat med, men har du provat dessa:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/troubleshoot-probl...
https://support.microsoft.com/sv-se/kb/947821

Jag har testat båda igår, den första länken hjälpte ingenting. Den andra länken testade jag igår, dock laddade jag kanske ner en annan version av det programmet. För när jag startade det så kom det upp "Uppdateringen kan inte tillämpas på datorn". Men när jag testade att hämta programmet från din länk så funkar det att uppdatera. Men märkte nu att det är uppdatering "KB947821" som vill installeras och detta går bra. Men när jag starta programmet igen så vill den installera samma uppdateringen igen. Om jag går in och kollar på historiken i windows update så står det att den uppdateringen lyckades, men endå vill den installera den igen. Detta kanske låter lite kluddigt men jag tror du förstår vad jag menar

Edit: Testade att installera alla valfria uppdateringar och bockade bort alla viktiga, detta slutade med att 3 av 6 uppdateringar installerades och , på dem andra stod det att dem misslyckades och samma felkod som på alla andra uppdateringar. Det som misslyckades har alla "uppdatering för windows 7 x64 baserade system" i namnet om det spelar någon roll

Permalänk
Medlem

Gå in i felsäkert läge och försök köra windows update.
Sök efter virus och stäng sedan av antivirus programmet (är ju bara en kort stund).
Försök ladda ner uppdateringarna manuellt från Microsofts sidor.

Permalänk
Skrivet av Morgan:

Gå in i felsäkert läge och försök köra windows update.
Sök efter virus och stäng sedan av antivirus programmet (är ju bara en kort stund).
Försök ladda ner uppdateringarna manuellt från Microsofts sidor.

Gick inte att köra windows update i felsäkertläge, ingenting hände och när jag försökte köra en manuell uppdatering stod det att det inte fungerade i felsäkertläge. Testa även att uppdatera dem uppdateringar som det står manuellt innan jag gick in i felsäkertläge och det blev samma felkod då.

Virus scan har jag gjort sedan tidigare med diverse malware program osv så det är redan avklarat.

Permalänk
Medlem

Kör sfc /scannow i en kommandopromt för att se att det inte är fel på några systemfiler. Annars får du väl köra en systemåterställning till en tid före dessa uppdateringar och hoppas att det fungerar. Annars återstår väl bara en större återställning om du verkligen vill ha in dessa uppdateringar. Är de viktiga?

Permalänk
Skrivet av Morgan:

Kör sfc /scannow i en kommandopromt för att se att det inte är fel på några systemfiler. Annars får du väl köra en systemåterställning till en tid före dessa uppdateringar och hoppas att det fungerar. Annars återstår väl bara en större återställning om du verkligen vill ha in dessa uppdateringar. Är de viktiga?

Ska jag köra det i felsäkertläge eller? Systemåterställning kommer inte hjälpa då jag har haft detta problemet i säkert mer än ett halv år. Måste komma förbi dessa uppdateringarna för att komma åt windows 10 uppdateringen. Vet dock inte om jag är så sugen på windows 10. Har redan funderat på att blåsa båda hårddiskarna så får väl bli det

Permalänk
Medlem

Nej, du öppnar en kommandopromt (cmd.exe) och skriver in kommandona.

Permalänk
Skrivet av Morgan:

Nej, du öppnar en kommandopromt (cmd.exe) och skriver in kommandona.

Okej, körde den precis och den hittade inga fel. Finns där inga andra alternativ o testa utan det får bli formatering då?