Ingen windows 10 ikon?

Permalänk
Medlem

Ingen windows 10 ikon?

Hej!
Är det någon som vet varför jag inte får möjlighet att uppgradera till windows 10? Har Windows 7 Home Premium 64-bit. Det gäller väl även för mitt operativsystem eller?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

har du uppdaterat ditt nuvarande operativsystem?
testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cinex:

har du uppdaterat ditt nuvarande operativsystem?
testa det.

Har några uppdateringar som ligger i windows update. Får testa kör dem. Tack!
Annan fråga; är det värt att uppdatera? Stora nackdelar?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

det enda problemet jag hade var att det inte alltid startade datorn.
men det gick lätt att åtgärda genom att slå av snabbstart i energiinställningar.
sen så är den nya webbläsaren edge inte riktigt färdig, men den funkar. finns inga tillägg till den bara.
annars är jag mycket nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Har några uppdateringar som ligger i windows update. Får testa kör dem. Tack!
Annan fråga; är det värt att uppdatera? Stora nackdelar?

Finns en stor tråd om Windows 10 här.

Du kan uppgradera Windows här.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

@cappe: För att få ikonen på windows 7 behöver du:

- Windows 7 SP1 installerat
- IE11 installerat
- kb2952664 installerad
- kb3035583 installerad

Efter det ska ikonen komma fram förr eller senare. (Finns sätt att tvinga fram den (läs .bat-filer))

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

- IE11 installerat
- kb2952664 installerad
- kb3035583 installerad

Efter det ska ikonen komma fram förr eller senare. (Finns sätt att tvinga fram den (läs .bat-filer))

eeeeller så laddar man ner det via Microsoft bara, precis som @Cooling23 sa
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

@solomon: Inget krav på att reservera alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

@solomon: Inget krav på att reservera alltså?

Nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

- IE11 installerat
- kb2952664 installerad
- kb3035583 installerad

Skrivet av solomon:

eeeeller så laddar man ner det via Microsoft bara, precis som @Cooling23 sa
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Tack för länken.
Går väl även att få på svenska om jag installerar via den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om du fått det fixat eller ej, men jag följde de följande stegen för att fixa Windows 7 Home Premium på min laptop där jag ej fick upp någon uppdateringsikon, men efter denna procedur så kom den fram.
Kopierar mitt inlägg som svar från tråden "Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?".

"Till er som inte fått det fungera på t.ex. Windows 7 Home Premium så har iallafall jag hittat en lösning som fungerade utmärkt för mig. Hade problem med att få fram ikonen på min bärbara så jag sökte runt och hittade ett knep, lyckas inte hitta länken där jag laddade ner bat-filen, men har laddat upp den igen på TinyUpload.

Det jag gjorde:
1. Högerklicka filen och kör som administratör.
2. Klicka sig fram till där det finns en meny på 5 alternativ, varav sista är EXIT
3. Kollar saknade uppdateringar med att klicka 1, och går sedan tillbaka(med klick)
4. Tog alternativ 2, Quick-Method #1 [JC from....]
5. Och då ploppade ikonen upp.

BAT-fil: http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=5839197798269186....

Hoppas det hjälpte!

Mvh,
Davvarn"

Edit: Eller så kan du ladda ner uppdateringen direkt via verktyget, vilket borde vara smidigare

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Vet inte om du fått det fixat eller ej, men jag följde de följande stegen för att fixa Windows 7 Home Premium på min laptop där jag ej fick upp någon uppdateringsikon, men efter denna procedur så kom den fram.
Kopierar mitt inlägg som svar från tråden "Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?".

"Till er som inte fått det fungera på t.ex. Windows 7 Home Premium så har iallafall jag hittat en lösning som fungerade utmärkt för mig. Hade problem med att få fram ikonen på min bärbara så jag sökte runt och hittade ett knep, lyckas inte hitta länken där jag laddade ner bat-filen, men har laddat upp den igen på TinyUpload.

Det jag gjorde:
1. Högerklicka filen och kör som administratör.
2. Klicka sig fram till där det finns en meny på 5 alternativ, varav sista är EXIT
3. Kollar saknade uppdateringar med att klicka 1, och går sedan tillbaka(med klick)
4. Tog alternativ 2, Quick-Method #1 [JC from....]
5. Och då ploppade ikonen upp.

BAT-fil: http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=5839197798269186....

Hoppas det hjälpte!

Mvh,
Davvarn"

Edit: Eller så kan du ladda ner uppdateringen direkt via verktyget, vilket borde vara smidigare

Tack för svar! Tänkte testa via verktyget. Kommer det även på svenska då?
Har ett annat problem också, tänkte ju blåsa hela datorn nu när jag installerar windows 10 men har ingenstans att göra backup på mina grejer för allting (bilder, videos, dokument etc). Någon som vet ett bra ställe att lagra sina ställen på? Någon molntjänst?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Tack för länken.
Går väl även att få på svenska om jag installerar via den?

Mitt blev på svenska även fast jag valde engelska.. >.<

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av cappe:

Någon som vet ett bra ställe att lagra sina ställen på? Någon molntjänst?

Dropbox har alltid funkat för mig, fast de var ett tag sen man använde de senast.

Permalänk
Medlem

Okej har nu alltså försökt fixa Windows 10. Hade en gammal hårddisk, la in allting på den och försökte sedan installera windows men eftersom jag sitter på en liten 64gb hårddisk som SSD så hade jag ingen plats kvar på hårddisken och fick ett felmeddelande vid installation av windows 10.

Gick då in i SSDN och försökte i princip radera alla mappar jag såg som tog någon plats då jag tänkte att jag ändå skulle formatera disken och hade ju ändå kopierat över allt av värde.

Sagt och gjort så kan jag nu varken komma in på nedladdningssidan till windows 10 via internet explorer, sidan är bara blank på denna urusla webbläsare. Förösökte laddan ned chrome igen men eftersom jag redan gått bananas i massa random mappar så vill den inte installera heller utan får något felmeddelande. Nu sitter jag här alltså med en halvfunktionell dator utan att kunna installera W10, vad gör jag?

EDIT: Har nu startat om datorn i hopp om att jag kunde lösa det, nä nu har den alltså krympt från 20gb till 12gb och är åter igen på ruta 1 där jag inte kommer kunna installera W10 pga för lite plats. Vad ska jag göra egentligen?

EDIT 2: Lyckats dra ned Firefox...får se om W10 vill installera nu.

Visa signatur