i stort behov av hjälp ..........

Permalänk

i stort behov av hjälp ..........

Körde XP pro på burken.....har 6 diskar. 4st 36gb scsi och 2st 200gb IDE.

Använde min ena 200gb till alla filmer o program.
Fick problem med system32 mappen efter en avinstallation av ett program, så jag valde att blåsa c: o installera om XP pro.
Sagt och gjort, efter ominstallationer så vill inte xp läsa min ena 200gb med alla mina grejer.........det står i diskhanteraren att hd :n är oläsbar, samt i partition magic 8 att partitionstypen på min 200gb är type 42.....nån som vet hur jag får fixat eller räddat all min programvara från hårddisken utan att behöva formattera den....

Mvh R

Permalänk

ingen som kan hjälpa ?????

Permalänk
Medlem

Java ska man säga?

Mycket diskar det där som kan förvilla en läsare. Försöker filtrera bort allt ovidkommande och då blir det inte mycket kvar annat än att du skall ta bort alla diskar utom systemdisken.

OK!

Säkra en schysst installation. Plugga in övriga diskar en i taget och verifiera att den finns där på det sätt du önskar, åsså tar du nästa å nästa ....

Återkom så snart du tappat greppet och berätta vad som händer.

Lycka till!

Permalänk

hehehe, skall testa det omgående.

Permalänk

fortfarande är min 200gb dynamisk, och oläsbar enligt diskhanteraren.
den fungerade perfekt innan jag installerade om.

Permalänk

Har du kört in drivrutiner så att XP fattar diskar större än 137GB (vilket den inte gör som default), ex kan du lägga in SP1.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Hedersmedlem

Ravetrancer: Vi låser vanligtvis trådar som "bumpas", men eftersom du är nyregisterad och eftersom diskussionen fortsatt efter din bump så låter jag det vara. Tänk på det till nästa gång bara.

Se §4 här: http://forum.sweclockers.com/regler.html

Permalänk

SP1 är installerat och min andra 200gb som var tom kunde jag gör om till standard disk, fast då stog det att man skule förlora all data....+ att man fick formattera om den.

Kennel: Det var inte min mening att bumpa.....sorry

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är ny här.. Hur bumpar man och vad gör man?

Permalänk
Medlem

§4 Bumping
Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping).