Det här med Blocket...

Permalänk

Haha du e fan kung! Synd bara att lilla Achemd antagligen läserr detta och vet att din beställning kommer returneras =p.

Vad fick du in på hästarna?

Skrivet av fredde997:

Hade lite pengar över från förra veckans trav

Köp Harry Boy!

EDIT ninja

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCannot:

Stopp ett tag! Är bilden photoshoppad eller står det verkligen "[...] för dig som vill ha så lite som möjligt"? Jag får riktiga "Twilight Zone"-vibbar...

http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/2250d99f-05c2-c13...

Om man dessutom kollar på andra bilden ser man ett AMD Referenskort och ett Asus ROG-moderkort, och tittar man ännu närmare ser man att han har använt en grå penna för att sudda ut "Radeon" på kortet, haha.

Skrivet av fredde997:

https://imgur.com/z9IGs5l

Fan jag glömde skriva att frakten kostade också! Så det hamnade på 4.5k! Kvittot har ni över

Edit: 5an blev en 2a ..

Hoppas du inte är rädd för att inte få tillbaka dina pengar. Man vet aldrig. Om man inte orkar se till att saker och ting är ordentligt gjorda så kanske man faller under kategorin oseriös, alternativt bedragare. Det återstår att se då. Håll oss uppdaterade.

Om du vill höra min åsikt tycker egentligen att det var dumt gjort av dig. Nu finansierar du hans tillväxt. Du ska definitivt använda dig av ångerrätten. Om han nekar dig så ska du förklara för honom att han som säljare - företag eller privatperson - ska hålla vad som lovats. Om han skriver att han erbjuder ångerrätt står detta i erat "avtal" mellan varandra. Ett brutet sådant kan han bli åtalad och dömd för. Se köplagen om du vill läsa själv.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Jag mår lite illa nu efter att ha läst lite här i tråden. Ni borde markera den med "Varning för känsliga läsare".

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Deatlev:

Hoppas du inte är rädd för att inte få tillbaka dina pengar. Man vet aldrig. Om man inte orkar se till att saker och ting är ordentligt gjorda så kanske man faller under kategorin oseriös, alternativt bedragare. Det återstår att se då. Håll oss uppdaterade.

Om du vill höra min åsikt tycker egentligen att det var dumt gjort av dig. Nu finansierar du hans tillväxt. Du ska definitivt använda dig av ångerrätten. Om han nekar dig så ska du förklara för honom att han som säljare - företag eller privatperson - ska hålla vad som lovats. Om han skriver att han erbjuder ångerrätt står detta i erat "avtal" mellan varandra. Ett brutet sådant kan han bli åtalad och dömd för. Se köplagen om du vill läsa själv.

Jadå, jag vet vad som är rätt och fel . Kan dra tillbaka pengarna på PayPal inom 45 dagar. Finansierar hans tillväxt tror jag inte så mycket på med tanke på allt som står här och alla varningsklockor. Jag gör detta mest för underhållning och ren spänning

Självklart ska jag hålla er uppdaterade. Kanske startar en egen tråd om det. Ifall jag inte ballar ur och avbeställer datorn..

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Skrivet av fredde997:

https://imgur.com/z9IGs5l

Fan jag glömde skriva att frakten kostade också! Så det hamnade på 4.5k! Kvittot har ni över

Edit: 5an blev en 2a ..

5% moms jäklar vad fint att du slipper 25% moms

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

det finns ingen Ljungberg i Malmö enligt vad jag sökt..
med den texten så skulle gissa att ja får svar från hassan, achmed, eller Khalid,

Jag hittade 123 Ljungberg i Malmö, så jag vet inte hur du sökte..

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Jag hittade 123 Ljungberg i Malmö, så jag vet inte hur du sökte..

Jag hittade inget svar på hitta.se

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av compaq älskaren:

Jag hittade inget svar på hitta.se

Söker du på "Ljungberg Malmö" på hitta.se så får åtminstone jag 257 st person-träffar.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

fick svar från "J.Ljungberg" det blev Janne nilsson

Värsting multimedia & HD Film stationär dator är ett riktigt prestanda monster.

Citat:

Amd seprom 140. Grafik nvidia kan vara 9500gt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fick svar från "J.Ljungberg" det blev Janne nilsson

Värsting multimedia & HD Film stationär dator är ett riktigt prestanda monster.

Wow, jag visste inte att det fanns enkärniga processorer till AM3. 140 kom i juli 2009, men det kom två efter det, september 2010 och december 2010. 140 går i 2,7 GHz så måste ju vara klockad. Den kostade som ny 36 dollar...
9500 GT kostade 46 dollar. Har svårt att tro att den någonsin var en speldator.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Wow, jag visste inte att det fanns enkärniga processorer till AM3. 140 kom i juli 2009, men det kom två efter det, september 2010 och december 2010. 140 går i 2,7 GHz så måste ju vara klockad. Den kostade som ny 36 dollar...
9500 GT kostade 46 dollar. Har svårt att tro att den någonsin var en speldator.

kan man ens överklocka processorer på sketna datorer från packard bell ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kan man ens överklocka processorer på sketna datorer från packard bell ?

Kan säljaren ens klocka?
Men folk har fått upp den i 3,86 GHz. Med billiga moderkort kom man upp i ca 3 GHz, så kanske det går.

http://www.overclock.net/t/1005739/what-unlocks-the-unlockabl...
Sempron 140 kan ibland låsas upp till Athlon II X2 440.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Kan säljaren ens klocka?
Men folk har fått upp den i 3,86 GHz. Med billiga moderkort kom man upp i ca 3 GHz, så kanske det går.

http://www.overclock.net/t/1005739/what-unlocks-the-unlockabl...
Sempron 140 kan ibland låsas upp till Athlon II X2 440.

ja billiga moderkort men det är ju skillnad på dom man skälv köper och från märkesdatorer ?
tänkte inte på processorn utan moderkortet från Packard bell nån form av upplåsning i Bios lär det ju inte finnas.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag mår lite illa nu efter att ha läst lite här i tråden. Ni borde markera den med "Varning för känsliga läsare".

NSFW

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

[quote postid="15616676" userid="192428" name="Deatlev"]
http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/2250d99f-05c2-c13...

Om man dessutom kollar på andra bilden ser man ett AMD Referenskort och ett Asus ROG-moderkort, och tittar man ännu närmare ser man att han har använt en grå penna för att sudda ut "Radeon" på kortet, haha.

Lol snacka om proffsigt

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

De övriga produkterna finns inte kvar på Techomeck.
http://www.techomeck.se/#!shop/c1ng0

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av ShatteredXs:

[quote postid="15616676" userid="192428" name="Deatlev"]
http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/2250d99f-05c2-c13...

Om man dessutom kollar på andra bilden ser man ett AMD Referenskort och ett Asus ROG-moderkort, och tittar man ännu närmare ser man att han har använt en grå penna för att sudda ut "Radeon" på kortet, haha.

Lol snacka om proffsigt

nätagget andra bilden.
http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/0fe2ad48-294e-433...

snälla hej kom och hjälp mig, grundkurs i Photoshop är kanske något som borde satsas på .. andra bilden nätagget (fast Achmed glömde ovandelen med klisterlappen)
http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/0c6ce6a1-2298-acc...

så till mitt bidrag det ska inte vara för bra men det håller väl Achmed standard ?
hela grejen med att sälja elektronik är ju att sudda ut loggan med paint så det blir lite svårare hitta att det finns billigare på andra ställen.. varför inte ha ett liten tävling bästa "terjade" Achmed bilden vinner ?

för alla er som undrar vad terjade är för något så var det naturfotografen Terje Hellesö som photoshoppade in grävlingar, lodjur, mårdhund, osv. terje hade iallafall lite stil & försökte dölja det han ändrat achmed försöker ju inte ens.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

nätagget andra bilden.
http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/0fe2ad48-294e-433...

snälla hej kom och hjälp mig, grundkurs i Photoshop är kanske något som borde satsas på .. andra bilden nätagget (fast Achmed glömde ovandelen med klisterlappen)
http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/0c6ce6a1-2298-acc...

så till mitt bidrag det ska inte vara för bra men det håller väl Achmed standard ?
hela grejen med att sälja elektronik är ju att sudda ut loggan med paint så det blir lite svårare hitta att det finns billigare på andra ställen.. varför inte ha ett liten tävling bästa "terjade" Achmed bilden vinner ?
http://i.imgur.com/bDhDPGb.png?1

för alla er som undrar vad terjade är för något så var det naturfotografen Terje Hellesö som photoshoppade in grävlingar, lodjur, mårdhund, osv. terje hade iallafall lite stil & försökte dölja det han ändrat achmed försöker ju inte ens.

Datorerna på bilderna har ju inte ens samma delar så det är väl för att dölja det. Skärmarna, laptopen och mus/tangentbordsseten däremot är det ju för att försvåra en prisjaktssökning. Väldigt konsekvent 250-300 kr över billigaste butiken dock

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Datorerna på bilderna har ju inte ens samma delar så det är väl för att dölja det. Skärmarna, laptopen och mus/tangentbordsseten däremot är det ju för att försvåra en prisjaktssökning. Väldigt konsekvent 250-300 kr över billigaste butiken dock

jo ja vet varför han gör det men likväl är det så amatörmässigt så ja mår illa..
inte lust med ett bidrag till sketna terjade bilder ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hökat här länge men längessen jag själv postat.

Denna stötte jag på idag och var bara tvungen...

http://www.blocket.se/blekinge/Grymt_bra_speldator_61343229.h...

"grymt bra speldator"

Klickar in och ser ett GT720... vad säger man? Man blir så trött...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

5% moms jäklar vad fint att du slipper 25% moms

Ja, det är också rent påhitt för 5% momssats finns inte i sverige överhuvudtaget.

Finns endast 25%, 12%, 6% och 0%, och alla dessa har regler och krav etc.

Man kanske skulle ta och tipsa skatteverket om denna skattesmitare.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

måste ju älska att kvittot säger "order numer" istället för ordernummer
samma gäller "kund numer" och "artikel numer"

och hur kan han ha skatt på något som han inte skattar? och 5% moms bara?

*EDIT*

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Inaktiv

För att få uppmärksamhet, och det funkade ju

Permalänk
Inaktiv

Kanske lite offtopic men har ni några tips hur man kollar upp skojare på förhand innan man skickar iväg pengar? Blocketpaketet är relativt säkert antar jag men jag vill vara mer säker än så.

Permalänk

Ja du.... Många idioter på blocket som försöker lura folk på pengar.. Bästa är att åka och testa grejerna innan köp!

Skrivet av anon114264:

Kanske lite offtopic men har ni några tips hur man kollar upp skojare på förhand innan man skickar iväg pengar? Blocketpaketet är relativt säkert antar jag men jag vill vara mer säker än så.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Kanske lite offtopic men har ni några tips hur man kollar upp skojare på förhand innan man skickar iväg pengar? Blocketpaketet är relativt säkert antar jag men jag vill vara mer säker än så.

Fråga om deras uppgifter och validera dem. Jag brukar använda mig av www.eniro.se och www.ratsit.se

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Skrivet av Deatlev:

Fråga om deras uppgifter och validera dem. Jag brukar använda mig av www.eniro.se och www.ratsit.se

spelar ju mindre roll om man vet namn personnummer, adress, polisen gör inget och utredningen blir oftast nerlagd.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Många sorterar nog efter pris och då kommer den komma högst upp. Annonser med budgivning brukar ju dock ha priset satt till 1;- och sen får man buda.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |