Asus Maximus VI Impact Låg max volym i windows och spel

Permalänk
Medlem

Asus Maximus VI Impact Låg max volym i windows och spel

Har problem med lågt ljud i windows och i spel fast jag drar upp ljudet till max. Laddat ner alla versioner jag kan hitta till moderkortets ljudkrets men problemet kvarstår. Är det så illa att det är defekt ljudkort eller är det mjukvaran den är fel på?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jays_swe:

Har problem med lågt ljud i windows och i spel fast jag drar upp ljudet till max. Laddat ner alla versioner jag kan hitta till moderkortets ljudkrets men problemet kvarstår. Är det så illa att det är defekt ljudkort eller är det mjukvaran den är fel på?

Hej,
Blev det så efter uppdatering till Windows 10?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta har hänt min flickvän nyligen också, efter att jag ominstallerat Windows 8.1 på henne dator (hon har också ett ASUS VI Impact). För att kunna spela måste hon ha volymen på minst 80% men tidigare var det för högt redan vid 15-20%. Hörlurarna är Qpad QH-85.

Kan det vara problem med själva ljudkortet eller är det drivrutinerna som spökar?

EDIT: Kanske @ASUS_Caroline känner till om detta problem och har en lösning på detta?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@ASUS_Caroline: Avänder windows 8.1

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Inaktiv

@Icte @Jays_swe
Prova detta:
1. Högerklicka på högtalarikonen i taskbar och välj Playback Devices.
2. Markera din standardenhet för ljud-ut, och klicka på Properties.
3. Välja tabben Enhancements, bocka i Loudness Equalization och tryck på Apply/OK.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

@Icte @Jays_swe
Prova detta:
1. Högerklicka på högtalarikonen i taskbar och välj Playback Devices.
2. Markera din standardenhet för ljud-ut, och klicka på Properties.
3. Välja tabben Enhancements, bocka i Loudness Equalization och tryck på Apply/OK.

Det funkade, tack så mycket för hjälpen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Det funkade, tack så mycket för hjälpen!

Inga problem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fungerade för mig också, tackar. Dock så kan man ju tycka att man inte ska behöva göra något sånt hära .

Visa signatur