Visa era skrivbord i Windows

Permalänk
Medlem

Inget märkvärdigt mer än Rainmeter och Startisback

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3080ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Inaktiv

Inget alltför speciellt här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Exakt så som jag också vill ha det.
Hur fick du bort "Libraries" från this pc?
Jag vill hellre ha mina egna genvägar och inte massa skräp på vänstra listen.

Använde den här guiden: http://www.tenforums.com/tutorials/4818-onedrive-add-remove-n...
+ http://www.howtogeek.com/168081/how-to-remove-the-folders-fro...

Fast den andra funkade inte helt och hållet så raderade lite fler keys på måfå. Se till att spara en kopia på registret innan så att du kan återställa ifall det du raderar fel.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inget alltför speciellt här:

http://i.imgur.com/ONHymxZ.jpg

Antar att du kör med U2713HM och "stående" ZR24w:s?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Antar att du kör med U2713HM och "stående" ZR24w:s?

Precis. Båda sidorskärmarna är dessutom splittade horizontellt så att jag får två virtuella skärmar per skärm via DisplayFusion. Rätt trevligt att kunna köra diverse fönster i fullskärm på dessa, totalt 4st 1200x960 skrivbord som sidoskärmar i dagsläget dvs.

Permalänk
Medlem

@Xeno88: är det där colusso spelet? Till ps2. Vad hete det nu igen.... iko 2. typ.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Solen fotad av en NASA satellit i en våglängd av infrarött.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Xeno88: är det där colusso spelet? Till ps2. Vad hete det nu igen.... iko 2. typ.

Shadow of the Colossus, grymt kul spel.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

http://larrilynx.deviantart.com/art/Skrivbord-553945090

Rainmeter:

- Enigma
- Black glass, BG
- Blue dream

Rocket dock:

- Blankt

Ikoner:

- Jag vet tyvärr inte, skaffade för 5+ år sedan. (Hologram-någonting hette de)

Startmeny:

- start10 (syns ej mycket här)
- Windows 10 mörkt tema, instruktioner för mörkt tema finns på
http://www.howtogeek.com/222614/how-to-enable-windows-10%E2%80%99s-hidden-dark-theme/

Skrivbordsbild:

- Tron Dark Lapis (Borttagen Tron-text)

Visa signatur

Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be
MSI MAG B650 Tomahawk WIFI + RTX 4080
AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB
Evo 970 + kingston NV2
Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3, Black widow v3 pro gul

Permalänk
Medlem

Tycker om när det är stilrent och enkelt utan massa tjafs! uppgraderade till windows 10 idag, och är helnöjd hittills!

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larri:

https://dyp.im/delete/FYkgCBPtLad3AQa0

Rainmeter:

- Enigma
- Black glass, BG
- Blue dream

Rocket dock:

- Blankt

Ikoner:

- Jag vet tyvärr inte, skaffade för 5+ år sedan.

Startmeny:

- start10 (syns ej mycket här)

Skrivbordsbild:

- Tron Dark Lapis (Borttagen Tron-text)

Låter intressant, får dock inte länken att funka.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

@Juicis: Tack för notisen, antar att tiden för länken löper ut fort på den sidan jag la upp på. Länken fungerar nu i alla fall!

Visa signatur

Evo 970 + kingston NV2
Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3, Black widow v3 pro gul

Permalänk
Medlem

Försöker hålla det lite "cleant" på skrivbordet, tänkte skaffa Rainmeter men hittar inga snygga teman, någon som kan tipsa?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

@Larri: skumt, får inte länken att funka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.

Permalänk
Medlem

@Juicis: Tryckte du på originalinlägget och inte din citering av mitt gamla inlägg?;) Hur som helst så är det märkligt för den ligger på Deviantart och funkar fint för mig och även andra.

Visa signatur

Evo 970 + kingston NV2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larri:

@Juicis: Tryckte du på originalinlägget och inte din citering av mitt gamla inlägg?;) Hur som helst så är det märkligt för den ligger på Deviantart och funkar fint för mig och även andra.

Du har helt rätt, tryckte på länken i ditt gamla inlägg. Orginallänken funkar klockrent.

Coolt skrivbord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Datavetare

Har bara kört Win10 i någon dag, hoppas det går att tweaka utseendet lite mer då jag inte gillar att aktivt fönster har samma färg som övriga fönster och skulle gärna ha en annan färg än vit i topplisten...

Edit: att allt ser lite "stort" ut beror på att enheten har 11" skärm med 1920x1080 så zoom-nivån är 50%.
Det är helt vanliga Cygwin som körs.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Har bara kört Win10 i någon dag, hoppas det går att tweaka utseendet lite mer då jag inte gillar att aktivt fönster har samma färg som övriga fönster och skulle gärna ha en annan färg än vit i topplisten...

http://i.imgur.com/5sXpekz.png

Fel tråd

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1361870-visa-era-skrivb...

Btw, är "cygwin terminal" samma sak som cygwin eller är det något speciellt färdig konfigurerat paket likt babun?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yoshman:

Den senaste insider-versionen verkar ha åtgärdat det där (om än båda på samma gång - aktivt fönster kan ha annan färg än vit).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

För att sätta lite fyr på tråden så börjar jag med mitt skrivbord, som till synes ser väldigt rent ut och säkerligen ganska tråkigt ut enligt många.

Jag använder mig av Stardock ObjectDock tillsammans med ett package av ikoner i "Flat-Design" stil. En klocka i digitalt utförande får tillsammans med underliggande datum representera Rainmeter. Den läckra bakgrundsbilden är lånad ifrån medlemmen "Moomin". Behöver jag nämna att färgschemat lyder i blåa nyanser

http://i60.tinypic.com/wi8yn7.jpg

Vad heter ikonpaketet du i objectdock och vart kan jag hitta det? Är även lite nyfiken på vart du hittat klockan/datum skinnet du har till rainmeter

Visa signatur

Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Vad heter ikonpaketet du i objectdock och vart kan jag hitta det? Är även lite nyfiken på vart du hittat klockan/datum skinnet du har till rainmeter

Ikonpaketet hittar du här https://mega.nz/#!1YFGCQYR!93PypqI-lnOWj1ZT6y-oWvNLDtx03adP3K...

Elegeance heter paketet som möjliggör klocka och datum
http://lilshizzy.deviantart.com/art/Rainmeter-Elegance-2-2443...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

Ultrawide masterrace

Permalänk
Medlem

Slänger härmed ut en förfrågan till alla medverkande i tråden, är det någon som hittills har hittat några tweaks eller andra programvaror som kan vara till användning i windows 10? I så fall vore det kul om jag fick veta det så att jag kan länka dessa i trådstarten.

För övrigt riktigt kul att se att tråden uppskattas av många!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Slänger härmed ut en förfrågan till alla medverkande i tråden, är det någon som hittills har hittat några tweaks eller andra programvaror som kan vara till användning i windows 10? I så fall vore det kul om jag fick veta det så att jag kan länka dessa i trådstarten.

För övrigt riktigt kul att se att tråden uppskattas av många!

Det jag använder är Displayfusion Pro för hantering av bildskärmar och allt kring detta. Det finns en enklare gratisversion men även just Pro-versioner som kostar men har livstidslicens (betala en gång och man får uppdateringar av mjukvaran när de kommer utan extra kostnad). Pro-licensen även säljs på Steam och kan hittas billigare där (5 euro i sommarrean exempelvis).

De flesta som kör flera skärmar känner troligtvis redan till mjukvaran och kanske till och med använder den men även om man kör en enda skärm så finns det funktioner som kan vara till nytta.

http://www.displayfusion.com

Permalänk
Medlem

Program jag finner mest användbara: Flux, Airfoil, OpenVPN, VLC, Spotify, Launchy och Listary.

Tweakat startmenyn osv med StartIsBack++.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Nytt OS. Nytt skrivbord.

Långt ifrån klar än med mitt tweakande av windows 10, men har kommit halvägs och äntligen hittat två fantastiska bakgrundsbilder.

http://i.imgur.com/ryJG1iZ.png

Kvar att göra är att hitta / skapa lite snygga rainmeter skins för CPU, RAM, FPS, GPU, TEMP osv. Funderar på att skapa någon graf variant. Sedan måste papperskorg ikonen bytas ut. Eventuellt ska Babun tas bort, men gillar att ha ikonen där, visar att jag är programmerare.

På windows sidan har jag bara ändrat lite i explorer.exe och fixat med mina partioner så att jag har en vettig struktur. Tagit bort OneDrive ikonen och en del ikoner under "This PC" som ändå återfinns under "Libraries" och "Quick access".
https://i.gyazo.com/215e78d5ead1a013c281031d2558ab9c.png

Filmer, musik och bilder finns på Media hårdisken. All programmering på X. Backup på B. Dokument på D:, är dock en kvarleva från när jag inte hade M:. Kanske bör föra över allt från D: till M: och slänga den HDD:n.

Ytterligare program som inte syns men som är vitala

Launchy (som OS X spotlight). Har det keybindat till mina två tumknappar så trycker ner båda tummarna och kan sedan börja skriva "Ste" och trycka enter så startas Steam. Eller "Ch" för chrome. Osv. Ett snabbt och smidigt sätt för att starta program och hitta filer.

Listary, gör så att man kan skriva in vilken mapp man vill öppna i explorer. Det är bara att börja skriva. Man slipper leta, scrolla och använda musen.

Speedfan (pwm fläktar = väldigt tyst vid låg idle)

du menar du använder launchy precis som du använder start menyn sen windows vista? Start - skriv nått - enter. Jag använde också launchy för länge sen men använder nu bra windows sök funktion för det går att använda på alla datorer jag sitter vid (windows datorer då).

Permalänk
Medlem

Gillar den nya startmenyn skarpt. Väldigt lätt att göra program lättåtkomliga när man har många!

Man kan aldrig ha för mycket diskutrymme

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

du menar du använder launchy precis som du använder start menyn sen windows vista? Start - skriv nått - enter. Jag använde också launchy för länge sen men använder nu bra windows sök funktion för det går att använda på alla datorer jag sitter vid (windows datorer då).

Använder det även för att öppna filer och mappar. Tex "lar" gör att jag får upp alla mina laravel projekt. Söker jag på "lar" i windows sök får jag inte upp några av mina filer överhuvudtaget förens jag trycker på "Search my stuff" och då kommer inte ens några laravel mappar eller filer upp, kommer bara upp zara larson låtar, lol.

Går inte häller att stava fel. "chome", "come" ger inga resultat i windows search, men i launcy gör de det.

Använder även launchy som miniräknare.

Visa signatur