Bra och Säkert ställe att bo i Stockholm som Tonåring?

Permalänk

Vill du ha grannar du aldrig behöver känna är Rinkeby perfekt haha!

Skrivet av Tandoori Chicken:

Jag är inte så säker att mitt ursprung ökar säkerheten, om jag ska vara helt ärlig. Kan du förklara hur du tänker?

Ifall jag förstår det rätt, så menar du att eftersom jag är invandrare, så har jag automatisk gemenskap med andra invandrare, alltså så kommer de inte diskrimminera mig.

Grejen är att jag vill vara ganska privat. Vill ju liksom inte bli vänn eller känna till mina grannar/ när boende. Vare sig det är ett svenskt eller multikulturelt område.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Vill du ha grannar du aldrig behöver känna är Rinkeby perfekt haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bara du inte flyttar in nära mig för då kommer jag komma o hjälpa dig med läxor

Skrivet av Tandoori Chicken:
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Om du inte gillar fullgubbar så är Hässelby gård inte platsen för dig

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Det finns en lite bortglömd del av stan med smålägenheter kring karolinska institutet/sjukhuset. Där har du dessutom cykelavstånd till VRG. Det finns inte allt för mycket butiker och sånt där men som sagt mindre än 5 minuter till vasastan på cykel, och 10 minuter till Solna Centrum där de flesta butiker du behöver finns.

Jag har inte koll på priserna i dagsläget men när jag kollade på att köpa minns jag att det var slående billigt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av phlopydisk:

Det finns en lite bortglömd del av stan med smålägenheter kring karolinska institutet/sjukhuset. Där har du dessutom cykelavstånd till VRG. Det finns inte allt för mycket butiker och sånt där men som sagt mindre än 5 minuter till vasastan på cykel, och 10 minuter till Solna Centrum där de flesta butiker du behöver finns.

Jag har inte koll på priserna i dagsläget men när jag kollade på att köpa minns jag att det var slående billigt.

Låter underbart!, ska försöka se namnet på det området och kolla priserna.

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Bara du inte flyttar in nära mig för då kommer jag komma o hjälpa dig med läxor

Tack för varningen, ska definitivt vara försiktig så jag inte hamnar nära dig.

För hjälp med läxor är ju hemskt? eller hur?

Skämt o sido, jag har definitivt inget problem med grannar som jag TYCKER OM. Men om vi ska vara realistiska så kommer ingen riktigt vara min typ, eller?

Jag skulle så gärna lära känna mig sköna människor eller människor som kan guide mig genom livet, lite granna.
Det spelar ingen roll för mig vilken ålder dem är. Skulle liksom vara riktigt "coolt" att känna en 40-70 åring som kan dela lite erfarenhet.

Men jag tror det är svårt att få vänner utanför klasskamrater. Bor just nu i en liten stad, så vet inte riktigt om det stämmer.

Permalänk

Ja när man är ung så träffar man folk genom skolan och i mitt fall sport. Du får försöka hitta någon hobby där du träffar folk utanför skolan!

Skrivet av Tandoori Chicken:

Tack för varningen, ska definitivt vara försiktig så jag inte hamnar nära dig.

För hjälp med läxor är ju hemskt? eller hur?

Skämt o sido, jag har definitivt inget problem med grannar som jag TYCKER OM. Men om vi ska vara realistiska så kommer ingen riktigt vara min typ, eller?

Jag skulle så gärna lära känna mig sköna människor eller människor som kan guide mig genom livet, lite granna.
Det spelar ingen roll för mig vilken ålder dem är. Skulle liksom vara riktigt "coolt" att känna en 40-70 åring som kan dela lite erfarenhet.

Men jag tror det är svårt att få vänner utanför klasskamrater. Bor just nu i en liten stad, så vet inte riktigt om det stämmer.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Det finns en lite bortglömd del av stan med smålägenheter kring karolinska institutet/sjukhuset. Där har du dessutom cykelavstånd till VRG. Det finns inte allt för mycket butiker och sånt där men som sagt mindre än 5 minuter till vasastan på cykel, och 10 minuter till Solna Centrum där de flesta butiker du behöver finns.

Jag har inte koll på priserna i dagsläget men när jag kollade på att köpa minns jag att det var slående billigt.

Skrivet av Tandoori Chicken:

Låter underbart!, ska försöka se namnet på det området och kolla priserna.

Bra tänkt pholopydisk, Fogdevreten i Solna (en väg precis bakom KI), många ettor (helt ok storlek på dem), lugnt (mycket sjukhuspersonal som bor där) och nära till skolan för dig.

Permalänk

Det verkar som att jag har fått en bra bild av vilka delar(exklusive innerstaden) som är bra.

Nu är frågan, Solna/sundbyberg eller innerstaden? Ser ut som det kostar ungefär lika mycket.

Ifall ni föredrar innerstaden, skulle det vara trevligt med en motivation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Det verkar som att jag har fått en bra bild av vilka delar(exklusive innerstaden) som är bra.

Nu är frågan, Solna/sundbyberg eller innerstaden? Ser ut som det kostar ungefär lika mycket.

Ifall ni föredrar innerstaden, skulle det vara trevligt med en motivation.

Aa så länge ni är beredda att betala 2,25-3 Mkr (90-120 Tkr/kvm) för en etta så visst, kör på de områden du nämde (hyreslägenhet är ingen bra affär i Stockholm). Brf:er i innerstan har lägst avgifter eftersom de oftast har funnits ett tag och har stabil ekonomi. Runt 1000 kr/mån eller lägre är bra.

Edit: Ett tips - Skapa ett konto och gör en avancerad sökning på Hemnet och spara den för bevakning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Aa så länge ni är beredda att betala 2,25-3 Mkr (90-120 Tkr/kvm) för en etta så visst, kör på de områden du nämde (hyreslägenhet är ingen bra affär i Stockholm). Brf:er i innerstan har lägst avgifter eftersom de oftast har funnits ett tag och har stabil ekonomi. Runt 1000 kr/mån eller lägre är bra.

Edit: Ett tips - Skapa ett konto och gör en avancerad sökning på Hemnet och spara den för bevakning.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska pröva göra konto.

Men vad jag menar är att jämfört med solna, kanske det skiljer sig "bara" 500k. Då kanske innerstaden är värt det.

Tror du att innerstaden har bättre återsäljningsvärde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Ska pröva göra konto.

Men vad jag menar är att jämfört med solna, kanske det skiljer sig "bara" 500k. Då kanske innerstaden är värt det.

Tror du att innerstaden har bättre återsäljningsvärde?

Det får nog ni i familjen avgöra, men ja, risken för värdeminskning är nästan obefintlig i innerstan pga den höga efterfrågan. Samtidigt bör man ställa sig frågan om man tycker att det är värt att betala typ 110-115 Tkr/kvm, för det är vad får betala just nu för de hetaste objekten. Även om utgångspriserna ligger betydligt lägre händer det ofta att priserna skenar med 25-30% under budgivningen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless