Permalänk

Hjälp om grafikkort.

Hej jag ska försöka sätta igång en äldre burk åt ett av mina mindre barn och behöver hjälp angående grafikkort vad som fungerar och vad som inte fungerar. Är ett äldre moderkort i den som heter M2N68-LA http://support.hp.com/us-en/document/c02815361 och undrar vad som fungerar till den, tror nätagget är på 300w bara. Sen är 4 gig minne max vad man kan ha i eller går det att uppgradera också?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det är betydligt enklare att köpa en ny/begagnad dator, för en mindre summa pengar

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk

Måste väl gå att stoppa i ett äldre grafikkort som det hade typ innan bara? Ska ju inte spelas nå stora saker.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att garantera kompatibilitet när det gäller så gamla grejer. Men det mesta som chassit och agget accepterar bör funka.
Jag hade nöjt mig med 4GB RAM iaf. (Pengar, möjliga kompatibilitetsprobem osv..)

Permalänk

Är just det jag undrar över vilken sorts grafikkort ska det vara? pci nånting? express eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hizzlefix:

Är just det jag undrar över vilken sorts grafikkort ska det vara? pci nånting? express eller?

OK, jag hoppade över den biten. PCI-Express, eftersom det är vad moderkortet tar.