AMD: "Recensioner måste vara rättvisa"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dahippo:

Största problemet är att Win10 lanserades nyligen och att det finns inte tillräckligt med applikationer som drar nytta av AMDs teknik. Gäller inom gaming, office och semi-/proffesionella användande. Så kanske därför de reagerade, redaktörerna kanske skulle breda sig i sin syn när de rescenserar något. Minns när Titan korten lanserades(nisch..jag vet) men ändå togs det upp i stora delar av artiklarna. Kanske inte bäst för gaming men det funkar bra i bildhantering osv, typ den frägeställningen.

Problemet är att det inte finns något att testa mot om man ska ta den vinkeln.
Framförallt inte om det ska pushas mot DX12.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vilket oundvikligen skulle leda till att vissa nättidningar marknadsför sig som "neutrala" och höjer sin trovärdighet (och sina page-views) genom att hävda att de själva köpt allt de recenserar. Det blir balans tillslut.

Det finns redan trovärdiga sidor så det skulle inte fylla något uppdämt behov och din påhittade version om hur företagsekonomi fungerar kommer inte hända.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av SeF.Typh00n:

Köp Fury X och dra ner Power Limit med 45%. Sen har du ett Nano med vattenkylning.

Det enda instressanta med kortet är kylaren som sitter på kortet, framförallt från tredjepart.

Man kommer antagligen väldigt nära, men det är inte riktigt samma sak. Jämför med 4790S och 4790K, den förra är inte bara ett 4790K där man sänkt TDP till 65W utan man har även valt ut de kretsar som råkar ha ett beteende som gör dem mer lämpliga för låg TDP.

Lär vara samma sak med Nano, det är mer stor sannolikhet utvalda kretsar som uppvisar extra god perf/W skalning med minskad frekvens/spänning. Det förklarar nog också prislappen, visst slipper leverantören skicka med vattenkylning men kretsen i sig är antagligen dyrare.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De skriver, som de flesta andra, en massa skit om värmeutvevkling och strömförbrukning och sådant vilket är rätt irrelevant för typen av kort. Det vore som att recensera en Sportbil och beklaga sig över bensinförbrukningen. Jaja.. Man får väl tycka vad man vill såklart, säger bara att jag förstår beslutet.

Du kan inte ha missat vad Nano är för kort va? Ett kompakt kort som ska dra lite ström och få plats i trånga lådor.

Hade varit prat om 175w TDP och kortet hade varit normalstort, så hade det varit rimligt att göra sportbilsjämförelsen och säga att förbrukning är irrelevant i sammanhanget. Men det här är inte Ferrari, det är en turboladdad hybridstadsbil som ska gå att fickparkera trångt, köra långt utan tankstopp och dessutom kunna göra snabba omkörningar och lira slingrig landsväg. Levererar bilen denna kompromiss på ett bra sätt eller inte? Hade TDP och storlek varit ointressant hade vi ändå inte valt Nano, vi hade valt Ferrarin Fury X eller 980ti.

Så i min mening är det högst relevant att någon tittar på kortets temperaturer i en tight låda med lite sämre kylegenskaper, det är ju trots allt där kortet hör hemma. Har man gott om plats i sin välkylda låda finns det bra mycket fler kort att välja mellan.

Av samma anledning är det också högintressant att titta på prestanda per watt, om det är trångt och temperaturer i lådan spelar roll, då vill man ju välja ett effektivt kort som är bra på att flytta bort sin värme. Går det att få 95% av prestandan till 80% av förbrukningen kanske det är mycket mer intressant i segmentet "tighta grafikkort med låg TDP".

Visa signatur

CachyOS | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SeF.Typh00n:

Köp Fury X och dra ner Power Limit med 45%. Sen har du ett Nano med vattenkylning.

Det enda instressanta med kortet är kylaren som sitter på kortet, framförallt från tredjepart.
Annars är det inget speciellt.

Exakt.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ozzed:

Då är det väl i sådant fall långt vettigare, rent PR-mässigt att prioritera de företag som inte uppenbart kommer skriva skit om det? Att vissa drar slutsatsen att det är ett skitkort för att de inte lånar ut det till villa recensenter tror jag som sagt inte de tappar något på. De personerna har redan ett ont öga till AMD.

Dels ger det produkten mindre exponering och sedan kommer direkt diskussioner likt den som pågår här: vad har man att dölja då man inte "vågar" ge ett kort till nättidningar som upplevs lite mer kritiska?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Vilken cirkus! Har folk ens läst nyheten?!? Verkar som vissa såg AMD i rubriken och sedan gick de rak in här och började kasta paj bland kommentarerna...

En AMD-anställd med ett twitter-konto har levererat one-linern "reviews need to be fair" och folk argumenterar precis som om de har bevis på att AMD väljer bort att skicka gratisexemplar till de recensenter som de anser skriver "dåliga" recensioner. Snacka om att spekulera hej vilt!

För det första så kan citatet tolkas på flera sätt. Som tidigare redan nämnts så vill AMD kanske bara undvika debaklet med introduktionen av Fury X då flera recensenter fick undermåliga exemplar med missljud som påföljd.

För det andra så är twitter-meddelandet skrivet som ett svar på en artikel som är under all kritik. Att offentligt gå ut och kritisera ett företag för att de inte skickar gratisprodukter till en och samtidigt insinuera att produkten i fråga kommer att floppa är både oprofessionellt och korkat! Skriver man en sån artikel förtjänar man ett kaxigt mothugg!

AMD har inte gjort något fel här! Folk som hävdar att de gjort fel kan ju börja med att bevisa att bristen på recensionsexemplar beror på något annat än bristen på fungerande kretsar.

PS. Folk som surnar till för att deras egna spekulationer bemöts med nya spekulationer är bara för roliga. Stor underhållning!

Visa signatur

MB: MSI MAG B650 Tomahawk Wifi CPU: AMD Ryzen 5 7600X RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 GPU: MSI Radeon RX 6650 XT GAMING X 8G SSD: WD Black SN850X 2TB Chassi: be quiet! Silent Base 802 TG PSU: Cooler Master XG850 Platinum 850W Monitor: Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det finns redan trovärdiga sidor så det skulle inte fylla något uppdämt behov och din påhittade version om hur företagsekonomi fungerar kommer inte hända.

Finns det redan idag nättidningar som köper allt de recenserar?

Min poäng är att det är en jävla förmån att få kort gratis, så det är klart att djungeltrumman går bland tidningarna när det är de som drabbas. Det är inget "påhittat" med att företag från fall till fall bedömer vad som är mest lönsamt.

Skrivet av Yoshman:

Dels ger det produkten mindre exponering och sedan kommer direkt diskussioner likt den som pågår här: vad har man att dölja då man inte "vågar" ge ett kort till nättidningar som upplevs lite mer kritiska?

Och sådanna frågor ställs av folk som tänkt köpa korten, men på grund av det här avstår?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

mjo sett många som skriver i stil med "väntar på sweclockers test innan jag bestämmer mig för köp"

Skrivet av tvelander:

Mm exakt.

Nja, ni ska nog inte dra för många växlar på såna uttalanden (som jag också har sen en del av, kan nämnas). Det relevanta i sammanhanget är ju vad vederbörande gör när de inser att SC inte kommer att komma med någon recension. Går de till en annan sida, eller börjar de fila på att skaffa ett annat kort? Jag sätter allt på det första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Annars är det inget speciellt.

För ända skillnaden är ju vad det drar kortet.. inte att det är mindre..

Intressant att du svarar utan att läsa det jag skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det funkar ju inte i den här branchen. Hur hade man skaffat pengar till att köpa produkterna då?

Nu har jag läst en massa smått argsinta kommentarer från dig och undrar nu vilken värld du lever i.

Hur tror du alla andra företag gör när de behöver pengar för att köpa saker? De köper dem, gör det de ska och sen får betalt på något sätt (tex annonser). Detta med gratis, gratis och sponsorer är långt från opartisk lösning.

Denna värld har blivit tokig i att man ska få allt gratis, och du kan gå till Centralen i Malmö så kan du se hur det blir...
Eller ta Intel som gladeligen ger ut Skylake och Haswell CPUer för att testa, men Broadwell... njae... Sen att broadwell toppat spel prestandan är tydligen irrelevant enligt halva forumet.
Mao, detta gör att företagen (som AMD/Nvidia/Intel) VÄLJER sin marknadsföring. De väljer att ge ut det man vill, till den man vill, på det sätt man vill, som gynnar en.

Så vill du verkligen ha opartiska tester... ta bort dessa gratis delar och tvinga testerna att köpa dem. Då får du äkta opartiska tester. Sen förstår jag att man får betydligt fler tester och test siter med gratis vägen, men hur vet man då att deras "åsikt stämmer"?

-

Sen, om nu denna kommentaren (som inte direkt är vidare genomtänkt eller vettigt) stämmer så undrar jag varför vissa siter som trots allt är ganska opartiska inte har fått.

Det lustiga är dock. När ett företag säger att Nvidia är sämre på något (ta tex DX12 fjaskot för några dagar sedan), så reagerar folk i forum med att säga: "är ni AMD fanboys eller?" till Sweclockers.
När någon sen postar en kommentar på Twitter så plötsligt blir det ramaskri i att allt AMD gör är hemskt. Men inte EN ENDA kommentar om att de skulle vara "NVIDIA fanboys?".

Så vad detta forum verkar säga är:
- Det är okej att gnälla på AMD, både "varma kort" och "hur hemska de är".
- Det är inte okej att säga något negativt alls om Nvidia, för då är man fanboy och partisk.

Så hur opartiska är detta forum???
(Notera nu att jag stirrar på er som svarar här, inte redaktörerna, då de tar med både positiva och negativa kommentarer om allt, samt gör allt de kan för att få tag i delar även när tillverkarna verkar smyga med det)

Permalänk
Medlem

Fotnot: Ni säger att inte recensenterna inte FÅR kort från tillverkare, men det verkar ju inte vara något krav att tillverkarna ska ha tillbaka det.

Flera gånger har man hört i fredagspanelen berättas om de hyllmeter med test-exemplar swec har.
Och att Emil måste plöja igenom alla dessa varje gång en ny cpu kommer eller att prestandatester ska uppdateras med ett nytt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så vad detta forum verkar säga är:
- Det är okej att gnälla på AMD, både "varma kort" och "hur hemska de är".
- Det är inte okej att säga något negativt alls om Nvidia, för då är man fanboy och partisk.

Att det finns en slagsida som tangerar fanboyism bland GPU-diskussionerna på SC tycker jag har varit tydligt ganska länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Finns det redan idag nättidningar som köper allt de recenserar?

Min poäng är att det är en jävla förmån att få kort gratis, så det är klart att djungeltrumman går bland tidningarna när det är de som drabbas. Det är inget "påhittat" med att företag från fall till fall bedömer vad som är mest lönsamt.

En del som försöker starta nytt förmodligen. Rätt irrelevant eftersom det inte efterfrågas.

Det påhittade ligger i att du tror att tillverkarna bara är snälla och gör recensenterna en tjänst när de lånar ut hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De skriver, som de flesta andra, en massa skit om värmeutvevkling och strömförbrukning och sådant vilket är rätt irrelevant för typen av kort. Det vore som att recensera en Sportbil och beklaga sig över bensinförbrukningen. Jaja.. Man får väl tycka vad man vill såklart, säger bara att jag förstår beslutet.

Om man jämför 2 sportbilar som är ungefär lika bra och den ena drar betydligt mer bensin så brukar väl det nämnas som en nackdel också?
Om båda drar jättemycket så nämns det inte, men om det är så stor skillnad är det inte ett dugg konstigt att det tas upp.

Jag köper det mer energieffektiva kortet, sist jag köpte var det AMD. Hade jag köpt idag hade det varit Nvidia.
När GTX 580(?) drog så mycket ström och brukade jämföras med en hårtork i både värmeutveckling och ljudnivå så vill jag inte minnas att Nvidia slutade skicka ut recensionsexemplar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja, varför inte? Var blev det bias sist? Det gick att köpa bulldozer med vattenkylningskit eller missade du det?

http://www.sweclockers.com/test/14579-amd-fx-8150-och-fx-8120...
Det är ju exakt det hårdvarutillverkarna vill, sidorna måste hållas igång annars kommer företaget inte synas.
Annonsklick används knappt längre, det är visningar som gäller.

Ditt resonemang är så bortkopplat från verkligheten.
Berätta gärna hur en nystartad sida skulle sätta igång med detta.

Men det där är ju bara ett väldigt barnsligt resonemang. Precis som med alla andra verksamheter så får man se till fixa startkapital på ett eller annat sätt, tex lån eller investerare. Nästan alla företag har utgifter dag 1 men inga inkomster. Varför hänger du upp dig på det??

Om man vänder på ditt resonemang blir det ännu löjligare. Hur ska det kunna startas nya hårdvarutillverkare när det första de måste göra med sina färdiga produkter är att skicka ut dem som gratisexemplar till alla recensenter som anmäler sitt intresse? Orimligt enligt dig då inkomster tydligen alltid måste komma före utgifter. Ändå funkar det i verkligheten....

Visa signatur

MB: MSI MAG B650 Tomahawk Wifi CPU: AMD Ryzen 5 7600X RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 GPU: MSI Radeon RX 6650 XT GAMING X 8G SSD: WD Black SN850X 2TB Chassi: be quiet! Silent Base 802 TG PSU: Cooler Master XG850 Platinum 850W Monitor: Alienware AW2723DF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZheatoZ:

För ända skillnaden är ju vad det drar kortet.. inte att det är mindre..

Intressant att du svarar utan att läsa det jag skriver.

Tveksamt om det spelar någon roll då Fury X bara är någon centimeter större än Fury Nano.

Det är sällan det kommer komma situationer där du får plats med Fury Nano men inte med Fury X.

Skrivet av Paddanx:

Nu har jag läst en massa smått argsinta kommentarer från dig och undrar nu vilken värld du lever i.

I en värld som faktiskt har en relevant fot i branchen...

Skrivet av Born_HardCORE:

Men det där är ju bara ett väldigt barnsligt resonemang. Precis som med alla andra verksamheter så får man se till fixa startkapital på ett eller annat sätt, tex lån eller investerare. Nästan alla företag har utgifter dag 1 men inga inkomster. Varför hänger du upp dig på det??

Om man vänder på ditt resonemang blir det ännu löjligare. Hur ska det kunna startas nya hårdvarutillverkare när det första de måste göra med sina färdiga produkter är att skicka ut dem som gratisexemplar till alla recensenter som anmäler sitt intresse? Orimligt enligt dig då inkomster tydligen alltid måste komma före utgifter. Ändå funkar det i verkligheten....

Det är i längden som åsyftas.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

En del som försöker starta nytt förmodligen. Rätt irrelevant eftersom det inte efterfrågas.

Det påhittade ligger i att du tror att tillverkarna bara är snälla och gör recensenterna en tjänst när de lånar ut hårdvara.

Det beror väl helt på. Rimligtvis är man mer pigg på att låna ut kort till recensenter som skriver bra om korten. Men jag har fortfarande inte fått förklarat för mig på ett vettigt sätt hur AMD skulle sälja fler kort genom att låna ut dem till recensenter som de på förhand vet kommer ge en dålig recenson.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av dahippo:

Wow, du kan kolla vem som är deras VD innan du ens uttalar dig.

Så när nVidia kommer med ett pcb som är hälften så långt och har gpu+hbm och vrm så är det en nisch. Skärp er!!

Nu är jag inte helt med på vad du menar? CEO på AMD är vad jag vet Lisa Su, och exakt vad det har med Roy Taylor att göra är jag inte helt med på.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Att det finns en slagsida som tangerar fanboyism bland GPU-diskussionerna på SC tycker jag har varit tydligt ganska länge.

Jo, tyvärr är det så, dock insåg jag inte hur illa det var förrän jag såg hur folk reagerade på en notis om Nvidia och en om AMD, som båda saknar tillräcklig fakta bakom för att göra någon som helst rättvis bedömning.

Undrar om alla NVidia ägare hade blivit gladare om de fick betala 50% mer för sina kort. Eller om det inte finns något alternativ, alls. För de är så det verkar. Man kan inte se några fördelar i något annat tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tveksamt om det spelar någon roll då Fury X bara är någon centimeter större än Fury Nano.

Det är sällan det kommer komma situationer där du får plats med Fury Nano men inte med Fury X.

I en värld som faktiskt har en relevant fot i branchen...

Det är i längden som åsyftas.

Så du menar att en verksamhet som har råd med att ha flertalet anställda, skicka en del av dessa anställda jorden runt på diverse mässor, betala hostningavgifterna för en stor sajt, sätta anställda på att koda en egen platform för forumet osv, helt omöjligen skulle ha råd med att köpa in de datorprodukter som de recenserar??

Skulle det, som ett exempel, inte vara möjligt att man gör en deal med de annonsörer som man har (av vilka majoriteten säljer just datorprodukter) att som en del av kompensationen för annonserna få låna produkter att recensera? De produkterna kan sedan lämnas tillbaka och användas som demo-ex i affären eller bara säljas som demo-ex med nedsatt pris.

Du hävdar att detta bestämt är omöjligt men jag ser inte på vilka grunder. Du skriker högljutt efter bevis och belägg när andra spekulerar men dina egna bestämda teorier levererar du gladeligen utan att lägga fram varken eller...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExtremeZero:

Ni är ju snurriga de flesta av er.
Helt rätt av AMD. Det här är ingen demokrati utan business och marknadsföring.

Vafan!? Varför ska inte företag följa demokratiska principer? Ska de få leka diktatur mitt bland oss utan motstånd?

Permalänk
Avstängd

Så du menar att en verksamhet som har råd med att ha flertalet anställda, skicka en del av dessa anställda jorden runt på diverse mässor, betala hostningavgifterna för en stor sajt, sätta anställda på att koda en egen platform för forumet osv, helt omöjligen skulle ha råd med att köpa in de datorprodukter som de recenserar??

Skulle det, som ett exempel, inte vara möjligt att man gör en deal med de annonsörer som man har (av vilka majoriteten säljer just datorprodukter) att som en del av kompensationen för annonserna få låna produkter att recensera? De produkterna kan sedan lämnas tillbaka och användas som demo-ex i affären eller bara säljas som demo-ex med nedsatt pris.

Du hävdar att detta bestämt är omöjligt men jag ser inte på vilka grunder. Du skriker högljutt efter bevis och belägg när andra spekulerar men dina egna bestämda teorier levererar du gladeligen utan att lägga fram varken eller...

Räkna ihop en månad av testade produkter och se vad det kostar.

Gör man deals med annonsören så fastnar man i den loopen som ni förespråkar, då är det helt plötsligt "gratis" produkter igen. Och hoppsan, då är man visst vinklad igen.

Recensionsex säljs aldrig bara sådär. Nätaggregat vet jag inte skickas tillbaks alls, precis som chassin. Slitage/uppackning förhindrar vidare användning. Så jäkla främmande koncept kan det inte vara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oloffn:

Vafan!? Varför ska inte företag följa demokratiska principer? Ska de få leka diktatur mitt bland oss utan motstånd?

Sen när blev det en demokratisk princip att företag inte får välja vilka de vill skicka ut gratisexemplar av sina produkter till?!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nu är jag inte helt med på vad du menar? CEO på AMD är vad jag vet Lisa Su, och exakt vad det har med Roy Taylor att göra är jag inte helt med på.

Ursäkta, blandade ihop kåddarna med morötterna som vi säger i Skåne

Permalänk
Medlem

Och vissa sajter är lite väl positiva just när det gäller AMD just för att de vill trygga tillgången på recensionsexemplar..

Permalänk
Medlem

@Olegh:

Det händer väl med nVidia också
Undrar om jag får + bra inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det beror väl helt på. Rimligtvis är man mer pigg på att låna ut kort till recensenter som skriver bra om korten. Men jag har fortfarande inte fått förklarat för mig på ett vettigt sätt hur AMD skulle sälja fler kort genom att låna ut dem till recensenter som de på förhand vet kommer ge en dålig recenson.

Dom recensenterna kommer få tag i kort att recensera så småning om ändå.
Genom att inte skicka ut kort till dom får dom dåliga recensioner + dålig PR.

Genom att skicka ut kort till dom får dom bara dåliga recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Oj, tredje ölen redan? Det där har ju faktiskt inte @Ozzed skrivit nånstans; det är en illvillig läsning av det han skriver.

Permalänk

Sen när blev det en demokratisk princip att företag inte får välja vilka de vill skicka ut gratisexemplar av sina produkter till?!?

Undra hur högt AMD fanboys skulle skrika om företrädare från Sydvietnam Nvidia gjorde samma sak...

Men nu är det inte det som polemiseras över utan att det har utgått ett påbud från AMD att reaktionära sidor med som "icke är rättvisa", alltså inte publicerar det AMD godkänt ska rensas ut (från listan på de som ska få recensera grafik-kort). Så talar diktaturens kreatur till varandra.